کمیسیون در برابر تخلفات و تقلبات چه استدلالی دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۸/۸/۲۸ کد خبر: 160951 منبع: پرینت

سلطان‌المتقلبین، حامیان باوجدانش و کمیسون سوپر مستقل انتخابات می‌خواهند که (۱۰۲) هزار و (۱۲) رای خارج از زمان در شمار رای‌های پاک شمرده شوند. رای‌هایی که دو روز پیش، یک روز پیش، پیش از ساعت (۷) ششم میزان، پس از ساعت (۵) همان روز و یک روز پس از ششم میزان استفاده شده اند. این خلاف‌کاری و تقلب از سوی شرکت درملوگ مستندسازی و اثبات شده است؛ اما کمسیون انتخابات آن مدارک را در اختیار رسانه‌ها و دسته‌های انتخاباتی قرار نمی‌دهد.

کسانی که عقل سلیم و وجدان دارند، می‌دانند که مطابق به قانون انتخابات و اصول، این رای‌ها تقلبی اند و باید باطل شوند، اما این‌که کمسیون و دسته‌ی حاکم پافشاری دارند که این رای‌ها مشمول کل آرا شوند، دلیلش مانند آفتاب روشن است که به دستور دسته‌ی حاکم این تقلب و تخلف نظام‌مند صورت گرفته و در محلاتی این کار انجام شده که یا ناامن اند یا حامیان اندک این دسته در آن مناطق وجود داشته اند و کمسیون نیز زیر فشار حکومت و سازمان‌ها و سفارت‌خانه‌های کشورها بیرونی می‌خواهد این کار سیاه و خلاف را انجام دهد.

اگر کمسیون استقلالیت دارد و شفاف کار می‌کند، باید نخست عاملان این تخلفات و تقلبات انتخاباتی و مناطقی را، که در آن محلات دستگا‌های انگشت‌نگاری گم شده اند و کسانی را که رای مکرر و زیر سن داده اند، آشکار کند.

کسانی که داد از عدالت و مردم‌سالاری می‌زنند و از دسته‌ی تقلب‌کار و خلاف‌کاری کمسیون حمایت می‌کنند، در برابر این مستندات و تخلفات و تقلبات چه استدلالی دارند؟
آیا مجموع آرای مشکوک و قرنطین‌شده، که به (۳۰۰۰۰۰) رای می‌رسد، به سود دسته‌ی دولت‌ساز به کار رفته است یا به سود دسته‌های رقیب این دسته؟

پاسخ روشن است که گزینه‌ی نخست درست است و بدون شمارش و پذیرش این آرا، دسته‌ی حاکم حتی در رده‌ی سوم نامزدان هم نمی‌آید و تمام تلاش کمسیون و این دسته برای این است که با شمارش و پذیرش این آرای ناپاک، برایند نهایی انتخابات را برابر ساخته، انتخابات را به دور دوم ببرند. مسلمن اگر گزینه‌ی دوم درست می‌بود و آرای یادشده به سود دسته‌های رقیب به‌کار رفته بود، دسته‌ی حاکم و حامیان، سخن‌گویان و ناظرانش از همه پیش خواستار باطل‌‌شدن آن آرا می‌گردیدند.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کمیسیون خلاف قانون انتخابات عمل کند خودش دست خود را میبندند و خود بر خود عریضه میکند.

>>>   در هر جا و هر محل که صدای تقلب ارا در صندوق های رای بلند میگردد تیم اشرف غنی دفعتا چهره انها دگر گون شده در دفاع از ان ایستاده گی میکند و با دلایل نا موجه غیر منطقی و عقلی پا فشاری به ان دارند که این ارای پاک مردم است فورا فحشا کار بد نام کن کشور ما که به نام هود من زانی فحشا کار که در کشور هند همراهی ارین با دو زن توسط پولیس هند گرفتار گدیده بودند و در رسانه ها اخبار ان پخش شد و به اثر خواستثفارت افغانستان مقیم دهلی پس ازچند روز زندانی رها شدند و پس ز خلاصی اززندان هند و برگشت ان بکابل مسول یکی از ستاد انتخاباتی اشرف غنی تعین شد و اختطافچی طیاره اریانا و تسلیمی ان به ای اس ای پاکستان بنام سلطانزوی این دو تن خاین به ملت و کشور در رسانه ها ظاهر میشوند با سیاه رویی تمام سخنان بی معنا و غیر منطقی از رای های تقلبی انداخته شان بهصندوقهای رای بنفع غنی احمدزی در دفاع قرار گرفته و درین اواخر کسی دیگری بنام سادات دروغ گوی دیگری رابه جمع اختطافچی و فحشا کار برای دفاع از رای تقلبی شان افزودهاند تا مگر غنی بتواند بکمک ریسان کمیسون انتخابات و دبیر خانه چون خانم نوررستانی و ننگ و چند تن تای دیگری در کمیون انتخابات بتوانند رای تقلبی را شامل رای های اصلی سازند و زمینه دور دوم غنی را با رقیب پیشتاز و برنده انتخابات را فراهم کنند در حالیکه از نگاه رای مردم غنی در چندمین از رای گرفتهگان انتخابات است نه در جایی که بدور دوم با رقیبش رود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است