مژده؛ صدایی که نباید خاموش می شد
مژده از حضور غربی ها و دنیاپرستی مجاهدین دل خونین داشت. مژده یک انسان مسلمان جدی و دربند حلال و حرام بود. دارای اخلاق نیکو و شرم و آزرم خاص بود. او دارای روابط گسترده فرهنگی و سیاسی بود 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۸/۸/۲۹ کد خبر: 160975 منبع: پرینت

‏وحید مژده در حالی که برای ادای نماز مغرب به مسجد می رفت از سوی دو نفر موتر سایکل سوار هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. با این که من و مژده در مسایل سیاسی؛ تفاوت فکری زیادی داشتیم اما رابطه بسبار دوستانه میان ما برقرار بود. در روز میلاد النبی(ص) -به تقویم اهل سنت- برایش زنگ زدم و مولود شریف را تبریک گفته و به طنز گفتم که حتما مرا برای این تبریک گفتن تکفیر نمی کنید مانند همیشه بلند خندید و گفت برای گرامیداشت این روز، گاو کشتیم و برایت گوشت می فرستم، دم غروب زنگ زد و گوشت نذری فرستاده بود!

مژده به واقع از حضور غربی ها و دنیاپرستی مجاهدین دل خونین داشت؛ در سالهای زیادی که باهم در ارتباط بودیم از برخی از رهبران مجاهدین و علمای دین شکوه بسیار می نمود. به نوشتن کتاب تذکره الاشقیا اشاره کرد. گفت این کتاب درباره کسانی خواهد بود که از راه و سیره و سلوک انبیاء و صحابه کرام منحرف شدند و دین و جهاد را و سیله اشباع هوسهای شیطانی خود ساخته اند!

مژده در چندماه گذشته در پس پرده بحث صلح، فعال بود، او به معنای واقعی کلمه صندوق اسرار بود و صدای متفاوت در جامعه رسانه ای و سیاسی. از تحولات منطقه و جهان و قصه های پشت پرده ای زیادی آگاه بود. در مصاحبه آخری که همین چند روز پیش با خبرنامه انجام داد از طالبان قویا دفاع کرد. قصه های زیادی را درباره رهبران جهادی و تکنوکرات های جوان مطرح کرد. و پیش بینی های درباره آینده نمود. اسراری را درباره برخی از سیاسیون فاش کرد که مسلما اکنون توان فاش گویی آن نیست!

از جانب دیگر مژده یک انسان مسلمان جدی و دربند حلال و حرام بود. دارای اخلاق نیکو و شرم و آزرم خاص بود. او دارای روابط گسترده فرهنگی و سیاسی بود؛ حافظه قوی و قلم توانا داشت.ظریف و شوخ طبع بود. ساعت ها سخن می گفت و خستگی و ملال نمی آورد. همیشه ی خدا خنده برلب داشت و اندوه عمیق در قلب. امشب از شنیدن خبر ترورش سخت غمگین شدم. مژده باید به عنوان یک صدای متفاوت و حتی مخالف تحمل می شد. خدایش او را در سرای جاودان آرام و قرار دهاد!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مژده
ترور
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند رحمت و مغفرتش را نصیبش کند.

از نظر من مژده از جمله افرادی بود که به گونه اعتراضی با طالب و طیف سیاسی طالب پیوست.
اعتراض بر آنهایی که باور و اعتقاد یک ملت را فدای شکم و زیر شکم شان کردند اعتراض بر حزب اسلامی جمعیت اسلامی و اتحاد اسلامی

سه حزب عمده ایکه بیشترین افراد تحصیلکرده و چیز فهم به امید اینکه با کار جمعی و همگانی وا قعن جامعه اسلامی را در دل جامعه سنتی که هم از نظر فهم دینی و هم اقتصاد و سیاست و تکنولوژی و همه و همه در یک سیر قهقرایی قرار داشت پایه گذاری کنند تا مردم هم از زندگی دنیایی بهره مند شوند و هم تکالیف دینی خود را انجام دهند و همه امور در مسیر انسانی و اسلامی اش قرار گیرد.

مگر با تاسف که گلب الدین و ربانی و سیاف با سیاست بازی های .....و آله دست شدن این و آن آرمان های جهاد و مبارزه هزاران جوان با تعهد و ایمان را فدای شکم و زیر شکم و هوای نفسانی شان کردند که باعث دلسردی انسان های مومن و متعهد واقعی شد.

خلاصه اینکه وحید مژده یک نمونه از طیف وسیع جوانان متعهد بود که به گونه اعتراض با طالب همکار شد هرچند میدانست که طالب کیست و چه میخواهد.
مگر ترور ناجوانمردانه مژده در این موقع حساس که هم آمریکا و هم طالب و هم ISI و هم اشرف غنی همه با همکاری شیطان مصروف بدست آوردن اهداف شیطانی خود هستند سوال بر انگیز است.
تنها انگیزه برای ترور مژده جلوگیری از فاش شدن اسرار همکاران شیطان چه طالبی و چه جهادی و چه آمریکایی و چه فاشیستی نوع غنی و کرزی میتواند باشد.

به هر حال خداوند مژده عزیز را جنت فردوس نصیب کند و به فامیل محترم اش صبر جمیل اعطا کند و این شهامت را هم به فامیلش اعطا کند که همه یاد داشت های مژده عزیز را در جای امن حفظ کنند تا اسرار نا گفته آن شهید عزیز مورد سرقت و دست برو همکاران شیطان قرار نگیرد.

