جمع کنید این مسخره بازی را!!!
اگر قرار بود که تمامی اختیارات آرای مردم را به یک کمپانی صنعتی خارجی بدهید، پس شما با این دم دستگاه تان چکاره بودید و میلیون دالر پول مردم را در کجاها به باد دادید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۸/۸/۱۸ کد خبر: 160838 منبع: پرینت

معلوم نیست که اعضای کمیسیون و کمیشنران و دبیرخانه انتخابات، مردم را "نادان و جاهل و بی عقل" فرض کرده اند یا خود را مسخره می کنند؟ دقیقا مانند کبکی سر خود را زیر برف کرده و می پندارند که هرآنچه آنان میگویند و برداشت می کنند مردم هم پذیرفته و باور می کنند!
بس است دیگر! بیشتر از این خود را مسخره خاص و عام نکنید!
این چندصد هزار رای را اگر تا کنون سرکوچه مندوی برده بودید، ده بار شمارش شده بود.

اگر قرار بود که تمامی اختیارات آرای مردم را به یک کمپانی صنعتی خارجی بدهید، پس شما با این دم دستگاه تان چکاره بودید و میلیون دالر پول مردم را در کجاها به باد دادید؟
یکی مخالف می شوید و دیگری موافق، صرفا در این میان، پول های گزاف از خون این ملت، به جیب مبارک شما می رود و مردم سرگردان نتیجه یک شرکت بیگانه که هیچ اعتمادی بر آن نیست.
تمامی وعده هایی که در روزهای قبل از انتخابات به مردم دادید هیچکدام عملی نشد و یکسره دروغ پشت دروغ به مردم تحویل می دهید.

بیایید و صادقانه در پیشگاه این ملت بیچاره و مستاصل اعتراف کنید که توانایی مقابله با دخالت های خارجی را ندارید و برگزاری انتخابات یک دسیسه خارجی در افغانستان است که هرگز به سرانجام و شفافیت نمی رسد.
حالا اگر نتیجه این انتخابات سراسر تقلب و دروغ را هم اعلام کنید، کسی باور نخواهد کرد و کسی در این کشور دیگر به سخنان فریبنده شما گوش نخواهد داد زیرا از اول به مردم دروغ گفتید و هنوز به دروغگویی ها و توجیه کردن های تان ادامه می دهید.
بس دیگر! شرم کنید و از خدا بترسید.

ببینید هرگدام شان چگونه با اذهان مردم بازی می کنند:
محمد عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات می‌گوید که به علت پایین بودن ظرفیت در کمیسیون انتخابات، نتایج نُخستین انتخابات ریاست‌جمهوری به روز بیست‌وسوم ماه عقرب اعلام نخواهد شد.
نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری که به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شد قرار بود در ۲۷ ماه میزان اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات، نخست اعلام کرد که تا زمان نامعلومی اعلام نتایج نخستین به تأخیر افتاده‌است و سپس ۲۳ماه عقرب را برای اعلام نتایج نخستین انتخابات مشخص کرد.
عبدالله در اینباره اظهار داشت: با توجه به ظرفیت کاری‌که ما داریم، مسیر راه و مشکلاتی‌که پیش‌رو داریم به نظر من اعلان نتایج ابتدایی به تاریخ بیست سوم عقرب ممکن نخواهد بود.
بربنیاد جدول زمان‌بندی نخستین کمیسیون انتخابات، نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری باید به تاریخ ۲۷ میزان و نتایج نهایی به تاریخ ۱۶عقرب اعلام می‌شدند. کمیسیون تاکنون تاریخی برای اعلام نتایج نهایی انتخابات مشخص نکرده‌است.
در این شرایط، مسؤولان کمیسیون انتخابات دربارۀ موضوعات مرتبط به انتخابات، گفته‌های متناقضی دارند؛ روز گذشته، حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات به طلوع‌نیوز گفت که روند بازشماری آرا آغاز شده‌است، اما آقای عبدالله، (جمعه، ۱۷عقرب) گفت که هیچ کار عملی برای بازشماری آرا آغاز نشده‌است: تا این لحظه‌ای‌که من همرای شما صحبت می‌کنم، کدام کار عملی برای باز شماری یعنی انتقال هیات یا گپ دیگری باشد، صورت نگرفته‌است.
قرار است آرای ۸۴۹۴ محل رأی‌دهی در سراسر کشور بازشماری شوند – روند بازشماری، قرار بود هفتۀ پیش آغاز شود، اما چندین بار به تأخیر افتاد.
این وضعیت، دسته‌های انتخاباتی را نگران کرده‌است. دسته‌های انتخاباتی، می‌گویند که تأخیر در اعلام نتایج نخستین انتخابات پرسش برانگیز است.
اجمل هودمن، مسؤول بخش فنی و نظارتی دستۀ انتخاباتی اشرف غنی گفت: حال اگر نتیجۀ ابتدایی از تاریخ ۲۳عقرب به تعویق می‌افتد، این به هیچ وجه قابل توجه نیست، این خودش سوال برانگیز است!
یونس نواندیش، ناظر دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز بیان داشت: ما، حتا یک رأی باطل را به داخل این محاسبه، قبول نمی‌کنیم و از هر رأی مردم افغانستان با تمام قاطعیت پشتیبانی می‌کنیم و تا زمانی‌که سقف رأی معلوم نشود، بازشماری را ما بی مورد می‌دانیم.
شماری از دسته‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر انتخابات و سیاست‌گران، می‌گویند که اعضای کمیسیون انتخابات وابستگی‌هایی دارند و نیز در مدیریت انتخابات ناتوان استند، به همین دلیل روند بازشماری آرا آغاز نشده‌است و نیز اعلام نتایج انتخابات به تأخیر افتاده‌است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
تقلب
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   اگر یک نفر هم در انتخابات شرکت نکند،این دولت حتی حاضر است که تصاویر جعلی و ویدیو های جعلی درست کند و بگوید که میلیون ها نفر در انتخابات شرکت کردند.
اگر اعتراض کنید و در جاده ها و خیابان ها برآیید و بگویید که همه اش دروغ است،دولت مردم را فریب میدهد،دولت پولیس را به جان تان میفرستد.
اگر با نیرو های امنیتی دست و گریبان شوید،دولت اعلان میکند که داعش اخطار داده است که اگر تظاهرات خاموش نشود،آنها حمله انتحاری را بر علیه تظاهر کنندگان براه می اندازد.
یک حمله انتحاری و صد ها نفر کشته و زخمی میشود و جان شیرین است و جان نگاه کردن فرض است و مردم دیگر تظاهرات نمی کنند.
کسانی که معتقد به دین هستند،خدا بالای شان خنده میکند که این لوده ها را ببین که بیچاره ها برضد دولت و تقلب در انتخابات مظاهره میکنند.
کسانی که بی دین هستند،آنها قبلاً خبر دارند و میدانند که هیچ خدایی وجود ندارد و هیچ خدایی در کار نیست.صرف زنجیره غذایی طبیعت است که زور ،کم زور را میخورد و امرار معیشت میکند و یکی ازین زنده جانها انسان است که درنده ترین این زنده جانها است که مثل دیگر زنده جانها ،تنها به یک شکم نان قناعت ندارد ،بلکه حرص گرسنگی و قدرت و ثروت او بی پایان است و تمام شدنی نیست.

