اولین گروه داعش از افغانستان به تاجیکستان رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۸/۸/۱۶ کد خبر: 160818 منبع: پرینت

اولین گروه داعشی اعزامی از افغانستان به تاجیکستان در مرز این کشور با ازبکستان مجبور به درگیری با نظامیان تاجیکستانی شدند و پانزده تن آنان کشته و پنج تن شان بازداشت شدند.

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان با نشر اعلامیه‌ای عاملان حمله به پوسته مرزی این کشور در مرز با ازبکستان را از اعضای گروه تروریستی داعش عنوان کرد.
در اعلامیه آمده است: در جریان بازپرسی مهاجمین بازداشت شده معلوم شد که گروه مسلح تروریستی که به پوسته مرزی شماره 4 «عشق آباد» واحد نظامی «سلطان آباد» تاجکستان حمله کرد، در تاریخ 3 نوامبر سال جاری از ولسوالی «قلعه زال» افغانستان با دستور ویژه از مرز دولتی افغانستان عبور کرده و به قلمرو ناحیه «قبادیان» تاجیکستان وارد شدند. آنها پوسته مرزی «عشق آباد» را برای خود مناسب یافته و اقدام به تهاجم مسلحانه کردند.

بارها روسیه، کشورهای آسیای میانه، ایران و چین از دسیسه انتقال داعش و دیگر جنگجویانی که تحت حمایت غربی ها قرار دارند، به کشورهای شان ابراز نگرانی کرده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
تاجیکستان
نظرات بینندگان:

>>>   اولین اقدام غنی برای رسیدن به قدرت
تا نشان دهد که اگر اجازه ماندن در ارگ را پیدا کند پروژه داعش را پیاده خواهد کرد.

>>>   کشورهای تازه استقلال یافته آسیای مرکزی هرگز حکومت طالبانی را تحمل نمی تواند
کشورهای تازه استقلال یافته آسیای مرکزی در دفاع از منافع استراتیژیک خویش غافل نیستند. اشغال افغانستان توسط یک گروه افراطی پشتون زیر نام طالبان هرگز خواست این کشور ها نیست. آنها هرگز نظامی را که طالبان بنام اسلام معرفی می دارند پذیرفته نمی توانند. تا وقتی که این کشورها مطمین نگردند که گروهای قومی این کشورها از قبیل تاجیک ها و ازبیک ها در افغانستان در قدرت سهم مناسب نداشته باشند، از کمک به گروهای مخالف طالبان ابا ندارند. این امر ضربه محکم بر برنامه های پاکستان مبنی بر دسترسی به منابع طبیعی در آسیای مرکزی از طریق افغانستان زیر سلطه طالبان می باشد. اگر پاکستان موفق به تسخیر افغانستان زیر نام طالبان هم گردد ولی این کشور هرگز نخواهد توانست محصولات خویش را به کشورهای آسیای میانه صادر نموده و از منابع طبیعی این کشورها مستفید گردد.
عبدالحمید

>>>   نام اوغانستان استفراغ آور شده است. آدم پیش خودش از خجالت آب میشود که به چه یک کشوری تعلق دارد. حق ماست که از شرم بمیریم. ریشخند ترین کشور روی زمین است اوغانستان. همه چیزش مایه شرمساری.

>>>   آیا طالبان ماورای کوکچه و سواحل دریای آمو تا بغلان و فاریاب را هم پاکستان کمک و تجهیز می کند یا ارگ نشینان و کسانیکه آنها برادران ناراضی می خوانند؟

>>>   Bina
از 20 نفر یکیش زنده نبرامده . اگر اینطور بزنند باید بیایند در خاک ما انها را تعقب کنند در مناطق پا کستان باید با را کت انها را بزنند .

>>>   نادان ترین مردم ،مردم افغانستان است در اینجا که رشد نکند در هیچ نقطه دنیا دیگر رشد نمیکنن

>>>   Walizada
پلان امريكا و دست نشانده هايش در دولت كابل كه نا آرامي سمت شمال و نفوذ داعش در كشور هاي هم پيمان روسيه چون تاجيكستان و اوزبيكستان ميباشد در حال عملي شدن است

>>>   Azar
زهی خیال باطل و ابلهانه ! پنداشت و کوشش کشاندن پای مزدوران داعشی‌شان به آسیای میانه.

>>>   Sayad
وطن خود را دوست دارند ، داعش هیچ بدی نمیتواند ، شاهد هستیم که پس از جنگ داخلی که همسطح کشور ما اسلحه پخش شد ، اما هیچ زیربنا یی از وطن خود. را تخریب نکردند ، انتحاری ندارند ، با انفجارات مخالف اند و هر کدام شان وطن خود را مانند خانه خود دوست دارند ، انانیکه از جانب باداران طالب و داعش مغز شویی شده اند به زودی نابود میشوند

>>>   ادفر اویانی
یورش بردند و زنده بر نگشتند.
دیروز در رسانه های آسیای میانه و روسیه آگهی پخش شده که گروه های تروریستی ی آموزش و پرورش دیده پایگاه های پیمان "امنیتی!"ی افعان-انگلیس-امریکا (با نام داعش)، برای نخستین بار به پاسگاه مرزیی تاجیکستان شبیخون زده اند.

خبرگزاریی تاجیکستان بنام "خبر گزاریی خاور "، گزارش دارد که "پگاه امروز بیست جنگجوی داعش به پاسگاه مرزی عشق آباد، در ناحیۀ رودکی، در جنوب غرب شهر دوشنبه تاجیکستان، در منطقۀ مرزی با ازبیکستان یورش بردند.
گفته شده است که این جنگجویان، سه روز پیش از ولسوالی قلعۀ زال استان قندوز افغانستان وارد تاجیکستان شدند. مهاجمان، نخست پنج میل تفنگ را از این پاسگاه بردند؛ اما سپس، با دست بکار شدن نیروهای دولتی، پانزده تن شان کشته شدند و پنج تن دیگر به اسارت درآمدند."

>>>   ین گروه آدم شدنی نیستند. مطمینن دولت تاجیکستان بعد از تکمیل معلومات استخباراتی شان از وجود آنها صابون تهیه خواهند کرد.

>>>   شایدداعشی ها فکردندکه تاجکها هم پشتون هستند٫
وطنداری میکنندوماراچیزی نخواهند گفت.
افرین برتاجکان اگاه ووطندوست.
عاقل

>>>   همین اولین گروه شاید اخرین گروه هم باشد.
حال حتما داعشی هامیگن٫اومردم خداوراستی جهاددرتاجکستان طرناک است.
ده ایجا بس است گمشکو.
تخاری

>>>   بايد مسكو بروند تا روسيه بفهمد كه تقويت طالب يعني چي ؟

>>>   از تاجیکستان عده زیادی به سوریه رفتند برای عضویت در داعش اخبارش هم موجود است

>>>   برای نجات ازین وایرس ها باید بیسوادی و جهالت را درین مناطق ریشه کن کرد. ورنه در موجودیت ملایان وهابی همه مردم قربانی خواهند شد.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است