خداوند گل بیدین و ربانی و سیاف را که اختلافات شان سر آغاز بد بختی های بعدی شد مورد بازخواست قرار دهد و از گناه شان نگذرد.

>>>   جناب رحمانی!خداوند همه مرده های اهل اسلام رابیامرزادواز برکت جانفشانی های مخلصین این خاک وطن ما را ازاد واباد بگرداناددرین گیر ودار سیاسی وبازار اشفته ای سیاست در کشور ما همه راه را گم کرده ایم
در گیر ودار گیتی عالم همه عرق اند
دیوانه تابه زانوهوشیار تابه فرق اند
برادر گل قند عزیز!
همه میدانند که افغانستان مورد تهاجم قرار گرفته واشغال گردیده است ونیک میدانند که طالب وداعش وحکمتیار وعبدالله وغنی و کرزی واخوان واخواتشان ساخته وپرداخته ای خارجی ها اند پس طرفداری از طالب وحکمتیار همسوی با امریکا وانگلیس است انهای که نمیدانند ویا تغافل می ورزند گناهشان دوچندان است اگر من از روی جهالت ونادانی به یک سمت وسوی میروم گرچه گنه کارم اماتنها خودم را گمراه ساخته ام ودیگران را به غلط سوق نداده ام ولی شما ومژده ای متوفی وعده ای اهل قلم وزبان دراز ها که گوش خلقی را کرمینماید به اسانی ازین بار مسولیت نمیتوانید شانه خالی کنیدوهمه میدانند ونیک میدانند که مژده را نه امریکای ها ونه دولت نابکار ونه هم عبدالله وتیمش به قتل رسانیده اند این نوع نا جوانمردی وجفا هارافقط حکمتیار میکند وبس
انا لله وانا الیه راجعون
مولاناقربان

>>>   انا لله و انا الیه راجعون.

چهرهٔ وحشت انگیز ارتجاع و دستان خود آلود استعمار و ایادی پلید آن یک بار دیگر آز آستین دستگاه پوشالی غنی-عبدالله آشکار شد و صدای رسای یکی از فرزندان فرهیخته و صادق این سرزمین را خاموش ساخت.

با مژده از جوانی در سطح اکادیمیک آشنا بودم و علی الرغم داشتن تفاوت های فکری با او، او را به حیث مردی صادق، شجاع، و ثابت قدم احترام داشتم.

او از آغاز جوانی و دوران تاریک خلق-پرچم در راه رهائی کشور از چنگال الهاد و استعمار کوشا بود و با جرأت تمام از اساسات فکری و آرزوهای اسلامی-ملی خود و مردم خود دفاع می کرد. او از تهدید و هراس افگنی های قشر مزدور شرق و غرب ترسی نداشت و با صداقت تمام از اسلام مترقی و آمال ملی مردم افغانستان دفاع می کرد. او فرزند این کشور بود، به ایدیولوژی ها و منافع خارجی وابسته نبود و افکارش از چشمهٔ آمال و سنت های توده های کشور سیراب شده بود. ملهدین و دشمنان مردم از او ترس داشتند و بالاخره دیگر تاب و تحمل افشاگری های او را از دست دادند و به شهادش اقدام کردند.

او در شمار تعداد انگشت شماری قرار داشت که این ندای لسان الغیب در مورد او صادق است:

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
ثبــت اســت در جـریدهٔ عالم دوام ما!

ای دوست فرزانه و شجاع که در راه عدالت و آزادی جان باختی: مشعلی را که در دست داشتی، هم کیشانت به دوش خواهند کشید و پروردگار عالمیان ترا در صف پرهیزگاران در خلد برین به حضور خواهد پذیرفت.

داود

>>>   صدای ثبت شده وحید مژده جاسوس را در زمان خرزی فراموش میکندی که برای طالبان راپور میداد ؟ این جاسوس ای اس ای دوبار دستگر و دوباره رها شد امروز به سزای اعمال خود رسید.

>>>   السلام وعليكم ورحمة الله وبركاته.
قالوانا الله وانا اليه راجعون
روح اش شاد باش.
تسليت به تمام دوستانشان.
او به این شهادت وقربانی جا ی همیشه زنده بودننش در قلب مردم حق شناس وحقیقت شنوا گرفت.
او همیشه در قلب های پاک مردم شریف این سر زمین جای دارد.
ما همه گی برایش دعا مغفرت میفرستیم
وسلام
غزنیوال

>>>   مرد خدا شهادتت مبارك روحت شاد جنت فردوس جايگاهت . بالاخره تو هم از دست كفار ، ملهدين ، منافقين و وطنفروشان به شهادت رسيدى .

