مسلح کردن اقوام توسط آمریکایی ها
بزرگ کردن افرادی که ظرفیت بزرگ شدن را ندارند و سپردن کارها به کسانی که اهلیت آن را کارها را ندارند، از جمله سیاست های دیرینه استعمارگران در کشورهای مستعمره بوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۸/۸/۲۷ کد خبر: 160941 منبع: پرینت

گزارش های رسیده از ریاست جمهوری حکایت از آن دارد که برخی در اداره ریاست جمهوری با طرح های تازه پنتاگون مبنی بر توزیع سلاح در میان اقوام دیگر ابراز مخالفت کرده اند و نگران مسلح شدن دیگر اقوام در افغانستان هستند.

در همین حال شنیده می شود که اردوی 30 هزار نفری زیر نام لوای قیصاری در حال ظهور است.
"به حواله منبع مؤثق به گزارشنامه، فرماندهی نظامی امریکا درافغانستان درنظر دارد تا به نام تشکیل یک لوای نظامی به قوماندانی نظام الدین قیصاری، یک تشکیلات وسیع 30 هزار نفری مرکب از کندک های اربکی و خیزش مردمی با چند واحد تابعه در صفحات شمال به وجود آورد.
معاش ماهوار سربازان نو جذب در لوای خاص شمال از 12 تا 18 هزار افغانی است. قرار است از هر ولسوالی 200 نفر با قرار داد پنج ساله در تشکیل لوای قیصاری جذب شوند. این برنامه صرفاً درشمال افغانستان در دست انجام است و تا کنون تعداد تشکیل لوای قیصاری به شش هزار نفر رسیده است. ظاهراً هدف این ترتیبات نظامی جدید، تصفیه واحد های رزمی و گسترده طالبان از شمال افغانستان است که اکنون از مسیر روسیه اکمالات می شوند.

مأموریت بعدی لوای قیصاری، تثبیت سلطه کامل برامور شمال و به حاشیه رانده فرماندهان و نیروهایی است که در طی هیجده سال علیه برنامه های بین المللی و حکومت مرکزی دست به سرکشی و مقاومت زده اند.
مأموریت سوم لوالی قیصاری پایان دان به سلطه جنرال دوستم و عطا نور است که به طور کامل تصفیه خواهند شد.
در این رابطه دو تحلیل اپراتیفی داده شده است.
یک؛ در قدم بعدی، قیصاری از صحنه برداشته شده و جایش را به یک نیروی دوم خالی می کند. امنیت ملی افغانستان به این نظر است که با حذف قیصاری در مراحل بعدی، مأموریت نیروها به داعش تعلق می گیرد و فشار ها بر حوزه آسیای میانه به مرحله ای جدی وارد می شود.

تحلیل دوم این است که امریکا به وسیله این نیروی مجهز، مسیر پایپ لاین انرژی آسیای میانه به جنوب آسیا و اروپا را در اختیار خویش گرفته تا آن را ازدسترس چین و هند خارج کند. مخارج این کمپاین جدید نظامی از سوی یک کمپانی چند ملیتی پرداخته می شود؛ نظیر آن چه یونیکال در سال های نود پروژه طالبان را تمویل می کرد. نکته ویژه درین کارزار آن است که به ارگ گفته شده که جهت احتراز از تحریک احساسات مردم در شمال، دخل و غرضی به این جا به جایی ها نداشته باشد. فقط از دور نظاره کد تا قدرت های محلی در شمال به نفع حکومت مرکزی به سرعت حذف و نابود شوند."

در میان هزاره ها نیز چنین طرحی وجود دارد و قرار است افراد رابط و جیره خوار سفارت آمریکا به سراغ فرمانده علیپور و دو تن دیگر از فرماندهان هزاره بروند و سلاح بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.
طرح آمریکایی ها از اول این بود که افرادی را از در نظر اجتماع بزرگ کنند و از موقعیت بدست آمده در راستای طرح های آینده شان استفاده نمایند. این سیاست در مورد علیپور هزاره و قیصاری ازبک اجرایی شد و اینک زمان آن فرارسیده است تا این افراد تحت حمایت آمریکایی ها قرار بگیرند و بیشتر از این تسلیح و تجهیز شوند تا در مقابل خلیلی و محقق و دوستم قرار بگیرند.

بزرگ کردن افرادی که ظرفیت بزرگ شدن را ندارند و سپردن کارها به کسانی که اهلیت آن را کارها را ندارند، از جمله سیاست های دیرینه استعمارگران در کشورهای مستعمره بوده است.
این سیاست اینک در حیطه های سیاسی و اجتماعی و نظامی و... بخوبی بر همگان واضح کشته است اما از آنجا که هنوز در جامعه ما با شگردهای روانی متفاوت کاربرد دارد، مورد استفاده استعمار گران قرار می گیرد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنتاگون
مسلح کردن
نظرات بینندگان:

>>>   کار عالی و به نفع مردم است . این قوم فروشان و معامله گران ده ها بار امتحان خود را داده اند و میخواند این جریان را میراثی هم کنند .

