درملوگ به تماس‌های کمیسیون پاسخ نمی‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۴    ۱۳۹۸/۸/۱۴ کد خبر: 160799 منبع: پرینت

یک عضو مجلس سنا ادعا دارد که شرکت درملوگ تهیه کننده دستگاه‌های بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تماس‌های کمیسیون انتخابات پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش جمهور، انارکلی هنریار در نشست روز سه‌شنبه (7 عقرب) مجلس سنا با استناد از برخی مسوولان کمیسیون انتخابات گفت که شرکت درملوگ به تماس‌های تلفنی مسوولان کمیسیون انتخابات پاسخ نمی‌دهد.
خانم هنریار با انتقاد از کمیسیون انتخابات افزود که این کمیسیون در عقد قرارداد با شرکت درملوگ مسوول است و باید در این زمینه پاسخ‌دهد.
او تاکید کرد که پیش از این کمیسیون انتخابات گفته بود که برای تهیه لوازم تخنیکی انتخاباتی الکترونیکی با یک شرکت بین‌المللی قرارداده کرده؛ اما این چگونه شرکت بین‌المللی است که به تماس‌های قراردادی‌اش پاسخ نمی‌دهد.

با این وجود، سناتوران در نشست مجلس سنا از تعویق اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز انتقاد کردند و تاکید ورزیدند که این مساله خاطرات انتخابات‌های گذشته را زنده کرده و مردم افغانستان را نگران کرده است.

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا بیان داشت که نتایج انتخابات ریاست جمهوری نباید بیشتر از 23 عقرب زمانی‌که کمیسیون انتخابات تعیین کرده، به تعویق افتد.
آقای ایزدیار تاکید کرد که در اعلام نتایج انتخابات باید شفافیت از سوی کمیسیون جدی در نظر گرفته شود تا افغانستان به ثبات سیاسی دست یابد.
او همچنین گفت که شرکت درملوک به عنوان طرف قرارداد کمیسیون انتخابات مسوولیت گرفته که از لحاظ تخنیکی با کمیسیون همکاری می‌کند و باید به این مسوولیت خود درست عمل کند.

اخیراً کمیسیون انتخابات گفته که شرکت درملوک در بررسی آرای تکراری و مشکوک در دستگاه‌های بایومتریک با این کمیسیون همکاری تخنیکی می‌کند و همین مساله سبب تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری شده است.
اما؛ این مساله، نگرانی‌ها از احتمال دستکاری آرای انتخابات به نفع و یا ضرر تکت‌های انتخاباتی را نیز به وجود آورده است.

عبدالله امینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درملوگ
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   درملوک توسط تیم دولت ساز از طریق تدارکات استخدام یا قراردادشده شاید یکی از شرایط تدارکاتی ها این باشد که حتما درملوک تیم دولت ساز را برنده سازد

>>>   با تاسف کمیشنران کمیسیون انتخابات بنا بر عدم معلومات وتجربه کافی گول خوردند
صحبت های ایشان دیگرد هیچکونه شنونده ندارد همه به این نتیجه رسیده ان که انتخابات افغانستان مهندسی شده برنده انتخابات ناکام وبازنده اصلی ان کامیاب است شما شاید باشید به صحبت های کاذب اساتید بلند پایه کمیسیون گوش ندهید این خبر را درملوک فاش ساخته است
زهره ب

>>>   دروغ‌ شاخ‌دار و جنگ‌روانی #باباپرودکشن
تیم‌تقلب برای تخریب رقیب در افکار عمومی به شایعه‌سازی متوسل شده است‌. این فهرست که در سلام‌وطندار منتشر شده‌، یک دروغ شاخ‌دار و شایعه‌ای ساخته شده در #باباپرودکشن است.

در این فهرست، آصف‌آشنا را به عنوان سخنگوی‌ رییس‌جمهور معرفی کرده‌اند. یکی از دروغ‌های این شایعه‌ای مضحک و مرتضوی‌مابانه همین است.

سازندگان این شایعه در پی یک جنگ‌روانی علیه #تیم‌ثبات‌و‌همگرایی استند. هدف این است که نشان بدهند با رفتن #عبدالله‌عبدالله به #ارگ، حکومت در کام رهبر زادگان و یک حلقه‌ای قومی‌تیمی سقوط می‌کند. بیشتر از این نیست. لطفن چنین دروغ‌های شاخ‌دار را جدی نگیرید.

پ.ن: فعلن مهم مبارزه علیه تقلب است. عبدالله یا غنی هرکدامش برنده اعلام شود، باید بر اساس رای پاک مردم باشد. نه مبنای #تقلب‌و‌درغلی!
#نه‌به‌تقلب
#نه‌به‌درغلی
#شرم‌به‌بابا‌پرودکشن

>>>   درملوگ مثل فراری با با فرار کرد.

>>>   تیم دولت باخت فکر میکرد بازهم با ارای تقلبیو ساختگی خود شانرا برنده انتخابات میسازند اما خوشبختانه تیم رقیب با شناختی قبلی که از تیم دولت باخت داشت همه چیز را زیر نظر گرفت و تقلبات انجام داده شد تیم دولت باخت غنی را مستند سازی و تعدا شانرا از ارای پاک توسط کمیسون انتخابات دور کرده و تعداد دیگری که هنوز از ارای پاک مردم کشیده نشده باساس اسناد و مدارک انکار ناپذیر و باساس قانون و لایحه کمیسون انشاءالله عنقریب متباقی رای جعلی تقلبی تیم دولت باخت از ارای پاک مردم کشیده خواهد شد با کشیدن این ارای باقیمانده جعلی تقلبی تیم دولت باخت غنی صد در صد ناکامی اش را کمیسون انتخابات اعلام میدارند و به این ترتیب ارگ و دستگاه های دولتی از قومگرایی و تعصب قومی زبانی و زور گویی و جعلکاری و تقلبکاری پاکسازی میگردد و کار به اهل کار اش داده میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است