>>>   اطلاعیه ریاست عمومی امنیت ملی !
پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی طی یک عملیات موفقانه بدون همکاری حمایت قاطع ونیروهای هوائی این عملیات را تحت ضفر ( طــــوفان صحــرا)اجرا نمودند ، یک فرد که تقریبا 90 فیصد حملات انتحاری را رهبری میکرد وانتحار ی هارابا موتر های شیشه سیاه وزرهش از یک محل به محل دیگر انتقال میداد ، پوسته های اردوی ملی وپولیس ملی رابرای اشرار به فروش میرسانید ودراختلاس های بزرگ دست داشت که یک مثالش دزدیدن ششصد ملیون افغانی پول نان وگوشت استحقاق سربازان پولیس ملی بود ، این فرد از مدت ده سال تحت تعقیب ریاست امنیت ملی بود اما مخفیگاهش کشف شده نتوانست ، او با تمام سازمان های استخباراتی منطقه وفرا منطقه ارتباط داشت ، او در غارت کابل بانک ، زمین های شیرپور ، املاک وزارت دفاع ساحه عینو مینه ، زمین های لوای 99 راکت واقع افشار ، دزدیدن پول گمرک اسلام قلعه هرات ،؛ وانتقال به دبی وخریداری بلدنگ های لوکس درانجامتهم است ،همینطور از منزلش صد ها میل سلاح مختلف النوع چندین موتر هانوی ، هفت لک کلدار ، شناخت نامه پاکستانی، بدست آمده است ، درانتهخابات پارلمانی صد ها تقلب انجام داد ، ملیون ها افغنی از پول بیت المال بر ای تقلب درانتخابات ریاست جمهوری مصرف کرد ، چشم به ناموس مردم داشت وبر ای اینکه بدنامی اش رابه عهده مشاورین محترم ریاست جمهوری بیاندازد توسط موترهای شیشه سیاه دختران وزنان را به ارگ انتقال میداد
علاوه براین جرایم ،نامبرده چند یوم پیش ازینکه توسط ریاست امنیت ملی تهدید شده بود برای عبدالله عبدالله که تکت انتخاباتی حریف است شکایت کرده بود وع هم گفته بود :
من رئیس امنیت ملی را خواستم وبه اوگفتم : این به هیچ صورت قابل قبول نیست ،
ما هم مجبورشدیم تهدید نکنیم وقتلش کنیم شاید این کار برای عبدالله قابل قبول باشد!
این افراد فریب خورده فکر میکنند دموکراسی است هرکس میتواند حرف ونظرش را بیان کند،درحالیکه جناب رئیس جمهور بارها گفته اند ( درافغانستان به جز دیکتاتوری دیگر حرف کسی را قناعت داده نمیتوانید )
هموطنان عزیز! سازمان های استخباراتی منطقه مخالفین خودراکه درهرمکانی از جهان مخفی شده باشند کشف و نابود میسازند آنها افراد مسلکی با دانش وصاجب انگیزه دارند ، اما پرسونل موجوده این اداره تعدادی جوانان دیسکو واستایلی ویا افراد فرمایشی وکلای کمیشن کار ، وزرا وجنگ سالاران دزد هستند ویا هم تعدادی همان خادیست های مجرم قبلی اند ، با این افراد هرگزنتوانستیم کوچکترین آسیبی به اشرار واقعی ساکن درهمسایه در بدیوار پاکستان ویا ساکن در داخل کشور برسانیم ،که صد ها جنایت را انجام داده اند مثالش همین چند روز پیش انس حقانی بود که مجبور شدیم توسط طیاره اورابه قطر انتقال ودودسته تقدیم اشرار کنیم چون زور است ما درمقابل آن هیچ هستیم ،همینطور دیدید وقتی مشاور مسلم یار را دستگیر کردیم مجبور شدیم در24 ساعت دو.باره رهایش کنیم،
برای تمامئ مردم افغانستان مژده میدیهم با همه این مشکلات بازهم توانستیم که همین خطرناکترین مجرم درسطح منطقه وجهان حتی بد تر از رئیس خدایداد را که وحید مژده نام داشت موفقانه درین عملیات کاملا نابود سازیم ، وصد فیصد اطمینان داریم که منبعد امنیت در سراسر کشور 90 فیصد بهتر میشود
ومن الله توفیق

>>>   أنا لالله و انا اليه راجعون !
شهادتش مقبول خالق لايزال باد :
الحمد لالله به لك ها ره روان سرسخت تر از ايشان داريم ، هيچ خللي در آسمان پيدا نخواهد شد اگر ستاره اي عمرش تمام گردد .
مرد مؤمن وحيدالله خان مژده ، زنده گي و مرگت افتخار ماست .
كابلي از نيوزيلند

>>>   اولین روز است که رحمانی بیدون تعصب ابراز نظر می کنند الله کنند که همشه یک مسلمان بدون تبعیض عمل کنید بی خبر

>>>   لعنت خدا برا امریکا و نوکران شان باد که هرکه صدای از اسلام بلند کند آنرا خفه میسازد و هرجامسلمانی باشد توسط نوکران خویش او را به قتل میرساند.

