بده بستان سياسى!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۷    ۱۳۹۸/۸/۲۰ کد خبر: 160853 منبع: پرینت

سرور دانش گفته كه حکومت آماده است زندانیان طالبان را در 'چوکات قانون' رها کند.

ارگ در يك اقدام غيرمنتظره آمادگى خود را براى رهايى زندانيان طالب اعلان نمود. اين در حالي است كه تيم دولت ساز از آغاز مذاكرات امريكا با طالبان تا قبل از اين ابرازنظر، از منتقدان روند اينگونه ى مذاكرات بود و ساير دسته جات سياسى را كه هرازگاهى سر و كله شان از قطر و مسكو و بيجينگ ظاهر ميشد، مورد نكوهش قرار ميداد.

آمادگى ارگ در حالى علنى ميشود كه اخبار رسانه ها، حاكى از سرگيرى گفتگو هاى خليلزاد و طالبان است. با آنكه هيچ نشانه و قرينه ى از خوشبينى و آمادگى طالبان مبنى بر گفتگو با حكومت وحدت ملى و يا هم زمينه سازى امريكا براى دخيل ساختن پاى دولت در اين روند تا هنوز به نظر نمى رسد. منظور از اين درآمد سياسى ارگ چيست؟

به تصور من، ارگ ميكوشد قبل از اعلان نتيجه جنجالى انتخابات طورى وانمود كند كه پيروز قطعى انتخابات و ادامه دهنده مذاكرات، تيم دولت ساز است. و از همين حالا آماده امتياز دهى يك جانبه و بدون پيش شرط است. ظاهراً ارگ دست به ابتكار سياسى زده كه مؤثريت آنرا در واكنش نماينده امريكا و طالبان در چند روز آينده ميتوان تشخيص نمود.

اگر اين شيرينكارى ارگ از سوى دو طرف مذاكرات استقبال نشود. صرفاً مصرف داخلى و انتخاباتى خواهد داشت و منتج به نتيجه ى ديگرى نخواهد شد. و اگر لقمه چرب ارگ، اشتهاى طالبان را تحريك كند و به دل شان چنگ بزند. احتمالاً آنها نيز خوشبينى محتاطانه ى از خود تبارز داده، زمينه گفتگو هاى بين الافغانى مساعد خواهد شد. كه بدين ترتيب، امريكا در مسير پيروزى تيم دولت ساز، مانعى ايجاد نخواهد كرد.

روي همرفته ارگ خواسته به امريكا بعنوان مبتكر مذاكرات، چراغ سبزى نشان دهد كه در صورت پيروزى در انتخابات، آماده بده - بستان سياسى است.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاسی
طالبان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   زندانیان طالبان تروریست هایی اند که به قیمت خون و شهادت دلیر مردان قوای مسلح و بیوه شدن و یتیم شدن‌ زنان و فرزندان شان در میدان های گرم جنگ اسیر شده اند و باید به سزای اعمال خود برسند.
نه دانش بی دانش و نه غنی و نه تیم تابوت ساز هیچ کس حق ندارد تا بر خون شهدای ملت معامله کند.
هر زمانیکه طالبان تروریست از زیر پای ISI برخاستند و به ملت مراجعه کردند و دست از جنگ کشیدند آنگاه ملت افغانستان در مورد شان تصمیم خواهد گرفت.
غنی و تیم تابوت ساز نه صلاحیت دارند و نه مشروعیت .
حتی حکومتی که از دل این انتخابات هزار پینه بیرون میشود حق ندارد یکطرفه به تروریستها طالب امتیاز بدهد.
....

>>>   "سرور دانش گفته كه حکومت آماده است زندانیان طالبان را در 'چوکات قانون' رها کند" نه تنها در قوانین بشری و هیچ یک از قوانین کشور ها کدام ماده یی برایی رهایی جنایتکاران وجود ندارد بلکه حتی شامل قانون جنگل هم نمی شود.
چنین اظهارت نه از مغز بلکه از شکمبه می براید. روزبروز جهالت این ارگ نشینان برملا میشود مگر شله خواری پایانی ندارد. حتی نمی دانم کدام هزاره یی با پشتیبانی دانش حاضر است قاتلان معلوم الحال خود را ببخشند.
آزاده

>>>   دانش بحیث سخنگوی غنی احمدزی فاشیست سخن میزند هر انچه غنی برایش دستور دهد انرا بیان میکند از خود چیزی گفته نمیتواند تا غنی برایش نگفته باشد در غیر ان این سخنگویشت دور انداخته سخنگوی دیگری را انتخاب میکند و بجای ان میگمارد اشرف غنی و دارو دسته ان وقتیکه برایشان ثابت شد با عدم قبولی و کار امدی رای های جعلی و تقلبی شان از جانب تیم های رقیب صد در صد ناکام هستند حال با چنین سخنان میخواهند که رضایت امریکا و کشور های دیگر را بخود جلب کنند و بکمک انها مانند دور قبل بکرسی ریاست جمهوری تکیه کند پس از سخنان خانم شنکی کروخیل وکیل در پارالمان از جمله طرفداران غنی با تماسی که با یوناما گرفته اند بهر شکلی انها را بطرفداری خود شان کشانده اکنون یوناما بخاطر اثبات وفاداری و طرفداری از غنی در جهت بقای ان توطعه و دیسیسه ای را علیه عبدالله کمیشنر کمیسون انتخابات براه انداخته تا انرا بنوعی بتواند از سر راه افشای رای های تقلبی غنی که در صندوق ها رکاری شده دور کند و ازادانه وبدون حراس به خیانت شان ادامه دهند و زمینهکامیابی اشرف غنیرا با رای های جعلی و تقلبی فراهم سازند اینبار بشکل جدید تر از گذشته غنی را بر گرده مردم سوار کنند درین خیانت ملی بر علاوه از ریس دارالانشاه بنام ننگ و اورنگ زیب و چند تای دیگر دفتر یوناما دخل است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است