عملکرد ظریف در افغانستان آمریکایی است
چرا هر فریب کاری که آمریکایی ها می کنند باید ایرانی ها در افغانستان هم بکنند و چرا سیاست خارجی ایران در افغانستان دنباله رو سیاست ها و تصامیم آمریکایی ها باشد؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۶    ۱۳۹۸/۹/۶ کد خبر: 161100 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در تهران دیدار و گفتگو کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییتر خود نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با ملا عبدالغنی برادر و سایر اعضای دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در صفحه تويیتر خود این دیدار را تایید کرده نوشته است: ملا برادر و هيات همراه وى با آقاى ظريف در مورد روند صلح در افغانستان صحبت كرده اند.
شاهین اضافه کرده است: هیات گروه طالبان علاوه بر موضوع صلح، دربارۀ مشکلات مهاجران ساکن در ایران نیز بحث کرده و مقامات ایرانی نیز در حل مشکلات مهاجران افغان، وعده داده اند.

اگر آمریکا خلاف اصول روابط بین الملل در افغانستان عمل کرده و مستقیما با طالبان بدون حضور حکومت افغانستان گفتگو می کند، بخاطر این است که طالبان ساخته و پرداخته خودشان هستند و این مذاکرات را برای فریب دیگر کشورها با طالبان ترتیب داده اند و الا نابودی و یا به قدرت رساندن طالبان نزد آمریکایی ها کار دوساعت است نه ماه ها مذاکره با آنها!

اگر چینایی ها از هیات طالبان در بیجینگ میزبانی می کنند، بخاطر آن است که تا کنون بخشی از مشکل آفرینان افغانستان بوده اند و در ظاهر خود را تماشاچی نشان داده اند اما در خفا با پاکستان بر سر ناامنی در افغانستان تبانی کرده اند و در گذشته شاهد این موضوع بوده ایم که یکی از بانیان سیاست های توسعه پرورانه پاکستان در افغانستان چین بوده است. پس اگر چینایی ها از هیات طالبان میزبانی می کنند، در راستای منافع شان که همانا ناامنی در افغانستان است می باشد.

اگر روسیه به طالبان اجازه می دهد که به دعوت یک انجمن، نماینده های سیاسی طالبان در آن کشور حضور یابند، برای این است که روی آینده افغانستان با آمریکا وارد معامله شده و با این حرکت ها تصمیم دارد تا نیروهای وفادار به خود را با سیاست های امروز افغانستان آشنا ساخته و آنان را آرام آرام وارد معرکه امروزی بگرداند. هرچند دولت روسیه بصورت مستقیم وارد این بازی ها نشده است.

اگر عربستان از طالبان دعوت بعمل می آورد تا در مناسک حج شرکت کنند یا در نشست آینده صلح افغانستان در آن کشور حضور یابند، زیرا منافع اش با منافع آمریکا در افغانستان گره خورده است و از این مهمتر، در طول این مدت، برای طالبان الگوی دینی و مذهبی بوده و همواره آنان را در کنار آمریکایی ها یاری داده است.

اما سوال ایجا است که ایران چه نفعی از دعوت طالبان به تهران می برد؟
ارتباطات گذشته ایران با طالبان، نه تنها استفاده ای برای ایران در بر نداشته، که به متهم شدن این کشور در تجهیز و تمویل طالبان از لحاظ نظامی و اقتصادی نیز انجامیده است.

اصل نظام حقوقی بین الملل، روابط دولت ها با دولت ها است که ایران نیز در کنار آمریکایی ها و به نقض این اصل پذیرفته شده پرداخته و با طالبان مانند یک دولت برخورد کرده است.
با این حساب، وزیر خارجه ایران در راستای سیاست های آمریکا در افغانستان قرار گرفته و تصمیم می گیرد. اگر از دیدگاه مردم افغانستان به این قضیه نگاه کنیم انگار ظریف معاون وزیر خارجه آمریکا است نه وزیر خارجه ایران!

آیا ایرانی ها هنوز درک نکرده اند که طالبان نماینده های رسمی آمریکا هستند و هیچ زمانی اجازه ندارند که علیه آمریکا تصمیم گرفته و یا اقدامی صورت دهند؟
آیا ایرانی ها نمی دانند که نزدیک شدن آنها به طالبان یکی از نقشه های آمریکایی ها است تا پای ایران را در ناامنی های افغانستان کشانیده و با متهم کردن ایران، اینگونه در سیاست خارجی از این کشور انتقام بگیرند؟

درست است که همه کشورها در افغانستان بدنبال منافع خود هستند اما با این دیدارها، ایران نیز ثابت می کند مانند آمریکا نفع خود را در بی ثباتی افغانستان می بیند و مانند غربی ها امنیت در افغانستان را در راستای منافع خود نمی داند.
چرا هر فریب کاری که آمریکایی ها می کنند باید ایرانی ها در افغانستان هم بکنند و چرا سیاست خارجی ایران در افغانستان دنباله رو سیاست ها و تصامیم آمریکایی ها باشد؟