>>>   غربي ها مخواهند مالك سرزميني باشند كه متعلق به آنها نست. كميسيون غرب زده انتخابات خيلي واضح بگويد كه كدام نامزد را مخواهند زعيم افغانستان كنند . انتخابات براي فريب مردم است

>>>   در کشور ما همه چیز به مسخره و استهزا گرفته شده است.
جالب اینجا است که هیچ کسی نسبت به این مسخره گی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و با این عدم عکس العمل هه چیز به صورت عدی و معمولی پذیرفته می شود. انتخابات می شود و پولهای هنگفتی هزینه می شود اما هیچ نتیجهای بر آن مترتب نمی شود. هزینه انتخابات از یک طرف و هزینه شمارش آرای دو میلیونی در مدت تقریبا دوماه به صورت مکرر از سوی دیگر باری است که بر دوش ملت بیچاره گذاشته می شود و پولهای باد آورده همین طور به جیب این و آن می رود اما با وجود این هنوز هیچ نتیجه ای نداده است. کمیسین انتخابات هم هیچ جوابگو نیست و علت این همه تأخیر را هم برای مردم بیان نمی کند. به خدا شرم آور است. با این وضعیت معلوم نیست چه سرنوشتی چه سرنوشتی در انتظار مردم ما است. نبود این دولت بهتر از بودش است.

>>>   اگر اشرف غنی برنده انتخابات بود به زودترین فرصت نتیجه انتخابات را اعلام می کردند. حالا این قدر امروز و فردا می کنند و دو میلیون رای را مرتب می شمارند تا تقلبی انجام گیرد تا بتواند اشرف غنی را برنده کنند. هرگاه اشرف غنی برنده شد نتجه را اعلام خواهد کرد و یا دست نتیجه به گونه ای اعلام خواهند کرد که انتخابات به مرحله بعدی موکول شود.

>>>   واقعاً مجموعۀ کمسیون انتخابات ننگ تان باد، فکر میکنم حتی شما ها سواد چوپان راهم ندارید. در این مدت این چند هزار رای را اگر به یک دبستان واگزار کرده بودید دانش آموزان با دست و قلم مداد آنهارا جمع و تفریق کرده ، نتیجه راو به معلم خود تحویل میدادند. یک مشت آدمک های سکسی در آن مرکز سکسی جمع شده و از فرصت پیش آمده مشغول سکس باشید. چرا که قیافه تان این را فریاد می کنند، ایهاالسکسیون ! نمی شود اول مردم را از نگرانی نجات دهید و نتیجه رااعلام کنید و بعد مشغول کار سکسی شوید ؟

>>>   خداوند همه شما سردمداران را نابود کند که مردم از شر شما راحت شوند
همه شما نوکران اجنبی ها شده اید و بخاطر خوشی انها مردم را فریب می دهید
شیما کابل

>>>   از اول معلوم بود که انتخابات در افغانستان پا نمیگیرد

>>>   ازین گفتمانها معلوم میشود که خارجی ها فقط تما شابین وبی اختیار وفاقد اقدامهای عملی میباشند!!! امده اند تا غنی وعبدالله وحکمتیار باهم نزاع نمایند وانها تنها ناظر صحنه باشند وبس !!!این همه پول وبودیجه را حال چه از خودشان وچه از راه های نامشروع به مصرف میرسانند تا ببینند افغانها چه میکنند وچه کسی را انتخاب مینمایند وچقدر تقلب می نمایند !!! و...اگر مفکرین ومحللین وعامه ای ملت چنین اندیشه دارند دیگر فاتحه ای انها را بخوانید وبه عقل وخردشان بخندید واگرنه سیاست مدارها ودانشوران از کیف وکان مداخلات خارجی وعمق تاثیرات اشغال وتجاوز اطلاع دارند ووظیفه گرفته اند که با این تحالیل وتبصره های زهر اگین شان افکار مردم وجهانیان را مغشوش سازند ودرین صورت مرتکب خیانت عظمی شده اند وبادزدها دهن جوال میگیرند این همه جریانات وعملکرد ها نمایش وتمثیل دموکراسی دروغین خارجی ها بوده بازی تام ایندگری یا لعبه ای موش وپشک است اینها را کمی میدان میدهند ووقتی دیدند کار ها طبق مرام نیست وبا برنامه های از قبل تهیه دیدشان تکر میکند باز سروکله ای جان کیری ها پیدا میشود وعین وغین وحکمتیار را در یک اطاق تاریک انداخته خوب بوکس باران مینمایند وباز همه ظاهرا خوش وخندان بیرون امده یک توافقی را به مرضی انها اعلان میدارند باز تا سه سال تمام خود مصروف چپاول ودستبرد میگردند
قاضی فضل الله

>>>   ما همیشه در جنگیم؛ یعنی جنگ اگر نباشد سیستم های نتفسی ما بصورت اتومات از بین میرود، ما با شاهنشاهی در جنگیم، با جمهوریت می جنگیم، با کمونیزم مخالفیم، حکومت مجاهدین را سرنگون میکنیم، طالبان را سقوط میدهیم، با دموکراسی مبارزه میکنیم، با افراطیت سر جنگ داریمٰ با صلح میجنگیم و با جنگ هم میجنگیم، رئیس جمهور را به جنگ دعوت میکنیم و با دستمال سر جیب رئیس اجرائیه هم عداوت داریم؛ در فیسبوک با هم به جنگ میپردازیم و سر کوچه برای دزدی کردن موبایل مردم هم جنگ میکنیم؛ در مجموع برای همه چیز میجنگیم، حتی گاهی شده در تنهایی با خدا هم جنگ داریم و یا حتی با خودمان، با فرزندمان؛ با همسرمان، با همه .... لازم است که برای تفریح هم که شده نجنگیم اما شده که با تفریح هم میجنگیم.
مهدی ثاقب

>>>   من ازین بیش ندانم که کفن دزد چند
بهر تقسیم قبورانجمنی ساخته اند
این شعر زیبا وهمه شمول وهر ان شمول را جناب اقبال لاهوری بیان داشته است و هنوز زمانی گفته است که این سازمان ده درصد مستقل ورنگ وروی انسانی داشت حد اقل ظاهرا جنگ سرد ومقابله ای قدرت های بزرگ موجود بود تجاوز واشغال عیب پنداشته میشد ومتجاوزین هم تا این حد بی حیا وپر روی نبودند ویا لا اقل بالای یک مزدور وغلام تا این اندازه اصرار وتاکید نمی ورزیدند وقتی میدیدند جهان ومردم این مزدور را نمیپذیرند یکی دیگر را از چنته بیرون می اوردند منتها بخاطر این که از رازها باخبر بود ان اولی رابه بهانه ای سکته ای قلبی ویا دماغی ان را سر به نیست مینمودند این که امروزه متجاوزین بالای یک یا دو عضو شان تا این اندازه تاکید دارند بخاطر توهین وتحقیر ملت ها است نه قحط الغلامی !!!
یاد تان است که بعد از سقوط داکتر نجیب مجددی را برای دوماه در راس حکومت عبوری قرار دادند ازین کار هدف بارز شان این بود که اردوی افغانستان را منحل نمایند وقتی ان بیچاره این مامول را براورده ساخت حکمتیار را بجان ملت بلا ساختند ودر گیری های کابل را سازمان دادند تا انچه از سلاح ومهمات باقیمانده بود همه را خلع سلاح وفابریکه های ذوب اهن نواز شریف را پر رونق سازند وباز طالب را ایجاد ومقتدر کردند تا انچه از وحشت وجنایات باقی مانده ای حکمتیار بود تکمیل نمایند وهم سران وبزرگان قبایل وملت را یکی پی دیگری به رگبار ببندند چون اینها نیز کمی تعلل و ظاهرامرونت نمودندداعش رااز فرسخ ها دور از زمین وهواتا اینجا رسانیدند که انچه از طالب کمی وکاستی رخ داده بودبه پایه ای اکمال برسانند وبلاخره یک کشور بی دفاع ومظلوم وخسته ودل شکسته ماند واشغالگران در همچو یک حالت اگر نمی امدند گناه عظیم ونا بخشودنی بودانچه عیان است چه حاجت به بیان اینها برای من وتو حق حیات قایل نیستند تو میخواهی که برایت دموکراسی این تحفه ای ارزنده را عنایت فرمایند وتضرع وتقاضای مرحمت از سلاخهای بین المللی وجلادهای حرفوی عبث وبیهوده میباشد مگر نشنیده ای که بیدل خوش کلام فرمود
اشک کباب باعث طغیان اتش است
قاضی فضل الله سابق مشاور وزارت تعلیم

>>>   ميدانندكه نتيجه ندارد ، امريكا حكومت را به طالب تسليم ميكند، و انتخابات خواست طالب نيست، و آنها وعده كرده اند كه پول تمام دزد هاي سياسي و حكومتي را ظبت نموده و چندين سال ضرورت به بودجه خارجي هم ندارند.

