این بار تشت رسوایی‌شان از بام افتاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۲    ۱۳۹۸/۸/۲۳ کد خبر: 160897 منبع: پرینت

این بار تشت رسوایی‌شان از بام افتاد:
۱. آمدند پول دادند نامزدان را وارد گردونه انتخابات کردند تا هیاهو کنند هم برایشان رای بیارند هم اعتبار و هم بنفعشان کنار روند، چاره نشد.

۲. آمدند چند روز مانده به انتخابات منطقه امن را ناامن ساختند تا حریف رای نگیرد و مردم سرگردان شوند و بانک‌های رای شکست بخورند، چاره نشد.

۳. آمدند منطقه ناامن را امن ساختند تا بستر تقلب را بگسترانند. اما رای‌دهنده از نفوس بالا جست و اصلا تعداد رای‌دهنده در کل افغانستان کم بود و مظاهر تقلب رسواشان کرد. آمدند مدیریت کنند؛ کمیسیون را فشار دادند تا رقم رای‌دهنده را زیاد اعلام کند، چاره نشد. کمیسیون نیم آرا اعم از تقلبی و غیرتقلبی را حول و حوش یک میلیون اعلام کرده بود و حکمتیار با دسترسی به نقاط ناامن به چشم‌شان کشید که محل رای دهی نه ولسوال دارد و نه قوماندان امنیه پس چگونه رای دارد بهر حال چاره نشد.

۴. بیشتر از یک ملیون رای را تقلب کردند، اما دست‌گاه بایومتریک دروغ‌سنج برآمد و کمپنی استخدام‌شده توسط سلام رحیمی چاره‌شان نکرد.

۵. آمدند توسط مایه ننگ کمیسیون نیم دستگاه‌های بایومتریک را دزدیدند تا در روزهای دیگر مسافران جاده را بایومتریک کنند. خدازده‌گی عدم تطمیع عاملان و توزیع ناعادلانه پول نامشروع بین متقلبان ویدیو ها و اسناد را به باد افشا داد و باز چاره نشد.

۶. صفحه جعلی نیوروک‌تایمز را ایجاد و تیم مخالف را از آن آدرس متهم به دریافت کمک از پاکستان کردند، در نیم‌ساعت تقلب شان افشا شد و در نهایت سر خود شان از گریبان آی‌اس‌آی بیرون شد (آزاد سازی انس حقانی).

۷. بازشماری غیر قانونی آرا را شروع کردند، مردم در مقابلشان ایستادند و فیصله خود را تغییر دادند.

۸. طرح توطئه کمیشنر با وجدان را ریختند و یک ماه بعد از تنش لفظی ساده بین دو کارمند یک اداره از آن پیراهن عثمان ساختند و از طریق چینل نامبرده شینکی کروخیل رئیس یوناما را مجاب به صدور نامه خلاف ماموریت این سازمان کردند؛ باز چاره نشد.

۹. با آزادساختن قاتلان مردم افغانستان و تروریستان گروه حقانی طی معامله ننگین و رشوه و باج‌دهی سیاسی؛ آمدند هم مهر تایید امریکا و طالبان را بگیرند و هم به عنوان یک دولت در پروسه صلح شناخته شوند و در نتیجه با تیم‌ خویش با سرهای افکنده در مقابل ملت ایستادند و خود را منتخب خواندند. چاره نشد بروید بخوانید و ببینید مردم چه می‌گویند. آیا تنها آمریکا و تروریستان و نیروهای تروریست مخالف مسلح برای تایید کفایت می‌کند؟

چاره‌های جدید بجویید این کمیسیون تا سال آینده خورشیدی همچنان رای می‌شمارد. شب دراز و قلندر بیدار است.

صارمه افضلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
افضلی
نظرات بینندگان:

>>>   يك كمكى از تشت ديگران كه چه جنايات نكردند هم بنويسى خوش مى شويم!! شايد جنايات شرو فساد ديروز و دزدان امروز در اين صفحه نگنجد!!

>>>   تیم تابوت ساز به وظیفه اش عمل میکند و جز تابوت سازی کاری ندارد.
به مجرد آزادی سالار تروریستان انس حقانی به فردایش تیم تابوت ساز باز به تابوت سازی پرداخت و این از لطف حقانی بود.

>>>   او مردم، نگذارید که کوچی ها ویا بقیه ناقلین اوغان بازهم در مناطق تان جابجا ساخته شوند چون طالبان و انتحاری انفجاری های آینده منطقه شما همان مردم خواهد بود۰ اولاد اولاد تان از دست جهالت و وحشت این بیفرهنگ های زورگوی نا آرام خواهند بود۰

>>>   تیم تابوت ساز به وظیفه اش عمل میکند و جز تابوت سازی کاری ندارد.
به مجرد آزادی سالار تروریستان انس حقانی به فردایش تیم تابوت ساز باز به تابوت سازی پرداخت و این از لطف حقانی بود.

>>>   لعنت به این غنی فاشیست قومت پرست مزدور و اجیر ، در حفیقت امریکایی ها با ظرافت و دست کاری ما را باهم انداخته اند و خودشان کار خود را میکنند ، و غنی‌فاشیست و نا صالح چای دار باشی به امر امریکا روان اند.

>>>   اگر اعضایی این کمیسیون شرم میداشتند از همان اول با رسیدن دساتیر فرمایشی خاینانه دست جمعی حقایق را افشا و استعفا میدادند تا مردم از حقایق آگاه میشدند. این همه نتیجه جهالت است که از جزای روزه خوردن و ترک نماز می ترسند مگر از جزای بزرگتر خوردن حق الناس (مانند ملا ها) اصلا خبر هم ندارند.
آزاده

>>>   بسیار نوشته جامع واقعا که تمام حقیقت ها را نوشته اید دست شما درد نکند

>>>   صالح رول رحيم غلام بچه را بازي ميكند. براي رهبر كوچي ها زياد خوش خدمتي ميكند. اما عمر او بسيار كوتاه است. در هر حالت او بازنده است، چون باين تملقكاريها، جاي پاي در بين مردم ندارد. . در صورت ناكامي يگانه راه او دق الباب كردن در وازه هاي سفارتهارا براي بقاء خواهد بود. در صورت كاميابي غني، او اولين كسي است كه مثل سابق و مثل دوستم از ارگ رانده ميشود. وأي بحال اين ناصالح . همين حالا كه استفاده ابزاري از او ميشود، خار چشم حلقه خبيثه فاشيستي ارگ است . اظهارات اخير سلطان دزد زوي يك نمونه ان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است