آمریکایی ها بخاطر اینکه به دیگر کشورها از لحاظ روانی القا کنند که طالبان نیروهای آنان نیستند، به آنان اجازه دادند تا به کشورهای دیگر سفر کنند و با سران آن کشورها مذاکره و گفتگو بنمایند که این خود فریبی بزرگ از جانب آمریکا است که تا اکنون کشورهایی مانند روسیه و چین و اندونیزیا و ایران مقهور این فریب شده اند.
نمایش بس خند آوری است که اگر فکر کنیم ایرانی ها بخواهند از طالبان در افغانستان به نفع خودشان استفاده کنند!

امیدواریم وزیر خارجه ایران از پیروی سیاست های آمریکایی در افغانستان پرهیز کند و دیگر همرکاب آمریکایی ها در بزرگ جلوه دادن طالبان در افغانستان نباشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ظریف
ملابرادر
ایران
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ازسال 1371شمسی تاکنون عرضه نداشتین یک دولت مستقل تشکیل بدین مگرملت شماچی ازبقیه ملتها کم داره افقانستان زیبارا ازایران جداکردید عرضه دارید اداره کنیداگرندارید بیاییدباایران یکی شوید شماازمائید ماازشما

>>>   وقتی مقامات امارات و قطر و سعودی و ناتو و چین و روسیه و پاکستان و... با طالبان مذاکره می کنند, ایران که خود زخم خورده از این گروه تروریستی است حق مذاکره ندارد؟ ایران هیچ گاه طالبان رو به رسمیت نشناخته و نمی شناسه و و این گونه مذاکرات به علت رسمیت بخشیدن به طالبان نیست. امریکا وقتی درحال مذاکره با طالبانه حتی دولت افغانستان رو هم دعوت نمی کنه درحالی که ایران همیشه از حضور همه طرف ها از جمله دولت سخن به میان می اوره, وقتی سعودی و کشور های حاشیه خلیج فارس به این گروه میلیارد ها دلار کمک نظامی و یا تغذیه فکری می کنن چرا کسی دم نمی زنه؟ اما فقط کافیه ایران مذاکره کنه تا جنجال به پا شه, اخه ایران که برای دفاع از شیعیان سوریه و عراق و لبنان و یمن از نیروی نظامی یا کمک مالی و یا کمک های وافر همچون تکنولوژی نظامی می فرسته مگه دیوانه است از گروهی که سفیر های خودشه کشته یا دستش به خون شیعیان افغانستان الوده است کمک کنه؟ این گونه مذاکرات هم طبیعی است, امریکا دشمن درجه یکه ایرانه و یه روز امریکا ایران رو تهدید به جنگ می کنه یه روز ایران امریکا رو تهدید می کنه که پایگاه هاشو در منطقه با خاک یکسان می کنه, ایران می ترسه در صورت حذف طالبان در وضعیت فعلی افغانستان به طور کامل در دامان امریکا قرار بگیره و مامنی بشه برای پایگاه های امریکایی و تهدیدی برای ایران پس سعی می کنه فعلا سیاست خودشو خنثی و صلح با دوطرف جنگ حفظ کنه.
امیرحسین,یاسوج, ایران

>>>   وقتي پايگاههاي آمريكايي در افغانستان هست كه ايران رو تهديد ميكنه وقتي اشرف غني چهار سال است كه هرات رو در اختيار گروه تروريستي مخالف ايران يعني مجاهدين خلق گذاشته با وجود اعتراض ايران به اين كارش ادامه ميده افغانستان بايد بدونه ايران براي حفاظت از مرزها و امنيت كشورش با طالبان يا هر گروه ديگه اي وارد مذاكره ميشه وقتي حكومت مركزي افغانستان حق همسايه گي رو بجا نمياره

>>>   چی دنیای یک رسانه خبری‌ را پوشش‌ می‌دهند محکوم ومجازات میشه آنوقت یک مقام رسمی با گروهی تروریستی منافق قاتل مردم مذاکره رسمی انجام می‌دهند تا به جنایات آنها رسمیت به حق بدهد پس خون ریخته شده ملت مظلوم بی دفاع چی میشه خدایا رحم کن به ملت بی دفاع افغانستان

>>>   طالبان فاحشه های سیاسی اسیر در دست آمریکا و پاکستان هستند که هرکه پول بیشتر پیش کش کند در اختیارش قرار میدهند.

