دیپلمات های وزارت خارجه ممنوع الخروج شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۶    ۱۳۹۸/۸/۱۸ کد خبر: 160832 منبع: پرینت

منابع می گویند که در روزهای اخیر، حکومت مانع رفتن چند دیپلمات وزارت خارجه به بیرون از کشور شده است.
به گزارش طلوع نیوز، این منابع می گویند که این دیپلمات قرار بود به ماموریت‌های تازه به بیرون از کشور بروند؛ اما پیش از آن که این موضوع با آنان در میان گذاشته شود، حکومت مانع رفتن آنان به خارج از کشور شده است.

به گفته این منابع، یکی از این دیپلمات ها، عظیم ورسجی، مستشار نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد است. او زمانیکه میخواست از میدان هوایی کابل به نیویورک برود، از رفتش جلوگیری شد.
آقای ورسجی که تجربه کار را در وزارت خارجه دارد، چندی پیش به حیث مستشار در نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل معرفی شده بود.

ریاست جمهوری نیز خبری ممنوع الخروج این دیپلمات را تایید می کند و می گویدکه وزارت خارجه در حال آوردن اصلاحات در بخش های دیپلوماتیک و اداری است.
لطیف محمود معاون سخنگوی رییس‌جمهور در اینباره گفت: "سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در راستای تحقق این طرح، گام‌هایی را برداشته است. این اصلاحات در حوزۀ دیپلوماسی و دیپلومات‌ها، در بخش اداری و سایر بخش‌های زیر مجموعه، عملی خواهد شد".

هر چند که وزارت خارجه کشور در این باره جزییات را ارایه نمی کند، اما شماری از نمانیده‌گان مجلس با انتقاد از این کار زیر نام اصلاحات در وزارت خارجه، می گویند که برخوردهای سلیقه‌یی وجود دارد.
عبدالظاهر تمیم، عضو مجلس نمایندگان در اینباره گفت: "اگر اصلاحات بخاطر پاک‌سازی اقوام باشد، بخاطر تبعیض باشد، بخاطر نژاد پرستی و تعصب باشد؛ حقیقتأ که این کار افغانستان را چندین سال به عقب خواهد برد".
حمیده احمدزی، عضو دیگر مجلس نیز بیان داشت: "اصل شایسته سالاری را در نظر بگیرند و این‌ها به اساس قومی و سمتی و زبانی تقرری‌ها را انجام ندهند".

اختلافات میان وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری زمانی رسانه‌یی شد که حدود دو ماه پیش رییس غنی دستور داد تا اتهام های فساد در وزارت خارجه بررسی شوند، اما این فرمان از سوی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور، معلق شد.
پیش از این نیز رییس جمهور، فرمان برکناری سخنگوی این وزارت را صادر کرده بود که این فرمان نیز از سوی داکتر عبدالله عبدالله رد شد.

با این حال، صلاح الدین ربانی، برای پنج سال وزیر و سرپرست این وزارت بود، که چند هفته پیش از سمتش کنار رفت، رئیس جمهور ادریس زمان، معین سیاسی این وزارت را به سمت سرپرست و گران هیواد را به سمت سخنگوی این وزارت معرفی کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیپلمات
وزارتخارجه
نظرات بینندگان:

>>>   همه در فساد غرق اند و خوبی آن اینست که یکدیگر را افشاه هم می کنند این آقای ربانی تنها بخاطر پدرش برهان الدین درین پست نشسته بود نه به خاطر تجربه کاری (چوکی هایی میراثی یا قومی).
آزاده

>>>   حتمن از قوم غنی نیستن ورنه یک لحظه معطل نمیشدند ولی چون از دیگر اقوام هستند باید معطل شوند .وقتی در یک کشور ریس دولتش متقلب دروغ گو پیمان شکن دزد کود 91 خانمش دزد دخترش فیلم دزد باشد توقع جورشدن کشور دور از تصور است .

>>>   این دیپلمات های دروغین باید ممتوع االدخول نیز شوند

>>>   هدف دیپلوماتهای غیر اوغان هستند نه همه .....بر داکتر عبدالله که وزارت خارجه را میگذارد آله دست غنی ....فاشیست گردد شما ببینید در اکثر سفارت خانه ها اوغانهای فاشیست و متعصب پر است که نه به انسانیت باور دارند و نه انسان هستند.

>>>   به بهانه اصلاحات اصلا تصفیه قومی صورت میگیردقبیله این وزارت راا خاص به قوم خود میخواهد.عبید.

>>>   لطیف محمود عملن نشان داد که حتی قشر تحصیلکرده و چیز فهم این مملکت وقتی پای ثروت و قدرت و مقام و منزلت پیش می آید مانند کلوخ در آب می شارند و در منجلاب فاشیسم قبیله حل میشوند.
دیپلومات های افغان به خاطری ممنوع الخروج شدند که پشتون نیستند در غیر آن کارمند وزارت خارجه هستند و همانگونه که غنی تا تعین رئیس جمهور بعدی رئیس جمهور است یک کارمند دولت هم تا صدور مکتوب تبدیلی یا تقاعد یا انفکاک یا تعویض آنهم از مجرای قانونی اش یک کارمند بر حال است و کسی نمی تواند بگویند که منتظر باش تا من در موردت تصمیم بگیرم و آنگاه لطیف محمود ذلیلانه می آید و توجیح میکند.
شرمت باد لطیف محمود و شرمت باد غنی سردمدار فاشیسم قبیله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است