خانه‌های مجلل پنهان سیاستمداران افغان در دوبی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۸/۸/۱۴ کد خبر: 160797 منبع: پرینت

خانه‌های مجلل پنهان سیاستمداران افغان در دُبی، عنوان یک مطلب نشریۀ آنلاین«‌‌‌دیلی بیست»‌ است.

در مطلب می‌خوانیم، مرکز ژورنالیزم تحقیقی به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد شماری از مقام‌های افغان و خانواده‌های‌شان در این اواخر صاحب جایداد‌های مجلل و کاخ‌ها در دُبی شده‌اند.

دیلی بیست نوشته است، داشتن جایداد در خارج از افغانستان غیرقانونی و نادرست نیست، اما ادعا‌های فساد در مورد شماری از مقام‌های افغان، نگرانی عام را برانگیخته است.
نشریه نام‌های برخی از مقام‌ها و سیاستمداران افغان و قضیه‌های را که به آن ربط داده شده، به ترتیب نوشته است.

بر اساس این مقاله، احمد ولی مسعود، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در این اواخر در دُبی جایداد خریده است.
در ادامه آمده است، در سال ۲۰۰۹ بر برادر احمد ولی مسعود، احمد ضیا مسعود، اتهام وارد شده بود که ۵۲ میلیون دالر پول نقد به امارات متحدۀ عربی انتقال می‌داده است.

نشریه نوشته است، ادیب احمد فهیم، مقام بلند پایۀ استخبارات افغانستان و پسر مارشال محمد قسیم فهیم، معاون پیشین ریاست جمهوری این کشور و سهم دار شرکت هوایی پامیر در جعبه‌های طیاره به دُبی پول انتقال داده است.
نام حصین فهیم که در قضیۀ ورشکست شدن کابل بانک متهم دانسته شده بود، نیز در این مطلب آمده است. او کاکای ادیب فهیم است.

دیلی بیست نوشته است، غلام فاروق وردک، وزیر دولت در امور پارلمانی همراه با همسرش در دو منطقۀ مجلل به شمول ساحل پام جمیره خانه‌ها خریده است.
نشریه می‌نویسد، بر بنیاد معلومات مرکز ژورنالیزم تحقیقی، صالح محمد لالاگل و فدا محمد الفت، دو عضو پارلمان افغانستان، در سپرنگس و پارک جمیره حویلی‌ها و خانه‌های مجلل خریده اند.

در مطلب دیلی بیست نام فاطمه ربانی، دختر برهان الدین ربانی، نیز دیده می‌شود.
در ادامه می‌خوانیم که او چند تجارت را در امارات متحدۀ عربی پیش می‌برد.

دیلی بیست نوشته است، محمود کرزی برادر حامد کرزی، نیز در دُبی جایداد دارد.
نشریه نوشته است، تنها محمود کرزی به ایملش جواب داده و داشتن جایداد در دُبی را تأیید کرده و هرگونه خطاکاری را رد کرده است.

دیلی بیست نوشته است، دیگر هیچ مقام با وصف چند بار تلاش برقراری تماس با آنها، نه به انگلیسی، نه پشتو و نه دری پاسخ نداده اند.

ژکفر احمدی - رادیوی ازادی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دبی
سیاستمداران افغان
نظرات بینندگان:

>>>   نور محمد ظهوری از ولایت پکتیکا نگاشته است:
«در کوه موسوم به ترخه اوبه ولسوالی گومل ولایت پکتیکا، جای که دولت حضور ندارد، نظامیان پاکستانی بهمکاری چند قلدر محلی چند کیلومتر در داخل خاک افغانستان در حال نصب سیم خاردار اند، و می‌خواهند که این کوه را که سالانه میلیون‌ها افغانی عاید جلغوزه دارد و در ضمن یک معدن بزرگ کرومایت نیز در آن‌جا موجود است، شامل قلمرو خود سازند.
باید دولت عاجل دست بکار شود و جلو آن‌را بگیرد، در غیر آن یک ساحه بزرگ از درختان پربار جلغوزه و یک معدن بزرگ کرومایت را از ما غصب می‌کنند.»

