افغانستان رسمی در لب پرتگاه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۸/۸/۲۹ کد خبر: 160966 منبع: پرینت

افغانستان با سرعت بسوی یک بحران غیر قابل کنترول در حرکت است. آنهایی که در توهم یک انتخابات شفاف بودند و در انتظار این انتخابات برای ۵ سال با یک حکومت غیر قانونی و غیر مشروع همکاری کردند، امروز به اشتباه خود پی برده اند ولی دیگه خیلی دیر است.

هیچ کارشناس سیاسی که به مسایل افغانستان آگاهی دارد و از بیرون تضادهای کشنده ای که "حکومت وحدت ملی" را احاطه کرده بود میدید و شاهد تمایلات شوونیستی و انحصار طلبی قومی به اضافه فساد و ملکیت عامه را مال شخصی دانستن ارگ بود، به برگزاری یک انتخابات سالم عقیده نداشت. علاوه بر اقدامات ارگ برای ماندن در قدرت، جنگ، فقر، نا امیدی مردم از دولتمردان و بیگانه بودن اکثریت قاطع مردم با فرهنگ دموکراتیک ... عوامل احتراز ناپذیری بود که انتخابات را به یک شی مضحک مبدل سازد.

برای جلوگیری از یک بحران خطرناک که با تمایل ارگ به بکار بردن نیروهای امنیتی کشور برای منافع نامشروع سیاسی تیم خود احتمال دارد همراه با خشونت و قهر آمیز باشد، امری که فقط طالبان از آن سود خواهند برد، بستن دوسیه انتخاباتی که انتخابات نبود به نفع تشکیل یک حکومت موقت فراگیر که اکثریت اعضای آن چهره های سالم ، وطن پرست، ملی گرا و بدون وابستگی عیان به تیم های موجود باشد، تنها راه نجات کشور است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
پرتگاه
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان ازخود صاحب دارد که مردم شریفش میباشد هیچکس طرف پرتگاه آنرا برده نمیتواند وقت بدماشی وزورگوئی تیر شده وقتش رسیده که بدماشان وزورگویان حساب دارائیهای دزدیده شده خود را به مردم بدهد

>>>   افغانستان رسمی به طرف صلح و پیروزی روان است و انعده اشخاص فرومایه و جاسوس که در این بیست سال به جز چور چپاول و غارت دیگر کدام هدف نداشت رسمی به طرف پرتگاه روان هستند و در خدمت برای باداران خود ناکام شدند و در بین ملت افغان و مردم اصیل افغانستان تفرقه ایجاد نتوانست و نخواهد توانست اگر یک خردوان دیگر همرایی صد تن دیگر به دیدار کدام لوطی دیگری هم برود

>>>   (_چهره های سالم ، وطن پرست، ملی گرا و بدون وابستگی عیان به تیم های موجود باشد، )
شیر مرغ یافت خواهد شد مگر ان چهره ها درافغانستان یافت نخواهد شد

>>>   یا نتیجه شفاف انتخابات یا تجزیه افغانستان
طالب دوستان و فاشیستان قومی میتوانند محلات خود مختار خود را داشته باشند و به شیوه پدران خود زندگی کنند مگر دیگران هم حق دارند که انتخاب خود را داشته باشند.

>>>   عاقلان راکافرگفته از خودراندیم۰
احمقان را مسلمان خوانده پیش انداختیم۰
وننه کبیر صدا زده پشت سر شان روان شدیم.
فعلا جز بد بختی روز افزون هیچ چیزدرانتظار مانیست.
اری- خودکرده رانه درد است نه درمان.
عاقل

>>>   افغانستان را غنی بسوی پرت گاه میکشاند با مداخله در امور انتخابات مردم گواه بحث های انتخاباتی هستند و به وضوع سابت است که غنی با یک تعداد کمشنرا میخواهد رای تقلبی را مشروعیت بدهد و قانون طرزالعمل واضع است پیش از هفت بعد از پنج باطل است ولوکه رای هرکه باشد .صدوسی و هفت هزار بدون جورنال عکس تکراری باطل است . شما بشرمید در پیش روی مردم جواب ندارید اینقدر بی حیایی بس است.
افغان

>>>   بعضی کسان به پیروی از شیطان با سخنان فریبنده شعار میدادند ما حساب میگیریم و حساب میدهیم و هم قوله میکشیدند که این کشور ماست و ما برنده ۷۲ فیصدی رای در انتخابات هستیم خداوند شیطان دروغگوی را در هر جا و هر صدایش شرمند و خجالت و روسیاه میسازد طلوع نیوز به اسنادی دستپیدا کرد و همگانی کرد که ریس ارگ ملصد ها ملیون افغانی و لک ها دالر پول بیت المال را خیانت و دزدی کرده به دوستان و اقارب و خویشان اش داده که مقدار همان پول ها از طریق انها به حساب دختر بچه اش فرستاده شده است .
ملیون ها دالر بنام قار داد به نهاد موریت دولت ها که بانی و ایجاد کننده ان شخص ریس ارگ و شریک ان همایون قیومی مشاور خاص ریس ارگ و سرپرست وزارت مالیه چندین قرارداد که انهم محتوا و وموثریت ان چه بوده معلوم نیست بهزیرنام همین قرار داد ها ملیون ها دالر به ان نهاد از طریق وزارت مالیه فرستاده شده که نظر به بیلانس اخیر سال در سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ در امد ان نهاد ایجاد شده توسط شخص ریس غنی احمدزی مفاد ان سه برابر شده .
و هم ۲۷۰ ملیون دار کمک امریکا جهت ارتقای ضرفیت سازی زنان بدفتر رولا غنی و حیف و میل ان توسط زهره یوسف داوود خریس دفتر رولا غنی خانم سلطانزوی مشاور غنی و رولا غنی زنده غارت شد و به بحساب شخص فرزندان شان به امریکا انتقال گردید نام دزد و چپاولگر بر اینها گفتن گناه است و اگر یاد کنی نام خود شان را بر دیگران میگذارند لنده غر و دزد و نمی فهمم چه و چه مردم با چنین خاینین تقلبکار و جعلکار مواجه است و همین ها کشور را نزدیکبه نابودی کرده اندنه کسی دیگری .

>>>   جای ایکه افغان است چنانچه از نامش پیدا و هویداست همیش درد و فغ و فغان و افغان است . در این کشور داد و ناله و شیون و گریه زیاد است
استبداد و استعمار و استثمار و ظلم و ستم فروان است
تنش و درگیری و جنگ و جدال در هرجا در جریان است
وابستگی بین‌المللی و ظلم افغانی در گوشه و کنار چه در پایتخت و و شهرها و روستاها و چار اطراف حکمفرماست
چبزی که ندارد در این وطن آرامش و شادی و خوشبختی و صلح و سلا و خودارادیت و قانونیت و استقلال است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است