عبدالله در یک معامله دوسر باخت...!
اشرف غنی و عبدالله پیشتاز رقابت های سیاسی و انتخاباتی هستند و ایکاش این انتخابات به سرانجام نرسد و فرد دیگری بجز و عبدالله و اشرف غنی عنان نظام و آینده کشور را در دست بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۲    ۱۳۹۸/۸/۱۱ کد خبر: 160760 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) خلیلزاد یکبار دیگر با عبدالله دیدار کرد. زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان با عبدالله عبدالله رییس اجرایی در کابل دیدار کرد. آنها روز یکشنبه این هفته نیز دیدار کرده بودند.
ریاست اجرایی افغانستان در یک خبرنامه که در فیسبوک این ریاست نشر شده گفته است، آقای خلیلزاد در ملاقات شام پنجشنبه، نتایج گفتگوها و نشست‌های اخیرش با طرف های مختلف را در بارۀ رسیدن به صلح دایمی در افغانستان با رییس اجرایی در میان گذاشت.
عبدالله عبدالله در کنار دیدارش با زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص امریکا برای صلح افغانستان، با لیزا کورتیس مشاور رییس جمهور امریکا در امور آسیای جنوبی نیز دیدار کرده است.
عبدالله در دیدارش با آقای خلیلزاد، از تلاش‌های آمریکا در زمینۀ دستیابی به صلح دایمی و عادلانه در افغانستان سپاسگزاری کرده و گفته است که صلح از اولویت‌های حکومت و مردم این کشور است.

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در یک مصاحبه با شبکه امریکایی سی‌ان‌ان، از جامعه جهانی خواست که به حمایت نیروهای افغان ادامه دهند.
او گفت: کشور در چهل سال اخیر در جنگ بوده؛ ما در مرحله‌ای نیستیم که مدعی خودکفایی باشیم و تا زمانی که قادر به ایستادن روی پای خود باشیم، زمان خواهد برد؛ بنابراین در حال حاضر حضور و حمایت ماموریت حمایت قاطع برای ادامه جنگ علیه داعش و القاعده مهم است. او بصورت علنی حضور اشغالگرانه نظامیان آمریکایی را در افغانستان تایید کرده بر ادامه غارتگری شان صحه گذاشت.

از جانب دیگر، بجای شرکت معاون اول رییس جمهور یا مشاور ارشد وی در نشست سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای داکتر عبدالله دعوت شد.
عبدالله در حاشیۀ نشست سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان، با آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ایران دیدار کرد.
عبدالله در این دیدار اظهار امیدواری کرد که سند جامع همکاری میان افغانستان و ایران نهایی شده و به زودی امضا شود.
او گشایش بندر چابهار را یک فرصت خوب برای گسترش مبادلات اقتصادی میان کشورهای منطقه به ویژه افغانستان، ایران و هند عنوان کرد و گفت که افغانستان خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط بازرگانی با ایران می‌باشد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ایران به عبدالله بخاطر حضور آمریکایی ها در افغانستان هشدار داد و گفت: آمریکا پس از مدت‌ها مذاکره، زمانی که برجام به نتیجه رسید همه چیز را بر هم زد و تعهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشت.

همزمان عبدالله از یکطرف از آمریکایی ها می خواهد که در افغانستان بمانند و از جانب دیگر با ایرانی ها خواهان روابط گسترده تر است و این با سیاست آینده عبدالله همخوانی ندارد. اینجا است که باید تردید کرد که در این بازی عبدالله میخواهد آمریکایی ها را بفریبد که از او حمایت کنند یا ایرانی ها را که آرام باشند؟

ایران با زیرکی تمام، از هیچ جناح مشخصی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت و پشتیبانی نکرد و همواره اعلام داشت که این کشور از یک دولت قانونی در افغانستان حمایت می کند و هرکسی از نامزدان که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برنده باشد، دولت ایران پشتیبان وی خواهد بود.

هرچند هنوز مشخص نیست که انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتیجه این انتخابات به سرانجام خوبی برسد و بخیر و خوبی همه این روزهای انتظار سپری شود، اما می توان به یقین نوشت که پشت پرده سرنوشت انتخابات، سفارت آمریکا در کابل است و هنوز معلوم نیست که راه اندازی بحث دوباره صلح و نشست با طالبان، بتواند نتیجه انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد. اما آنچه مشخص است این است که برنده انتخابات ریاست جمهوری هرکسی که باشد، از صندوق های آرا و رای مردمی بیرون نمی شود بل تصمیم گیرندگان کسان دیگری هستند که بر سر همه چیز حتی آرای مردمی معامله گری را بر رهبران سیاسی و برخی متنفذین تحمیل می کنند.