>>>   اجازه دهید عوض همه من جواب عرض کنم.
جهادکردیم٫غنیمت گرفتیم٫قصرخریدیم.
صحیح شد؟سوال دیگر هم دارید؟
عاقل

>>>   والمجاهدون٫والسارقون٫والغاصبون کل شی حلال.
ترجمه:برای مجاهدین٫سارقین وغاصبین همه چیز حلال است.
بشارت

>>>   من مدت پانزده سال درانو ها کمپنی ها وادرات دولتی با نمعاش دالری کار کردم
وپنج هزار دالر درنوی کابل بانک داشتم برای گرگ های امنیت ناملی سوال ایجاد شده که این مقدار پول از کجا آمده؟؟؟؟؟؟؟
درحالیکه همین پول قبلا پیش ازینکه دزدان حکومتی بانک رابین خود تقسیم کنند دربانک بود .

>>>   یکبار دیگر به عربرلی ازینها سوال کند شاید جواب بدهند وبگویند این پول ها غنیمت است که صاحب شده اند چون همه اینها مجاهد بی سبیل الله هستند ، این دزدی هانه تنها جرم نیست بلکه ثواب دارد چون غنیمت است !
ر

>>>   مجاهدین میگویند : جنگ های بین تنظیمی نتیجه خرابکاری کمونست هابود ورنه برادران مجاهدباهم نمی جنگیدند!! دزدی این پول هاوانتقال آن بخارج هم خرابکاری کمونست ها بوده یا این دست اورد خود مجاهدین سربکف است؟؟؟

>>>   درکشورهای اسلامی دزد ها چقدر بی حیاوچشم سفید هستند ، اگر این موضوع درکشور کفری می بود حالا سه چهار وزیر استعفا میکردند ، اما درینجا 24 ساعت میشود تمام رادیو ها تلویزیون ها از دزدی اینهانغاره میزنند اما گوئی این ها یا گوش ندارند ، هنوز هم وزیر دولت درامور پارلمانی است!
چرا عکس لالعمل نشان نمیدهند؟؟چرا تائید یا تکذیب نمیکنند؟؟
محمود کرزی درزمانیکه ادعای سهیم بودنش درغارت کابل بانک اعللان شد او گفت: نخیر کابل بانک از من قرضدار است !!
اما بعدااعتراف وقبول کرد ،

>>>   پول های مکاتب ومعلمین خیالی به قصرهای واقعی در دبی ظاهر شدند

>>>   لِستی مکمل شامل تمام دزدان دولتی در دبئ و ترکیه دگر ممالک با املاک و دارایی شان تهیه گردیده است و حساب بانکی این دزدان به نامهای مختلف نیز شامل همین لست است.روز ی باید حساب دهند

>>>   250 سرباز درفراه به محاصره اشرار طالب اند ، رهبران حکومتی مصروف دزدی وفرار پول ها برای زندگی اینده شان درخارج ،

>>>   نه تنها این ها که نامبردید اشخاص دیگرا چرا نام نگرفیتید؟برادرا کرزی,گل آغا شیرزی وابستگان استاد سیاف پسران رهبران استاد عطا ,وهزارها نفر دیگر..را نام ببرید.

>>>   این دیگه تازه گی ندارد.
تقریبا پنچ سال پیش بی بی سی گزارش داد که بنا بر اطلاعات داده شده دولت امارات. رقمی سرمایه گزاری افغانها در دبی تقریبا بیست و پنچ میلیارد دالر است.
یک میلیارد میشود هزار میلیون بقیه را خود تان حساب کنید. این پولها همان پولهای جامعه جهانی است که برای مردم درد دیده و غمدیده افغانستان کمک کرده بود.

>>>   مافیاهای افغانی که خونهای مردم بیچاره افغانستان را در طول تاریخ چشیده اند عبارت است از.
فامیلین کرزی
فامیلین ربانی
فامیلین مسعود
فامیلین دبل عبدالله
فامیلین معلم عطا
فامیلین کریم خلیلی
فامیلین دستم
فامیلین محمد محقق
فامیلین غنی احمدزی و رولا غنی لبنانی.