>>>   این اولین اشتباه ایران در مورد افغانستان نیست
البته دولت آقای روحانی سیاست خارجی اش در مورد افغانستان شکست خورده است

>>>   طالبان مانند ...های هستند که هر کی یک استخوان خوبتر برایشان انداخت پای همان کس را می لیسند، چه پاکستان باشد، چه روس، چه ایران، چه امریکا، ویا هر کسی دیگر.
حکومت فاشیستی غنی کوچی هم متشکل از ....های هستند که با پول و سلاح خیراتی خارجی ها میخواهند بر مردم حکومت دیکتاتوری وضع کنند.

>>>   نه تنها در افغانستان بلکه حتی عملکرد ظریف در ایران هم آمریکایی است مردمان انقلابی و مومن و سلحشور در ایران وی را ابدا بعنوان یک چهره خیرخواه ملت قبول ندارند بلکه متاسفانه ....های وی را بیشتر از ناحیه امریکا میدانند

>>>   بلی هم طالبان بچه باز نام بشریت
وانسان را خط شه دار کرد انها آدم
کش درجه یک در جهان بعد از اسرلیل
است یکی از بد ترین درجهان است به
به نامی مسلمان اینها آدمهای است
پیش از دختر درسراغ پسر میرود
مانند انکلیس وفرانسه یکی از خلاف
کارترین در جهان است
شماها تعقیق کنید هزاران حیف نام
انسان که ایها سری زبان شان است
پسرا مانند دختر عروسی میکند
وای ننگ بر این ...آدم کش وهابی

>>>   تحلیل جامع وپرمحتوای کد ۴ را خواندم خیلی از ندانستگی های خویش را دران یافتم و تا اندازه ای زیاد در تنویر افکارم ممد ومفید واقع شد ولی در باب پاکستان وسعودی قناعتم حاصل نگردیدچه از سالها بدینسو این دو سرزمین جدااز خارجی ها مطالعه نشده یکی تکه دار ودیگر ممول برنامه های خارجی ها واشغالگران اند به انها دستور صادر میگردد تا چه کار را انجام دهند وچقدر افغان ومسلمان را بکشند وانها نیز با خلوص نیت وارادت مندی دستور را انجام میدهندوجالب این که این مدعیان دروغین حقوق بشر از خون اشامی ومظالمی افغانها هیچ بسنده نمیکننداز شروع تجاوز روس تا هنوز بیش از دوملیون افغان به قتل رسیده هنوز تاریخ دقیق ومنتهای این سناریو و کشتار معلوم نیست هرچه ایران هم حق دارد درین کشور به دنبال منافع خود باشد علاوه بر تجارت وسیاست وهمزبانی وهمخونی با ما و مدعی ظاهرا حافظ امن وجان حداقل ده درصد شیعه های افغانستان است ویا لا اقل با این ادعا برای خود جایگاه ومحل از اعراب می یابد وما حیران ها وبندگان سرگردان هم به این ادعا دلبسته ایم که ..... خوب اگر به درد ملت ماهم که نخورند خود سرحدات وسیعی دارند ونیک دانسته اند که حتما طالب ها را می اورند لذا میخواهند ازین ناحیه تا اندازه ای خاطر افسره ای شان ارام باشدوباز نیک میدانند اصلا پروژه ای طالب ولو ایرانی ها مانند روسها در خفا با خارجی ها توافق های دارندبازهم بخشی برنامه های خارجی ها فشار اوردن بالای ایران هم است وقتی چنین باشد چرابا خود امریکای ها مذاکره نمی نمایند؟درحالی که طالب وسعودی وپاکستان عین امریکاوگردانندگان نقش انها در منطقه اند هرگاه هر کدام اینها را بزنی جان دیگرش هم درد میکند چون اینها<رژیم اسلامی ایران> انقلابی اند!!! مذاکره با امریکا با اساسات انقلابیشان مغایرت دارداما با غلام غلام غلامش هیچ !!!
شیخعلی تگذاری سانچارکی

>>>   در جواب افغان پیپر: اگر ایران طالبان را در تهران پذیرفته فقط به این دلیل که بحث و نظریات آنها را در قبال سیاست داخلی افغانستان جویا شود وگرنه برای ایران چه اهمیتی دارد که چه کسی در افغانستان به قدرت برسد در حالیکه که همه میدانند آمریکا قدرت و تصمیم گیرنده اصلی در افغانستان است.
علی رضایی دکترای علوم سیاسی تهران

>>>   يك وقت طالبها نوكر پاكستان و بنگله ديش و عرب بودند و بالاي شهيد استاد رباني رييس جمهور قبلي تهمت نوكري ايران را ميبستند با وجود كه استاد رباني رييس جمهور بود و به حيث رييس جمهور رسمي افغانستان با تمام دنيا روابط ديپلوماتيك و رسمي داشت كه وظيفه هر دولت رسمي همان است. فعلا طالبان به صفت يك گروه وحشت گر و خونخوار خود شان حلقه غلامي ايران را به گوش نموده و طوق لعنت عالم را به گردن نموده اند. خدا ج كه ميشرماند چنين رو سياه ميكند چون هميشه باطل مغلوب و زبون است . طالبها از همان اول بنابر تعصبات قومي عليه حكومت اسلامي مجاهدين بغاوت نمودند و از انروز تا حالا خوار و زار شدند و بلاخره به اين رو سياهي و زيوني رسيدند كه طوق غلامي روس و ايران را به گردن نمودند. پشت قدرت و چوكي مليونها انسان بيگناه را كشتند ولي به چوكي هم نرسيدند و هيچ كشور جز پاكستان و عرب انها را به رسميت هم نشناخت و انشا الله كه به چوكي هرگز نميرسند چون بار كج به منزل نميرسد و باطل ناكام است.