>>>   سیاست تک محوری و فاشیزم قومی اشرف غنی باعث شد تا زمینه را برای تجزیه افغانستان فراهم کند.
وحدت ملی به معنی تک ملیتی و تک زبانی نیست آنچه که اشرف غنی و یون و مانیفیست فاشیزم قومی در پی آن است.

>>>   آن از براي خراسان است نه براي افغانستان
كابلي از نيوزيلند

>>>   Zahra Nazemi
جالب است که سگ‌ها هم منطقه‌گرا هستند!!! یک گروهی از سگ‌ها چنان سینه سپر کردِ و بادی در غبغبه انداخته و غو غو می‌کردند که انگار منطقه را با پول پدری‌شان خریده‌اند، طوری غَو می‌زدند که “تَوهم” غرش شیر را داشتند. گروهی از سگ‌های پَرسه‌زنِ جدید آن طرف سرک از ترس دو پای دیگر قرض کرده و دُم‌شان را روی کُول‌شان گذاشتند و منطقه را با سرعت هر چه تمام‌تر ترک کردند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند. من آن وسط بین جنگ این دو گروه حیران، ترسان، لرزان مانده بودم و گروه سگ‌های مغرور را نظاره‌گر بودم. سگی که فکر می‌کنم رهبر گروه بود چنان قدم برمی‌داشت که انگار روی ابرها راه می‌رود و زمین تبدیل به پنبه شده زیر پاهایش”غرور و پیروزی”. شکر خدا با آمدن موتر من هم منطقه را با ترس ترک کردم، “بُرد” با مغرورهاست.
حکایت افغانستان ما.

>>>   دوستم و محقق بجزای اعماش میرسد!

>>>   قیصاری و علیپور نه چنین ظرفیت و درایت را دارند و نه میتوانند موثر واقع گردند زیرا ااین دو تن فکر نکنم که طرف اعتماد امریکا باشند اگر اینکار را در شمال در نظر میداشتند بهترین غلام حلقه بگوش بفرمان معلم عطا است که بخاطر مقام و پول نه به حیثیت خود فکر میکند و نه به اینده و تارخ اش .

>>>   عطا صفوی
دیگر بس است هرچه دوپهلو سروده‌ام
من ریزه‌ خوارسفره ناکس نبوده‌ام.
خلاصه اینکه :
هیچ اندیشه وآرمان انسانی و قطعآ هیچ عقیده ی مقدس تر وسرنوشتساز درشرایط فعلی بجز با تمام نیرو واستفاده از تمامی امکانات دست داشته مبارزه وایستادگی علیه هژمونی قومی و مهارکردن تفکر فاشیزم قبیلوی چیز دیگری بوده نمیتواند .سرباز زدن از این امربا عمومیت گویی های بیهوده وضمنآ مشکل تراشی های بی بنیاد با بهانه های مختلف درضمن اینکه به ضایع وقت دیگران تمام میشود ،حتی ضربه محکمی ایست به روشنگری وآینده نگری که عاقبت اش نهایت اسفناک خواهد بود.
در شهر هرچه می‌نگرم غیر درد نیست
حتا به شاخ خشک دلم، برگ زرد نیست / شاهکار/

>>>   Sediqa Nazari
افغانستان کشوری است که مردمش گرسنه وبدبخت ولی حاکمانش دارای بیش از حد ثروت ودارای که قابل شمارش نیست آن هم از پوست ، گوشت واسخوان مردم ، نسل جوانش آسیب دیده ودر معرض تعصب وزور گوی قرار گرفته که حتی استعداد های شان زیر خاک پنهان شده ناامید از کشور دنبال راه چاره وبخاطر زنده ماندن راه مهاجرت را پیش گرفته اند وآنعده کسانیکه ادعای روشنفکری میکند هم نمیتواند کاری انجام بیدهند که به نفع نسل جوان ومردمش باشد بخاطریکه در افغانستان همه مردم برای زنده ماندن تلاش میکنند نه زندگی کردن واین است که هیچ پیشرفتی وجود ندارد وکشور از هرلحاظ در رکود قرار دارند.
من به عنوان نسل جوان برای هم نسلان خودم پیشنهاد میکنم بخاطر اینکه بیتوانیم بجای زنده ماندن به زندگی کردن فکر کنیم آهسته وپیوسته باوتفکرات عقلانی وسازنده کشور کوشش کنیم بجای اینکه بر ضد دولت وحکومت باشیم همکار با دولت باشیم چون این مردم است که دولت شکل گرفته ودولت برای مردم وازخود مردم است ریس جمهور فقط سمبولیک بخاطر نظم جامعه در رأس است وقتی دوشادوش دولت در جامعه سهم بیگیریم وجلوی بی نظمی وتعصب را بیگیریم نگذاریم دولت به تنهای در مورد سرنوشت مردم تصمیم بیگیرد آن وقت است که میتوانیم از حقوق شهروندی برخوردار باشیم واین تلاش های مان از حرکت های مدنی علیه تعصب هرج ومرج وبی نظمی وبی ثباتی میتواند مثمر واقه شود.
پ.ن
استقامت و حرکت های مدنی در برابر زورگوی تعصب وبه معامله گرفتن کشور باصدای شهروندان افغانستان میتواند نتیجه بخش باشد.