>>>   Abdullah
خیلی ها فراموش کرده اند که قدرت مطلق در دست خداست. اینها باور ندارند که خداوند از جانب حق حمایت میکند و این حق است که پیروز میشود. اینها به بهانۀ اینکه امریکا از فلان کاندید حمایت میکند، به جانب حق نمیروند. اینکار ضعف ایمان و ضعف اعتماد به نفس است. بدا به حال آنانیکه هم به قدرت خدا شک دارند و هم به قدرت ملیونی مردم خود. ملیونها انسان در کشور هستند که قلب هایشان با لطیف پدرام است، اما گوشها، و زبان شان در گرو شکم و جیب شان است. اگر وجدان را قاضی قرار بدهند و به خدا توکل کنند، تا پیروزی فقط یک تصمیم را گپ است!

>>>   این بار مردم به هر قیمتی که شده از آرای پاک شان دفاع خواهند کرد؛ اگر این بار دفاع صورت نگیرد؛ سالها قوم انحصار طلب به همین رویه ادامه می دهد.
محمد ازبدخشان

>>>   کمیسیون مثتقیل انتخابات ، دارلانشا، و کمیسیون شکایت انتخابات به نفع اشرف غنی صندوق هارا پرکردند ،حالا باوجود همه خیانت ملی ، تقلوب ، دزدی... به مردم مسلمان افغانستان معلوم شده، بازهم باکمال تعصب تلاش می کنند که نتیجه معلوم است ، لازم نیست رای سیاه از سفید جدا شود ‏!‏

>>>   همه مردم میدانند که تقلبات سیستماتیک و گسترده در انتخابات افغانستان صورت گرفته است، تا حالا فقط دزد کوچک به دام افتاده است و دزدان کلان و سیستم متقلب موجود است.
کابلی

>>>   امرخیلی که... ومتقلب کار وطرف بی پروپا قرصتیم تحول و... بود کنار نرفته اواثرات کارکردگیش در کمیسیون باقی است ان که از کمیسیون کنار رفته و و استعفای خودرا تقدیم نموده رعایت گر منافع ملی افغانستان وقهرمان وباشهامت استعفا داده است
بسیار جای شرم وخجالت است از یک ... وتقلب کار قهرمان بسازند اگر این قهرمان وبا شهنامت باشد انهای که قهرمانی مینمایند ودر سنگر های داغ جنگ با ترورذیست ها سربازی مینمایند چه تعریف داشته باشیم وقتی امر ازین قرار باشد که هیچ خیانتی صورت نگرفته وتقللبی درکار نبوده وانطوریکه نور احمد نمور اظهار مینماید کارها صد در صدقانونی وبصورت درست پیش رفته پس در حق ان قهرمان وپخته کار وکار فهم کشور سخت جفا صورت گرفته باید تیم اصلاحات سخت مجازات شوند واین سزای که ارایش در انتخاباتغدر شده بسیار کم است ضمنا کنار رفتن امر خیل شکگلی وظاهری بوده وهمان طوریکه نورستانی همک گفتنند با انها در کار ها مشورخه صورت میگیرد همه ای این کار بخاطر مورد مامت قرار دادن تیم اصلاحات خواهد بود ودر ظاهر امر به ملت خواهند گفت که بهانه ای این تیم کنار رفتن امر خیل بود انهم انحام شد بازهم اینها بهانه جوی مینمایندو...و درحایکه ملت امر خیل واثار تقلب ونتیجه ایر جنایات اورا نیز نمی پذیرند
غمزده

>>>   این جنگ طالب با امریکا نیست از تصادفات است که یک امریکایی در حمله انتحاری کشته میشود. این جنگ طالب صرف با ملت است آنهم با غیر پشتون ها برای گرفتن مناطق حاصلخیز شان است تا مردم بومی آن متواری شده و منطقه عاری از سکنه شود و غنیمت بدست طالب. طالب باید همرای ملت مذاکره کند حتی نه با اجیران خریده شده که خود را رهبر نام نهاده اند اینها همه تاجران اند و بس، ملت باید طرف اصلی ومقابل طلب قرارگیرد و قناعت حاصل کنند. کشورهائیکه تلاش دارند دوباره مذاکره انجام شود میخواهند به اهداف خود برسند نه آنکه ملت را میخواهند حمایه کنند و خونریزی را پایان دهند چون در جریان یازده ماه مذاکره صدای این چندکشور بلند نشد که اول باید آتش بس موقت انجام شود تا ختم مذاکرات که این یک اصل در مذاکرات جنگی است باید اجرامیشد که نشد. صدا هائی است که دولت با طالب مذاکره کند ، کدام دولت همان دولتی که به نطامیان خود اجازه نمیدهد که بالای طالبان شلیک کنند و جان خودرا نجات دهند ، دولتی که طالب را از زندانها رها کرد که تا دوباره به میدان های جنگ برگردند، دولت جطور میتواند با برادر خود مذاکره کند اینها مشکل ندارند اینها هردو با ملت مشکل دارند که باید حل شود. حکومتی را دوباره به قدرت نماینده ملت نیست اگرمیبود در این هژده سال کاری برای ملت انجام میداد برعکس طالب فراری را دوباره به قدرت رسانیدن که کرزی و غنی مساوی دست دارند مثل شوم در این مدت زمان تا توانستند مقاومت را ضعیف ساختن و طالب را دوباره احیا کردند که مارا دوباره نقطه هژده سال قبل عقب بردندو حالا کرزی غنی را دو دشنام میدهد. خوب بازیگران ماهری اند راه فریب مرد را خوب میدانند.
خارکش

>>>   اگر دموکراسی و انتخابات و حقوق بشر و جمهوری خوب است چرا کشورهایی مانند انگلیس و عربستان که نمونه غرب و اسلام است هنوز پادشاهی است؟
اینها برای این است که ما را بفریبند.
شیما کابل

>>>   جامعه جهانی شامل کدام کشورها اند؟ جامعه جهانی کمک غیر مستقیم به احزاب میدارد از طریق پروسه ی به نام انتخابات و احزاب هم رای می آورند و روی کار میشوند باز کشور را بین خود تقسیم میکنند. سابق احزاب انتخابات را به گونه ی بومی(خانه جنگی)بر گذار میکردند اما فعلحال به گونه ی مدرن(رای).سابق چنان نموده منافع خود را تداوم میدادند اما فعلحال چنین!

>>>   بابا جان، این همه سرباز آمریکایی و ناتو این ور آن ور که در کشور افغانستان نشریف دارن چه باید بکند؟ باید کاری انجام دهند که ما هستیم، این کار رو انجام دادیم ان کار کردیم بالاخره باید چیزی به خور روزنامه های داخلی و خارجی داد دیگه اینو هم نمی دونین؟ انتخابات که قربونش برم چیزی نیست، گوسفندان راهی میدهن و گرگ ها به یه حمله همه گوسفندان رو بایکوت می کنن و رای بی رای، رای چیه در کشور که انسان از حق و حقوق خویش غافل اند چه میدونن رای دادن چیه، مانن چوپان دروغگو که سه بار مردم رو فریب دادند که گرگ آمده، گرگ آمده، اما این بار مردم نباید به چوپان دروغگو اعتماد کنن و آنون امتحانش رو پس داده این بار هیچ کس به صدای چوپان لبیک نگویند و بایکوت کنن، اینو همه میدونن که اگه کسی پای صندوق های رای گیری بروند و یا اصلا مراجعه نکنن هیچ اتفاق نمی افتد، انتخاب به خودی خودش بر گذار میشه و آنون آدم که انتصاب شده وارد ریاست جمهوری میشه نوربالا نور هیچ کسی ماست هم نمی خورند.

