یوناما یا یون‌نما، پاسخ چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۶    ۱۳۹۸/۹/۲ کد خبر: 161013 منبع: پرینت

یوناما یا دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان، ماموریت و مسوولیت‌ش این است که با حفظ بی‌طرفی کامل، روند سیاسی را به هدف نهادینه شدن دموکراسی، حاکمیت قانون، گسترش ارزش‌های حقوق بشری و تقویت حقوق_مدنی سیاسی شهروندان افغانستان نظارت کرده و یاری برساند.

اما، این نهاد با فرستادن یک نامه‌ای جدن سیاسی به کمیسیون انتخابات، یک مجموعه اتهامات نگران کننده را به یکی از اعضای این کمیسیون برچسپ زده است. اتهام های درج شده در نامه دفتر یونما تهدید_به_مرگ، #اهانت_به_ارزشهای_مذهبی و اهانت_هویت_قومی یکی از کارمندان تخنیکی کمیسیون انتخابات می‌باشند.

حالا اتهامات یونما به مولاناعبدالله عضو کمیسیون انتخابات اگر درست باشد، باید مولانا از طریق نهادهای عدلی قضایی کشور تحت پی‌گرد قرار گرفته و مجازات شود. اتهام‌ها درست نباشد، تاداماچی_یاماموتو مسوول یونما باید مسوولیت یک اشتباه بزرگ و جدی‌اش را بپذیرد و از مقامش استعفا کند.

ما باید از یونما بخواهیم که ادعا و اتهامات وارده‌اش بر یک عضو کمیسیون انتخابات را با ارایه اسناد، ثابت سازد. در غیر آن، محتوای نامه که یاماموتو پای آن امضا کرده است، برای ثبات و سلامت روند سیاسی افغانستان خطر ساز است. همچنان که اصل بی‌طرفی یونما در مسایل سیاسی انتخابات نیز با این نامه نقض شده است.

اگر یونما ادعاهایش را مستند و ثابت نسازد، معنی‌اش این است که آقای یاماموتو، نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان را از مسیر اصلی‌اش منحرف کرده و عملا در سطح یون‌بازی‌های رسوا و شرم آور سقوط داده است.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
یوناما
یون
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است