>>>   اصل گزارش دیلی بیست را می توانید اینجا بخوانید: https://www.thedailybeast.com/gordon-sondland-updates-yeah-i-told-ukrainians-they-needed-to-launch-investigation-to-get-aid?ref=scroll
شمشیرسنگ

>>>   این دیلی پست از کدام منبع این معلومات را به دست آورده است.
به هزاران افغان از آمریکا نا اروپا تا ترکیه و دوبی و روسیه و کجا و کجا ملکیت دارند و تجارت میکنند.
سیاست خودش تجارت است اگر نیست پس بیشتر از یک میلیارد دالر از کود ۹۱ به کجا مصرف شده است.

وقتی تیم دولت بر انداز می آید و حد اقل به مصرف بیشتر از ۲۵۰ ملیون افغانی در انتخابات اعتراف میکند مگر این پول به خاطر رضای خدا و خدمت به مردم مصرف شده یا از طرف اعضای تیم به صورت مشترک سرمایه گذاری شده تا احتمالن بعد از برد انتخابات چند چند آن را همراه با جوکی های قدرت دار و پول آور بدست بیاورند.

فلان در فلان جا خانه دارد که چی؟
اگر جرمی به وقوع پیوسته بیایید و حد و حدود جرم را مشخص کنید و بعد ببینید که کی ها در این محدوده باید به دادگاه کشانده شوند.

اینکه در آستانه باخت تیم دولت بر انداز آمده اید و یک روزنامه خارجی را شاید از پول کود ۹۱ به خدمت گرفته اید تا افراد مشخص را بد نام کند فایده ندارد.

گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند.

>>>   باید حساب گرفته شود، که این ها این پول را از کدام مدرک بدست اورده اند؟

>>>   برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت رهبر صلح و ازادی افغانستان و ده ها و صدها پسوند دیگر انقدر خیانت و جنایت که درحق مردم افغانستان روا داشته شاید درتاریخ بشریت نظیر نداشته باشد از برکت همین پول های حرام که حق بیوه یتیم وورثه شهدا بود که حالا یک فرزندش درکانادا شرابی است دیگرش در دوبی هنرنمایی میکند و دخترش هم در دوبی خوشگوزرانی میکند وفرزند ارشدش صلاح الدین ربانی وزارت خارجه را چور وچپاول کرد این است صدقه جاریه استاد ربانی که تا قیام قیامت اجر وپاداش اعمال این فرزندان صالح شان برای شان میرسد خداوند متعال جایش را د..... داشته باشد
کربلایی از مشهد ایران

>>>   از جنایتکاران وچپاوالگران چه توقع دارید؟ هنوز هم در فکر مکیدن خون مردم هستند.خداوند انتقام بگیرد.بخوبی نخورند.
باشنده کابل.

>>>   با وجود که اینها از خون ملت دزدیده اند و در دبی خانه های مجلل خریده اند باز هم این سرمایه در مقایسه با سرمایه گزاری های کشوری های دیگر زیر زیر صفر است.
هیچ وقت این سگ های ولگرد سرمایه دار نیستند

>>>   چرا از دزدی ها و سرمایه های کلان اشرف غنی و رولا غنی و پسر و دختر ان و همچنان از زاهد الماس و اقبل صافی و غلام فاروق وردک مشاور خاص غنی ووزیر سابق معارف متهم به اختلاس ملیون ها دالر از پول معارف و سرور دانش معاون دوم غنی و مسمیار ریس مجلس سنا و دیگران وابسته و طرفداران ریس ارگ حرف و سخن زده نشده حال که تیم غنی دولت باخت بابای فراری در انتخابات با کشیدن رای های تقلبی اش ناکام گردیده اتهامات نادرست بر چسپ تانرا به مخالفان غنی گک گرگ در لباس میش را میزنید واه واه گل گندم کور خود بینای مردم .

