علت حاكميت پشتونيست های فاشیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۸/۸/۲۳ کد خبر: 160894 منبع: پرینت

اگر سخني معقولانه در قالب و اقعيت هاي جهل و نيرنگ، التماس و چاپلوسي قوم پشتون در مورد حاكميت شان بزنيم بايد چنين گفت«مردماني هستند شيطان در زمين خدا در آسمان از آنها فراري است كه ما با آنها گرفتار هستيم!»

هرگاه خارجي ها نقش سياسي و نظامي در كشور داشته اند مانند دوره انگليسي ها، روسها و اينك آمريكايي ها پشتونها را براي رهبري انتخاب كرده اند و هرگاه اشغالگران كشور را ترك كرده اند حاكميت اجيرشده پشتونها سقوط كرده است.

عواملي كه در حاكميت پشتونيست ها نقش پٌررنگ دارد ١-نيروهاي خارجي ٢-پذيرفتن دستورات و تسليم شدن در برابر تمام خواست هاي اشغالگران خارجي٣- عدم ميل و اشتياق غير پشتونها براي بدست گرفتن سرنوشت شان (البته ميتوان مجاهدان را در اين اواخر به علت رهبري نادرست شان مقصر دانست) عواملي عمده در قدرت گيري پشتونيست ها داشته.

اگر به ريشه و عوامل انديشه ها و نحوه زندگي پشتونها بنگريم مملو از دروغ، ترفند، دسيسه، چاپلوسي و حقه بازي در زندگي اجتماعي آنها نقش بسته است، بزرگان و سران پشتون به راحتي به خارجي ها سر خم ميكنند دست بوسي ميكنند، خواست هاي آنها را بر آورد مي كنند تا حاكميت شان توسط بيگانگان تضمين گردد اما اين فرهنگ پَست و پليد در ميان غير پشتونها وجود ندارد و هرگز به هيچ عنوان در تاريخ نخواهي يافت يك غير پشتون به يك خارجي سر تعظيم فروكند هر آنچه خارجي بگويد وي چشم گفته اجرا كند اين را شرم و لكه ننگ ميدانند اما به خدمتگذاري پشتونيست ها مانند كرزي و غني مي پردازند اين را افتخار ميدانند!

اين است درد روزگار مردم ما با پشتونيست ها و ضرب المثل معروف است كه گفته شده «خَر كار-خري داشت خر آن خري داشت!»

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
حاکمیت
نظرات بینندگان:

>>>   ګل امیری!
اکثریت در دموکراسی اصل است! این اصل را باید بپزیری ورنه جایت بخارا است!

>>>   Baha
درشگفت نباشید که اگرمبلغان حکومت نامشروع و ضد مردمی اشرف غنی، فاسدترین و جنایتکارترین و بدنام ترین افراد چون کبیررنجبر و سلطان زوی و زهره یوسف اند !

کبیر رنجبرعضو پیشین مجلس نمایندگان که به اتهام تجاوز جنسی و آدم ربایی بازداشت شده بود، مدتها از انظار مردم پنهان بود، باز سرو کله این مجرم در حمایت از غنی ، از رادیوی بی بی سی پیدا شد.
سابقۀ جرمی کبیر رنجبر: در سال ١٣۴٧ تجاوز کبیر رنجبر بردختر بینوایی به نام فخریه بس غم انگیز است جنایت کبیر رنجبربه کمیسیون تفتیش حزب پرچم واگذار و به امر میراکبر خیبراز حزب پرچم اخراج گردید. پس از چندی روانۀ شوروی گردید و آنجا عضویت ( KGB ) گرفت و سپس برادر دیگرش(بصیر رنجبر) نیز به اوکرایین رفت و جاسوس دم و دستگاه KGB شد. برمبنای اسناد واسیلی متروخین (صمد ازهر )برادر بزرگ شان که متهم به قتل میوندال است نیز از زمان حکومت ظاهرشاه ایجنت KGBو مسئول شبکۀ جاسوسی( اشعه) در دارالامان بود به نام مستعار (فتح ) .

پس از یازدۀ سپتمبرکبیررنجبر برنامه ریزی شده از روسیه به کابل برگشت و وارد پارلمان شد و به کمک سلیمان لایق وارد حلقۀ فاشیستی ارگ گردید.
فخریه دختر بینوایی، یگانه قربانی تجاوزجنسی این جانی نبود، سوگمندانه ده ها دختر دانشجودر کابل و روسیه و حتا زنان دهقان پدرفیودالش در لغمان نیز از تجاوز وی درامان نبودند و می توان گفت یک بیمار جنسی بوده است.
با وارد شدن به پارلمان دوران کرزی، رسوایی اختطاف و تجاوز وی بر یک دخترکوچک بازتاب گسترده ای در رسانه ها یافت. کبیر رنجبر درسایت (بی بی سی) خواهان مداخلۀ حامد کرزی برای اعادۀ حیثیت خود شده و گفته بود که با آن دخترک ازدواج کرده و سپس جدا شده است.اما آقای رنجبر نگفت که با وصف داشتن همسر روسی چگونه توانست با دخترهمسن نواسه خود ازدواج کند و فردا جدا شود؟
اما پس ازگرفتن ( دی ان ای ) از ثمرۀ تجاوز خود که فرزندی در بطن دخترک بود انکار کرده نتواست و گورش گم شد و رفت. پس از چند سال امروز باز در بی بی سی در دفاع از حکومت نامشروع غنی با پررویی سخن می راند.
واقعن غنی سر گلۀ دزدان و جنایتکاران شده است .

