آیا راهی جز دوام مبارزه جسورانه داریم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۲    ۱۳۹۸/۹/۳ کد خبر: 161038 منبع: پرینت

‏تا وقتی که به عدالت باور و التزام عملی پیدا نکنیم تا وقتی که به اقوام افغانستان به عنوان شهروندان دارای حقوق برابر نگاه نکنیم تا وقتی که دست از تبعیض، تعصب و برتری طلبی برنداشته ایم تا وقتی که زیرنام اصلاحات تصفیه قومی و مذهبی راه می اندازیم یک کشو آزاد و آباد نخواهیم داشت!

اما در قرن ۲۱ که در تمامی کشورهای مدرن دنیا بحث های تبعیض و تعصب و بی عدالتی پایان یافته، همگی کوشش می کنند تا بر اساس قانون و عدالت مسیر رشد و توسعه خود را ادامه دهند؛ جایی برای گفتمان های برتری طلبانه و نژادپرستانه مجال و محل اعرابی ندارد و همگان به جامعه تکثر گرا و چندصدایی باور مند هستند. با این شیوه مدرن ترین کشورها، باثبات ترین نظام ها و شکوفاترین اقتصادها را ساخته اند. ما نیز راهی جز پیمودن همان تجربه های موفق را نداریم.

ما نیز اگر بخواهیم به رشد و پیش رفت و ترقی و شکوفایی به معنای تمام و کمال آن دست پیدا کنیم نیاز به مبارزه جدی، پی گیر و جسورانه داریم. باید از این مبارزه دست برنداریم و خستگی و افسردگی نشناسیم و تا طلوع آفتاب عدالت و رسیدن به آبشاربلند و درخشان و زیبای آزادی این مبارزه را ادامه دهیم. آیا واقعا راهی جز این داریم؟

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
مبارزه
نظرات بینندگان:

>>>   Ariaie
محور مباحث و تصاميم در اخرين جلسه تيم دولت ساز چه بوده است.
محور بحث هاى اين جلسه در خصوص اعلان نتائج انتخابات،مديريت سالم ان و جلوگيرى از تظاهرات تيم هاى رقيب و أعمال فشار توسط متحدين بين المللى بالاى تيم هاى رقيب و ذهنيت دهى به انها بوده است.

نتيجه انتخابات؛ با انكه محور اصلي بحث را چگونگى اعلان نتايج انتخابات تشكيل ميداد اما در مجموع در اين خصوص چند دستگى جدي در نظريات و تيورى ها بنظر ميرسيد . گروهى به اعلان برنده شدن تيم از سوى كميسيون تاكيد مينمودند و پيش زمينه هاى عديده يي را براى بستر سازى ان پيشكش نمودند كه به انها بعدا پرداخته خواهد شد ولى عده يي ديگر محافظه كار پيامد اعلان برنده شدن را ناگوار و غير قابل پذیرش به تیم رقیب دانسته و تاکید به ابطال یک قسمت از ارای غیر بایومیتریک که انتخابات را به دور دوم بکشاند نمودند و دلیل شان هم بر مسند اینکه تا دو فصل دیگر امکان برگزاری دور دوم انتخابات نیست و تا انزمان در جهت فروپاشی تیم رقیب کار می‌کنیم و در دور دوم با جذب بخش اعظم از تیم رقیب پیروز قطعی خواهیم شد.