>>>   آهای بیایید از خیر برگزاری هر انتخاباتی بنام دموکراسی بگذرید! این انتخابات ها توطیه غارتگران است و دسیسه جاسوسان استخباراتی کشور های بیگانه! با این نحو انتخابات هرگز کشور ما روی آرامش را بخود نخواهد دید. نویسندهً ..... سلام، مگر تا حال آرامش داشتیم؟ چرا نمی خواهید افغانستان به جامعه آزاد و مدرن و پیشرفته وصل شود؟ نکند از طرف طالبان و متحدین ضد آمریکایی و ضد دموکراسی آن خامنه ایی ماًموریت دارید؟ دموکراسی در یک پروسهً فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی آزاد بدست آوردنی و کسب کردنی است. ملک و مال کس و یا کشور بخصوصی هم نیست. تو نمی توانی فهم و درک کنی ، آنوقت چرا شروع به دموکراسی بدوبیرا می کنی؟

>>>   متجاوز متجاوز است و هیچ تفاوتی ندارد که شرقی باشه یا غربی ، غنی باشه یا ترامپ ، گلبدین باشه یا نواز شریف ، آل سعود باشه یا صهیونیزم؟

>>>   انتخاباتی که خارجی ها پول ان را بدهند همان بهتر که برگزار نشود

>>>   جامعه جهانی نباید پشتیبان حامیان تروریسم و فساد باشد!
ناسیونالیسم قبیله به رهبری غنی و کرزی در حال منفجر ساختن و نابودی افغانستان هست و باید جلو شان به هر قیمتی گرفته شود.

>>>   خواه امریکا باشد خواه غ خواه هرکسی ، کاری کنند که همی جنگ سالار ها غاصبان دزدان اختلاس گران کمیشن کاران که در طول این هفده سال هرکاری کردند دیگر از صحنه خارج شوند

>>>   درود جناب نویسنده ،
این انتخابات الکی با مصرف که در دوره اول و دوم ریاست جمهوری پر هزینه ترین انتخابات در منطقه بود بیش از یک میلیارد دلار که توسط کشور های خارجی براه انداخته شد و در انتخابات اکنونی تا اکنون فقط یازده میلیون از 115 میلیون بودجه انتخابات را تامین می کند و آنون 20میلیون دلار دیگه برای دستگاه بیومتریک و هزینه عملیات آن 25میلیون دلار است چه دردی رو دوا می کند الان که همه قبلا انتصاب شده ضیاع وقت پول الکی هدر دادن و نمایش قلابی راه انداختن بعدش هیچی به هیچی، چرا این همه نمایش نامه رو به مردم فقیر و جوانان بیکار تحصیل کرده ول نو خیابان ها کمک و احوال از آنها و داد رسی برای مردان کشور نکرده اید، از خدا آسمان بترسید که دارد همه رو نگاه میکند بالاخره روز جزای هم هست.

>>>   این بهانه است . اصلاٌ جامعه جهانی نمی خواهد که در افغانستان انتخاباتی شود فقط حکومت موقت و تعدیل همه !

>>>   ارگ ممکن است نتیجه را به نفع دکترغنی اعلام کند
استاد محقق و جنرال دوستم بسته های تشویقی ارگ را رد کرده اند.
منبع امنیتی به گزارشنامه افغانستان اطلاع داد که با بروز دور تازه تنش انتخاباتی، تیم دولت ساز دو برنامه را روی دست دارد:
تهدید و تطمیع اعضای ارشد کمیسیون انتخابات و کار با اعضای تیم ثبات و همگرایی.
مذاکرات سری همراه با پیشنهاد امتیازات با استاد خلیلی، استاد محقق، یونس قانونی و اسماعیل خان ( ازطریق وحید قتالی) درجریان است. یونس قانونی با توجه به اشتغال اولاد هایش در سفارت خانه ها، با پیشنهادات سر توافق دارد. جلوگیری از مزاحمت کوچی ها به هزاره جات بخشی از پیشکش ها به سران حزب وحدت است. در عوض از آن ها خواسته شده است که با اعلام دکترغنی به حیث برنده، بلافاصله حمایت شان را نشان دهند.
تا این دم، استاد محقق وجنرال دوستم فرمایشات ارگ را رد کرده اند. با این حال کار بالای رهبران جهادی وقومی جریان دارد.
درگزارش آمده است که مولانا عبدالله از نظر دستگاه قدرت در واقع خلاف جهت آب شنا می کند و امکان حذف وی وجود دارد و مابقی کمیسیون تابع دولت اند. منتظر جمع بندی نتایج گفت وگو با نخبه ها اند و سپس نتیجه نهایی به نفع غنی اعلام خواهد شد. استاد سیاف درنقش یک مفتی بالخیر دعا خواهد خواند.
گزارشنامه افغانستان

>>>   به تایید از نظر بی خبر از کابل، تیم بی ثبات و خمگرایی در راس نرس عبدالله یکبار دیگر قور بقه یی میگویند.تقلب و بدماشی و لچری و دزدی در سرشت این تیم است. بنآ هم چیز و همه کس را از عینک سیاه و تاریک خود میبینند.

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   قبیله خاک فروش نباشد قبیله نیست وچگونه بابا شوند?

>>>   باید فرمول نواستعماری بی آزرمانه و ننگین
"پشتون اوغان امریکایی گماشته شده از سوی کاخ سفید"
به زباله دانی تاریخ افکنده شود.
نباید اجازه داد که پس از این امریکا برای ما رییس جمهور برگزیند.
هرگاه قرار باشد رییس جمهور ما پیش از پیش از سوی کاخ سفید بر اساس فرمول یک پشتون افغان دارای پاسپورت امریکایی گماشته شود، انتخابات به یک واژه پوچ و میان تهی و نمایشی مسخره و مضحکه مبدل خواهد شد.
بیایید انتصابات را به انتخابات تبدیل نماییم و خود را از شرمساری و آبرو ریرزی بزرگ تاریخی نجات دهیم!

>>>   طرح صلح با جابه جایی و تعویض اشخاص و گروه هاو تقسیم کرسی ها سودی ندارد. باید ساختار نظام دگردیسی یابد.

>>>   جدااز دخالت و نفوذ سیاسی خارجی ها در پروسه انتخابات ریاست جمهوری ٫ تعداد شرکت کننده در این نتخابات بیان گر یک واقعیت است ! که اصل اتخابات در افکار جامعهزیر سوال رفته و اعتبار خود را ازدست داده. از ۱۸ میلیون واجد شرایط برای ری دادن شرکت ۱٫۵ میلیون دست رد و جواب نه به سیاست مداران فعلی است . اگر بسیار صادقانه و مسولانه به این پروسه بنگریم می بینیم که مردم با شرکت نکردن در اتخابات تمام نظام سیاسی کشور را زیر سوال بردند. حتی اگر همین ۱٫۵ میلیون شرکت کننده را تجزیه و تحلیل کنیم شاید تعداد یک میلیون ان با گرفتن پول رای دادند. تعداد باقی مانده بر اساس علایق قومی. حزبی.زبانی پای صندوق های رای رفتند. که اگر این تعداد را بر تعداد کاندید ها تقسیم کنیم به این نتیجه می رسیم که مردم به ریش این سیاست مداران تف نموده اند. جالب این جا است که سری همی تعداد جنگ و نزاع است. گریم تمام این در صندوق یکی ار این تکه داران ریخته شده باشد. باز هم نظر به تناسب نفوذ اعتبار ملی ندارد. و اینجا است که یک خلاء قانونی احساس میشود. قانون یک حد نصاب برای انتخابات ندارد چطور میشه از یک کشوری ۳۴ میلیونی رای نا پاک و الوده ۱٫۵ میلیون در ساختاریک حکومت قابل قبول باشد. گزشته از دخالت خارجی ها. تقلبات . و رای فروشی ها. هر کاندید که برنده شود. بر اساس رای و انخاب اکثریت مردم نیست و طبعان مشروعیت ندارد.

