طنز تلخ: ما شیر هستیم شیر....
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۷    ۱۳۹۸/۸/۲۲ کد خبر: 160883 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی با معاونین پنج سال بعدش با سه درجن مقامات بلندپایه و کوتاه پایه اعلام کردند که چون انس حقانی در طول حبسش در هوتل پنچ ستاره بگرام آدم خوبی بوده و آزارش غیر از چند هزار زن و مرد و طفل افغان حتی به جنیفرلوپز نمیرسیده ما با کمال افتخار ایشان رابا هیات همراه در زندان در مبادله با چند استاد دانشگاه امریکایی آزاد میکنیم.

از آقای ترامپ هم تشکر میکنیم که بالای ما آنقدر فشار آوردند که ما بالاخره تصمیم گرفتیم انس حقانی عزیز و دوست داشتنی را بصورت کاملا صحیح و سالم و کاغذ پیچ آزاد کنیم. از مرد قهرمان و صبور افغانستان هم تشکر میکنیم که به ما اعتماد کردند تا حقانی را آزاد کنیم.

این آزادی مثل آزادی گودی پران نیست، مطمئن باشید من از سرور دانش پرسیدم: " سرور جان اینها را اگر آزاد کنیم طالبان قوی نمیشوند؟" سرور جان گفت که ما بسیار زور داریم، حتی زور محقق به ما نمیرسد.ٰ زنده باد اشرف و زنده باد خودم و کمی هم زنده باد امرالله صالح"...

حالا همه خوشحالند، ترامپ در پوست خودش نمی گنجد، اشرف غنی نفس راحتی کشید، عمران خان هم خوشحال شده و قرار است بعد از معاینات تخنیکی انس حقانی را تسلیم شود. واقعا ما سوژه های خوبی در سیاست داریم، همیشه قرار نیست که روی گفته های تورسن و سلیم شاهین فکاهی بسازیم.
به گفته آقای کرزی ما شیر هستیم، شیررر.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز تلخ
رهایی طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ثاقب خان از طنز واقعیت فعلی جامه افغانستان تشکر .....
حلیمی

>>>   Nasir Fayaz voelt zich uitgeput.
حالا که این متن را می نویسم درست سه بجه شب است. حمله خونین امروز در کابل آرامش روانی ام را برهم زده و هنوز هم از چشمانم اشک جاری است. تصویر این دو طفل معصوم را در قالب فرزندانم میبینم و تصور نمیکنم که این نازنین ها را نمی شناسم. آنچه من را در این ناوقت شب به این نوشته واداشت معصومیت این دو کودکی بی خبر از گرگان خون آشام این سرزمین است.
باور کنید که واژه های عوام فریبانه بنام صلح، عشق به وطن ،آزادی،دین و مذهب و دفاع از قوم و قبیله همه ازجانب رهبران خائین و فروخته شده ما فقط فریب شما ها است. افسوس میکنم که گوسفندان بدون شعور فقط به خاطر وابستگی های قومی و زبانی از پگاه تا بیگاه برای خشنودی با مزد و بدون مزد این رهبران در فیسبوک به نفع آنها یاوه سرایی میکنند تا اینکه جایگاه توام با زلت وجدان آنها را به درجه پیامبری تقرب دهند.
تصویرقابل دید برای من جز تاریکی لجنگاهی بنام افغانستان چیزی بیش نیست، و آینده این سرزمین را نیز برای زندگی خوب نمی بینم جز اینکه تک به تک هر روز برای تعریف جایگاه سیاسی گرگان این وادی، کشته شویم.
آنچه بنام تلاش های صلح تکرار میشود همان نصیحت گرگ به گوسفندان است و هیچ رهبرسیاسی این کشور جرئت و توان حتی افشای عمق فاجعه این ماتم سرا را ندارد.
وقتی عده لب برواقعیت های تلخ باز می کند ،اجیران فیسبوکی آنها را تکفیر می کنند،گویی اینکه انسانیت مرده باشد.
اگر خدا را نمیشناسد از برای فرزندان تان فقط برای یک لحظه این نازنین ها را بجای اولاد تان تصور کنید، حکم وجدان تان چی خواهد بود، که مطمئن هستم آن را هم ندارید.
اگر توان نجات از این سرزمین دارید نه برای خود بلکه برای طفل های نازنین تان به جای که دست تان میرسد بروید و خود را نجات دهید ،زیرا رهبران سرافگنده ما به خاطر رسیدن به قدرت و خایئنان فروخته شده بنام دین، به ریختن این همه خون سیر نمی شوند و هر روز در این مهلکه چنین روزگاری برپا خواهد بود.

