داعش، شاخه و ریشه...
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۰    ۱۳۹۸/۸/۷ کد خبر: 160712 منبع: پرینت

قتلِ البغدادی و الزرقاوی و بن‌لادن و ملااختر توسط امریکا و کشتنِ جوهر دُدایف و عسلان مسقط‌اف (روسای جمهور چچن) توسط روسیه و ترورِ شیخ یاسین و دکتر فتحی الشّقاقی (رهبران حماس و جهاد اسلامی) توسط اسراییل و ... صرفاً قطع کردن شاخک‌های درختِ تنومندِ افراط‌گرایی و پیکارجویی در دنیای اسلام به شمار می‌روند؛ در حالی که ریشه و تنه و قاعدۀ آن درختِ تناور هم‌چنان به قوّت و قدرت خود باقی است.

داعش و البغدادی و الزرقاوی دقیقاً پس از تهاجم امریکا به عراق و اشغالِ جابرانۀ آن کشور اسلامی پدید آمدند. البغدادی از زندان امریکایی‌ها آزاد شد و داعش را به وجود آورد. شبکۀ القاعده و بن‌لادن و الظواهری، در واکنش به اشغال افغانستان توسط شوروی و استقرار پایگاه‌های نظامی امریکا در سرزمین مقدس (عربستان) پدید آمدند. ظهور گروه‌های رنگارنگ جهادی در افغانستان، مولود و محصولِ تجاوز و اشغالگری شوروی در آن کشور بود. حتی تجاوز و اشغالگری کنونی امریکا در افغانستان، باعث ظهور شبکۀ حقانی، حضور داعش و تقویت پایگاه مردمی طالبان در این کشور گردیده است.

ظهور حزب الله و جنبش امل در لبنان، معلول و محصولِ تجاوز اسرائیل و اشغالِ بیست ساله‌ای بخش‌های از آن کشور بود. ظهور و حضور جنبش حماس و جهاد اسلامی در فلسطین، معلولِ غصبِ سرزمین فلسطین و ایجاد دولت یهود توسط غربیان در قلب دنیای عرب و اسلام بود؛ چنانکه ظهور افراط‌گرایی در چچن، پس از یورش ارتش روسیه و سرنگونی دولت منتخب و قانونی آن سرزمین پدید آمد.

بر پایۀ آنچه گفته آمد، ظهور و جولان گروه‌های پیکارجو و افراط‌گرا در دنیای اسلام، بیش از هر علت و عاملِ دیگر، معلول و مولودِ تجاوز و تهاجم، کشورگشایی و جهانگشایی، اشغالگری و سلطه‌جویی، دخالت و شیطنتِ غربیان در دنیای اسلام است. کشتن زید و بکر و ترور خالد و ولید، فقط بریدن شاخه است، نه کندن ریشه. قدرت‌های غربی اگر واقعاً در تکاپوی خشکاندن ریشۀ افراط‌گرایی و پیکارجویی در میان مسلمانان هستند، به تجاوز و تهاجم و توحّش و تاراج و استعمار و جهانگشایی و سلطه‌طلبی و یک‌جانبه‌گرایی و تحمیل و ترویج ارزش‌های غرب و حمایت از رژیم‌های منحط و سرکوبگر و ترویجِ کودتا و آشوبگری و تربیتِ مزدورِ رسانه‌ای و جوالی فرهنگی در میان مسلمانان و دیگر اقدامات خصمانه و استعمارگرانه در دینای اسلام پایان دهند؛ تا ریشه و انگیزۀ مبارزۀ قهرآمیز و پیکارِ مسلحانه در میان مسلمانان خشکانده شود.

مسیح ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
البغدادی
نظرات بینندگان:

>>>   اعلامیه طالبان
اگر دولت کفری بمباردمان خود را علیه طالبان و مردم بی گناه قطع نکنند ما در شهر کابل انتحار خود را شروع می کنم در آنصورت مسولیت بدی بدوش دولت دست نشانده کفری خواهد بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است