آرای ثبت شده در دستگاه‌های بایومتریک اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۸/۸/۱۲ کد خبر: 160765 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات اعلام کرد که از مجموع یک میلیون 9 صد و 29 هزار و 333 رای ثبت شده در دستگاه‌های بایومتریک، یک میلیون و 8 صد و 43 هزار و 107 رای آن معتبر شناخته شده است.

اورنگ زیب، عضو کمیسیون انتخابات در یک کنفرانس خبری گفت که شرکت درملوگ گزارش خود را از آرای معتبر و غیر معتبر ثبت شده در دستگاه‌های بایومتریک، به کمیسیون انتخابات ارایه کرده است.
او گفت که بر اساس این گزارش، 86 هزار و 226 رای ثبت شده در دستگاه‌های بایومتریک "خلاف معیارات" شناسایی شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درملوگ
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   این عدد شاید از تعداد باشنده گان کابل هم کمتر باشد. از نظر من عدم اشتراک بیشتر از ۵۰٪ اتباع یک مملکت خود بخود نتیجه انتخابات را باطل میسازد (یعنی بایکوت عمومی). این عکس العمل مردم به معنی اینست که هیچ یک از کاندیدان واجد شرایط انتخابی آنها نبوده وآنها را شایسته رای دهی خود ندانسته اند. باید برای فرد منتخب یک معیار معین موجود باشد تا اجازه ندهد یک فرد با رای ۱۰ یا ۲۰ ٪ بر شانه های ملت حکمروایی کند.
آزاده

>>>   محمد اکرام اندیشمند
اورنگ زیب یکی از کمیشنران کمیسیون انتخابات می گوید که یک ملیون و ۸۰۰ هزار رای بایومتریک شده از سوی کمپنی درمالوگ با اعتبار شناخته شده و هشتاد هزار رای از میان آرای بایومتریک شده باطل گردیده اند.
اگر این یک ملیون و ۸۰۰ هزار رای درست اعلان شود، به نظر می رسد که نامزد برنده در دور اول روز ۲۳ عقرب معرفی شود. زیرا احتمال اینکه برنده ی انتخابات از میان این یک ملیون و ۸۰۰ هزار رای، ۵۱ در صد جمع ۱ را تکمیل کند، وجود دارد.
اگر شمار آرای باطل توسط کمپنی مذکور از میان آرای بایومتریک شده به۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار می رسید، در آن صورت انتخابات به دور دوم می رفت.
چه کسی از میان این یک ملیون و ۸۰۰ هزار رای، ۵۱ در صد جمع ۱ را پوره می کند؟
داکتر عبدالله یا
اشرف غنی؟
پاسخ و حدس شما چیست؟

>>>   بحران عدم اعتماد مردم در برابر نامزدان است و بس. اگر نفوس افغانستان را ۳۵ ملیون محاسبه کنیم کسیکه یک ملیون رای کمایی کرده باشد ۲.۸۶ فیصد رای نفوس افغانستان را کمایی کرده و اما اگر واجدین رایدهی را که در حدود ۲۰ ملیون است در نظر بگیریم ۵ فیصد می شود که بازهم بایکوت عمومی مردم را نشان میدهد. اخیر یک حکومتی که در تیجه این انتخابات به میان آید نماینده مردم نیست و مشروعیت اخلاقی و ملی ندارد.

>>>   حال از این تعداد آرا برنده باید حد اقل باید ۹۰۰ هزار رای داشته باشد .
۹۰۰ هزار رای بدون تقلب هیچ یک از کاندید ها نخواهد داشت
کسیکه طیاره آریانا را دزدید تا امروز آنرا برای غنی آرای تقلبی پر کند هم نتوانست کاری کند چون طیاره را پاکستان پس نداد.

>>>   مگر گوسفند چاق کن ضیاالحق آمرخیل و دیگرگوسفند چرانهای شان که فبلا به همین روز یعنی روز {مباد} در ارگ جمچوری جابجا شده بوددن مرده باشند که انتخابات را، از جناب اشرف غنی شخص دیگری برنده شود فرضآ اگر شخص دیگری شد آنوقت معاش برای گوسفند چاق کن و گوسفند چرانها حرام قطعی است برای جبران باید همه شان دسته جمعی خود کشی{انتحار} کنند.

>>>   همی یک سند یک آبرو ریزی بزرگ است معلوم میشود اطمینان مردم به تیم اشرفعنی با این همه جنایات و تقلبات گسترده کاملا سلب شده است و دیگر فریب چوپان دروغ گو را نخوردند.

>>>   آزاده جان ناراحت نباش هنوز بابا غنی را اگر دوست داری برایش تسلی دل بده و اگر دوست نداری نگاه کن خلیلراد و امریکا چه گلی را به آب میدهند.عبدالله خو بیچاره است حق وی را گرگهای زمانه سالها چور کرده اند. شکل سیاست در گور شیاطین کار خود را میکنند. ما وشما از مداری گری های اینها خبر میشویم.خوش باش.

>>>   نظر دهنده محترم (هفتم)!
برادر یا خواهر عزیز برای من هیچ فرقی نمی کند که کدام یک می آید من کمتر از یک سوم عمرم را در آنجازنده گی کرده ام و نزدیک به ۴ دهه میشود که از سرزمین اجدای ام دور هستم. این مقام هایی نوکر صفتانه نه از نظر اتوریتی و نه هم از نظر عایداتی با شرایط فعلی ام قابل مقایسه است که به آن علاقه مندی داشته باشم. همچنان هرگز نمی خواهم مانند خلیلزاد پاپی گک دموکرات هایی فاشیست باشم.
مطالبی را هم که می نویسم برای دلسوزیی مردمی است که نمی خواهم خودم را از آنها دور احساس کنم. در بازی شطرنج بیننده میدان را باز تر از بازی کننده می بیند و از همین سبب معمولا چال پیشنهادی بیننده برنده تر است. اگر مردم به همین گدی بازی هایی امریکای جنایتکار با حامدک، عبدالله جان، اشرف جان و...خوش استند حق مسلم خودشان است، از ما تنها یک نظراست.
آزاده

>>>   از سی ملیون نفوس تنها یک ملیون رای داده اند ، این تعداد رای دهنده هم شاید آنلاتننی باشند که درنقابل یک خوراک قابلی ازبکی رای داده اند ، حقیقتش ایبن خو.اهد بود که از جمع سی ملیون شاید پنج هزار به برنامه کاندیدی رای داده باشند یعنی مجموعا از سی ملیون جمعیت صرف پنج هزار رای سالم داد ه شده ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است