سرپرست معینیت گمرک‌ها، سه پروندۀ اختلاس دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۸/۸/۲۰ کد خبر: 160849 منبع: پرینت

ولید تمیم سرپرست معینیت گمرک‌ها و عواید وزارت مالیه، سه پروندۀ فساد و اختلاس در این نهاد دارد.
مسؤولان در دادستانی، می‌گویند که این پرونده‌ها زیر بررسی است و به‌زودی نتایج این بررسی‌ها اعلام خواهد شد.
به گزارش طلوع، پروندۀ ولید تمیم پیش از آن‌که او به‌حیث معین گمرک‌های وزارت مالیه گماشته شود، به دادستانی فرستاده شده بود، با این هم رییس‌جمهور وی را به این وزارت معرفی کرد.

دیدبان شفافیت افغانستان، از رییس‌جمهور انتقاد می‌کند که چرا کسی را که در دادستانی پرونده‌های فساد و اختلاس دارد، به یک نهاد درامدزا معرفی می‌کند.
ناصر تیموری، پژوهشگر دیدبان شفافیت افغانستان در اینباره گفت: «نهادهای عدلی و قضایی افغانستان نتوانستند پرونده‌هایی را که در این نهادها ثبت می‌شوند به‌گونۀ بی طرفانه و منصفانه مورد پی‌گرد قرار بدهند. نهادهای عدلی و قضایی یک وقت محدود بربنیاد قانون برای پیگیری پرونده‌ها دارند، اما موارد زیادی اتفاق افتاده که پرونده بدون تصمیم و فیصله در نهادهای عدلی و قضایی مانده‌اند.»

ناصر وطن‌یار، استاد دانشگاه نیز افزود: «کسانی که دست شان به فساد است، اینان را به جاهایی می‌گمارند. این‌ها، به‌جای این‌که به پاسخگویی دربارۀ فسادی که دارند به سارنوالی معرفی شوند، متأسفانه در نهادها و جاهایی معرفی می‌شوند که از یک طرف ذهنیت مردم را نسبت به حکومت خدشه‌دار می‌سازد و از طرف دیگر مبارزه با فساد را که حکومت می‌گوید با چالش‌‎ها روبه‌رو می‌سازد.»

در همین حال، ولید تمیم می‌گوید که به دادستانی اعتماد دارد تا پرونده‌هایش را بررسی کند: «ما به نهادهای عدلی و قضایی اعتماد کامل داریم. بگذارید که هر موضوع از هر مرجعی که راجع می‌شود وظیفه دارند تا به شکل عادلانه آن را بررسی کنند.»
ولید تمیم، رییس پیشین تصدی مواد نفتی بود. به گفتۀ دادستانی، اتهام‌های فساد و اختلاس در برابر وی نیز در هنگام مسؤولیتش در این نهاد بوده‌است.

همزمان با بررسی پرونده‌های فساد و اختلاس مربوط به ولید تمیم، رییس‌جمهور غنی وی را که از نزدیکانش در انتخابات ریاست‌جمهوری پنج سال پیش بود، به معینیت گمرکات و عواید وزار مالیه و نیز به سفارت افغانستان در هند معرفی کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گمرک ها
پرونده اختلاس
نظرات بینندگان:

>>>   یک معامله بود
این فاسد ۳۰ فیصد عواید گمرک هرات و باقی گمرکات را به نفع کمپاین غنی هزینه کرد و اگر غنی با تقلب دوباره ابقا شود از این سه پرونده براءت میگیرد به شرط اینکه دل فضلی را هم خوش بسازد.

>>>   غتی کسی را که از سارنوالی براُیت میرد زندانی می سازد مانند وحیدی و اما کسی سه دوسیه اختلاس دارد به پست پر درامد خلاف همه موازین و اصول مقرر می کند. البته غنی هم ملایکه نیست نفس آدمی دارد .

>>>   غنی نفس آدمی نه بلکه حرص شیطانی و خانم یهودی دارد

>>>   غنی پدر تقلب و بی بی گل مادر تقلب و سلطانزوی و امثالهم فرزندان نا ....تقلب هستند.

>>>   اگر اینگونه نمیبود معین نمیشد،

>>>   غنی بابای تان طرفدار قوم گرایی خود است ازقوم خودش هر خیانت را که مرتکب شوند ارتقاداده میشوند که مثال های آن زیاد است ولی از اقوام غیر پشتون بازرسی جدی ودوسیه های جعلی ترتیب میدهند یا بی صلاحیت ساخته میشوند یا بزندان می افتند اما از خودشان که ده ها دوسیه داشته باشد هیچ پرسان نمیشود کدام وزیر پشتون به محاکمه سوق شده؟باوجود خیانت هایشان.

>>>   کبوتر با کبوتر زاغ با زاغ هرکدام به هم جنس خود کند پرواز اشرف غنی خاین تقلبکار و چپاولگر و دزد پول است چنین اشخاص هم مسلک خاین خود را دوست دارد تا مردم صادق وطندوست را هر جا که تقلبکاران و دزدان و رشوتخوران افشا و بد نام گردیدند فورا غنی انها را بحیث مشاور و یا سفیر و غیر پست های دولت تبدیل و مقرر کرده است و در هر جا که صادقین را شناسی کرده فورا یا به تبدیلی ان اقدام کرده و یا توطعه سازی علیه ان کرده و یا انرا با ترور تهدید کرده تا خود استعفا کند بلی وحید تنها با یک اشتباه غلط دوسیه سازی شدو محکمه شدو وقتیکه بری الذمه شناخته شد توطعه ودسیسه دومی را علیه ان در عالم بی خبر از خودش و وکیلش اقای حمیدی ریس دادستانی فرمانبردار غنی خپ و چپ اوراق انرا به محکمه فرستاد و محکمه در حال موجودیت خودش در دانشگاه شهر کابل و بی خبر وکیل ان غیابی انهم خلاف قانون محکمه سه سال قید برایش تعین کرد دادستانی فورا انرا توسط پولیس از دانشگاه در عالم بی خبری گرفتار و بزندان پلچرخی فرستاد پس از چند ما با دلایل مستند و غیر قابل رد از محکمه که خودش و وکیلش حضور داشت و جمع مردم حاضر بودند باز هم تیر غنی بخاک خورد اما تمیم ریست سابق مواد نفتی و گاز که به اثر اختلاس اش در پول ملت سه پرونده جرمی دارد و در داستانی افتاده نه حمیدی ریس دادستانی به ان توجه کرده تا کنون محول محکمه نشده با وصف انکه جرمش ثابت است ونه غنی بل انرا همزمان در سه پست مهم دولتی مقررکرده یعنی در برابر هر دوسیه اش یک پست برایش غنی داده است این است شخص ریس جمهور متفکر دوم جهان و بابای بعضی کسان دزدان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است