جنجال انتخابات نمایشی برسرچیست؟
داوودزی: بزرگان تاجیک و هزاره فقط به جیب خود فکر می کنند، سه میلیون دالر به من بدهید تا محقق و خلیلی و همچنان قوماندان جان محمد و قوماندان امان الله گذر بدهم و عقبه ی عبدالله را خالی سازم 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۴    ۱۳۹۸/۸/۲۳ کد خبر: 160901 منبع: پرینت

چهل روز از انتخابات نمایشی 6 میزان 1398، سپری می شود. ولی کمیسیون «انتخابات» نتایج نهایی را اعلام نکرده و هنوز در کار بازشماری آرای انتخابات مشغول است. ارگ و تیم انتخاباتی اش به سرسپردگی عمر داوودزی از شکارچیان پول و معامله گری های آنچنانی، آرای مردم که پای ماشین های بایومتریک رفته بودند را به بهانه های متفاوت به گروگان گرفته است. اهل تقلب در پی آن است که به زور پول و حمایت جان باس سفیر امریکا و لطف سفیر انگلیس، بار دیگر اشرف غنی را بر شانه های مردم افغانستان سوار سازند.

عبدالله عبدالله چهره تاب داده و از کمیسیون «انتخابات» خواسته که بازشماری آرای انتخابات را متوقف کند. او اعلام کرد نتایج این روند را نمی پدیرد. عمر داودزی چوبکی کرزی که گفته بود: «فکر نکو که مه به دگه کس می گذارم. مه نمی گذارم. خدا کنه که اگه یک رای هم ببرم تا آخر ایستاده می شم. چرا که هدف مه مبارزه بوده نه معامله و اگه ایتو شد که مه گذشتم یا به غنی یا به اتمر کمونیست یا هرسگ دگه ای، باز او وخت ده روی مه تف کو»

برخلاف آنچه که گفته بود، به نفع غنی گذشت و در بدل پول و مقام بعدی، یکباره به روی خود خود تف انداخت و سرسلسله سالار قافله کمپاین غنی شد، به رییس جمهور گفته است که: «بزرگان تاجیک و هزاره فقط به جیب خود فکر می کنند. سه میلیون دالر به وی بدهد تا محقق و خلیلی و همچنان قوماندان جان محمد و قوماندان امان الله گذر بدهد و عقبه ی عبدالله را خالی سازد». داودزی در پی آن است که 3 میلیون دالر از غنی بگیرد. یک میلیون اش را به جیب زند و دو میلیون اش را بین تسلیم شوندگان تقسیم کند.

کرزی که کلاه کج کرده بود و برضد غنی شعار می داد و همراه با داوودزی و تیم اش جریان آب را می دید که به کدام سمت و مسیر در حرکت است، یکباره به داوودزی چراغ سبز نشان داد که سلسله سالار کمپاین غنی شود تا عبدالله بار دیگر لنگ وردار بزنیم و نگذاریم که برنده شود. البته، عبدالله در موقفی نیست که بتواند ایستادگی کند. یاران او به شمول محقق و خلیلی از معامله گران حرفه ای هستند و تا امروز در قسمی معامله گری ها خود را نگه داشته اند و شخصیت های ملی و صادق هزاره را از میدان فراری کرده اند.

البته، رییس جمهور سازان در افغانستان، امریکا و انگلیس هستند. باقی نمایشات برای حفظ رسم روزگاران دموکراسی اهل ریا کار. وضعیت داخلی قسمی است که تاجیک ها در دورن خود هفت پارچه در قسمی دشمنی ها و رقابت ها گیر کرده اند. هزاره ها و ازبیک ها و ترکمن ها نیز در درون خودشان هفت هفت پارچه در قسمی درگیری های علنی و مخفی هستند.

علیرغم بعضی از چهره های جهادی سابق که در حکومت و پارلمان و اردو و پولیس حضور دارند باز این مردمان مقامات تشریفاتی دارند تا جایی که امریکا و انگلیس بخواهد یک کله مخالفت علیه ارگ و یا کرزی و یا طالبان، شور می دهند و چون چراغ سرخ نشان داده شود سکوت می کنند و در پی معامله گری از حالی به حال دیگر می روند.