پیش زمینه های اعلان نتایج انتخابات؛ با آنکه پیش زمینه های عدیده ی مطرح شده است اما به نگاشتن چند موردیکه روی آنها توافق صورت گرفته است بسنده می گردد.
۱: به کمیسیون هدایت داده شود تا نتایج را در یکی از روز هایکه نهایت وضعیت جوی ناگوار پیش بینی می‌شود اعلان نمایند تا تیم رقیب توانایی مزاحمت چشمگیر را نداشته باشد.
۲: از طریق چینل ما با یوناما فعالتر دست بکار شویم و ذهنیت شان را نسبت به تیم رقیب مکدر سازیم و به آنها خبر دهید که تیم رقیب با استفاده از نفوذ شان در ارگان های دفاعی و امنیتی و موجودیت افراد مسلح غیر مسول دست به کودتای نظامی میزنند، این کار هم دوستان بین‌المللی را مجبور به همکاری ما میسازد و هم تیم رقیب را منفعل میسازد و پس از رسیدن به قدرت می‌توانیم صفوف ارگان‌های متذکره را هم تصفیه نماییم .
۳: با نشر و پخش این اخبار که گویا تیم رقیب به خشونت متوصل میگردد از نیروهای حمایت قاطع تقاضای کمک نموده و بر فراز شهر های بزرگ طیاره های اردو و همکاران ما را به پرواز در میاریم، این کار در گذشته هم نتیجه مطلوب داشته و رقیب جرات ایجاد بحران را دست می‌دهد.

۴: یکی از مشکل اساسی ما جمع شدن همه اقوام و رهبران سنتی به محور تیم رقیب است، با هر وسیله ممکن باید در بین شان فاصله ایجاد گردد، یک گروه وظیفه بگیرد تا از مسله قومیت و تفاوت ها و کشمکش های مذهبی و غیره را در اذهان عام از طرق مختلف برجسته سازد این خود می‌تواند تاجیکان را نسبت به داکتر عبدالله که درانی است بی اعتبار سازد هم اعتماد هزاره ها را از او بکاهد و پشتون بودن او را مورد سوال قرار دهید تا پشتون ها از او فاصله گیرند.

۵: فهرست ی از قطعات اردو، امنیت و پولیس که تحت فرمان بدون قید و شرط ما اند را ترتیب نموده و از ایشان جهت سرکوب هر نوع گردهمایی استفاده شود.
رو بردارى از داكتر صاحب ذكى

>>>   هشدار** احتمال فتنه و جنگ خیابانی در افعانستان بسیار بالا رفته است اگر توجه داشته باشید امریکا در طی سالهای اخیر برای کشورهای اسلامی پلان های بسیار مرموز کشتار آشوب اغتشاش کودتا جنگ خیابانی و..
تدارک دیده است در سالهای اخیر این موارد را در ترکیه سوریه عراق لبنان لیبی مصر یمن دیده بودیم حتی متاسفانه ایران که تا حدود بسیاری از این پلان های شوم ایمن بود هفته گزشته آشوبگران صدها میلیارد دالر به این کشور آسیب وارد کرده اند و تعدادی از مردم بی گناه را کشتند محاسبات امنیتی نشان میدهد اتفاقات کشورها سلسله وار و مانند دومینو به هم ارتباط دارد و لیدر این کودتاچیان همه با سرویس های mi6 و موساد ارتباط دارند بناءا کشور ما هم با توجه به حضور امریکا و محصور واقع شدن بین کشورهایی که تنوع قومیتی مشابه دارند ایمن از پروسه تخریب و آشوب نخواهد بود خصوص این که بارها مشاهده شده متاسفانه در سالهای اخیر مخصوصا دوره اشرفغنی افغانستان به بهشت تروربست ها و افراطیان فراری مبدل گشته است اوضاع کشور همانند قبل نیست و یک آتش زیر خاکستر در جریان است مزدوران یهود به اندک بهانه مانند اختلاف در قضیه ریاست جمهوری کافی است تا کشور را به بحران عمیق خانه جنگی مبدل سازد بنابراین درهمچونین شرابط خوب است مغز متعفن دوم عقل خود را بکارگیرد و محترمانه دست از جعل و تقلب بردارد و اوضاع را به سمت جنگ داخلی پیش نبرد در غیر این صورت عواقب شوم ان مستقیما به خود اشرفلنی و تیم فاشیستش برخواهد گشت اگر غنی براین باور است که ترامپ او را یاری خواهد نمود در اشتباه محض است امرکا اتفاقا هیچ برایش موصوع امنیت افغانستان کوچکترین اهمیتی ندارد و همانطور که میدانید او یک شخص تاجر است که از طرفی مشغول مسئله داخلی امریکا و استیضاح خودش میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است