>>>   حکومت افغانستان باید همیشه سنن اسلامی را رعایت نماید چون الحمدالله ما هم مسلمان وکشور وحکومت ما اسلامی میباشد مثلا کشور عربستان که مادر اسلام است ژورنالست یا صاحب نظر مخالف حکومت را که جمال خاشقچی نام داشت به هدایت خادم حرمین توسط اره پارچه پارچه ساخته شد وبعد آن پارچه هارا هم سوختاند وبه خاکستر تبدیل ساختند، ، یا درکشورهای همسایه اسلامی مثل پاکستان خبرنگار مخالف را مثله کرده جسدش را دربوجی انداخته کنار سرک پرتاب میکنند ،ویا اینکه مانند کشور تاجکستان ژورنالست بنام محی الدین عالمپور را بی سروصدا سربه نیست میکنند ، یا همچون روح الله زم برایش دامی میسازند که خودش از فرانسه تکت طیاره اخذ کندوبپای خود تا بغداد بیاید وپیش از پائین شدن از طیاره زنجیر پیچ شود،
درتمام کشورهای اسلامی یگانه راه حل مشکلات صرف یک انتخاب موجود است وآن کُشتن است ، هرکس که فکرش مانند صاحبان قدرت قالبی نیست واندکی تفاوت دارد باید کشته شود این فرقی نمیکند که نام نظام چیست خواه پادشاهی خواه جمهوری اسلامی ، خواه جمهوری دموکراتیک هرنامی داشته باشد دراصل سلطنت مطلقه ومیراثی است ومخالفش هرکس هست باید گردنش زده شود
منبعد حکومت جمهوری اسلامی ما باید طوری ژورنالستان مخالف راکه سلاح وقدرت ندارند ودرعقب شان کدام جنگ سالار قلدر وگردن کلفت ایستاده نیست با اره پارچه پارچه نماید که خادم حرمین شریفین میکند
با اینکار روابط مابا عربستان هم بهتر میشود وهم مخالفین غیر مسلح وبی قدرت وبی صلاحیت که هیچکاره ئی نیستند وصرف یک زبان دارند برایبشان درس عبرتی گردد وهم این یک دست آورد است برای استخبارات همیشه ناکام ما ، چون اینان درجریان نزده سال نتوانستند یک سرگروپ طالب را درپاکستان از بین ببرند ویا درداخل وقتی کدام سردستک طالب کسی را سنگسار یا ترور ویا پایه برق را منفجر میسازد شناسیائی ودرهمان محل اورا از بین ببرد. ملیون ها دالر امریکائی را مصرف میکنند وجز نوشتن مکاتب دروغین هنر دیگری ندارند،
با همه اینها بازهم جناب رئیس جمهورما این دوفرد ریاست امنیت که مژده را کشتند باید به رتبه سه تر جنرالی مفته خـر سازد واز همان اپارتمان های رهایشی که از پول خیرات امارات برای شهدا ومعلولین ساخته شده است برای هرکدام سه اپارتمان بدهــد قسمیکه برای یکی از معاونین امنیت که نه معلول دارد نه شهید دو اپارتمان ازانها داده شده ،
ر

>>>   خداوند رحمتش کند .
افغان

>>>   ان شخصیت عزیز فرهنگی را خدایش بیامرزد.
ازنوشته عالی رحمانی هم تشکر وسپاس.
عاقل

>>>   انا لله و انا الیه راجعون خداوند لایزال مغفرت نصیب شان بگرداند انسان پاک طهنیت و حقگو بود ،کشتن انسانها در ذات اش گناه بس بزرگ است و. قاتلان از هر قشری که باشد سیاه و سفید. و. به قوم وقبیله که ارتباط داشته باشد راه جهنم را بخود پسندیده
عبدالله ریحان

>>>   این دست آورد بزرگ ریاست امنیت ملی به سرقوماندان اعلی قوای مسلح وهمه پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی مبارک باد ،انشا الله که منبعد همه مشکلات حل میشود!
- چون آنقدر همت وشجاعت در وجود شما نیست که بروید ملا غیبت الله را گردن بزنید ویا ملا سراج الدین حقانی را مثله کنید ، کشتن یک انسان بی دفاع که در زیر بیرق جمهوری اسلامی افغانستان زندگی میکند وهیچ پشتوانه قلدر یا جنگ سالاری هم ندارد برای موش ها کارخیلی بزرگی است ،اشرار حمله میکنند در یک شب سیزده تن سربازان جوان اردوی ملی را درقندز شهید میسازند ،ریاست امنیت ملی می آید یک آأم موی سفید را که چرا مانند ملا فکر نمیکند می کشند ، اگر او دشمن می بود میرفت درپاکستان زندگی میکرد ، درقطر میرفت درجای دیگر میرفت،

>>>   با تأثر و تألم اطلاع یافتم که وحید مژده دوست و برادرگرامی ام که از سی و دو سال بدینسو آشنایی، همکاری و وهم زبانی داشتم در یک عمل ناجوانمردانه تروریستی دشمنان افغانستان در نزدیکی مسجد خانه ایشان در دارالامان کابل به شهادت رسید.
انالله و انا الیه راجعون
وحید مژده از سال های متمادی یکی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور بود. او را در سال های پس از کوتادی ثور که به پشاور هم رزم و همسنگر اندیشه همدیگر بودیم وبخاطر آزادی و رفاه افغانستان مبارزه داشتیم، راه می پیودیم...با کسانی که در راه حق نبودند ولو که قدرتمند هم بودند ، مژده علیه آنها می رزمید.
در سال۲۰۰۹ در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری منحیث معاون اول با من یکجا مبارزه را آغاز کرد. زمانی که اشخاص خود غرض در حکومت حامد کرزی خواستند از او انتقام فکری بگیرند، برای او دسیسه ساخته و او را جاسوس معرفی کردند و از طریق امنیت ملی تحت نظارت بود. او با مشکلات زیادی درگیر بود. من منحیث وکیل مدافع وحید مژده در راستای استرداد حقوق مدنی وی مبارزه نمودم.همان شب به شبکه نی و به آقای توحیدی تلفون زدم تا از حقوق وی و از وکالتم دفاع نمایند
ما با هم در اکثر مناقشات سیاسی برنامه های تلویزیون شرکت داشتیم.مژده را شریک فکری خود و غنیمت بزرگ درسیاست و فرهنگ افغانستان میدانم.همانند او دیگر فرزند وطندوست در سیاست افغانستان بدنیا نخواهد آمد. نبود او مرا سخت متأثر ساخت.
وحید جان مژده! هیچگاه و هیچ زمانی ترا فراموش نخواهم کرد. راهت را ادامه خواهم داد. به صداقت، ایمانداری و وطندوستی ات باور دارم. بهشت برین جایگاهت....!

