توافق پاکستان، روسیه، چین و امریکا در مورد افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۸/۸/۴ کد خبر: 160679 منبع: پرینت

توافق روسیه، چین، امریکا و پاکستان در مورد ادامه مذاکرات پیرامون وضعیت در افغانستان!
نمایندگان کشورهای پاکستان، روسیه، چین و آمریکا برای ادامه گفتگو درباره روند صلح افغانستان به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان کشور های پاکستان، روسیه، چین و ایالات متحده امریکا در خصوص ادامه گفتگو ها در مورد افغانستان به توافق رسیدند.

محمداعجاز چودری، معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت: پاکستان، چین، روسیه و ایالات متحده توافق کردند که مشاوره های چهار جانبه در مورد حل و فصل مسالمت آمیز وضعیت در افغانستان را ادامه دهند.
پیشتر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست چهارجانبه صلح افغانستان در مسکو با حضور ایگور مارگولف معاون وزارت امور خارجه روسیه، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، دین شیجون نماینده ویژه چین در امور افغانستان و اعجاز چودری معین وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد.

وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که نماینده روسیه در این نشست بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان تاکید کرد.
معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت: "من فکر می کنم بیانیه مشترک در مورد تمایل تمام جوانب در خصوص برگزاری نشست چهارجانبه در مورد افغانستان به زودی اعلام خواهد شد، ما مشترکاً در مورد مکان و تاریخ برگزاری این نشست از طریق کانال های دیپلماتیک اعلام خواهیم کرد".
محمد اعجاز چودری، معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت، این نشست بسیار مهم است و در صورت لزوم ادامه خواهد یافت.

یادآوری می‌کنیم، قرار است 3 روز دیگر نیز نشست بین‌الافغانی صلح به میزبانی چین و با حضور هیئت طالبان و شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان در پکن برگزار شود.
طالبان از اعزام هیاتی به رهبری «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان به این نشست خبر داده اما دولت افغانستان هنوز تصمیمش را برای حضور و یا عدم حضور در این نشست اعلام نکرده است.

رحمت الله راوند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توافق
روسیه
آمریکا
چین
نظرات بینندگان:

>>>   جای بس افسوس وتعجب است که در عصر اتم وقرن نمیدانم بیست وچندم هنوز استعمار واستثمار واشغال وتجاوز پر رنگ است وکشور ها وقدرت ها با سرنوشت ملت ها بازی مینمایند وخون انسانهارا مورد معامله قرار میدهند همه میدانند که موضوع افغانستان را خود خراب نموده وتا این حدحاد وناگوار ساخته اند از تقریبا چهل سال بدینسو افغانهارا توسط ایادی خود ساخته ای خویش میکشند ومیسورند وبه تباهی میکشانند وباز بر جنازه ای ما اشک حسرت میریزند وبه ناحق مجالس ومحافل ترتیب میدهند که در واقع این گرد هم ای ها بخاطر هرچه بیشتر کشتن وکدام یک پیش تر کشتن ملت عزیز ماست ولی افغانها به زبان حال برای شان مساچ میفرستند ومیگویند که مارا زخیر تو امید نیست شر مراسان دیگر مردم جهان منجمله افغانها اگاه شده اند ومسببین اصلی این حوادث راخوب درک مینمایند ومیشناسند وبه این ترفند ها وخیمه شب بازی ها فریب نمیخورند
تبنگچی

>>>   اشرف غنی جدیداً وزارت امور صلح را ایجاد کرده است.
اگر این صلح زودتر انجام شود،این وزارت خاته لغو و کارمندان بیچاره این وزارت بیکار میشوند.
درین حالتی که میلیون ها نفر در افغانستان از بیکاری رنج میبرند،با از بین رفتن وزارت امور صلح،به تعداد این بیکاران افزوده میشود.

>>>   تنها راه نجات افغانستان تجزیه است هر قومی برای خودش یک کشور تشکیل دهد تا برای همیشه اختلافات تمام شود
ابو محمد - هرات

>>>   غنی وطن را تباه کرد خداوند با فامیل و یار و یاورش تباه اش کند.

>>>   من نميدانم ساحب افغانستان خودافغانهاست يا امريكا پاكستان جين ما ازخود سرنوشت داريم ياهميشه غلام اين كشورهاباشيم
{دين محمد ازكابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است