طالبان با نمایندگان دولت در چین دیدار نمی‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۸/۸/۱۸ کد خبر: 160831 منبع: پرینت

یک عضو سابق طالبان گفت که برخلاف اظهارات مقامات دولتی، هیات طالبان در نشست پکن با نمایندگان رسمی دولت افغانستان دیدار نخواهند کرد.
یک عضو سابق طالبان گفت که این گروه تنها در صورتی حاضر به دیدار با مقامات افغان در نشست پکن می‌شود که این افراد بطور رسمی از دولت نمایندگی نکنند و از طرف شخصی در نشست حضور داشته باشند.

«مولوی عبدالشکور مطمئن» رییس کمیته ملی المپیک در حکومت طالبان گفت که دولت اعضای هیاتی که برای سفر به چین اعزام می‌کند را مشخص نکرده اما اگر این افراد بخواهند از دولت نمایندگی کنند هیئت طالبان با آنها بر سر یک میز نخواهد نشست.
مطمئن به «آریانا نیوز» گفت که هنوز مشخص نیست از طرف دولت چه کسانی به پکن می‌روند اما هیات طالبان 12 نفره است و رهبری آن را نیز «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان بر عهده خواهد داشت.

این در حالی است که «وحید عمر» رییس اداره ارتباطات عمومی و راهبردی ریاست جمهوری از ایجاد یک هیات "فراگیر" برای حضور در نشست بین‌الافغانی پکن خبر داده و می‌افزاید که این هیئت با محوریت و به نمایندگی از دولت در این نشست حضور خواهد یافت.

طالبان تاکنون از دیدار با مقامات دولتی افغان خودداری کرده و همواره تاکید داشته که تنها در صورتی با مقامات افغان دیدار می‌کند که از جایگاه شخصی و نه دولتی در این نشست‌ها حضور یابند.
گفتنی است که پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در رابطه به این نشست تصریح کرده بود که افراد بطور شخصی در این نشست حضور می‌یابند تا نظرات و دیدگاه‌های شخصی خود را در رابطه با روند صلح بیان کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
چین
نظرات بینندگان:

>>>   مگر " نمایندگان رسمی دولت" خود طالبان نیستند؟ پس چه ضرورت به ملاقات شان است؟!!
آزاده

>>>   من منحیث یک افغان با تمام کارکرد های طالب سر سخت مخالفم .اما با این که با نماینده گان غنی مذاکره نمیکنند موافق هستم چون غنی بسیار انسان متعصب قوم گرا دروغ گو پیمان شکن و تمام صفات زشت را با خود دارد . پس طالب با غنی مذاکره اش را میداند که نتیجه هم نخواهد داشت .از این رو حاضر به مذاکره هم نیست .ضمنن غنی ریس جهور منتخب نیست که از مردم نماینده گی کند .یک متقلب است که با نیگرنگ بر مردم خود را تحمیل کرده .
افغان

>>>   همین ترورست طالب بنام مطمین که در زمان اشغال طالبان در کشور ما صمت ریاست المپیک را داشت و حال هم بطرفداری از جاسوسان طالبان همفکر و همکار اش قوله سرداده برایش میگویم که ترورستان طالبان جاسوسان پاکستان خوش باشند که زمینه نشست با افغان های وطندوست برای شان مهیا گردیده است طلبیان اله دست پاکستان و اجیران و غلامان انکشور هستند هنوز حلقه غلامی در گردن دارند دولت افغانستان که نماینده های ان با طالبان در یک مکان مینیند خدا را شکر کنند و میخواهند از طالبان را بکشور شان برگرداند واز غلامی و فرمانبرداری پنجابی های پاکستان انها را نجات دهند این اخرین چانس به طالبان ترورست است دیگر برایشان چنین چانس نخواهد بود دیده شود .

>>>   خوب می کنند که با همین یهودی ها ملاقات نمی کنند بگذارید که خود همین هست مسقره همرای خود ملاقات نمایند

>>>   چینی هاباید اینهارا در یک اطاق حبس نماید ووقتی اجازه خروج بدهد که آنها با هم صحبت کرده باشند

>>>   غنی اینجا چاپلوسی کرده و اوغان گفته تروریستان هم زبان خودرا رها کرده میرود و تروریستان اورا به رسمیت نمیشناسند شرم از به درغلگر بابای گوسفندان.

>>>   اصل کار را می کند کدام دولت سه ماه شده انتخابات معلوم نشده است

>>>   کدام دولت
دولت مستعجل غنی در حال احتظار است و هیچ تصمیمش قانونی نیست.
باید منتظر نتیجه شفاف انتخابات بود و بعدم دولت جدید میتواند از موضع قدرت مذاکره کند.
در شرایط موجود غنی حاًر به هر معامله یی است به شرط باقی در قدرت و این قابل قبول نیست.
پس بهتر است وقت خود و دیگران و سرمایه ملت را ضایع نکنید.

>>>   چون آی اس آی اجازه نمیدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است