سفر پنهانی نمایندگان اشرف غنی به قطر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۸/۸/۱۹ کد خبر: 160840 منبع: پرینت

منابع نزدیک به گروه طالبان از سفر پنهانی یک هیات از دفتر شورای امنیت ملی برای گفتگو با این گروه به قطر، خبر می‌دهند.
به گزارش آریانا نیوز، به گفته منابع، این هیات تنها از رییس جمهور غنی نمایند‌گی می‌کند و قرار است از طالبان بخواهد که در بدل رهایی زندانیان طالبان به شمول آزادی انس حقانی، به برقراری آتش بس توافق کنند.

منابع آگاه می‌گویند که هیات دفتر شورای امنیت ملی از طالبان خواهد خواست که تنها با هیات دولت افغانستان در «نشست بیجنگ» در چین به گونه‌ی رسمی گفتگو کنند. اما تاکنون دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر حاضر به گفتگو با هیات دفتر شورای امنیت نشده است.
هرچند به گفته منابع، هیات رییس جمهوری با مقام‌های قطر نیز دیدارها و گفتگوهایی روی صلح نیز داشته‌ اند.

سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان میگوید: “من فکر نمیکنم که طالبان در مورد تبادله زندانیان رسما گفتگو را آغاز کنند.”
تا هنوز دفتر شورای امنیت کشور و دفتر سیاسی طالبان در قطر در این مورد اظهار نظر نکرده اند. اما شورای عالی صلح می‌گوید که ارتباطی بین دو طرف وجود دارد.

بخشی از اجندای سفر هیات دفتر شورای امنیت به دوحه، گفتگو با طالبان روی نشست بیجنگ است، از همین ‌رو گفته می‌شود که حکومت ترکیب هیات را کتمان میکند. اما ریاست اجرایی کشور می‌گوید که ترکیب این هیات به زودی همگانی می‌شود.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرایی کشور میگوید: “هیاتی که قرار است تا دو هفته آینده به بیجنگ برود و ما شاهد یک نشست بین الافغانی باشیم. رایزنی روی هیات جریان دارد. این هیات میتواند از کلیت افغانستان نمایندگی کند.”
این در حالی است که روز گذشته سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری آمادگی دولت برای آزادی زندانیان طالبان را اعلام کرد. اما آن را مشروط به برقراری آتش بس و حاضر شدن طالبان به مذاکره مستقیم با دولت خواند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   اشرفک نه شرم دارد نه حیا و بخاطر در قدرت بودن هر کاری که ممکن شود و اورا در قدرت نگهدارد دریغ نمیکند *هرکاری*خجالت هم خوب چیز است و لی غنی نمیکشد .طالب حاضر نیست با تو گفتگو کند تو زاری داری بشرم غنی .تو دروغ گو متقلب متعصب قوم پرست.
افغان

>>>   پیش از این گپ ها باید سرنوشت انتخابات معلوم شود
در صورت تجزیه هر بخش میتواند خودش در مورد سرنوشت خودش مذاکره کند حاجت به غنی نیست

>>>   این حرفها همه مفت وبی ارزش است نه غنی توانای ارسال هیات را دارد ونه هم طالب اراده وقدرت پذیریش ورد یک موضوع را اینها مستقیم ویاغیر مستقیم غلامهای حلقه بگوش اجانب اند وجزءی برنامه ای خارجی ها درینجا تصمیم گیرنده وصاحب اراده واختیار دیگران اند انهای که نان میدهند فرمان میدهند به الفاظ ولفاظی ای کرزی وحکمتیار فریب نخوریدانها هرچه میگویند دستوری وفرمایشی است به ریش ولنگی وعبا وقبای کسی فریب نخورید با این همه ژیست وقیافه می ایند از خانم اول مسیحی مارونی اجازه ای حرف زدن ولب گشودن میخواهند داکتر نجیب که ریس غلامهای روس بود به سخن های دلنشین وفریبنده ای ان نیزفریب نخورید همه انچه را گفته بخاطر حفظ مقام ودوام حکومتش میخواسته ملت عوام را فریب دهد کسی که صدها هزار افغان را در دوره ای ریاست خادش به شهادت رسانید ناگهان تسبیح بدست گرفت وصوفی شد همه میدانند که اعضای حزب دموکراتیک به شمول نجیب وتره کی وببرک وامین معتقد به ماتریالیزم دیالکتیک ومنکر خدا بودندولی جهت نیرنگ وفریب اظهار مسلمانی میکردند از که بگویم وبرای که بگویم نه کسی زبان گویا دارد ونه اینجا گوش شنوا است بازار نیرنگ وحیله وفریب گرم است وملت سرگردان را در بحرحیرت وحسرت غرق نموده اند خداوند به لطف وکرمش این مکار ها ودغل بازها را به قهر وغضبش مبتلا بگرداند
قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد

>>>   یماماتو نماینده‌ی ویژه‌ی سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان بر خلاف اصول بی طرفی و به طور رسمی از اشرف غنی حمایت می کند، یماماتو، به همین بسنده نکرده و غیر مستقیم خواهان اخراج " مولانا عبدالله" از کمیسیون شده است، جامعه مدنی و مردم افغانستان باید خواهان اخراج "یماماتو" شوند!
کریمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است