>>>   امید وارم به نوشته های روزنامه های خارجی چندان باور نکنید زیرا اینها بخشی بزرگ از رسانه های استعماری بوده اکثرا بخاطر تشویه ای چهره های سیاسی ودینی کشور وشخصیت های بارز مقاومت به راه انداخته میشود.
من شخصا بیست سال است که در دبی زندگی مینمایم از ابتدای رونق پراپرتی تا امروز خوب میدانم که چه کسانی در دبی خانه دارند وچند باب دارند وچند خریده اندو...
با وجود این که از احمد ضیا مسعود بخاطر موقف های ناسالمش بسیار متنفر هستم ولی موضوع انتقال پنجاه ملیون دالر در دبی غلط محض بوده عاری از حقیقت است بهترین دلیل برای اثبات این ادعا انست که کرزی علنا ان را تکذیب نمود وبسیار خوب استدلال کرد که حجم پنجاه ملیون دالر حدودی چیزی یک کانتی نر وپنجاه بکس میشودانسان هرقدر احمق هم باشد ان را از طریق هوا وطیاره انتقال نمیدهدوممکن هم نیست از ابتدای امدن کرزی تا پنج سال اول نظر به اظهار منابع معتبر کابل بانک خاندان ظاهرشاه بابای ملت پنجصد ملیون دالر را تنها از طریق کابل بانک به خارج حواله کردند یک روز نه دیلی بیست ونه دیلی میل ودیگر دیلی ها انرا باز تاب ندادنداما یک شایعه ای کاملا دروغ را با اب وتاب باز پخش نموده ذهنیت ها را مغشوش مینماینددر مورد ادیب فهیم که نه جرات انتقال پول را دارد ونه هم اخلاق نیک وپسندیده ای او برایش اجازه میدهدتا این کار را انجام دهد ونه هم پول دارد که انتقال دهد اگر هم کسی در دبی ویا هر جای دنیا پول داشته باشد از زیر ذره بین سی ای ای وسایر سازمانهای جاسوسی در امان نمیباشد وانها خوب میدانند که فرد فرد دولت نا بکار ودست نشانده ای شان چقدروبه کجا پول ودارای دارندوقدرت بلاک وضبط ان را هم دارند یک روزیکی از مامورین بلند پایه ای دولتی برای من گفت میتوانی لیست کسانی را که ازمامورین بلند پایه ای دولتی در دبی خانه دارند به من بدهی؟ برایش گفتم یک خانه ای شیر پور ووزیر اکبرخان ده برابر خانه ای دبی ارزش دارد اول دارای های مامورین را در کابل تصفیه نماید بعد دبی اسان است این سخن اورا پسند امد وبسیار خندید.
هزاران تکنوکرات بی دین ووطن فروش با استفاده ازموقف های باد اورده وارباب داده ملیارد ها دالر خیانت نمودند وذخیره دارند واشخاص چون حبیب گلزار والکوزی وابراهیم محب وعزیزی وعبید الله سدوخیل وغضنفر ها وکفایت ها با ندادن مالیات دولتی وقرضه های بانکی که درزمان نجیب گرفته بودند وان را تصفیه نکردند ویادر شرایطی تصفیه کردند که ارزش افغانی دوصد هزار مرتبه پاین امده بود اینها چون شرکای خلیل زاد وکرزی وغنی هستند کسی ازینها اسم نمی برد ارژیف بانک را نگاه کنیدیکی ازین خاینهای ذکر شده از بانک ملی ده هزار ملیون افغانی پر زمان نجیب قرض گرفته بودکه قیمت ان دران وقت بیست ملیون دالر میشد واین حساب را درزمان حکومت ربانی یا یک هزار دالر تصفیه نمود والکوزی همه روزه سیگار های قیمتی را در زیر کاغذ های تیشو می اورد .صرف مصول کاعذ را میدهد واین کار را ده ها سال میشود انجام میدهد کسی نیست که اینها را در اخبار بنویسد
گل نبی عیدی زاده

>>>   گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند
زیرا <چیز >به جاندار وبیجان اطلاق میشود و<که> تنها به جاندار خصوصاانسانها مورد استعمال دارد
مرا ببخشید
بیسواد از تگذار سانچارک