>>>   ......
افغانستان در همین محدوده یی که است،نه از ایران است و نه از پاکستان است و نه از چین و نه از روسیه و دیگران.
افغانستان در همین محدوده از اقوام داخل افغانستان بشمول پشتون ها و تاجک ها و ازبک ها و ترکمن ها و بلوچ ها و هزاره ها و غیره اقوام داخل این خاک است.
چنانچه در ایران نیز اقوامی که در آن سرزمین زندگی میکنند،بشمول فارسی زبانان و ترکمن ها و کرد ها و عرب ها و بلوچ ها و ارمن ها و آذری ها و غیره،اقوام اًن خاک هستند.
چه فکر میکنید؟
همینطوری که شما خود را هم زبان و هم کیش و هم فرهنگ ایران میدانید،اقوام داخل ایران نیز هر کدام شان با اقوام کشور های همسایه شان اظهار هم زبانی و هم کلتوزی و هم فرهنگی و غیره کنند،دنیا به کجا خواهد کشید؟
درینصورت در موسسه ملل متحد در عوض دوصد مملکت،زیاد تر ار هزار مملکت بوجود خواهد آمد.
تنها در کشور پهناور هند،اضافه از چهارصد ملیت زندگی میکنند،آیا بعید همه شان کشور های جداگانه تشکیل کنند؟
گذشته از آن در بسن اقوام داخل همه این کشور ها،ارتباطات سیاسی و اقتصادی و کلتوری و فرهنگی و خویشاوندی وجود دارد.آیا باید به همه این پیوند ها پس پا زد و خواهان تشکیل دولت های جداگانه و یا یکجا شدن با کشور های همسایه را در پیش گرفت ودیا این که به شکل مسالمت آمیز در داخل این کشور ها،تمام اقوام با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشند؟
این بدان معنی نیست که کشور ها با یکدیگر ارتباطات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و کلتوری با یکدیگر نداشته باشند، بلکه باید احساس مسؤلیت پذیری در مقابل کشور هایتان ،برایتان ارجهیت داشته باشد.

>>>   ایرانیها
از پیشامدها در عراق درس بگیرند.

>>>   نماینده ایران در سازمان ملل:
هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری در مورد آینده افغانستان را ندارد
اوا
مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست چهارشنبه مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی وضعیت در افغانستان برگزار شده بود، گفت: هیچ کشوری حق تصمیم‌گیری در مورد آینده افغانستان را ندارد و چنین حقی انحصاراً متعلق به مردم این کشور است.

وی افزود: هر فرآیند صلحی باید مبتنی بر آرمانهای حقیقی و نیازهای واقعی مردم افغانستان و حفظ و تقویت دستاوردهای این کشور، شامل قانون اساسی،نظام جمهوری اسلامی و نهادهای برآمده از آن باشد.

نماینده ایران همچنین با اشاره به معضل حضور نیروهای خارجی در افغانستان، خواستار خروج زمانبندی شده و مسؤولانه آنها شد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش موثر برای مقابله با گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر با اشاره به اقدامات کشورمان در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: در این زمینه تاکنون ۳۸۱۵ نفر از نیروهای ایرانی شهید و بیش از ۱۲۰۰۰ نفر نیز زخمی شده اند که نشان دهنده جدیت ایران در این زمینه است.

روانچی همچنین به آثار منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران بر وضعیت پناهندگان افغان در کشورمان اشاره کرد و گفت: این وضعیت باعث شده خیلی از آنها به طور جدی در فکر مهاجرت مجدد به سایر کشورها از جمله اروپا باشند.