دکتورمحمد حلیم تنویر

>>>   Abdul Hai Khurasani

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ،ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً‌ مَّرْضِیَّةً،فَادْخُلِى فِى عِبَادِى،وَادْخُلِى جَنَّتِى‏
هم اکنون مطلع شدم که وحید مژده؛ نویسنده،شاعر و یکی از شخصیت های مطرح فرهنگی عصر جهاد،در اثر یک حمله تروریستی در کابل بشهادت رسیده است.

وحید مژده در حیات سیاسی خود راه پرفراز و نشیبی را پیمود،او در سال‌های اولیه ی جهاد از نویسندگان معروف نشریه شهادت( حزب اسلامی افغانستان-حکمتیار) در پیشاور بود.
بعد ها از حزب فاصله گرفت و مدتی با اتحاد( استادسیاف) همکاری داشت و سرانجام به حزب جمعیت اسلامی افغانستان نزدیک شد.

وحید مژده در زمان اشغال کشور توسط گروه تبهکار و باند تروریست طالبان در کابل باقی ماند و مأموریت در وزارت امور خارجه طالبان را پذیرفت.
وحید مژده در بعد از بن به عنوان نویسندهٔ منتقد دولت و کارشناس و تحلیل گر نزدیک به جریان طالبان همواره در رسانه ها سخن می گفت و اخبار دقیق تری ارایه می داد.
او همواره مؤدب،آرام و متین بود و ضمن قاطعیت در سخن انعطاف پذیری را همواره رعایت می نمود.

ترور وحید مژده،معنی دار ،نگران کننده و سوال برانگیز است،این وظیفه دولت است که در تأمین امنیت شهروندان و بخصوص چهره های سیاسی و فرهنگی حداکثر دقت و هوشیاری لازم را داشته باشد.

>>>   خدا بیامرزدش بسیار خود را غرق سیاستهای همیشه غلط کشور همسایه کرد و از آنجایی که بیش از حد سیاست را نسبت به وحدت افغانها ترجیح داده بود خداوند امانش نداد و توسط همکاران مصلحتی خود کشته شد تا هم رازها و معلومات وی نابود شود و هم معادلات جنگ افرازی دو همسایه آسانتر یکطرفه شود.
مبارز اخلاقی

>>>   جناب نویسنده. در افغانستان زنده خوب و. مرده بد پیدا نمی

>>>   جناب نویسنده. در افغانستان زنده خوب و مرده بد پیدا نمیشه. مسافر

>>>   این چه 697۹6467 است تز سی میلیون نفر بکنیم میلیون رای داده است آنهم اعلان نتایج ان زمینگیر میباشد کمیسیون انتخابات بسیار بی کفایت تست هر چه زود تر باید حکومت موقت ایجاد سود مردم دیگر دوام رژیم فاشیستی را نمی پذیرد

>>>   آدمی زاد خود را پدر همه کارهای نیک می دانند. ولی افغان پشتون که خود را تنها افغان می نامند طایفه ایست از زمان ابدالی خود را باغریت و پدر جنگ و خونریزی اشغالگر ممالک غیر پشتون و گاو ها را در پیش روی خود رانندن یعنی اینکه در جنگ روراروی با مردم هند خود را در عقب گاو پت کردند یا پته جگره کردن که این کار تخطی از قوانین پشتونداری است که در لندی پشتو نوشته شده بود که در نبرد روراروی علیه دشمن بجنگ. این مرده هند چه دشمنی علیه افغان که جمع جمع اش افاعنه می شود. مانند مشکل و مشکلات که افغان "مشکلات تاتا و یا مشکلات ها هم می گویند.
خوب خو روشن است که کی ترور می کند و تروریست است که تروریسم را ساخته و کی با تروریست ها همکاری می کنند و که خاک غیر پشتون را به تروریست ها یعنی منافقین تروریسم پشتونی در اسلامی دودسته تفدیم می کنند. کی تروربستهای پشتونی را آزاد می کنند و کی تروریست های پشتونیست و عربی و اسلامی را به کشور های شمالی و غربی تورانرمین و ایرانرمین می برد.
همین تروریست‌ها که در کشور ناله و فریاد از تخمه و نطفه پشتون در فابریکه های چوچه کشی نسل پشتونان طالبان و گروه های راکتپرانی و یا موشکپرانی حقانی و دیگر تروریست های نسل شاوول افغانا پسر ارومیه نبیره شاوول از قبایل گمشده نسل بنی اسرائیل بهودی.
وحید مژده هم قربانی همین تروریست‌ها شد باوجود اینکه در زمان طالبان در سامانه رژیم صهیونیستی تروریستی و آدمکش پشتون افغانی خدمت می کرد.

