به مناسبت سالیاد رحلتِ پیامبر رحمت و رأفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۶    ۱۳۹۸/۸/۴ کد خبر: 160682 منبع: پرینت

"مايكل هارت" اخترـ فیزیکدان امریکایی یهودی طی 28 سال تحقیق و کند و کاو، کتابی نوشت تحت عنوان «صد چهرۀ تأثیرگذار تاریخ بشر». وی در آن اثر، پیامبر اسلام را در مقام نخستِ تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ بشر جای داد و ایزاک نیوتون، عیسی مسیح، بودا، کنفوسیوس و پُولُس (مبلغ مشهور مسیحیت) را در پنج رتبه‌ی بعدی قرار داد. یک پیامبر هموطن ما (حضرت زرتشت بلخی) نیز در جایگان 93 قرار گرفت.

هارت بعد از چاپ كتابش برای شرکت در يک نشستِ پژوهشی به لندن آمد؛ تا از انتخاب و گزینش خود (مخصوصاً در مورد پیامبر اسلام) دفاع کند. حاضرين با سوت وهیاهو، کوشش کردند مانع سخن گفتن او شوند. او در میان هیاهو و پارازیت حاضران، از ایده و انتخاب خود اینگونه با بیان ساده و محکم دفاع کرد:
« مردی روستازاده‌ از قريه‌ای به نام مكه بلند شد و به مردم گفت: من رسول خدا هستم، آمده‌ام تا مكارم (خوبى‌ها) اخلاق را به كمال برسانم. چهار نفر به او ايمان آوردند: همسر و رفيقش و دو طفل ديگر. ولى بعد از 1400 سال آمار مسلمان‌ها به یک میلیارد وهفت صد میلیون نفر رسیده است. امكان ندارد كه یک انسان به تنهایی یک میلیارد وهفت صد میلیون انسان را در طولِ 1400 سال فریب دهد و هرگز یک ادعای دروغین نیز 1400 سال عمر نمی‌کند! با گذشت چهارده قرن میلیون‌ها انسان حاضرند برای حفظ و صیانتِ از ارزش‌هاي پیامبرشان خود را قربانی کنند؛ در حالی که پیروان ادیان دیگر حاضر نیستند بخاطر پیامبرشان از بینی‌شان خون بیاید!»

مسیح ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحلت
پیامبر
نظرات بینندگان:

>>>   حضرت محمد صلی الله وسلم پیام آور انسانیت عزت وشرافت ومروت را در بین انسانهای بجا گزاشت و باطل را نابود و سخنان حق ،الله متعال را به جامعه انسانی به کلام شیرین خود ابراز داشت به همین خاطر پیروران آن صلی الله وسلم همه نیکان و نیک مردان در تاریغ بشریت اند ،میلونها هزار درود بر این پیغمبر الهی
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است