درباره آزادی حقانی توسط رییس‌جمهور منتخب؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۹    ۱۳۹۸/۸/۲۳ کد خبر: 160900 منبع: پرینت

چند نکته درباره آزادی "انس دجلال‌الدین زوی" توسط "رئیس‌جمهور منتخب"

1- اشرف غنی به عنوان رییس تیم دولت‌ساز که امیدوار است پنج سال آینده در ارگ بماند، فرمان آزادی سه عضو ارشد طالبان از جمله برادر رهبر شبکه حقانی را صادر کرد. نشانه‌اش این است که او امرالله صالح، معاون اول تیم دولت‌ساز را در هنگام اعلام خبر در کنار خود داشت. آقای صالح در دولت فعلی اشرف غنی که رو به پایان است، هیچ نقش و مقامی ندارد بلکه قرار است در صورت پیروزی غنی در انتخابات جنجالی اخیر، معاون او باشد.

2- تصمیم به معامله با طالبان در ازای آزادی دو شهروند امریکایی، توسط تیم اشرف غنی گرفته شده، نه دولت وحدت ملی، که انتظار می‌رود تا زمان اعلام نتایج انتخابات برسر کار و معتبر باشد. چرا که در هنگام اعلام خبر آزادی انس حقانی و دو طالب دیگر، از تیم عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت (که باید صاحب 50 درصد قدرت باشد) کسی حضور نداشت.

3- اشرف غنی در حالی که از معامله با طالبان و شبکه حقانی برای آزادی دو شهروند آمریکایی خبر می‌داد، خود را "رییس جمهور منتخب" نامید. اصطلاح رییس‌ جمهور منتخب زمانی معنی می‌دهد که یک نامزد در انتخابات پیروز شده باشد. آیا جنجال انتخابات پایان یافته و اشرف غنی اطمینان یافته که پنج سال دیگر در ارگ می‌ماند؟

4- دولت افغانستان پیشتر گفته بود آزادی انس حقانی، خط قرمز ما است، اما نگفته بود در دولت احتمالی آینده هم، این خط قرمز همچنان وجود خواهد داشت.

همانطور که حامد کرزی از امضای توافق امنیتی با امریکا خودداری کرد، اما اشرف غنی روز بعد از رسیدن به قدرت آن را امضا کرد. آیا ما اکنون در دولت جدید (دوره دوم غنی) قرار داریم؟

شما چه فکر می‌کنید؟

ستار سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقانی
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   به خدا شرم است برای صالح که او هم مانند غنی یهودی است

>>>   غنی انس چی کی بی بی گل را هم میدهد تا تنبانش نیفتد.

>>>   به مقایسه .....لاشخور دیگر که افغانستان را چور ‌نابود کرد غنی بهتر است که ریس شود حداقل اینقدر دزد نیست مانند خایین دیگر که بخاطر پول زن و قدرت زنهای خود را همرایی امریکایها تبادله میکند چی ماند به یکی دو زندانی

>>>   غنی هنوز بنظر بعضی از خاینین الوده به فساد دزد نیست
۱- گذشته از دیگر چیز ها اسناد فاش شده از ملیون ها دالر استفاده نا جایز از پول ملت بنام کود ۹۱ که از طریق تلویزیون طلوع به نشر رسیده بازهم غنی دزد و خاین نیست ؟
۲ - دادن ده ها قرار داد را به یک نهاد بخش خصوصی بنام موثریت دولت های که غنی قبل از رسیدن به چوکی ریاست جمهوری انرا در واشنگتن دی سی ایجاد کرده بود انهم خلاف قانون که در امد سالانه ان نهاد در سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ سه چند بار رفته و و حق اسهم همایون قیومی مشاور خاص غنی در همین دوسال مذکور بعنوان معاش سالانه بیشتر از سه لک دار در کسول قیومی که خود مشاور و سرپرست وزارت مالیه است معاش و امتیاز از دولت افغانستان گرفته ریخته شده اینکه به غنی چه مقدار پول دالر ریخته شده خدا میداند خود غنی دزد عوام فریب
۳- مبلغ ۲۸۰ ملیون دالر پول کمک شدهامریکا که بخاطر ارتقای ظرفیت زنان داده شده بود و ان پول را دفتر رولا غنی گرفته بود بجای که انرا مصرف زنان کند ان پول را بکمک زهره یوسف داوودسلطانزوی ریس دفتراش بحساب های دختر و پسر رولا غنی و مقداری از انرا بحساب فرزندان زهره انتقال کردند و با برسی صورتحساب فرزند رولا غنی انتقال پول هم ثابت گردید هنوز دزد نیست و ده ها خیانت دیگر
۴ـ دادن سند فروش زمین های نزدیک یدان هوایی کابل را در بدل پول ناچیز به غضنفر مالک بنک غضنفر انهم بدون اعلان مزاید و داوطلبی انهم بخاطر مصارف کمپاین غنی که نوع خیانت به دارایی عامه است در حالیکه دیگران حاضر بودند و هستند ده هاجند بالتر ان زمین ها را خرید کند اینکار دزدی و خیانت نیست اگر غنی و دارو دسته ان با این هم دزدی خیانت های کلان دزد نیست پس خدا را شکر کنیم که در کشور خود دزد و خاین نداریم ههههه .

>>>   ملکه گفت : تبادله نشده تقصیر از اشرار طالب است

>>>   چرا اینها تا ب حال اعدام نشده اند؟ ک حالا میخاهند که اینها را ازاد کنند. لعنت براین دولت بی کفایت. خاک برسر غنی بی عرضه

>>>   اگرهمچنین عمل رایکی ازاقوام دیگرافغانستان انجام میداد بازمیدیدین
که فاشیست هاتنبان زن خوده سرچپه پوشیده دنیاره به دگه روی میگردن .
اماحالی که گپ ازخودشان است سرخوده مثل ک و ن داده گی هاپایین انداخته اند.
لعنت بشما.

>>>   غنی کوچی صلاحیت هیزار خودش را ندارد صلاحیت رها کردن تروریست های چون انس حقانی سرجایش. دیدید که چگونه خط سرخش ب یک لکه زرد بزرگ تبدیل شد و باوجودیکه بی حیثیت و بی آبرو شد نتیجه هم نداد.
کوچی مثل ک.. دادگی ها واری قسمی سرخم سر استیژ ایستاده شده بود که فقط باز از همان مکتب ابتدایی لوگر جانش دوباره فارغ شده باشد.

>>>   خود غنی کوچی بزرگترین دزد است، زنش دوم۰ تمام دزدان دیسانتی اپورتونیست چون زاخیلوال غلام فاروق وردک جلالی رحیمی قیومی و دیگر مخکشک های خورد و بزرگ دزد طیاره و زنش زهره و بقیه خائن ها همه بر دور او هستند....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است