جنرال امریکایی: حقانی به میدان جنگ برمی‌گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۸/۸/۲۳ کد خبر: 160888 منبع: پرینت

جنرال چهار ستاره امریکایی می‌گوید که اعضای ارشد «شبکه حقانی» که به‌تازگی آزاد شده‌اند به پست‌های خود و میدان جنگ باز خواهند گشت.
به گزارش اسپوتنیک، «جک کین» جنرال بازنشسته و معاون سابق رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، درباره آزادی 3 نفر از اعضای ارشد «شبکه حقانی» با انتقاد از تبادل زندانیان با طالبان گفت که تبادل زندانیان با طالبان همیشه معایبی به همراه دارد چون طالبان امریکایی ها و دیگران را گروگان می‌گیرند تا بعداً از آنها برای مذاکره و آزادی زندانیان خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه «انس حقانی» برادر سرکرده شبکه حقانی است که فرد شماره 2 گروه طالبان محسوب می‌شود، دلیل تأکید طالبان به آزادی وی را نیز جایگاه وی دانست.

رییس مؤسسه مطالعات جنگ در ادامه گفت که دولت افغانستان در تبادل اعضای ارشد شبکه حقانی با اساتید دانشگاه امریکا در کابل دخیل بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به مذاکرات بیشتر و مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان منجر شود.
جنرال کین در پاسخ به پرسش «فاکس نیوز» درباره "آزادی مشروط" این زندانیان و نظارت بر آنها در زمان حضور در قطر اظهار داشت: باید این را درک کنیم که زندانیان طالبان یا حقانی پس از آزادی به پست‌های رهبری خود بازمی‌گردند.
وی افزود: برخی از اعضای ارشد طالبان که اکنون عضو تیم مذاکره‌کننده این گروه با امریکا هستند نیز حدود یک سال و نیم پیش از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند.

جنرال بازنشسته امریکایی افزود: هرگونه توافقی که با آنها داشته باشیم که پس از آزادی در قطر باقی بمانند پوچ است؛ آنها به جنگ بازمی‌گردند و ما باید آن را درک کنیم. این بهایی است که باید برای بازگرداندن مردم خود به خانه بپردازیم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقانی
جنرال آمریکایی
نظرات بینندگان:

>>>   Khalid
احمقانه ترین حرف از زبان فاشیست ترین زن در کشور ما:

آرین یون در مجلس نمایندگان گفته است: "رهایی سه زندانی طالب یک گام عملی از سوی دولت در روند صلح است و اگر نتیجه دهد باید در آینده هم زندانیان تبادله شوند تا روند صلح کامیاب شود. پیام ما به یکتعداد خاک فروشان که خلاف این تصمیم سخن می‌زنند؛ این است که بگذارید که صلح در کشور بیاید."

کسانیکه از این عمل غنی انتقاد کرده اند یاد شان باشد که خاک فروش هستند جز اسمعیل یون و خانم و تیم ارگ
شما چه گفتنی دارید؟

>>>   ب امین بیگزاد shadab amin bigzad
آرین یون: از آزادی اَنس حقانی حمایت می‌کنم، و آرزو دارم که (افغان) های دیگر نیز که به نام‌طالب زندانی اند آزاد شوند، کسانی که مخالف آزادی زندانی های طالب هستند نام شان در تاریخ به رنگ سیاه نوشته شده آنان رقص مرُده برما نشان دادند و به فرق مردم میخ کوبیدن!

>>>   Raheel
جغه بلند کسی را از چاکرمنشی باز نمی‌دارد. در برخی موارد شاید جغه بلند پرده و پوششی است برای چاکرمنشی. هرقدر جغه بلند به همان اندازه فرمانبردارتر به بادار.
بازهم خبر رهایی تروریستان به فرمان خارجی‌ها و با زیر پانمودن خون هزاران انسان معصوم در یک طرف و توهین به قوانین و قضا در کشور.

و اما نوکرچه‌ها (نوکران‌ِ نوکر) کار شان توجیه این جفا و خیانت است. هر کاری که وایسراها به فرمان ولایت بکنند، نوکرچه ها و مرزاهای دربار آن را احسنت می‌گویند و مصلحت عام قلمداد می‌کنند.

اندرین راه چیزی به نام اپوزیسیون هم نداریم. اپوزیسیون درین کشور یعنی داوطلب خدمت و چاکری. رقابت اینها در چاکری است تا نشود «جامعه جهانی» که برنجد...

>>>   م الله همسخن
من به انگلیسی نوشتم:《گروهی از کارمندان قوم گرا و تلاش آنها برای طبعی سازی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، یوناما را در میان مردم بی اعتبار ساخته است- برای باز یابی اعتبار سازمان پیشنهاد می‌شود که کارمندان فاسد سازمان مورد پی‌گیرد قرار گیرند》

>>>   دستگیری و یا از بین بردن رهبران گروه هایی تروریستی،در تخفیف جنگ هیچ گاهی کمک نمیکند.
زیرا این گروه های تروریستی ،گروپ های مافیایی نیستند که که تعداد شان محدود باشد و گرفتاری رهبر آنها باعث از هم پاشیدن و گرفتاری سایر اعضای اًنها شود.
ملا عمر مرد.در عوض اش ملا منصور مقرر شد.ملا منصور کشته شد،در عوض اش ملا هیبت الله مقرر شد.
به همین منوال قوماندان های آنها نیز معاونین دارند و به مجرد گرفتاری و یا کشته شدن شان،معاونین شان مقرر میشوند.

>>>   و حالا راه باز شد.
طالب هر روز یک آمریکایی فرتوت را از این جا یا آنجا می رباید و غنی کلمرغ برای خوشی بادارش قاتلین ملت را از زندان رها میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است