>>>   جواب همه بی عدالتی ها یک انقلاب است

>>>   اگر پیغمبر اسلام و صحابه اش راهم بیاری گلمرجان و تیم مفت خور و چک چورش بازهم نه منی، بنآ نتیجه اعلان شود و بس هرکه برنده است مبارکش باشد، تا قیامت ناز و نخره گروه متحجر و دزدان را مردم ما باید تحمل کنند؟

>>>   Mehran Muwahhid
جدا کردن رأی‌های پاک از نا‌پاک بخشی از کار کمیسیون‌های انتخاباتی است. اما مهم‌تر از آن، مجازات تیم انتخاباتی‌ای است که به صورت سازمان‌یافته دست به تقلب زده و مردم را نسبت به انتخابات و دموکراسی بی‌باور ساخته است. اگر مراجع عدلی و قضایی بی‌طرف و مستقل در افغانستان وجود می‌داشت، بدون شک تیم انتخاباتی‌ای را که در حدود یک میلیون رأی جعل کرده به محاکمه می‌کشاند و حتا ممکن بود کلاً از بازی کنار بگذارد.

>>>   عارف کیانی سخن‌گوی رحمت‌الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری:
در کمیسیون بودم، وقتی ناظرین از ننگ رییس دارالانشای کمیسیون پرسیدند؛ چرا معلوماتی را که درملوگ با شما شریک ساخته است در اختیار ما نمی‌گذارید؟ ننگ در جواب گفت تا ارگ برایم اجازه ندهد، شریک نمی‌ سازم.

>>>   سیستم انتخابات أفغانستان طوري طراحی وساخته شده است كه بايد در ان تقلب صورت بگیرد. و بايد به باني أين سيستم مزخرف جايزه صلح نوبل داده شود. این سیستم مزخرف باید ری‌پلان واصلاح شود و یک طراحی اکسپرت از کدام کشور دیگر آورده شود و این سیستم مزخرف را اصلاح کند ودر غیر آن این ویران استان هیج وقت آباد نخواهد شد. ایا در افغانستان یک آدم مدبر پیدانمی شود که این سیستم را مانند دیگر کشور ها طراحی کند؟. وگزشته از آن من متاسفم بر ملت گسفندی افغانستان که دو نفر یکی دیوانه روانی ویکی زنباره که آقای روانی با نایت میر دست پنجه نرم کند ومصروف است ودیگری بازنهای فاحشه مصروف هرزگی خود هستن اینها کی بدرد افغانستان میخورد که انها در انتخابات آن پیش تاز باشد؟. در انتخابات امسال ما کاندیدان وشخصیت های کارا و مدبر داشتیم اما متاسفانه ملت بیدرک و درایت به کی ها رای دادن متاسفم بر این ملت گوسفندی. ما امسال در این انتخابات سه بهترین شخصیت هارا داشتیم مانند آقای نبیل و آقای پدرام و آقای تمنا اما متاسفانه این ملت که حلوا را با اسٹول تشخیص داده نمی تواند وضعیت کشورشان از این بهتر نخواهد بود. ‌ پس از چنین ملتی بهتر ازین نمی شود توقع کرد.
عنایت الله کابل

>>>   طبق سناریوی جدید امریکا در این قسمت سریال غنی برنده انتخابات است اما با یک تفاوت که اینبار حکومت سه سره تشکیل میشود !
زمان رقابت های انتخاباتی تمام شد حالا در واقع همه ما برنده این انتخابات هستیم و برای ما مشارکت ، اراده و خواست مردم ما ارزشمند و مهم است من ازین دریچه صفحه مجازی به وطن پرستان واقعی این موفقیت سخت و نفسگیر را در این آزمون بزرگ خجسته باد می گویم ...

>>>   هلیکوپتر فرار غنی کوچی همین حالا در بام ارگ جابجا شده است۰ ولی نگذارید این عوامفریب متقلب فرار کند، باید محکمه شود و چوب در ک۰۰ خودش و مخکش هایش زده شود۰

>>>   محمد اکرام اندیشمند
داوودسلطان زوی نماینده ی تیم دولت ساز به طلوع نیوز !
«یک بار اینها در چهاریکار جلسه کردند و به فریب و نیرنگ ‌به کابل آمدند و قدرت را به دست گرفتند. آنقدر برشانه های مردم فشار آوردند که طالبان از آن ظهور کرد!.
۱۸ سال قبل بازور B52 برای یک مدت کوتاه قدرت را بدست گرفتند.
چندین سال است ما تلاش داریم تا دوایر دولتی را ازوجود اینها تصفیه کنیم، تصفیه کرده نمی توانیم.»
این نظریات از سوی نماینده ی تیم دولت ساز، توضیح برنامه ی این تیم و اشرف غنی است. تصفیه، تصفیه و تصفیه.
این صدا و این برنامه را جناب امرالله صالح هم می شنوند؟
سخنان سلطان زوی عمق کینه و نفرت پراگنی از آدرس غنی و تیم او را در جامعه ی افغانستان منعکس می سازد. این نظریات حکایت از آن دارد که سلطان زوی ها چه افکار جنایت گرانه ای را برای افغانستان در سر می پرورانند.

>>>   Fahim Fetrat
اگر امرالله خان صالح، واقعن پیرو اندیشه مسعود بزرگ بود و اگر ذره‌یی غیرت و شهامت داشت، در مقابل زبان‌درازی‌های یک طیاره‌دزد آرام نمی‌نشست.
سلطان‌زوی را از تیم اخراج می‌کرد و یا هم خودش محترمانه کنار می‌رفت.
متاسفانه نه آقای صالح در آن تیم جای‌گاهی دارد و نه غنی و حواریونش به جهاد و مقاومت مردم افغانستان ارزش قایل اند.

>>>   Shoja Mohseni
سيستم سياسي در اعتصاب به سر مي برد و هيچ بروندادي ندارد. با نوعي تروريسم سياسي روبرو هستيم. نيرويي در كمين است كه انتظار پوسيده شدن نظام سياسي مبتني بر قانون اساسي موجود را مي كشد. فرقي نمي كند كه امريكا و طالبان هماهنگ شده اند يا دشمن همديگر اند. مهم اين است كه امريكا همان كاري را مي كند كه طالبان آرزو مي كنند.

>>>   هیچ تفاوتی میان آقایان عبدالله و سلطان‌زوی نمی‌بینم،

بروید و تاریخ مبارزات استاد شهید و آمر صاحب شهید را درست بخوانید. آنان برای رسیدن به حقوق حقه‌ی مردم شان (اقتدار سیاسی) یک عمر تلاش کردند، زحمت کشیدند و چه قربانی‌ها که ندادند، ولی امثال عبدالله (در کنفرانس بن) حاتم بخشی کرده و بر ضد استاد شهید و آرمان های یگانه قهرمان ملی کشور ایستادند و قدرت را دو دسته به دیگران بخشیدند.

به‌هررو، هیچ تفاوتی میان آقایان سلطان‌زوی و عبدالله نمی‌بینم. چون یکی شان (عبدالله) از یک آدرس و آن دیگری (سلطان‌زوی) از آدرس دیگر، در راستای حفظ اقتدار تاریخی عشیره‌‌ی خودشان کار می‌کنند. خدا قوت

این اما شما هستید که خودتان‌را زده‌اید به اون راه!