>>>   Motaref
صفحه‌ی زیر نام «یوناما دری» منسوب به‌دفتر یوناما، کامنت‌های انگلیسی در نقد رفتار این نهاد را حذف و کاربران آن را بلاک می‌کند. اما کامنت‌های فارسی و پشتو را ولو هر قدر تند هم باشد، حذف نمی‌کند!؟ 🤔

>>>   فرید احمد مزدک اندر باب بیدادگری صاحبان ارگ:
صاحبان ارگ نه با آرمان و آرزو ی طالبان بل با جای و موقعیت خویش در ساختار پس از "صلح با طالبان" مشکل دارند.آنها برای رفع مشکل خویش از هیچ معامله ی دریغ نخواهد کرد.
در 5 سال اخیرطالبان و صاحبان ارگ دشمن مشترک را هدف قرار دادند و برنامه ی همگون و همسو را عملی کردند.در چنین حالتی چراطالبان باید در بند و زندان باشند؟ پرسش این نیست که چرا چنین است؟پرسش این است که چرا مردم تنها ناظرین بی تفاوت اند؟پرسش این است که چرا جریان های سیاسی توانایی مبارزۀ مدنیِ موثربا بیداد گری را ندارند؟

>>>   خداوند این ملت مظلوم را ازشرچنین .....ها خلاص کند.
ریس جمهور پشتون
طالب پشتون
داعش پشتون
شبکه حقانی پشتون
اینهای که عملا درجنگ کشور دخیل هستند همه از یک قوم وقبیله هست اما متاسفانه که خساره اش را دیگر اقوام میپردازند.

>>>   حقیقت را بیان کردید اقای گل امیری .

>>>   گل امیری ،
یکبار هم اگر شده سر درگریبان خود کن کی بیشترچاپلوس دزد جنگ سالار غاصب وپله بین ابن الوقت است>؟>؟؟
حتی هملان خلقی ها پرچمی ها کسانیکه پشتون بودند تنا امروز عمل خود کهکودتا باشد پشیماتنی نمیکنند وهنوز هم انقلاب شکوهمند ثور میکویند، اما آنانی که تاجک مخصوصا پنشیری بودند بارها درمصاحب با رادیوی خارجی ندامت وپشیمانی اظهار میکنند،
چند مراتبه همین عطای چور قانونی عبدالله ودیگران ایشان یک دیگر را تکفیر کردند ازین جبه به آن جبهه ازین ائتلاف یه آن ائتلاف رنگ بدل کردند؟؟
اگرخدانکند روزی قدرت بدست تاجکان مخصوصا دزدان شمالی بیافتد صدفیصد یقین داشته باش که تعمر وزارتخانه هارابرای خود قباله میکنند ، ظلم بی عدالتی قلدری قانون شکنی شان را خواهی دید، که از دست شان دست هابرخداشود، عمل پسر الماس زاهد همین دیروز یک نمونه اش هست،

>>>   علت دولتداری قوم پشتون. مردانگی ، شجاعت ، وطندوستی ، و همه خصلت های مثبت که یک مرد را مرد میسازد .
خلیفه قلم خطا صفاتی را که خودت یادآور شدی صدق کامل به خود شما و همقطاران تان میکند چون وطنفروشی ، معامله گری دزدی نامردی در مقابل بیچاره گان ، چور و چپاول و هرنوع صفات منفی که ثبوت آنرا در 18سال اخیر دیدیم.
آفتاب را نمیتوان با انگشت پنهان کرد .

>>>   گل حان امیری: جاسوس جاوس است و جاسوس مطیع بادر است و سرخم بار چه آن پشتون باشد چه تاجیک، و جه هزاره و ازبیک ....
از پشتون ها که خدت میدانی و حتی قوخ هایت با عموم پشتون ها هم تور می خورد. ولی از جاسوسان تاجیکت که به هیچ وجه به قوم تاجیک ارتباط نه دارند. بیان کنم. بچه سقاو، ماهانه 200 هزار دالر گرفتن احمدشاه مسعود از سی آی ای، برهان الدین ربانی که همه امکانات و پول را از سی آی ای و آی اس آی می گرفت. از عطا و قانونی و اسمعیل و .... که چه بگوییم حتی شاعری چون خلیل الله خلیلی در دری را به پای خوکی چون ضیآالحق ریخت.....
هم چنان جاسوسی ، سرخمی و غلامی دوستم، محقق، خلیلی که آنها نیز به هیچ وجه نماینده اقوام خویش نیستند، که هیچ کس پوشیده نیست.

>>>   فریدمزدگ زمان حکومت کمونست ریشش را مانند لنین استایل زده بود وطوری حرکات وسکنات د داشت که گوئی لنین یا بچه لنین است اما زملانیکه آن حکومت به اثر مداخله پاکستان وامریکا سرنگون شد آن مزدک لنین پرست نئدامت می کشید که چرا 7 ثور بمیان آمد ما فریب خوردیم شر ایط زمانی آماده نبود
دلیلش اینست که او هم مثل امرالله پلع بین ابن الوقت وبی هدف است صرف چوکی را پرستش میکند

>>>   دوران حاکمیت این بدوی ها به پایان رسیده و دیر یا زود پنچه های خونین و جنایتکار این بیفرهنگ ها از گلوی این ملت مظلوم رها داده میشود، بخیر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است