اما فعلا آنچنان که از ظواهر امر پیدا است، اشرف غنی و عبدالله پیشتاز رقابت های سیاسی و انتخاباتی هستند و ایکاش این انتخابات به سرانجام نرسد و فرد دیگری بجز و عبدالله و اشرف غنی عنان نظام و آینده کشور را در دست بگیرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان چندان اهمیت ندارد که کسی از دوست یا دشمن بودنش با کدام کشور دیگر تشویش کند ، مثلا همی ترامپ چندی پیش گفته بود:
برای افغانستان کی اهمیت میدهد ماباید همه ثروت را ازانجا خارج سازیم ،

>>>   تفاوت حرف وعمل مـلا ،
به گفتار ملا نرو به عملش ببین، شلاق‌خوردن عضو شواری علما در اندونیزیا بخاطر داشتن رابطه عاشقانه مخلص بن محمد، عضو شورای علمای ایالت آچه در اندونیزیا به دلیل داشتن رابطه عاشقانه با یک زن شوهردار، شلاق زده شد. این مرد که خودش در تصویب قوانین سختگیرانه مذهبی و صدور احکام منجر به اجرای حد شرعی (شلاق)‌ نقش زیاد داشته. یکی از این قوانین که با کمک او تصویب شده، شلاق زدن مردان و زنان متهم به زنا و رابطه جنسی خارج از ازدواج است.
وی در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضو شورای علمای ایالت آچه انتخاب شد.
او در ماه سپتمبر در داخل موتر پارک‌شده در کنار ساحل با معشوقه اش گیر آمد. پس از گذشت یک ماه، تصمیم گرفته شد تا مخلص و زنی را که با او بود، محکوم به جزا شوند.
براساس فیصله شورای علما، این مرد به خوردن ۲۸ ضربه شلاق و معشوقه اش محکوم به ۲۳ ضربه شلاق، محکوم شد که اخیراً در محضر عام اجرا شد.
ر

>>>   رئیس‌جمهور امریکا در کنفرانس خبری در می سی سی پی، گفت، او سگ "کونان" را به کاخ سفید فراخواهد خواند.
او خودش را با سگ مذکور مقایسه کرد و گفت: توجه رسانه‌ها به این سگ حتی بیشتر از توجه آنها به من بود.
پیشتر ترامپ تصویری از سگ "کونان" منتشر کرد و ضمن تمجید از او و انتشار اسم و تصویر این سگ مشخصات آن را که در عملیات تعقیب و قتل بغدادی شرکت داشت، از حالت محرمانه‌ بودن خارج کرد

>>>   رئیس جمهور کسی است که مسلمان باشد و حد اقل بداند که امام حسین نواسه فخر کایینات و اعضا مخلوقات است.

>>>   بغل وا کن که من رفتم دگر دوست
از این بعد خود تو میدانی چه نیکوست

بغل وا کن ببخش من را که پنج سال
بکشتم صد هزاران دشمن و دوست

بغل وا کن که بی بی گل هم روان است
به بر کرده سه چار تا قره قل پوست

بغل وا کن که رفتن است به لبنان
در آنجا خویش بی بی گل خوشخوست

>>>   در عکس دیده می‌شود که غنی به عبدالله می‌گوید مره لب های سرخته که از اش ماچ بگیرم
عبدالله گفته است چی میکنی غنی شرم است مردم میبیند غنی گفته برو بچیم نترس دیمکراسی است و ای خو عادت سابقه تو است ما ره دیگر آزار نتی باز لب سرین برایت می‌خرم

>>>   اول سرچپه بود غ و ع بود فعلا شد ع و غ كه حساب شد برابر . داكتر ع در پنج سال پيش هم برنده ميدان انتخابات بود ولي ماستر غ دلغشي كرد. اما در انتخابات امسال بلاخره حق به حق دار رسيد و داكتر ع اينبار برنده رسمي شد خدا كند كه به وطن خدمت كند .
سلام
ببوينانه

>>>   شاید غنی لودگی میخواسته که قرضی های بچگی خود را جمع کند.