>>>   هرجای جهان که آمریکایی ها پا گذاشتند و رفتند حاصلش جنگ , درگیری , کشتار , ویرانی , آوارگی بود که افغانستان نمونه بارز آن است , عراق و سوریه هم نمونه دیگر آن است
خدا لعنت کند امریکا را و آرزو دارم روزی فرا رسد تا امریکا به فروپاشی و سقوط گرفتار شود - انشاالله

>>>   شما هر موقع افغانستان را از جنگهای قومی و مذهبی و فرقه ایی و انتهاری و ترور آزاد کرده و به صلح و ثبات و پیشرفت رساندید با آمریکا قطع رابطه کنید، ولی مواظب باشید که به طرف کرهً شمالی و یا چین و جمهوری اسلامی ایران هم نروید که سرنوشت آنان نیز بهتر افغانستان فعلی ما نیست. متوجه شدید؟ آفرین!

>>>   اوغان پشتون نه آنقدر فرهنگش را دارد و نه هم مغزش آنقدر انکشاف کرده که به مردم سالاری، انتخابات پاک، و به احترام حقوق شهروندی همه باور داشته باشند. بازهم راه های تقلب، خیانت، و جنایت را پیدا میکنند و باز هم همان وحشت و دهشت را که در سرشت خود بصورت طبعی دارند درین موارد نیز بنمایش میگذارند.

>>>   Bawar Bamik
قیصاری را آورده اند تا پروبال دیگران را توسط او و اربکی‌هایش بکنند. او با دید استراتیژیک سیاسی در بلخ آورده شده است تا بر نیروهای غیر مسؤول جمعیت و جنبش سایه افکند و توازن قوا را به‌هم بزند. برآیند کوته‌بینی‌های سیاسی همین است. مرکزی‌ها می‌خواهند با یک تیر چند آماج را نشانه بگیرند و بازی‌های سیاسی چند پهلو کنند. زمانی بزرگ‌ترین دغدغه‌ی تاجیک‌های جمعیتی در بلخ این بود که از حضور اوزبیک‌ها و جنرال دوستم در این ولایت بکاهند و این خط سرخ آنان بود، اما حالا در برابر حضور قدرت‌مند قیصاری و نیروهای او حیران مانده اند. با تقویت، تجهیز و مانور او در بلخ می‌خواهند هم از بدنه‌ی نیروهای مردمی دوستم و اوزبیک‌ها بکاهند و هم جمعیتی‌های بلخی را در برابر تهدید و چالش جدی قرار دهند. بازی سیاسی را نباید محدود کنیم به منافع مادی و بسیار کوچک خودی و خانواده‌گی. با فربه‌شدن و روند روبه‌ رشد قیصاری در بلخ زنگ‌های خطر نواخته شده است و در آینده‌ی نزدیک احتمال بی‌ثباتی، روبارویی نظامی و حتا خانه‌جنگی در بلخ متصور است و رفته‌رفته مهارکردن او و نیروهایش بیشتر از پیش دشوار خواهد شد.
تجربه نشان داده است که آقای غنی هر وعده‌یی، که به آقای نور بدهد و هر تعامل سیاسیی، که با وی انجام دهد، در پای پیمان‌هایش نخواهد ایستاد. برای آقای غنی و حکومت او بزرگ‌ترین چالش و مانع، حضور قدرت‌مند آقای نور در بلخ است. او همواره خواهد کوشید تا با استفاده از ترفندها و نکات ضعف تاجیک‌های جمعیتی و سران نامتحد آنان یکی را علیه دیگر تحریک کرده هر دو را تضعیف و تخریب کند. همین اکنون آقای غنی و حامیانش بسیار خوب بازی می‌کنند و در چند جبهه حریفان تاجیک‌تبار و جمعیتی خویش را آماج قرار داده اند و خوب پیش می‌روند. آنان هم انتخابات برده به رهبری آقای عبدالله و دسته‌ی ثبات و همگرایی را به چالش کشیده اند، هم فشارهای سیاسی بیرونی را بر آنان بیشتر می‌کنند و هم در حوزه‌های زیر نفوذ محلی آنان، نفوذ کرده، مهمانان ناخوانده‌ی خویش فرستاده اند. با دریغ هیچ یک از سران تاجیک تبار و هزاره دید استراتیژیک ندارند و گرفتار سیاست روزمره‌گی و منافع و مقام‌های زودگذر اند. ما دیدیم که برنده‌ترین زبان‌ها با آتشین‌ترین بیانات شان مسحور قدرت، مقام و ثروت شدند و ۱۸۰ درجه تغییر مسیر دادند. این بازی‌های نامتعهدانه، زیکزاکی و بی‌راه‌برد سرانجام خوبی برای سران تاجیک‌تبار و هزاره‌تبار نخواهد داشت. در حکوکتی، که غنی می‌خواهد و مانیفست‌اش است، هیچ جای‌گاهی برای سران سیاسی تاجیک، اوزبیک و هزاره نخواهد بود و روند پاک‌کاری دیگران از نهادهای دولتی از همین اکنون آغاز شده است. این روند در سطوح پایین قهرآمیز و با سیاست حذف انجام می‌شود و در سطوح بلند با محدودیت و فشار تا آن‌که خود شخص مجبور شود و کناره‌گیری کند. مصداق‌ روشن این ادعا نیز کناره‌گیری آقای ربانی و ادیب فهیم است. در صورت پیروزی آقای غنی روزهای بدی در راه است و سیاست حذف، سرکوب و حتا ترورهای زنجیره‌یی نخبه‌گان فکری این اقوام نیز فرا خواهد رسید.
باور بامیک