>>>   درکشورهاثی اسلامی از آسمان وزمین بربریت ووحشت می بارد :
خادم حرمین شریفین یک يورنالست غیرمسلح ناتوان وبی دفاعرا که صرف با قلم سروکار دارد توسط اره توته توته میکند درکشور دیگر اسلامی یک ملا از متن قرآن اینگونه فتوا صادر میکند:
این تظاهرات کنندگان باید شدیدا درمحضر عام ز جبر کش شوند ،ویا دست وپای شان قطع گردد، اگر ماچهار هزار فرد مظاهره چی را بکشیم افراط نکرده ایم!!!
اینست رافت ورحم یک عالم دینی ،
ر

>>>   ملا برادر از ایران میخواهد که اگر همچنان که بعضی گروههای جنگی طالبان در فراه ، هرات ، هلمند ، سرپل ، فاریاب ، بدخشان را تمویل و تجهیز میکنید تمام گروههای سیاسی و نظامی طالبان را با همکاری روسیه حمایت جدی میتوانید، طالبان به صلح آمریکا تن ندهد؟
ولی ایران و حتی روسیه توان سیاسی و اقتصادی ندارند و به این بیسوادان اعتبار هم نمیتوانند که خود را بیش از این با آمریکا بند کنند.
ایران ممکن است برای شان بگوید که به صلح و شراکت با دولت افغانستان بروید منتها باز ما شما را بیشتر از دولت دست نشانده آمریکا حمایت خواهیم کرد تا ولو به زور هم شده کم کم قدرت اصلی شما شوید.
مبارز اخلاقی

>>>   بلی این آدم کشان یکی از مکار ترین
جنوری روی زمین است ایها قوم ....
وصهیونیست است یکی از بی رحم ترین
بعد از خود شان در جهان

>>>   زندگی درکشورهای ....:
--مقام های محلی در ولایت تخار می گویند یک پسر مادرش را به ضرب تیشه به قتل رسانده و خواهرش را زخمی کرده است مسؤولان محلی در ولایت تخار، می‌گویند که مرد جوانی، مادرش را به تیشه کشته و دست خواهرش را نیز قطع کرده است.
--چاشت امروز یک مرد جوان پس از مشاجره خانوادگی، زن خود را با مادر و برادرش را به قتل رسانید و از محل فرار کرد.پولیس هرات پس از ساعتی موفق به بازداشت وی شد.
سخنگوی این ارگان گفته است که انگیزه قتل ها مشکلات خانوادگی و اقتصادی عنوان کرد.
بر اساس آمار شفاخانه مرکزی هرات، در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۸۰۰ مورد اقدام به خودکشی با استفاده از مواد سمی/زهری در این شفاخانه ثبت شده که از ۱۴۰۰ مورد آن زنان بوده‌اند.
در این مدت تنها ۳۵ نفر با شلیک گلوله، خوردن سم و یا حلق آویز کردن موفق به خودکشی شده‌اند
--دومین خودکشی جمعی در مدت یک هفته!
-نیرو‌های پلیس روز شنبه اجساد یک مرد، همسر و دو فرزند وی را در خانه‌ای در آنتالیا پیدا کردند.
پدر خانواده در یادداشتی نوشته بود؛ ۹ ماه است که هیچ شغلی ندارد و دیگر نمی‌تواند به این شیوه ادامه دهد.
روزنامه جمهوریت علت مرگ را احتمالا مسمومیت با سیانور اعلام کرد.
این خودکشی‌ها در پی بیش از یک سال بحران اقتصادی ناشی از کاهش ارزش لیر اتفاق افتاده است
دو دختر جوان که صبح امروز قصد خودکشی از روی پل امام حسین در مشهد داشتند، در پی اطلاع رسانی مردم و حضور نیروهای انتظامی و آتش نشانی خوشبختانه در اقدام خود ناموفق بودند.

>>>   تمام وکیله هادرمجلس باید مانند ملالی شینواری با حجاب اسلامی درپارلمان حاضر شوند چون حجاب مصئونیت است چنانچه مممموکیله صاحب ملالی را مصئون نگهداشته است !!!

>>>   اطلاعیه پولیس :
هرهم شهری که کانتینر کرائی داشته باشد وطور کرایه بدهد با ما ارتباط برقرار کند ما کانتینر زیاد لازم داریم !!

>>>   ملا برادر درسفرخویش به ایران درمورد مشکلات پناهجویان افغان درآن کشورصحبت کرده . سوال اینست که حکومت ایران کی را به رسمیت می شناسد؟
Najib Rahman Shamal