بیادم است که وحید مژده (- البته مرگ سیاسی او باعث مژدگانی است ولی مرگ بدنی و جسمی و انسانی محرومی هیچ گاه از انسان باعث مژده نیست. فقط تروریست از مرگ یک انسان خوشحال می شود.) پس از ترور پیکره های بودا دلایل اساسی قصد و نیت و عزم - طالبان نه تنها انسان را ترور و انتحار و انفلاق می کنند بلکه اعضای هوادار جوانان هنوز بلوغ جنسی و فکری نشده را خودکفک می کنند و پیکره های گوناگون آثار فرهنگی تاریخی همین سر زمین خورشید را.
همین دین بودایی در سرزمبن خورشید در کابلستان و بلخ و بامیان و سمنگان و میدان (تغیر به وردک) با پایتخت میدان شهر و غزنی رشد نمود. هفت نیکوکاری زردشتی اویستا + تمرکز مساوی به بودیزم. هندویزم و زردشتی و و میتراییسم واقعیت تاریخی و حاد است مانند همه ادیان دیگر در این جهان. کشور ساختگی با نام منحوس خود ناف جهان و اسلام نیست و نه اسلامگرایان و نه افغان این دو لت کشور را نجات داده می تواند نه 50 کشور ناتو و اتحادیه اروپا.
چرا ملا عمر پیشوا آمریکایی پستونتبار امر تندیس های باستانی را داد. قرار گفته وحید مژده ملا عمر شنید که افغان فرهنگ پنج هزار ساله دارد. ( فردوسی یک هزار سال پیش از فرهنگ پیشدادی و کیانیان پنج هزار پیش نام برده بود . اما عمر خان
پنج هزار را شش هزار نساخت چرا چون افغان تخنیکهای فرهنگی نمی دانند. فقیر و حقیر اند در فناوری و فن های فرهنگی ).
ملا عمر و دارو دسته پشتونی اش به موزیم و یا عجايب خانه کابل رفت تا آثار پنج هزار ساله افغان را تماشا و لذت ببرد. هر طرف که رفت به غیر از خنجر هندی و چاقوی کابلی که به وزیر اکبرخان نسبت داده شده‌ بود دیگر همه آثار فرهنگی تاریخی شش هزاره در آن چهره های ماندگار هزاره ها تورانیان و ایرانیان و هندوایرانیان دیده می شد.
آنها پراهن و تنبان پشتونی ندانشتند . بتهای بودیزم سکه های دوران تیموریان و گرگانی و بابریان و سکه های نادر افشار صاحب قران و سامانیان و غزنویان و همه به زبان پارسی.
بسیار قهر شده بود. گفت این آثار از افغانستان نیست از هزاره هاست. ویران اش کنید. چون در چهره و گونه این آثار به مغول های هزاره می ماند.
از این جهت مژده وحید باعث خوشحالی و قتل بزدلانه اش باعث غمگینی من است.

>>>   خیر ببینی اسد با‌ این نوشته ات....
عزای جمعی برای وحید مژده
وحیدِ مژده، کشته شد و به بهشتِ خیالی‌اش رسید. راه‌اندازی عزایِ جمعی برای این طالبِ دنیای رسانه، بیش از آن‌که مخالفت با منطقِ ترور باشد، حکایت تعلقِ عاطفی با ترور است. متن‌هایی را که در سوگ این طالب دنیای رسانه نوشته شده‌اند مرور کنید. آه و ناله‌یِ کسانی را که دم از حق آدمیت می‌زنند و همزمان از مژده سیدالشهداء ساخته‌اند. همه می‌دانیم که تروریسم صرفا یک فعالیت نظامی نیست. خطرناک‌تر از تروریست‌های نظامی، قدرتِ نرم و رسانه‌ایِ ترور است، که وحید مژده در خطِ اول آن قرار داشت. از بین‌رفتن طالب دشتْ از بین‌رفتنِ یک سرباز است ولی از بین‌رفتن مژده ضربه به تفکری که هزاران ترور و طالب تولید می‌کند. از دیروز که خبر مرگِ مژده پخش شده است تا هنوز هرچند به ذهن خود فشار می‌آورم که دلیل عزای جمعی و آرزوی بهشت برین برای مژده را بفهمم، نمی‌فهمم. راه‌اندازی کارناوالِ عزداری اُنلاین نشان می‌دهد که قدرتِ نرم طالب تا کجا در ناخودآگاه این جامعه ریشه دارد و در واقع، در درونِ هریک از این عزاداران یک وحیدِ مژده‌ی خفته که آن‌ها را به طالب پیوند می‌زند. آيا با از بین‌رفتن قدرتِ نرم طالب باید سوگ‌وار شویم و اشک حسرت بریزیم؟ آیا به خاک و خون‌کشیدنِ ده‌ها هزار انسانِ بی‌گناه و اطفال و دانش‌آموازان مکاتب توسط طالب، مژده را سوگ‌وار کرد؟ آیا کشته‌شدنِ عضو حلقه‌ي ترور عمل تروریستی است تا از نظر اخلاقی محکوم کنیم؟ اساسا ماجرا از چه قرار است که مدعیانِ حقوق بشر و دموکراسی، در مرگِ طالبِ دنیای رسانه، عزای جمعی راه‌انداخته‌اند؟ چرا نگاه ما به جهان تا این حد کور و ملاعمری و بی‌معیار است و در ترازوی اخلاقِ ما سخن‌گویی کشتار و ترور بر هزاران انسان بی‌گناه سنگینی می‌کند و از تروریست جهان رسانه، سنگِ بی‌ترازو ساخته‌ایم؟

>>>   اعلامیه مطبوعاتی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در رابطه به شهادت وحید مژده ژورنالیست و تحلیلگر سیاسی
با تأسف فراوان اطلاع حاصل نمودم که روزنامه نگار، تحلیلگر و شخصیت سیاسی کشور وحید مژده از سوی دشمنان صلح و ثبات کشور به شهادت رسید.