مرتضی‌_جلالی

>>>   Habib Kohistani
خطاب به صالح خیل های تیم تابوت ساز این ادم شمارا به پارسی می فهماند امید که قبل از حبس خانه گی رفتن متوجه توهیین های این جناور
شویداگر پخته از گوش تان دور نماید
شرم وننگ بادبه حامیان تابوت ساز
سلطان زوی درطلوع نیوز
یکباراینهادرچاریکارجلسه کردن وبافریب ونیرنگ به کابل امدن وقدرت رابدست گرفتن ۱۸ سال پیش بازور بی ۵۲ برای یک مدت کوتا قدرت رابدست گرفتن چندین سال است که ما تلاش داریم تاادارات راازوجوداینها پاکسازی کنیم اما نمیشود
جم بندی
گفته های سلطان زوی فقط مخاطبان خاصی داردتسلیم شدگان دربارمانندصالح سرورنادان الماس ذاهدعرب مولانافریدقیصاری وعلم ازادی که مانع رای دادن به عبدالله شده بودن واستادعطا ولسمعیل خان وقانونی است بیدارشویدای خوک صفتان تاریخ

>>>   هموطن عزیز با شعار دادن و پُز ضد استعماری گرفتن که مشکلات حل نشده و کشوراداره نمی شود، کشوری که حتی سنگ قبر و بوق و شتر و گندم و برنج و چای خشکش...، از خارج وارد می شود و یا وابسته به خارج باشد، چگونه می تواند ادعای ضد استعماری و یا ضد استکباری بکند؟ این شعارهای ضد استعماری و ضد استکباری ولی فقیه فقط برای انحراف افکار و مشغولیتی برای افرادی مثل شماست و مصارف داخلی دارد که اصولاً به معنی و عمق مسئله دقت نکرده و یا عمداً نگاه نمی کنید می باشد. خواهشاً به خودتان زحمتی بدهید و مناطق زلزلهً اخیر آذربایجان را رویت کنید که حتی چادر و آب خوردن هم گیر مردم مصیبت دیده نمی آید و در دیوار و سقفهای برسرشان ریخته شده همان خانه های خشت و گلی صد ساله گذشته هست در صورتی که مردم ایران روی دریایی از نفت و گاز زندگی می کنند ولی هنوز هم درصد بیکاری و فقر و فلاکت بیداد کرده و حتی بنزین کشور از خارج وارد می شود و و و،هزاران نمونه دیگر. متاًسفانه رسانه های دور و نزدیک نظام در گذشته این حقایق تلخ را کتمان کرده و نگذاشته مردم داخل به حقایق دست یافته و انگیزه آزادیخواهی و تغییر پیدا کنند و سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود و کشورشان را بدست گیرند. تشکر از توجه شما

>>>   سیدجواد حجت
عبدالله امروز در خیمه لویه‌جرگه هیچ گپ تازه ای نداشت. او ناحق و ناروا به مردم زحمت داده بود که به خیمه بیایند. سخنگویان تیم انتخاباتی‌اش بهتر از خودش مسائل را تشریح کرده بودند.
عبدالله یکسره شعار داد و یک بار بسیار کوشش کرد که بازهم بگوید "اگر قطعه قطعه شوم از رای پاک مردم دفاع میکنم" ! اما هرچی سرخ و سیاه شد نتوانست از شرمندگی چنین گپی بگوید.
او گفت ما در گذشته مصلحت کردیم اما تاوان آن را مردم افغانستان داد اما نگفت که او پنجسال مداوم بخاطر منافع شخصی اش بنام "مصلحت"، مردم افغانستان را تباه کرد.
او همچنین از آمادگی ضمنی تیم و متحدین‌اش برای ایحاد بحران سخن گفت و مسئولیت آن‌را به دوش تیم دولت‌ساز و اشرف غنی انداخت. گزارش‌هایی از ائتلاف عبدالله با گلبدین وجود دارد که مشترکا اقداماتی انجام دهند. اما خدا کند عبدالله آلت دست گلبدین نشود.
نتیجه: دولت‌ساز و غنی پیش مردم افغانستان هیچ آبرویی ندارند و سخت است که عده ای از مردم در حمایت عبدالله و عده ای دیگر در حمایت از غنی با یکدیگر مواجه شوند. هیچکدام‌شان نه در بین مردم آبرو دارند و نه در سطح بین المللی عزت دارند. همه اینها احتمالا مقدمه ای بر تداوم گفتگوهای صلح و زمینه‌ساز حکومت موقت است.

>>>   تا زمانی که غنی مرتد عوام فریب و دارو دسته تگ قومی ان در انتخابات دخیل باشند نه شفافیت را خواهید دید و نه صداقت را و این قشر کوچک نا بکار وقتیکه بداند دیگر چانس برای خودش نیست که در چوکی ریاست جمهوری تکیه زند و چور و چپاول کند مانند کرزی که به غنی احمدزی راه سازی تقلب را امده کرد و غنی احمدزی این شیاد و دروغگوی را به هر چال و نیرنگی که توانست غنی احمدزی را به چوکی ریاست جمهوری رساند غنی احمدزی هم در ختم دوره اش شخص دیگری از قوم و قبیلش را و دیگرانش به همین ترتیب یک بدیگر زمینه رسیدن به چوکی ریاست جمهوری را مهیا میکنند فرق بین این تبدیلی چوکی ریاست جمهوری بین یک قوم خاص با پادشاهی سلطنتی زمان گذشته وجود ندارد تا فرق شان این است که در انزمان شاهی گفته میشد و حالا نامش را جمهوریت میخوانند این طایف دروغگوی عوام فریب خدا نا باور هرگز حاضر نیستند که حکومت دلخواه اکثریت ملت بوجوید اید تا قانون جای ظلم و بی عدالتی و شفافیت انتخابات و رای پاک ملت سرنوشت ساز انتخابات گردد چون درین کار ضرر شانرا میبینند حاضر نیستند که چنین کار بوجود بیاید .

>>>   مولانا_عبدالله و #نورالرحمن_اخلاقی_ممنوع_الخروج شدند
منابع در کمیسیون مستقل انتخابات به سیحون گفته اند که مولانا عبدالله ممنوع الخروج شده و قرار است به اتهام لابی‌گری به یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به لوی سارنوالی معرفی شود.

وی به اتهام بی اعتبار سازی پروسه ملی انتخابات و کار کردن به نفع یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری به لوی سارنوالی معرفی می شود.

منابع می گویند که نور الرحمن اخلاقی عضو تیم ثبات و همگرایی نیز ممنوع الخروج شده و آقای اخلاقی متهم است که تلاش کرده است به نفع یک نامزد مشخص با کمیشنران کمیسیون انتخابات معامله کند.

این دو عضو برجسته تیم ثبات و همگرایی در حالی ممنوع الخروج و به لوی سارنوالی معرفی می شوند که قرار است سه روز بعد نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود.

>>>   همین دیگ و همین کاسه
مردم ما شایستگی و لیاقت همین قسم فساد پیشه گان و شرارت پیشه گان را دارند که،سرنوست شانرا تعین کنند.
چرا این حالت در مالیزیا،سنگاپور،کوریا،.... و دیگر کشور ها نیست .چون مردمان سایر کشور ها نیت شان بد نیست که به چنین روزگار مصیبت بار مواجه شوند

>>>   یگانه راه برامدن از بحران کنونی دعا کردن به کامنت شیما کابلی است که گل گفته همیشه خوب مینویسد

>>>   طرف داران دکتر عبدالله فقط با 3 میلیون دالرخلع سلاح شده می تواند!
عمر داوودزی بزرگان تاجک و هزاره را به سگ تشبیه کرد.