>>>   خویش بی بی گل چه خوش خوست

>>>   غنی خشتک کشال با حمامه و دستمال سر شانه و رولا غنی خانم نازدانه اش پندک و پندوله شانرا بسته اند و اماده گی رفتن به امریکا معقر اصلی شانرا را گرفته اند یک چیزی که باید مسولین به ان توجه کنند اینست که در وقت خروج از ارگ پندک و پندوله شانرا تلاشی کنند که چیزی را نه دزدیده باشند و با خود نبرند چون اینها در دزدی خیلی ماهر هستند مانند پرنده مرچه خورد لب خشکک درون مشکک هستند از کرزی کرده چندین مرتبه بیشتر پول ملت را دزدیده اند اما قات روده و خانمش لب تر نکرده و لبهای شانرا خشک نشان داده در حالیکه حساب خود شان چه که حساب فرزندان شان مالا مال از پول دزدی های شان از کشور ما شده و حتاکه زهره یوسف داوود خانم سلطانزوی مشار غنی که ریس دفتر رولا غنی است از برکت دزدی های پول رولا غنی حسابات زهره جان و فرزندان اش در امریکا خیلی پول واریز شده است .

>>>   یارا غنی واری ادم متملقچاپلوس عوام فریب بسیار کم پیدا خواهد شد در بیشتر از چهل سال که در لبنان و امریکا زندگی میکرد یکروز هم حتی در روز های تاریخ و استقلال کشور پتکی و چپلی را چه میکنید که همین پراهن و تنبان را نپوشیده بود و اصلا خود را افغان شمار نمیکرد خود را یک امریکایی لاصل میخواند و وقتیکه برایش گفتهشد بعد از کرزی نوبت خودت بریاست جمهور افغانستان است چه چل و فریب را در پیش گرفت پیراهن و تنبان را بر تن کرد و چپلی را بپای و لنگی را در سر کرد بیرق سه رنگ کشور را د اینجا و انجا بوسیدن گرفت پس از انکه با رای های تقلبی و به کمک جانکیری و مجبور ساختن داکتر عبدالله برنده انتخابات ریاست جمهور سال ۱۳۹۳ به توافق ایجاد حکومت وحدت ملی غنی مسول ریاست جمهور و داکتر عبدالله مسول ریاست اجرایی گردیدند دو روز از این توافق نگذشته بود که اشرفغنی خلاف توافق نامه کومت وحدت ملی تا امروز جز نفاق افگنی و تعهد شکنی و عوام فریبی و دروغگویی جعل و تقلب در ارای پاک مردم و از همه بدتر قومگرایی و تعصب در مقابل سایر اقوام بخصوص فارسی زبانان دیگر کاری را انجام نداده و کدام دستاورد خاصبنفع کشور و شهروندان ان ندارد .

>>>   چیستان؟
کشوریست که تاریخش تقلب ،نامش تقلب ، سرحداتش نقلب، انتخاباتش تقلب ، اسناد تحصیلی شان تقلب ، متن مضامین تاریخی شان تقلب، انتخابات پارلمانی اش تقلب ،رتب نظامی اش تقلب ، مفسد ترین حکومت جهان، بدترین جای زندگی برای مادران کودکان ،زنان ، خبرنگاران ،توریستان ، این کجاست ؟

>>>   «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» مدعی شد که دو سوم آرایی که برای «اشرف غنی» رهبر تیم «دولت‌ساز» به صندوق‌ها ریخته شدند بدون بیومتریک بوده و جعلی است.

وی افزود: انتخابات در دور اول برنده‌ای ندارد و هر دو تیم (دولت‌ساز و ثبات و همگرایی) که مدعی پیروزی هستند دروغ می‌گویند. اگر تنها آرای بیومتریک معتبر شناخته شده و دیگر آرا باطل شوند با اطمینان می‌توانم بگویم که تیم غنی در رده سوم قرار می‌گیرد.

حکمتیار در گفت‌وگو با «صدای آمریکا» ابراز تمایل کرد که آماده است با سایر نامزدها از جمله عبدالله که مدعی تقلب در انتخابات هستند همکاری کند.

گفتنی است که رهبر حزب اسلامی تنها یک روز پس از برگزاری انتخابات مدعی شده بود که یقین دارد پیروز انتخابات است.