>>>   تمام فامیل احمد خان ابدالی تا شاه شجاع
تمام فامیل برادران بار گزاری
تمام فامیل امیر دوست محمد تا امان الله خان
تمام فامیل نادر غدار تا داود خان
تمام کمونیست های خلقی و پرچمی از اوغان و فارسیوان تا درس خوانده و بیسواد

تمام رهبران جهادی و فامیل هایشان از شیعه گرفته تا سنی
تمام فامیل آغای خان اسماعیلی
تمام قلدران جانبی از دوستم گرفته تا تسلیمی های رنگارنگ و خادیست های مختلف چون جبار هلمندی و عصمت مسلم و باقی خورد و بزرگش
تمام بر کشتگان از غرب از الف تا ی
تمام فامیل کرزی
تمام فامیل غنی احمدزی
تمام کاندیدا ریاست جمهوری
تمام وکلا و سناتور ها
تمام کابینه و قوه قضاییه
این مجموعه همه و همه باید از همه دارایی ها و ملکیت هایشان جواب بدهند.
اما سوال این جا است که
مرجعی که به بازرسی و سوال جواب و در نهایت به صدور حکم خائن و غیر خائن بپردازد کی است؟

>>>   فغانستان نخستین پروژه استعماری بریتانیای کبیر در خاور زمین بود که پسان ها از روی الگوی آن ده ها کشور را در آسیا و افریقا ساختند.

>>>   این سوال بگذار هویت داران داشته باشند
هویت هر تبار این کشود اظهر منلشمس است
تاریخ مستنگ هم یعنی مرکز اوغانستان سابق
هم فرهنگ و هویت خودرا دارد
نقشه های سالهای ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ میلادی را متوجه میشوید که اوغانستان در کجا قرار دارد و هویت کی ها در کجاو در کدام کوه ها قرار دارد
بهتر بحث رسوای سازی هویت را نکنید
به کتاب احمد خان ابدالی مراجعه کنید لطفآ

>>>   تاریخ جعل و فزیب
تاریخ پنجهزار سال جعل و فریب
نام کشور جعل
قانون اساسی جعل و دست خورده
تذکره تابعیت جعل و فریب
ترکیب پارلمان جعل
نام پول کشور جعل
سرود ملی جعل و فریب
دین رهبر کشور جعل
بلاخره چهار انتخابات اخیر کشور جعل
آنهایکه قفل زندان ها را برای رهایی هزاران تروریست شکستاندند دستبرد به قفل رای پاک مردم را هم شکستاندند
نمیدانم چرا تقدیر کشور و ملت با جعل م تقلا گره خورده است ؟

>>>   نام اوغانستان استفراغ آور شده است. آدم پیش خودش از خجالت آب میشود که به چه یک کشوری تعلق دارد. حق ماست که از شرم بمیریم. ریشخند ترین کشور روی زمین است اوغانستان. همه چیزش مایه شرمساری.

>>>   افغان( اوغان ) یعنی پشتون.
لطفا واژه ی افغان را برای همه مردم خراسان زمین ( افغانستان ) بکار نبرید، چرا که هشتاد درصد مردم خراسان/ افغانستان افغان یا پشتون نیستند.
شما با این کار تان خواسته یا ناخواسته به شعور مردم و به شعور خود تان توهین می کنید.