خبر واصله حاکی است که عمر داوودزی سرسلسله کمپاین اشرف غنی گرایی دردیدار با رئیس جمهور، به او اطمینان داد که بزرگان تاجک و هزاره فقط به جیب خود فکر می کنند و آن ها را به سگ تشبیه کرد.
درخبرآمده است که دیدار داوودزی با دکترغنی بعد از آن صورت گرفت که دکترعبدالله درهمایش اعتراضی درخیمه لویه جرگه، ارگ را به عدم پذیرش نتیجه تقلب بار انتخابات به نفع غنی تهدید کرد.
عمرداوودزی به شکارچی سرشناس پول های دولتی شهره است و این بار نیز از دکترغنی خواسته است که فقط سه میلیون دالر دراختیارش بگذارد تا وی غائله احتمالی را بخواباند.
وی به رئیس جمهور گفت با پرداخت این مبلغ به چند تن از سران هزاره( محقق، خلیلی) و چند فرمانده تاجک در شمال کابل( فرمانده جان احمد و امان الله گذر) می‌تواند عقبه حمایتی دکتر عبدالله را خالی کند. وی با ادبیاتی شفاهی که خاصۀ اوست، صریح عنوان کرد که بزرگان تاجک و هزاره همانند سگ دنبال استخوان هستند و فقط برای جیب خود فکر میکنند.
درپی پرخاش لفظی اخیر داوود سلطان زوی به چهره های سیاسی و کل جریان تحولات درافغانستان، داوودزی نیز از وضعیت و حذف تیم ارگ از تعاملات بسیار عصبانی به نظر می رسد.
وی به دکترغنی گفته است: امو معلم عطا که خوده کاکه میگرفت با یک پتکه موش واری خوده چپ گرفت ای دیگرهایش خو سگ پیسه است، هزاره ها هم حالی تکه و پارچه هستند؛ فقط نام محقق و خلیلی باقی ماند.
وی به اشرف غنی گفت که ظاهر قدیر در ننگرهار چندین دوسیه جرمی دارد و هر چه عاجل به لوی ثارنوالی دستور داده شود تا وی را بازداشت کند. وی همچنان از اشرف غنی خواست که این زمینه هم فراهم است تاحاجی نبی برادر کریم خلیلی به خاطر غضب زمین در غرب کابل به زندان برود و خود خلیلی نیز زیر فشار گرفته شود.
نوت:
جلسه خیلی محدود و خصوصی بوده وعامل اطلاع رسان موفق به گرفتن صدا نشده است.

>>>   یک منبع امنیت ملی می گوید که فهیم هاشمی وزیرمخابرات در بدل انتخاب شدن به حیث سرپرست وزارت مخابرات، هفت میلیون دالر پرداخت کرد. در حال حاضر چور و غارت از عواید مخابرات از سوی چندین کانال دولتی در جریان است و شخص فهیم هاشمی در ماجرا دخیل است.

>>>   یماماتو نماینده‌ی ویژه‌ی سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان بر خلاف اصول بی طرفی و به طور رسمی از اشرف غنی حمایت می کند، یماماتو، به همین بسنده نکرده و غیر مستقیم خواهان اخراج " مولانا عبدالله" از کمیسیون شده است، جامعه مدنی و مردم افغانستان باید خواهان اخراج "یماماتو" شوند!
کریمی

>>>   اختطاف دیتابیس شناسنامه ها و انتقال به ارگ
خیانت تأسف باری در ارگ در جریان است.😱😱😱😱😱😱😱
گزارشنامه افغانستان به حوالۀ منابع مؤثق امنیتی و اپراتیفی دریافته است که خونتای ارگ در سال گذشته تمام دیتابیس متعلق به شناسنامه ها را به ارگ انتقال داده و از همان زمان تا کنون برخلاف مصالح افغانستان، روی تغییر صورت آمار ها کار درجریان است. خبر می افزاید که محتوای سامانه دیتابیس به طور کامل روبرداری گردیده و صورت دستکاری شدۀ ترکیب قومی، ولایتی و تمامی آمار ها به گونه ای گسترده، جای نسخه اصلی را گرفته است.
یوناما دفتر سیاسی سازمان ملل از روی همین داده ها، برنامه های خویش را در رابطه به تخصیص کرسی های پارلمانی از جمله مثلاً برای کوچی ها تنظیم می کند.
هدف اساسی این عملیه ای ضد ملی، در شرایطی که هیچ نفوس شماری با اعتبار و سراسری در کشور انجام نگرفته، دیزاین ساختار تباری باشنده های سی و چهار ولایت از روی یک نقشه خطرناک است و بذر یک اغتشاش دراز مدت را در میان مردم می پاشد. این اقدام به سود هیچ قشر و تباری نیست و می تواند عمر تنش ها را به نفع یک اقلیت خاین در قدرت طولانی تر کند

>>>   اشرف غنی لاجرم دموکراسی را آتش زد
اشرف غنی احمد زی در پی تقلبات گسترده در روند انتخابات ریاست جمهوری و شکسته شدن توطیه های او بوسیله کمیسیون انتخابات، ناکامی ترور کمیشنر کمیسیون انتخابات، شکستن قفل مرکز دیتا سنتر انتخابات، پیشنهاد ارایه رشوت برای اعضای کمیسیون و ناکامی در این مورد، دست به یک جنایت هولناک زد و انبار مرکز دیتا سنتر انتخابات را بخاطر شکست اش در انتخابات به آتش کشاند.
او دیگر امیدی برای پیروزی نداشت .تمام رای های تقلبی او حدود یک ملیون رأی باطل گردید وشانس پیروزی حریف اش در انتخابات قطعی شده بود!
اشرف غنی در یک پلان مهندسی شده از اعلان مرحله مقدماتی کمسیون جلوگیری کرد،تاشرایط برای انجام چنین جنایت فراهم گردد.
این حرکت جنایتکارانه اشرف غنی به هیچگونه قابل بخشایش نیست .او طفلک معصوم دموکراسی نوپای افغانستان را به آتش انداخت ولکه سیاهی در تاریخ افغانستان بنام خود به حیث جنایتکار بینظیر تاریخ ثبت کرد!
جنایت غنی این عنصر وحشی وسرکش ،یک عمل جبران ناپذیر در تاریخ افغانستان باقی می ماند!!
این جرقه ظاهرن توسط سربازان تعلیمی جنرال خوشحال سعادت به بهانه گرم ساختن سربازان صورت گرفته است.
برقول شاهدان عینی آتشی سوزی به قوت ادامه دارد و به سمت انبار دیتا سنتر پیش میرود !!
مرکزکمسیون انتخابات، توسط نیروی ویژه امنیتی در محاصره کامل قرار گرفته تا از مهار ساختن آتش جلوگیری شود!
توریالی خاوری

>>>   Farida Frogh
من حیران هستم که دیگر چگونه تاجیک های گوسفندی از خواب بیدار خواهند شد ؟ مگر همینقدر توهین و تحقیر برایشان کافی نیست ؟ مگر میشود که هنوز هم بخاطر یک چوکی یا دالر تا این حد پست و بیغیرت بود که با توهین مستقیم یک دزد که سالها قبل ناموسش را به پاکستان فروخته بود رگ غیرتش بیدار نشود و هنوز هم به مشوره ای صالح زی برای غنی مدیحه سرایی کند ؟
کاش که زهر بخورید و بمیرید برایتان بهتر است ازینکه با قبول هزاران فحش ناموسی در یک چوکی به اصطلاح سخنگوی غنی و یا تفدانی وردار غنی شوید .

>>>   لطفاً نام ده نفر زورمند را بگیرید؛کمیشنران بی‌جواب ماندند؟!