>>>   Aziz Arianfar
چند نکته شایان توجه است:
یکی این که دولت کنونی تنها یک طرف و نماینده بخشی از مردم است. نه همه آن. در کشور جنگ داخلی روان است و در جهان همیشه سخن از طرف های درگیر است. تا زمانی که صاحب یک دولت فراگیر ملی که بتواند از همه لایه ها و اقشار جامعه نمایندگی کند، نشویم، همین آش و همین کاسه خواهد بود.
امریکا، روسیه و تقریبا همه کشور ها همین موقف را دارند.
دو دیگر، این ها همه نتیجه یک عمر سیاست نادرست کرزی و اشرف غنی در قبال طالبان است. چون تعریف مشخص و معینی از این گروه ارایه نکردند که آیا طالبان دشمن هستند یا نه؟ درست همانا این ها نگذاشتند که امریکایی ها طالبن را سرکوب کنند. برعکس، تا توانستند، این گروه را تقویت و حمایت کردند. هزاران اسیر طالب را بدون قید و شرط رها نمودند.
سه دیگر، هر دو در گذشته موجب رشد و مطرح شدن این گروه در عرصه بین المللی شدند و موقف روشن و قاطع در برابر این گروه نگرفتند. همین ها نه تنها به خاطر گشودن دفتر طالبان در دوحه و استانبول هیچگونه اعتراض نکردند، بل که از آن حمایت هم کردند. هیچگاهی هم به دیدارهای مشکوک خلیلزاد با طالبان با کنار گذاشتن دولت افغانستان به امریکا یا روسیه اعتراض رسمی نکردند.
چهار دیگر، ضعف دستگاه دیپلماسی کشور است. ارگ، همه امور و مسایل را در قبضه و انحصار خود گرفته و وزارت خارجه را به حاشیه رانده و منزوی نموده است. اکنون ما وزیر خارجه نداریم و رشته امور را به دست یک جوان بی تجربه سپرده اند. روشن است از یک وزارت خارجه ضعیف که بخش بیشتر دیپلمات های آگاه و مجرب را به بهانه های گوناگون طرد نموده وکنار گذاشته و وزارت را به کودکستان بدون صلاحیت مبدل نموده است، انتظار دیگری نمی توان داشت

>>>   دروغ گویی یک کار بسیار زشت است که حزب پشتونیزم ان را به آسانی آب خوردن انجام میدهد هرچند ب هیچ کدام از مردم خراسانی ما از تاجک و ازبیک و هزاره و بلوچ مخفی نیست که طالبها همه از اوعانها=پشتونها هستند و اشرفعنی و طالب و داعش دو روی یک سکه اند حزب پشتونیزم دنبال یک مقصر میگردد که همه اعمال قبیح وحشیانه و فاشیستی و ضد بشری خود را به گردن او بیندازد در این بین حزب پشتونیست که مدت هاست جعل و تقلب و مکاری و نفاق جزو ذاتش شده است و همیشه از کتب تاریخ تا سرود ملی و پرچم و نام کشور و همه و همه بشدت تمام از هرگونه تقلب و دروغ و جعلکاری سوی استفاده کرده است این بار تقصیرات را گردن ایران و پاکستان می اندازد دولت فاشیستی خودش با تمام عناصر طالبانی در پشت پرده ارتباط مرموز دارد اما به دنبال آن است همه جنایات را از خود بری کند و چهره خود را پاک و مطهر نشان دهد در حالیکه هریک مردم فهیم غیر اوعان میداند این فاشیست های پشتون تاچه حد بی چشم و رو است و در تاریخ نظیر ندارند.

>>>   او بچه جان که گفتی ایران از حوادث عراق درس بگیرد تو قطعا همین حالا جرات نداری عراق بروی مردم عراق بشدت از افغان ها=پشتون متنفر هستند چون خوب میدانند پدر جد داعش یعنی القاعده و خود داعش پر از عناصر افراطی و تروریزم پشتو است.
روابط افعانستان و عراق پایین ترین حد و روابط ایران و عراق بالاترین حد است مردمان حقیقی ایران و عراق بالاترین پیوند را دارند و ۶۷ درصد مردم عراق شیعه امامیه هستند و هم کیش و مذهب ایران در راهپیمایی میلیونی اربعین عراقیها بیشترین احترام و دوستی و پذیرایی را از ایرانیان دارند و همچنین ایران نیز در دوره ای که تمام کشورها از جمله امریکای جهانخوار دروغ گو در قضیه داعش پشت به این کشور کردند این تنها ایران بود که کمکها و نیروها و سلاح های خود را برای عراق فرستاد امیدوارم شما بچه وهابی مزدور سعودی و یهودی نباشید اما تشویش نکون چون این تعداد مزدور یعودی که کنسولی ایران در کربلا و نجف را آتش زدند از همان جنس اعتشاشگران نوکر سعودی و اسراییل هستند که برای جنگ جهانی آخرالزمان از نابودی اسراییل در هراس شده اند و تمام مزدوران خود را برای دشمنی با شیعه کار گرفته اند ناگهان در لبنان و عراق و سوریه و یمن و ایران که کشورهای با قدرت شیعیان هست عناصر مزدور بی شرف خودفروخته و بی هویت شروع به اغتشاش کرده اند حجم فتنه بسیار بالا است اما عناصر اطلاعات و امنیت ایران هم الحمدلله نه تنها در ایران بلکه بصورت فرامرزی فراملی فراقومی این روزها در اوج کار خود قرار دارند القصه این که ایران طبق معمول ابتدا خوب صبر میکند و رافت اسلامی به خرج میدهد تا فتنه گران خوب کانالهای ارتباطی خود را رسوا سازند. اما ناگهان از جایی که شاخ دربیاورند دمشان را قیچی خواهد کرد به اصطلاح توی گونی خواهند رفت! و باذن الهی از صحنه وجود حذف خواهند شد. گویا هرگز مردم نمیدانستند چنین شخصی موجود بوده باشد. در فتنه حلوا قسمت نمیکنند قرآن کریم میفرماید (الفتنه اشد من القتل) فتنه از قتل خطرناکتر است پس گاهی برای خاموشی آتش فتنه باید ادم های شرور اغتشاشچی به قویترین شکل نابود شود.