>>>   براستىكه شيراستيم امابالاىماروباى
مكارحكومت وقتكه حاكم روبا باشد ريعت آن از روبا بترميشود
(دين محمد)

>>>   مه نمی فهمم که همی اشرف غنی با صدیق صدیقی سخنگوی خودش چه دشمنی دارد که همیش گفته های او را رد میکند؟
صدیق صدیقی بیچاره که چند سال پیش سخنگوی وزارت داخله بود،از وی در مورد موجودیت داعش در افغانستان پرسیدند،او جواب داد که این یک پروپاگند است و در افغانستان هیچ داعش وجود ندارد.
اما اشرف غنی که در کنفرانس امنیتی مونیخ اشتراک کرده بود و دید که جنگ افغانستان در حال فراموشی است و کسی از افغانستان باد نمی کند و تمام توجه به گروه داعش است،زمانی که به افغانستان برگشت،عاجل دعوی کرد که در افغانستان داعش وجود دارد و چند نفر را لیرق های سیاه داد و در چند دیوار دکان های ولسوالی ارچین ولایت ننگرهار با رنگ روغنی داعش نوشته کرد و اعلان موجودیت این گروه را در افغانستان اعلان کرد.
حالا نیز از صدیق صدیقی بیچاره چند وقت پیش در مورد رهایی انس حقانی سوال کردند.او در جواب گفت که رهایی انس حقانی که قاتل صدها مرد و زن و طغل و کلان افغان است.خط سرخ ما است.
حالا اشرف غنی انس حقانی را نیز رها کرد.
حالا صدیق صدیقی بیچاره دو راه دارد:
یا نام خود را تغیر دهد و منبعد بنام دروغ دروغی یاد شود و یا این که استعفی نانه خویش را به رییس جمهور تقدیم کند و برایش بگوید که ما ره ازی شوربای چرب تیر،تو به ما نه آبرو ماندی و نه عزت و مه دیگه در زندگی سخنگوی هیچ ارگانی نمیشوم.

>>>   خط ســـــــــرخ ! به خط زرد تبدیل شد !!

>>>   نظر سرور جالب است خدایش حفظ کند سپس از وسط نصف کند.

>>>   دالر؛چوکی؛قدرت اینها شده ارزش ووطنپرستی؛دفاع از مظلوم حق طلبی ؛مصالح ومنافع ملی شده بی ارزش؛فردای قیامت؛؛سیاست بازان ما در برابر خون شهدا ودرپیشگاه خدا چه جواب میدهند؟ این چند روزه دنیا هم میگذرد ؛تاریخ فردای کشور ما خائنین و وطنفروشان را لعن ونفرین میکنند.آیا امریکا ودیگر قدرتها به نفع ماکار میکنند یا دنبال منافع خود هستند بیایید یک لحظه تفکر کنیم صد فی صد؛خواهیم فهمید خیانت به مردم مظلوم ما بی جواب نخواهد ماند.ان ربک لباالمرصاد//
داکتر عبدالرب آچکزی .

>>>   کدام شیر او بیغیرت ها
کدام استقلال ها بی تلخه ها
بروید اتن تانرا رقص کنید و زیاد کلانکاری نکنید، بی حیثیت ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است