انا لله و انا الیه راجعون
ترور هدفمند وحید مژده مرحلۀ دیگری از سیاست های مغایر ارزش های انسانی و مخالف حقوق و آزادی های شهروندی در کشور ما را به نمایش میگذارد.

حامد کرزی حراست و حمایت از حق زندگی، آزادی بیان، آراء و افکار را از بنیادی ترین دستاورد های جمهوری اسلامی افغانستان تلقی کرده و به این باور است که باید با تمام نیرو و توان و بسیج همۀ مردم افغانستان از این حقوق و آزادی ها دفاع کنیم.

رئیس جمهور پیشین گفت: "حملات تروریستی اخیر بر جان شخصیت ها و تحلیلگران سیاسی نشان میدهد که این اقدامات بازتاب کیفیت جدیدی از جنایت جنگی و جنایت در مقابل حقوق بشر و حقوق شهروندی مردم افغانستان است."

حامد کرزی افزود: "مردم افغانستان شک های بسیار جدی در مورد برخاستگاه و منابع این نوع تروریزم دارند و بر این باور اند که مسوولیت و وظیفۀ نهادهای دولتی حراست از زندگی و آزادی مردم است و نه برعکس آن."

وی افزود: "دفاع از صلح و از زندگی افرادی که از تحقق صلح دفاع میکنند وظیفه ملی همۀ ما میباشد. ما یقین کامل داریم که مردم افغانستان با وحدت ملی، با نیرومندی و شیوه های استوار مدنی به این خشونت ها پاسخ خواهند گفت."

رئیس جمهور پیشین عمیق ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده و دوستان شهید وحید مژده ابراز داشته و از بارگاه خداوند لایزال برایش بهشت برین استدعا مینماید.

>>>   یک کانال امنیتی: مژده از سوی شبکه توفان ترور شده است
شنبه 23.11.2019 گزارشنامه افغانستان
حذف مژده بندو بست های چند جانبه برای تأمین صلح با طالبان را به شدت ضربه زده و برای «مخالفان صلح» یک فضای موقت تنفس به وجود آورده است.

گزارشی در دسترس است که احمد وحید مژده به وسیله «شبکه توفان» درکابل ترور شده است. فعلاً این درحد یافتۀ اطلاعاتی دوائر خاص امنیت ملی است و من ( گرداننده گزارشنامه) بدین باورم که این ادعا نیازمند بررسی تدریجی اطلاعاتی پلیس و امنیت ملی است. اما هرگاه همین پلیس و امنیت بنا به ملحوظ «سیاسی» دست به چنین کار زده باشند؛ موضوع ابعاد دیگری به خود می گیرد.
رسانه های کابل و بین المللی به تاریخ ۱۸ اسد سال ۱۳۹۵ از ربوده شدن دو استاد دانشگاه امریکایی کابل گزارش داده بودند. در ۲۸ عقرب ۱۳۹۸ گزارش ها از رهایی استادان مذکور در نتیجه مبادله زندانیان بین امریکا و طالبان انتشار یافت. اداره های امنیتی در همان کشف کرده بودند که استادان خارجی به وسیله یک لندکروز سیاه شیشه دودی اختطاف شده و به موسهی لوگر انتقال یافته و شبکه حقانی، ربوده شده ها را از گروه رباینده تحویل گرفته و به سمت مرز ها رفته بودند.
منابع امنیتی همچنان دریافته بودند که اجرا کنندۀ برنامه آدم ربایی، یک گروهی بود موسوم به «شبکه توفان» که در بدل دریافت هزینه، هم به ترور و کشتار و هم در آدم ربایی ها با دست باز عمل می کرد. این شبکه وابسته به قوماندان حاجی ممتاز توفان است که به استاد سیاف نزدیکی دارد. روشن نیست که سیاف واقعاً در جریان جزئیات کاروبار این شبکه به طور کامل قرار داشته باشد.
تا جایی که معلومات در دست است، هرجریان سیاسی و حتی رهبران خشونت گرا ازین ابزارمستقر درکابل با پرداخت پول درجهت از صحنه برداشتن یا به سکوت واداشتن رقبای خویش استفاده می کنند. امریکایی ها در آن زمان عوامل استاد ربایی و محل نگهداری آن را تثبیت کرده اما روشن نیست که چرا برای آزادی گروگان ها دست به عمل نشدند.