>>>   بچه پشتونها بخدای واحد قسم هرچه ضد ایران دشمنی کنید و قلم فرسایی کنید و هر گونه جرم و جنایتی که از دید صاحبان سیاست مخفی نمیماند ضررش یقیینا به چشم خودتان فرو خواهد رفت و برابرش تاوان جرمتان را خواهید داد. صبر کن و ببین بچه جان با دم شیر بازی نکن ممکن است چند روز فرصت بدهد اما اخر قورتت خواهد داد. اینجا مطلب نوشتن بچه بازی است ده ها صفحه مطلب مینویسی توهین میکنی و تهمت و افترا میبندی اما ج.ا.ایران عزیز بدون هیچ نگرانی در عرصه عمل و نه حرف غافلگیرانه مچتان را خواهد گرفت.

>>>   ایرانیها از پیشامدها در عراق درس بگیرند.؟؟
جواب= من ایرانی بیش از ۲۰ بار به نقاط مختلف عراق رفته ام و حداقل یک سال عراق زندگی کرده ام ده ها رفیق عراقی دارم این قدر که من جوان ایرانی با آرامش در خیابان های عراق راه میروم تو بچه افغان با امنیت و آرامش در خیابان های پشتونستانت نمیتوانی راه روی پس تو این هستی باید از قدرت ایران درس بگیری مردم واقعی ایران و عراق در بالاترین درجه دوستی قرار دارند اما یک عده آشوب طلب وهابی کله خام محصول مشترک سعودی/یهودی حدود یک ماه است با تمام توان در بلاد شیعه وارد عمل شده به اشوب و آتشبازی رو اورده اند اما نگران نباش چون که شاهنامه آخرش خوش است و جوجه را آخر پاییز میشمارند چنان گوشمالی به این ها بدهیم و درس ادب به اینها یاد دهیم که در تاریخ ثبت شود.

>>>   پیشنهاد برای نظر دهنده ۱:
حدود و مرزهای فعلی ترسیمی انگلیس است.
پشتون و پشتون یکجا شوند بلوچ و بلوچ یکجا شوند
کورد و کورد یکجا شوند.
تاجک و تاجک+هزاره( فارسی و فارسی.خراسانی و خراسانی)
با ترکمان و اوزبکان و آذربایجان همه در کنفدراسیون مشترک یا اتحادیه (ایران و توران) اشتراک ورزند تا بشکل اتحادیه اروپایی یک قدرت بزرگ منطقوی مبدل شوند.

>>>   طالبان مانند .....های هستند که هر کی یک استخوان خوبتر برایشان انداخت پای همان کس را می لیسند، چه پاکستان باشد، چه روس، چه ایران، چه امریکا، ویا هر کسی دیگر.
حکومت فاشیستی غنی کوچی هم متشکل از .....های هستند که با پول و سلاح خیراتی خارجی ها میخواهند بر مردم حکومت دیکتاتوری وضع کنند.

>>>   از اعمال جنایتکارانه وخیانت محجاهلین بی فرهنگ ومزدور بخوانید هنوز هم برای پاکستانی ها مرده گوی میکنند:
قوماندان گل حیدر؛ لواطت درکابل و دهلی، همدستی با آی اس آی
دشمنی عبدالحمید خراسانی با گل حیدر خان/ گل حیدر هیآت آی اس آی را برای جور آمد با حمید خراسانی به پنجشیر برده بود.
فرمانده گل حیدر از باقی مانده های نسل اول جهاد علیه شوروی و جنگ علیه طالبان را همه می شناسند. او تا سال 2001 مردی صالح و متقی بود و همانند اسدالله خالد ها، کرام الدین کرام ها و ...غرقه در فساد دیگر همقطاران خود نبود. خانه ای داشت و یک زنده گی ساده و پر افتخار.