>>>   از قدیم گفتند ادم عاقل دوبار از یک سوراخ مار گزیده نمیشود او برادران اوزبک آزموده را آزمودن خطاست خط پشتونیزم به رهبری اشرفغنی هیچگاه از تمامیت خواهی دست نمیکشد شما مگر ندیدید دوره قبل غنی به شما خیانت کرد و دوستم را طوری تحقیر نمود که در تاریخ معاصر نظیر ندارد شما با کدام عقل دوباره به سمت این پشتونیزم ها میروید بیایید با یکدیگر متحد شده جبهه شمال را از شر این فاشیستها خلاص سازیم پشتونیزم خود میداند با اتحاد اقوام تاجیک و هزاره و ازبک در شمال قدرت نفوذ ندارد از همین خاطر دنبال تفرقه میان ماست مطمین باشئد بعد که خرش از پل گزشت شما را موش هم حساب نمیکند و فقط از شما سوئ استفاده خواهد کرد.
امیرارسلان خراسانی

>>>   هشدار** احتمال فتنه و جنگ خیابانی در افعانستان بسیار بالا رفته است اگر توجه داشته باشید امریکا در طی سالهای اخیر برای کشورهای اسلانی پلان های بسیار مرموز کشتار آشوب اغتشاش کودتا جنگ خیابانی و..
تدارک دیده است در سالهای اخیر این موارد را در ترکیه سوریه عراق لبنان لیبی مصر یمن دیده بودیم حتی متاسفانه ایران که تا حدود بسیاری از این پلان های شوم ایمن بود هفته گزشته آشوبگران صدها میلیارد دالر به این کشور آسیب وارد کرده اند و تعدادی از مردم بی گناه را کشتند محاسبات امنیتی نشان میدهد اتفاقات کشورها سلسله وار و مانند دومینو به هم ارتباط دارد و لیدر این کودتاچیان همه با سرویس های mi6 و موساد ارتباط دارند بناءا کشور ما هم با توجه به حضور امریکا و محصور واقع شدن بین کشورهایی که تنوع قومیتی مشابه دارند ایمن از پروسه تخریب و آشوب نخواهد بود خصوص این که بارها مشاهده شده متاسفانه در سالهای اخیر مخصوصا دوره اشرفغنی افغانستان به بهشت تروربست ها و افراطیان فراری مبدل گشته است اوضاع کشور همانند قبل نیست و یک آتش زیر خاکستر در جریان است مزدوران یهود به اندک بهانه مانند اختلاف در قضیه ریاست جمهوری کافی است تا کشور را به بحران عمیق خانه جنگی مبدل سازد بنابراین درهمچونین شرابط خوب است مغز متعفن دوم عقل خود را بکارگیرد و محترمانه دست از جعل و تقلب بردارد و اوضاع را به سمت جنگ داخلی پیش نبرد در غیر این صورت عواقب شوم ان مستقیما به خود اشرفلنی و تیم فاشیستش برخواهد گشت اگر غنی براین باور است که ترامپ او را یاری خواهد نمود در اشتباه محض است امرکا اتفاقا هیچ برایش موصوع امنیت افغانستان کوچکترین اهمیتی ندارد و همانطور که میدانید او یک شخص تاجر است که از طرفی مشغول مسئله داخلی امریکا و استیضاح خودش میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است