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   پشتون، دایه مهربانتر از مادر برای دیگر اقوام
جناب پشتون! اگر واژه افغان به نظرت ارزش معنوی بسیار بالا دارد چرا آن را نزد خود نگه نمی داری تا گنجینه های معنوی قوم پشتون غنی باشد؟!
تو چگونه اینقدر سخاوتمند و نسبت به ما غیر پشتون ها اینقدر روادار شده ای که طبق ادعا و قول خودت می خواهی واژه افغان که از ارزش معنوی بسی بزرگی برخوردار است را با ما شریک ساخته و ما را به افغانیت مفتخر سازی؟!
تو دایه مهربانتر تا چه حد ما را دوست داری و نسبت به ما صداقت داری که تاجیک، هزاره و ازبک بودن را برای ما مضر تشخیص داده و می خواهی ما را با افغانیت عزت و سربلندی ببخشی؟! اما حقیقت این است که تو شیطان، تو خبیث و تو منافق حتی رودار به نفس کشیدن ما نیستی!
تو حتی روزی با پاکستانی و عرب همدست شده و خواستی نسل ما را از این خاک نابود کنی! یادت رفت آن روزی که پیشاپیش اعراب و پاکستانی ها بر زنان، کودکان و مردان شمال حمله کردی و نسل کشی ها را در شمالی، بامیان و بلخ انجام دادی؟!
آیا حداقل تو به عنوان یک هم میهن من حتی یکبار مانیفست "سقاوی دوم" را که سراسر طرح ها و دستور العمل های سیاست "زمین سوخته" در برابر تاجیک ها و سایر اقوام است محکوم کردی؟! بلکه حتی تو بارها از آن استقبال کردی و آن را برابر با حقیقت خواندی.
من چگونه به حیث یک هم میهن نسبت به تو حس خوبی داشته باشم؟! یگانه هدف تو از افغان خواندن ما فقط جلوگیری از بروز هویت اصلی ما می باشد و بس.

>>>   Khalid
قابل توجه تجاران - مغازه داران و علاقمندان جلغوزه
بعد از این برای خرید عمده و پرچون جلغوزه با سفارتخانه افغانستان در کشور های که زندگی دارید در تماس شوید
خرید کنید در رونق این تجارت با سفارتخانه هایتان همکاری کنید قبل از انکه غنی قهر شود و از کارمندان سفارتخانه ها بکاهد. جلغوزه بخرید تا کارمندان سفارتخانه به کار های خویش ادامه بدهند و از کار اخراج نشود

>>>   اوبرادر توکه شعر اوادم را اصلاح کردی٫
برای خود بیسوادنام گذاشی٫
حالااو بیچاره برای خود چه نام بگذارد.
ومن برای خود چه نام بگذارم.
دبیسوادانو بیسواد.

>>>   او بیادر غیر از رای داده گر های این وطن که باعث مشروعیت همین تیکه داران قبیله و قوم می گردند دیگه هیچ کسی در دوبی و ترکیه و سویس و غیره کشور ها بی خانه نیستند .
یک استاد داشتیم در سال های اخیر فاکولته یگان مزاق همرای محصلین میکرد.
میگفت ملت تحت سه بخش است .
۱ال..‌...
۲ الفایید
۳ال.....
امروز اکثر این ملت میگه اگر خایین هم است از قبیله قوم و تبار من است.در حالیکه نخبه گان هر قوم اگر جمع شوند مطالعه کنند واقعیت برملا خواهد شد که چی جفای که در حق همان قوم صورت گرفته از دست همان وارثین کاذب خود شان بوده.

>>>   یک منبع امنیت ملی می گوید که فهیم هاشمی وزیرمخابرات در بدل انتخاب شدن به حیث سرپرست وزارت مخابرات، هفت میلیون دالر پرداخت کرد. در حال حاضر چور و غارت از عواید مخابرات از سوی چندین کانال دولتی در جریان است و شخص فهیم هاشمی در ماجرا دخیل است.

>>>   من شکر اوغان نیستم چون پشتون نیستم. این نام اوغان یا افغان به زور و به ریا توسط حاکم های گذشته اوغان بالای همه شهروندان کشورم تحمیل شده در حالیکه اکثریت ما مرمان این کشور اوغان یا افغان نیستیم.
ما به برادری و براری در کشور خود باور داریم و برادران اوغان یا پشتون خود را دوست داریم ولی هیچگاهی به زورگویان و تمامیتخواهان که در بین این اوغان ها وجود دارند تسلیم نمیشویم. با آنها حساب ما جدا است.
نام این کشور را با همکاری انگلیس و رنجیت سنگ هندی تغییر دادید ولی هویت اصلی شهروندان این کشور را که غیر اوغان است به زور و چال به اوغان تغییر داده نمیتوانید.
بس است، واقعیت را قبول کنید. برادری و وحدت به زور نمیشود، و نمیشود مردم را به زور یکسان سازی کنید و نام این یکسان سازی جبری و نادرست را وحدت ملی بگذاری.
وحدت ملی چنین نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است