شخصیت های ملی و مبارز در افغانستان از شش جهت تحت انواع فشارها گیر کرده اند که حیران بکار خود هستند. البته، تصمیم نهایی سرنوشت انتخابات بدست امریکا در تبانی با انگلستان است که سابقه شناخت روان شناسی اقوام کشورمان را دارد. قربانی اصلی این فساد و خیانت و تعبیض سیستماتیک که روزبروز وحشتناک تر از گذشته می شود، اکثریت بیچاره شده افغانستانی های از هرقوم و مردم هستند که در زیر خط فقر کلوله بار زندگی بخور و نمیر را در سرگردانی ها می کشند.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ادودزی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   Hasan Ali Adalat·
گزینه بسیار بد پیش روی تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها !

نتیجه ای انتخابات را تقلب تعیین می کند ، از آنجایی که تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها برای تیم تقلب سالار کم رأی داده اند اتاق فکری تیم تقلب ساز اینبار دست به تصفیه بیرحمانه در ارگانهای دولتی ، نظامی و تحصیلی می زنند ، سخنان صریح و بی‌پرده داوود سلطانزوی در مورد تصفیه دوایر دولتی شوخی نیست و بسیار هم جدی است ، گرچه از هزاره ها و اوزبیک ها در دوایر دولتی چیزی باقی نمانده است و آنانی که باقی مانده اند اخته و خنثی شده اند و به پیش خدمتان سلطانزوی تبدیل شده اند اما تاجیک ها را تا هنوز از بدنه نظام آنگونه که سلطانزوی میگوید جارو نکرده اند به گمان اغلب اینبار توسط امرالله صالح غرور تاجیک ها را میشکنانند .
تیم دولت ساز برای رسیدن به این هدف از گزینه نظامی و تروریسم دولتی که در مهمانخانه ها دارند استفاده می نمایند .
اکنون فقط همه منتظر دونر های خارجی و در رأس ایالات متحده آمریکا هستند که از تقلب حمایت می کنند و کمک های خود را در اختیار تقلب سالاران می‌گذارند و یا اینکه با جریان های عبور از تقلب سالاری همراه می شوند ؟

>>>   عمر داودزی از زمانیکه در کمیته سویدن کار میکرد به گمان اغلب جذب سازمان هایی شد که بعدن در افغانستان حکومت سازی کنند.
داودزی اگر مرد است و اگر فرزند پدرش است بیاید و از مردم معذرت بخواهد به خاطر آنچه دیروز گفت و آنچه امروز عمل کرد.

>>>   داوود سلطانزوی این دزد اختطاف چی طیاره مسافر بری طیاره اریان و تسلیم دهی ان به ای اس ای و رشوتخور در کرایه گرفتن طیاره جهت انتقال حجاج افشا شد و روسیاه بیشتر شد این شخص بی شرم بی حیا دیگران را در ترازوی پولپرستی خودش محاسبه کرده نخیر چنین نیست مانند خودت و زهره جان خانمت دیگران بمانند خودت نه پولپرست و خاین بیغیرت است نه جاسوس خود فروخته شده عمر داوودزی در زمانی که ریس دفتر ریس جمهور کرزی بود در جمع اوری پول از کشور های دیگرپس از مدت زیادی چلوصافش از اب بر امد کجا شرم کرد و در زمانی که وزیر داخله کرزی بود در انتخابات ۱۳۹۳ ریات جمهوری در یکی از خانه های وزیر اکبر خان ماشین چاپ کارت را بنفع غنی به مشور ان راه اندازی گردیده بود که اقای نبیل ریس عمومی امنیت ملی انوقت انرا واضح بیان کرد که این نوع عمل خیانت ملی محسوب میگردد کجا شرم کرد و یا بدادگاه کشانده شد و حالا هم غنی همین جعلکار تقلبکار خاین رشوتخور را بادادن پول بیشتر برایش منحیث ریس عمومی کمپاین اش استخدام کرد تا رای تقلبی را برایش اماده سازی کند که چنانچه بصورت گستده رای های تقلبی را در صندوق های رای بنفع غنی جابجا کرده که انتخابات را به گند کشانده این دومین بار از خیانت درین پروسه ملی است که انجد داده است پس از چنین اشخاص خاین ملی چون سلطانزوی و داوودزی نباید توقع نیکو کاری را داشت چون خود و ضمیر شانرا به پول تبادله کرده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است