اما وقتی دولت طالبان سقوط کرد و بذر جادوی دالر های باد آورده و دموکراسی تفاله ای در زنده گی اجتماعی افغانستان پاشیده شد، قوماندان گل حیدر از نخستین سر حلقه هایی بود که شیطان در قالب روحش حلول کرد.
او که زمانی ممثل جهاد فی سبیل الله شمرده می شد، به خوش خدمتی به درگاه ارباب فسق، حق گیری، چنبر زدن بر گنج حرام و استفاده از بچه جوان های «ستاره افغان» روی آورد.
نامبرده با یک گروه از مفسدان مادرزاد، دم و دستگاه کوچکی درست کرد و به کمپاین کردن به این یا آن ستاره افغان دست زد. بسیاری را تا دوازده بهترین و رده های اول، دوم و سوم ارتقا داد. پاداش این همه جهاد دنیایی آن بود که بعداً آن پسران را مدتی به لاجپتگر دهلی نو دعوت داده و به همکاری یکی از دوستان سیکهه خود، اتاقی و بارگاه کوچک عشرت بنا کرد و هر آن چه از دستش پوره بود و مغزش هدایت می داد در حق ستاره ها انجام می داد.
درحال حاضر، مرداب خانه لواطت کاری و بچه رقصانی گل حیدر و شرکاء تهکاوی بلند منزل قادر بخشی است. هرکه به این گزارش مشکوک است، یک بار سری به تهکاوی فساد بزند.
گذشته ازین به گزارش شبکه ملی اداره امنیت ( نه امنیت ضد ملی وابسته به خونتای ارگ وجهادی های فاسد) گل حید خان در سال 1393 توسط فردی از ننگرهار از جمع دوستان دوره جهاد به بهانه ماهی خوری به مشرقی کشانده شد و طبق اجندای قبلی، گل حیدر درآن جا با یک فرستاده سازمان اطلاعات نظامی پاکستان – آی، اس آی- به نام طارق امجد دیدار و گفت و گو کرد.
گل حیدر در آن ملاقات، به تعهدات و بسته های پیشنهادی افسر آی اس آی گردن نهاد و دست پر ( به نام تحقه) به کابل برگشت. وظیفه گل حیدر، لگام زنی و درهم شکستن تشکیلات مردم در شمال و شمالی است که هرگاه به حکومت مورد حمایت آی اس آی درکابل دست رد بزنند؛ از سوی گروه گل حیدر خاموش ساخته شوند. تا کنون چند گزارش مشرح از صورت فعالیت های انجام گرفته تا در دست انجام از سوی گل حیدر در اختیار پاکستانی ها قرار گرفته است.

نکته مهم درگزارش هذا این است که درجریان حمله گروه تروریستی طالبن به کران ومجان، عبدالحمید خراسانی با یک قوای جنگنده درپنجشیر تجمع کرده بود تا به رزم طالبان برود. درین اثنا، گل حیدر یک گروه از نماینده گان طالبان را به پنجشیر با خود آورده بود تا با عبدالحمید خراسانی جور آمد کنند. یک دلیل محوری دستگیری خراسانی همین مساله بود. خراسانی با شدت به این پیش مرگی گل حیدر اعتراض کرد و اجنت های آی اس آی دوباره به کابل رجعت داده شدند.
کانال ارتباطی گل حیدر با آی اس آی درحال حاضر از طریق استاد عطا محمد نور است که با فرستاده گان ای اس ای چندین دور ملاقات ها را در امارات سپری کرده است.
گذارش نامه

>>>   همه دنیا دارند با طالبان مذاکره میکنند از آلمان و روسیه تا چین و هند ولی به ایران که رسید طبق معمول صدای اعتراض افغانها بلند شد آیا فراموش کردید اشرف غنی خودش گفت همه دنیا را برای مذاکره با طالبان متقاعد کرده است ؟
برای ایران در رابطه با افغانستان تنها چیزی که مهم است کم شدن شر مهاجران مزاحم افغان از سر ایران است که همچنان در حال آمدن به ایران هستند بدترین مهاجران افغان در سراسر جهان مهاجران افغان هستند و بدترین مهاجران به ایران در بین مهاجران کویتی ارمنی پاکستانی و عراقی هم مهاجران افغان هستند

>>>   خدا یا ما را از طالب و اشرفعنی نجات فرما و کشور ما را همچون آلمان و جاپان پیشرفته قرار بده بلخ را پایتخت کشور فرما از شر فاشیست جنوبی ما را نجات بخش

>>>   افغانستان رسانه آزاد و مستقل ندارد، یعنی خیلی چیزها و سیاستها و اعمال حاکمان بدور از انظار مردم مخفیانه و بدور از مصالح و تاٌمین منافع ملی کشور تصمیم گیری و عمل می شود، با این شیوه و مدل کشور افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان هرگز روی صلح و ثبات و آرامش و امنیت واقعی و پیشرفت را ندیده و نخواهند دید. هرگز.زیرا هر جا که آزادی بیان، قلم، اندیشه، مدیا و رسانه...، نباشد، در آنجا جهل و تاریکی و فساد دولتی نهادینه گشته و کشور را در فقر و عقبماندگی و فلاکت می سوزاند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است