اکنون گزارش دایره اطلاعات مخفی درکابل مدعی است که این ترور نیز به فرمایش مراجعی از داخل یا خارج، به وسیله «شبکه توفان» انجام گرفته است. این شبکه با تمامی کانال دهشت افگنی مرتبط است. حتی درگزارش ادعا شده است که حاجی ممتاز ( برادرزاده استاد سیاف) از پشتوانه حمایتی شخص سیاف بهره مند و به هیأت حاکمه دولت بسیار نزدیک است. درگزارش واصله این احتمال مطرح شده است که دولت که از متن قضایای جنگ و صلح به خصوص سخاوت تلخ در رهایی استادان خارجی از متن معامله ها پیوسته در حاشیه کشیده شده و عمیقاً تحقیر شده و مأیوس است. بنا برین، حذف مژده بندو بست های چند جانبه برای تأمین صلح با طالبان را به شدت ضربه زده و برای «مخالفان صلح» یک فضای موقت تنفس به وجود آورده است. محاسبه کسانی که درین اقدام پیشدستی کرده اند ظاهراً این است که طالبان به انتقام خون بار دست بزنند و تعامل جاری بین نیروهای سیاسی داخل و بازیگران منطقه ای، تا مدتی نا معلوم برهم بخورد.

>>>   محمد اسلم سلیم
ترور های هدفمند سیاسی در نزده سال گذشته از شخصیت های ضد طالب و شخصیت های با نفوذ قومی و سیاسی و نظامی با برنامه و طرح خلیل زاد توسط، کرزی و حالا غنی احمدزی عملیاتی می شود.
ولی این بار با یک تفاوت که یکی از چهره های نزدیک به طالبان با همان روش عملیاتی از میان برداشته می شود.

ترور آقای مژده نیز بعد از اظهاراتش در مورد چهره بدل کردن طالب با داعش توسط خلیل زاد فقط بعد چند روز اتفاق افتاد.

ترور آقای مژده برای پنهان نگهداشتن رمز و راز و برنامه پشت پرده خلیل زاد که شاید آگاهی داشته صورت گرفته است.
روحش شاد !

>>>   انهاى كه از كشته شدن مژده خرسند اند يا مزدوران اشغالگران اند و يا هم ملهدين .

>>>   Maihanjar Raza
چرا زنده كش ، مرده پرستيم ؟؟
رضا ميهنيار
خيلى تعجب آور است؟ كه در تاريخ معاصر افغانسان، كه بر سر هيچ يك از شخصيت سياسى و فرهنگى، اين سرزمين ميان اقوام وحدت نظر وجود نداشته و ندارد!؟ اما اين اولين بار است، بطور استثناء ترور وحيد مژده، تاجيك تبار پنجشيرى، زاده استان بغلان، دانش آموز مكتب حبيبه، دانشجو دانشكده اقتصاد كابل
(١) عضويت در حزب اسلامى گلبدين (٢) دعوت اسلامى، سياف (٣) جميعت اسلامى ربانى (٤) كارمند وزارت خارجه رژيم طالبان؛ حضور در همه نشستها صلح در داخل و خارج كشور . منحيث ژور ناليست، تحليلگر، كارشناس (خلاصه بانك اطلاعاتى بود) اين محبوبيت، وحيد مژده در ميان گروه ها سياسى، فرهنگى: مثل رئيس اجرائيه ، (از ارگ چيزى نشنيده ام ) ژورناليستان، تحليلگران چپ و راست، طالبان وحشى و خون آشام، سخنگويان احزاب سياسى از راست تا چپ... همه و همه يكصدا از كار كرد ها وحيد مژده ستايش كردند؛ و ترور او را محكوم نمودند!؟
نوت؛ ازمنظرمن اين يك قدم مثبت است، اگر شهروندان أفغانستان به اين نتيجه رسيده باشند،همه ، بشمول طالبان صادقانه خشونت و تروريست،انتخار ، انفجار محكوم نمايند !!!

>>>   این هم دو سرودۀ زیبا از مرد آزاداندیش و قلم:

ین حریفان که به بیداد خزان تاخته‌اند
خونِ صد لاله‌ی خونین به جَوِی باخته‌اند
نقشِ فتحی که در این پرده به تمثیل کشند
موج لرزانِ سراب است که پرداخته‌اند
عزم از اولِ ره جانب ترکستان بود
جمعی در وادیِ بطحا به گمان تاخته‌اند
خجِلم پیش تو ای میهنم ای پیکرِ درد!
تیر صد تفرقه بر سینه‌ات انداخته‌اند
رایتِ فتح سپردند به اعدای جهاد
پرچم ذلتِ خویش است که افراشته‌اند

کاروان، راهیِ سرمنزلِ بطحاست هنوز
دیده‌ها منتظر جلوه‌ی فرداست هنوز
طرح خورشیدِ دیگر در دل شب ریخته‌ایم
نور امّید از آن برقِ تجلاست هنوز
گرچه بسمل‌شده‌ی تیغِ سکوتیم، ولی-
خون ما معرکه‌آرای تپش‌هاست هنوز
چشم بربسته از این وادیِ ایمن مگذر
خونِ صد جلوه نهان در دل سیناست هنوز
کم بوَد یار که تا پای هدف هم‌گام است
راه حق، منتظر عابرِ تنهاست هنوز
(مرحوم احمد وحید مژده)

>>>   انالله و انااله راجعون .عرض تسلیت و نفرین بر غلامان امریکا و هم قطارانش.
فهیم از کارته نو کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است