نگاهی به زندگی و کارنامه‌های انس حقانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۸/۸/۲۲ کد خبر: 160870 منبع: پرینت

انس حقانی در تصمیم گیری جنگ‌ها کم تر دخیل بود و بیشتر مسوولیت‌های مالی گروۀ حقانی را بر عهده داشت.

از انس حقانی همچون یکی از عزیز ترین اعضای خانواده حقانی یاد شده است و از همین رو این گروه همواره در پی رهایی او از زندان افغانستان بوده است، اما از حافظ رشید و مالی خان همچون فرماندهان مهم نظامی و مالی گروۀ حقانی یاد شده است و برخی از رهبران پیشین جهادی این دو تن را در حمله‌های مهم در کشور دخیل می‌دانند.

انس حقانی پسر جلال الدین حقانی و برادر اندر سراج الدین حقانی رهبر کنونی شبکۀ حقانی و معاون ملا هبت‌الله در ماه میزان سال ۱۳۹۳هجری خورشیدی باز داشت شد.
دادگاۀ افغانستان بر او حکم اعدام صادر کرد و این حکم به ویژه برای خانواده‌هایی که از حمله‌های این گروه در افغانستان آسیب دیده بودند نویدی بود، اما این حکم عملی نشد.

انس حقانی بیشتر در پاکستان و در کشورهای عربی رفت و آمد می‌داشت و معمولا سرگرم گردآوری پول برای این گروه می‌بود و مسوولیت‌های مالی گروۀ حقانی را برعهده داست.
اما در کنار انس حقانی، حافظ رشید مامای او نیز باز داشت شده بود.

حافظ رشید پسر محمد عمر درکنار مسوولیت‌های سیاسی شبکه حقانی، پیشنه فرماندهی نظامی این گروه را نیز در کار نامه‌اش دارد، حافظ رشید در زمان طالبان والی ولایت خوست نیز بود.
اما مالی خان پسر ولی خان که مسوولیت‌های مالی شبکه حقانی را برعهده داشت سه سال پیش از انس حقانی و حافظ رشید یعنی در سال ۱۳۹۰ هجری خورشیدی باز داشت شده بود.

این سه زندانی گروۀ طالبان در برابر رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی کابل رها شدند.
این دو استاد دانشگاه امریکایی کابل به روز هشتم ماه اگست سال ۲۰۱۶ میلادی از کابل ربوده شدند و منابع نزدیک به طالبان گفتند که این استادان در چنگ شبکه حقانی به سر می‌برند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ظاهرا آمریکا با این شگرد می تواند تمام زندانیهای طالبان را آزاد کند. آمریکا عمداً شخصیتهای علمی و نظامی خود را به اسارت طالبان در آورد و سپس به تدریج در مقابل آزادی آنان زندانی های طالبان را آزاد کند.

>>>   انس حقاني مسئوليت مالي را بر عهده داشت ؟ لطفا بگوييد از كجا اين همه پول را مياورد؟ آيا آنهارا ميزاييد؟

>>>   این یک معامله بین آمریکا و طالبان است به ملت ما کدام ربطی ندارد.
طالبان انگشت افگار آمریکا را پیش از انتخابات آمریکا محکم فشردند و خلیلزاد به خاطر ترمیم شکست مذاکرات قبلی بر غنی فشار آورد تا حد اقل یک بینی خمیری شود و غنی هم از فرصت استفاده کرد و با دلالی خاصه دلالان ارگ آمریکا را مجبور به فشار آوردن بر کمیسیون انتخابات کرد تا رای های بدون بایومتریک را باز شماری کنند.

غنی برای نجات خود حاضر به هر معامله از هر جنس اش است.
حال راه باز شد و هر روز یک خارجی دو خارجی به خصوص آمریکایی و اروپایی به گروگان گرفته خواهد شد و تا پیش از انتخابات آمریکا به معامله گذاشته خواهد شد.

انس حقانی و تمام فامیلش تروریست های قسم خورده و نوکر ISI هستند اینها آدم شدنی نیستند تا نابود شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است