کمیشنران کمیسیون انتخابات در جلسه با نماینده ‌های تخنیکی نامزدان در مورد ۲۴۳۲ محلی که دستگاه های بایومتریکی آن ناپدیده است یک دلیل داشتند که دستگاه های بایومتریک این محلات در دست زورمندان قرار گرفته است. وقتی از آنان پرسیده می‌شود لطفا نام ‌های ده نفر از همین زورمندان را بگیرید. آنها چه کسانی اند که به یک پروسه ملی حمله کرده‌اند و اگر حکومت نمی‌تواند دستگاه های بایومتریک را از آنها اعاده نماید نامزدان از طریق خود برای حصول آن اقدام کند، کمیشنران کمیسیون انتخابات جوابی نداشتند و سکوت کرده اند.

حالا همه میدانند که ۲۴۳۲ محلی که دستگاه های آن مفقود شده است خیالی‌اند و از سوی کارمندان محلی وابسته به تیم تقلبکار دولت ساز باز گزارش شده است. این کارمندان بخاطر سرپوش گذاشتن به جرم شان دستگاه‌های بایمتریک را قصداً پنهان کرده‌اند تا به بهانهٔ حمله زورمندان صندوق های فاقد معلومات بایومتریکی را از طریق مدیران مشکل‌ساز کمیسیون مشروعیت دهند.
کنشکا محجوب

>>>   نجیب بارور
یونانما در افغانستان یک بخش کوچک سفارت آمریکاست، این منفعل‌ترین نهاد در جنایات چه شد که یکباره دعوای دو کارمند کمیسیون انتخابات را جدی گرفت؟

>>>   یکی از کاندید های ریاست جمهوری شب گذشته در ضیافتی یکی از کارمندان کمیسیون انتخابات را که او هم در مهمانی دعوت شده بود مخاطب قرار داده از او پرسیده است: «نتیجه انتخابات را چه وقت به مردم اعلام می کنید؟»
نفری برایش گفته است: شما مردم را احمق فکر می کنید، از کدام مردم گپ می زنید، از کدام نتیجه انتخابات، انتخاباتی چه و گپی چه، شما را کی انتخاب کرده است، سی میلیون نفوس است در افغانستان، از این دو میلیون رأی دهنده شما انتظار آنرا دارید که رییس جمهور شوید، اینرا می دانید، حتی همو اشرف غنی و داکتر عبدالله هر کدام شان با آن امکانات کلان داخلی و خارجی خود پنجصد پنجصد هزار رأی نبرده اند، نتیجه انتخابات پیش از انتخابات معلوم بود، فقط جگله بر سر چوکی های وزارتخانه ها است که از کدام طرف چند نفر وزیر و معین مقرر شوند.
بهر حال تشویش نداشته باشید مطمئنم که در حکومت جدید بیرون نمی مانید به شما هم بالا یا پایین کدام چوکی میسر خواهد شد، اما در فکر ریاست جمهوری نباشید، چون این پٌست از قبل برای یک مدت نا معلوم ریزرف شده است.
ض، بهاری

>>>   Amanuddin Manavi
دو دلیل اصلی در تاخیر اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری
- تقلب سازمان‌یافته
- تعلل کمیسیون در تصمیم‌گیری بر آرای تقلبی

>>>   سید مسعود حسینی
این‌که کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات، در اعلان نتایج تأخیر و تعلل می‌کند، مشخص است که راهی برای تقلب بیش‌تر جست‌وجو می‌کند.
برای کشوری مثل افغانستان که یک عده سرشت‌شان با دروغ و تقلب آمیخته است، بهتر آن است که قانون تعدیل گردد و رئیس جمهور پس از سپری‌کردن یک دوره‌ی مثلاً پنج‌ساله یا کم‌تر یا بیش‌تر در پست ریاست جمهوری، حق نامزدشدن در انتخابات بعدی را نداشته باشد. بدین‌گونه شاید تا حدودی از میزان تقلبات کاسته شود!

>>>   Bawar Bamik
دست‌گاه توطئه و تقلب و حامیان جهانی آن مولانا عبدالله، یگانه کمشنر صدیق و متعهد کمسیون را آماج گرفته اند. اتهام اخیر بر او از نشانه‌ی یونما، برآیند کار «چینلی» است که بانو کروخیل از آن صحبت می‌کرد.
دسیسه، چنان است که مولانا عبدالله را یا خاموش کنند، که بنابر بر اظهارات اخیر وی خاموشی او ناممکن به نظر می‌رسد؛ یا از کار برکنارش کنند و یا سرگرم‌ و درگیرش کنند تا از روند و فرایند کار کمسیون غافل بماند. استاده‌گی، متانت و صداقت آقای مولانا درخور ستایش و نیازمند یاری و پشتی‌بانی است. او جسورانه و بی‌پرده سخن می‌زند و در برابر هرخلافی در روند کاری کمسیون تاکنون دلیرانه استاده شده است. اتهامات علیه او کاملن بی‌بنیاد و تحریف‌کننده‌ی اذهان عامه است. می‌خواهند مذهبی و قومی را علیه او بشورانند و آب را گِل‌آلود کرده ماهی مراد بگیرند.
بیایید تا دین ملی و میهنی خود را انجام داده از این مرد صادق و باورمند به روند راستین مردم‌سالاری حمایت کنیم و نگذاریم که تمامیت‌خواهان و دسیسه‌پرداران این دژ استوار را با فشار و اتهام‌های بی‌بنیاد بلغزانند و به قله و قلعه‌ی مراد خویش برسند.

>>>   چند نشست مخفی بین یوناما و تیم ارگ در خانه کروخیل صورت گرفته بوده بعد از تفاهم پول به اعضای یوناما داده شده تا رای سیل آسا.

>>>   Hasan Ali Adalat
گزینه بسیار بد پیش روی تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها !
نتیجه ای انتخابات را تقلب تعیین می کند ، از آنجایی که تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها برای تیم تقلب سالار کم رأی داده اند اتاق فکری تیم تقلب ساز اینبار دست به تصفیه بیرحمانه در ارگانهای دولتی ، نظامی و تحصیلی می زنند ، سخنان صریح و بی‌پرده داوود سلطانزوی در مورد تصفیه دوایر دولتی شوخی نیست و بسیار هم جدی است ، گرچه از هزاره ها و اوزبیک ها در دوایر دولتی چیزی باقی نمانده است و آنانی که باقی مانده اند اخته و خنثی شده اند و به پیش خدمتان سلطانزوی تبدیل شده اند اما تاجیک ها را تا هنوز از بدنه نظام آنگونه که سلطانزوی میگوید جارو نکرده اند به گمان اغلب اینبار توسط امرالله صالح غرور تاجیک ها را میشکنانند .
تیم دولت ساز برای رسیدن به این هدف از گزینه نظامی و تروریسم دولتی که در مهمانخانه ها دارند استفاده می نمایند .
اکنون فقط همه منتظر دونر های خارجی و در رأس ایالات متحده آمریکا هستند که از تقلب حمایت می کنند و کمک های خود را در اختیار تقلب سالاران می‌گذارند و یا اینکه با جریان های عبور از تقلب سالاری همراه می شوند ؟

>>>   افشای دروغ سازی یوناما
ابراهیم زی سخنگوی رحمت‌الله نبیل به آریانا نیوز:
"من سید بصیر را مدت ده‌سال است که میشناسم و همراه شان رابطه تجارتی و خوانوادگی دارم، اول در نامه یونما از بشیر علی نام گرفته شده و گفته شده که هزاره و از بامیان است. این اشتباه است. آن نفر سید بصیر نام دارد نه هزاره است و نه هم از بامیان بلکه از ولایت لوگر است، دوم استرس عصبی دارد و زود با هرکس جنگ می‌کند و سکون فکری ندارد، سوم از زبان خود اش شنیدم که گفت در جر و بحث همراه مولانا عبدالله اشتباه از من بود و پشیمان هستم."
گزارشنامه افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است