بسیاری از تحلیلگران از جمله شبکه تحلیلگران افغانستان دستکم برخی از داده‌های میزان مشارکتی که تاکنون منتشر شده را پرسش‌برانگیز دانسته و این افزایش ناگهانی میزان مشارکت بویژه در مناطق ناامن را غیرمحتمل می‌دانند.

برای مثال ولایت ننگرهار که در روز نخست رأی‌گیری میزان مشارکت 22 هزار و 813 نفر در 309 مرکز اعلام شده بود در روز بعد این آمار به 254 هزار 871 رأی در 390 مرکز رأی‌دهی افزایش یافت، یعنی بیش از 10 برابر میزان مشارکتی که روز انتخابات گزارش شده بود.

>>>   Raheel
وزارت امتیازات قبیلوی که وسیله‌ییست برای غارت قومی ثروتهای ملی باید لغو و حذف شود!‌
شورای ملی درین مورد باید تصمیم بگیرد. این وزارت چرا؟ دلیل و توجیه موجودیت چنین وزارتی چیست؟

>>>   حکومت دوسره معامله دوسره

>>>   ارگ ممکن است نتیجه را به نفع دکترغنی اعلام کند
استاد محقق و جنرال دوستم بسته های تشویقی ارگ را رد کرده اند.
منبع امنیتی به گزارشنامه افغانستان اطلاع داد که با بروز دور تازه تنش انتخاباتی، تیم دولت ساز دو برنامه را روی دست دارد:
تهدید و تطمیع اعضای ارشد کمیسیون انتخابات و کار با اعضای تیم ثبات و همگرایی.
مذاکرات سری همراه با پیشنهاد امتیازات با استاد خلیلی، استاد محقق، یونس قانونی و اسماعیل خان ( ازطریق وحید قتالی) درجریان است. یونس قانونی با توجه به اشتغال اولاد هایش در سفارت خانه ها، با پیشنهادات سر توافق دارد. جلوگیری از مزاحمت کوچی ها به هزاره جات بخشی از پیشکش ها به سران حزب وحدت است. در عوض از آن ها خواسته شده است که با اعلام دکترغنی به حیث برنده، بلافاصله حمایت شان را نشان دهند.
تا این دم، استاد محقق وجنرال دوستم فرمایشات ارگ را رد کرده اند. با این حال کار بالای رهبران جهادی وقومی جریان دارد.
درگزارش آمده است که مولانا عبدالله از نظر دستگاه قدرت در واقع خلاف جهت آب شنا می کند و امکان حذف وی وجود دارد و مابقی کمیسیون تابع دولت اند. منتظر جمع بندی نتایج گفت وگو با نخبه ها اند و سپس نتیجه نهایی به نفع غنی اعلام خواهد شد. استاد سیاف درنقش یک مفتی بالخیر دعا خواهد خواند.
گزارشنامه افغانستان

>>>   باید فرمول نواستعماری بی آزرمانه و ننگین
"پشتون اوغان امریکایی گماشته شده از سوی کاخ سفید"
به زباله دانی تاریخ افکنده شود.
نباید اجازه داد که پس از این امریکا برای ما رییس جمهور برگزیند.
هرگاه قرار باشد رییس جمهور ما پیش از پیش از سوی کاخ سفید بر اساس فرمول یک پشتون افغان دارای پاسپورت امریکایی گماشته شود، انتخابات به یک واژه پوچ و میان تهی و نمایشی مسخره و مضحکه مبدل خواهد شد.
بیایید انتصابات را به انتخابات تبدیل نماییم و خود را از شرمساری و آبرو ریرزی بزرگ تاریخی نجات دهیم!

>>>   من تا کنون افغانی از « ارذل غنی احمد ری » شیطان تر و چاپلس تر واقعاً ندیدم .

>>>   به ما غرض نیست که غنی مسلم است یا کافر اما نسبت به این گلبدین و عبدالله گک جاسوسان پاکستان و ایران بهتر و بهترین است باور کنید که نسبت به این گروپ های که بنام جهادی هستند انارکلی بهترین گزینه است که به وطن خدمت میکند باز خیانت کاران جنگی امده خوده کاندید میکننند افسوس صد افسوس

>>>   استاد سیاف در آخرین روز های حیات خود نباید از خود نام بد به جا بگذارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است