آلمان ۵۵۰۰ مهاجر را می پذیرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۳۹۸/۹/۳ کد خبر: 161030 منبع: پرینت

براساس معلومات “خبرگزاری کلیسای پروتستانت آلمان” این کشور پذیرفته است که ۵۵۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰ را بپذیرد. به این ترتیب آلمان می خواهد بازهم دربرنامه اسکان مجدد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای اسکان مهاجرین سهیم شود.

این خبرگزاری گزارش داده است که حکومت آلمان فدرال به کمیسیون اتحادیه اروپا خبرداده است که در سال آینده تا ۵۵۰۰ مهاجر را در چارچوب برنامه اسکان مجدد می پذیرد. این رقم با رقم سال های قبل شبیه است: حکومت آلمان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ جمعاً ۱۰ هزار و ۲۰۰ مهاجر پذیرفته بود.

برنامه اسکان مجدد با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان عملی می شود. به خصوص مهاجرین نیازمند به حفاظت و مردمی که به دلیل منازعه ها و بحران ها در کمپ های مهاجرین فاقد دورنما هستند، از این طریق دردولت های دیگر تقسیم می شوند.

دویچه وله نوشت: بر اساس معلومات “خبرگزاری کلیسای پروتستانت آلمان”، درمیان مهاجرین که قرار است در سال ۲۰۲۰ به آلمان بیایند، پذیرش ۳۰۰۰ مهاجر نیز به دلایل بشری از سوریه در چارچوب توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه در نظر گرفته شده است.

این توافقنامه در نظر دارد که ترکیه مهاجرینی را که با قایق به یونان می رسند، دوباره پس بگیرد و در عوض اتحادیه اروپا به همان شمار مهاجرین سوریایی متاثر از جنگ داخلی را می پذیرد. این شمار مانند اسکان مجدد از کمپ های مهاجرین در نیجر، لبنان یا اردن، به عنوان پذیرش به دلایل بشری ارزیابی می شوند.

برنامه اسکان مجدد اتحادیه اروپا، برای امسال و سال سال گذشته، شامل جمعاً ۵۰ هزار جا برای مهاجرین جدید است. براساس گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا، تا آغاز ماه سپتمبر سال ۲۰۱۹ در این چارچوب، ۳۷ هزار و ۵۲۰ مهاجر در اروپا اسکان یافته اند.

براساس گزارش وزارت داخله آلمان تا ۲۱ نوامبر امسال ۷۲۰۰ مهاجر به این کشور سفر کرده اند. حدود ۳۰۰۰ جا تا به حال خالی است. تا نیمه دسامبر آمدن مهاجرین دیگر برنامه ریزی شده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا براساس فراخوانی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷، یک برنامه را برای ۵۰ هزار مهاجر تدوین کرده است که برای تطبیق آن نیم میلیارد یورو در اختیار قرار می دهد، ۱۰ هزار یورو برای هر کشور سهیم که به اسکان مجدد یک مهاجر در نظر گرفته شده است.

آلمان، فرانسه، سویدن، بریتانیا، ناروی و هالند کشور های اصلی در این برنامه هستند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
مهاجر
نظرات بینندگان:

>>>   چرا مردم را تشویق میکنی که جان و مال خود را در خطر انداخته به اروپا مهاجر شوند؟
این پنج هزار و پنجصد مهاجر شامل کسانی میشوند که در کمپ های اردن و سوریه و ترکیه از جنگ های سوریه گریختند،نه شامل افغانها.
همین حالا در کمپ هایی که در یونان برای پنجصد مهاجر در نظر گرفته شده است،پنج هزار مهاجر به شکل فلاکت بار زندگی میکنند که یک تشناب برای صد نفر هم ندارد.چه رسد به خوراکه و جای خواب و غیره.
مردمان مختلف با کلتور های مختلف دراین کمپ ها زندگی میکنند که هر روز بالای گرفتن غذا باهم در جنگ و دعوی هستند.
خصوصاً برای فامیل ها این حالت رقت بار غیر قابل تحمل است.
بعضی مهاجرین از چندین سال بدینسو دریندکمپ ها زندگی میکنند و هیچ کشوری آنها را منحیث مهاجر قبول نکرده است.حتی خود یونان نیز آنها را منحیث مهاجر قبول نمی کنند و مناظر هستند تا نوبت شان برسد ،تا دوباره آنها را به اساس قراردادی که اتحادیه اروپا با ترکیه دارد،دوباره به ترکیه بفرستند.
پس سنگ در جای خود سنگین است و هیچ وقت شوق سفر به اروپا را نکنید که مثل ....های ....خورده ،پشیمان خواهید شد.

>>>   (در یکی از مغازه آلمان، مرد 24 ساله مهاجر، ده ها بوتل مشروب را به زمین انداخت و شکستاند.)
اوبرادر ها جنایت قرن.
شاید این مرداز ناشکری نمیترسد.
نمیدانم روز قیامت چه جواب خواهدداد.
خداکندبنام هموطنش من مورد ماخذه قرار نگیرم.
بشارت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است