بزرگترین تجمع ملاهای افغان در فتوای جهاد علیه ربانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۸/۸/۴ کد خبر: 160674 منبع: پرینت

فتوای جهاد علیه برهان الدین ربانی، نماد جهاد افغانستان و احمدشاه مسعود تاجیک نسب!

صدها ملا از قوم و قبایل مختلف پشتون از طرق مختلف از جمله سواری موترهای جیپ، لاری، اسپ و خر و گاو در ماه های سرد بهاری ۱۹۹۶ بصوب قندهار حرکت می نمایند. بتاریخ ۲۰ مارچ ۱۹۹۶ حدود ۱۲۰۰ تن از نقاط مختلف افغانستان بحیث مهمان ملا عمر کور غلزی و بخاطر تایید وی در مقام و منزلت رهبری مسلمان ها وارد شهر قندهار می گردند. این بزرگترین تجمع ملاهای افغان در تاریخ معاصر افغانستان بود. در این ملابازاری هیچ اثری از فرماندهان نظامی، ملک ها، خان ها، مجاهدین جنگ شوروی، نمایندگانی از قبایل غیر پشتون از جمله تاجیک، هزاره، ازبیک ... دیده نمی شد.

برای ده ماه متواتر تلاش طالبان برای فتح کابل بعد از تلفات سنگین بی نتیجه ماند. این شکست ها تشویش هایی را در صفوف نظامی و ملکی طالبان باعث می گشت. شمار زیادی در صفوف طالبان مذاکره و مفاهمه را با رژیم مستقر در کابل برهبری برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود توصیه می کردند. اما بودند کسانی که با این پیشنهادات موافق نبوده و پیروزی نظامی پشتون ها زیر نام طالبان و شکست قطعی مخالفان از قبیل اقوام و قبایل غیر پشتون را در سر می پروراندند. ناظرین بی طرف و خیرخواه به این نظر بودند که نی طالبان قادر به فتح کابل بوده می توانند و نی هم احمدشاه مسعود قندهار را فتح می تواند. اگر طالبان کابل را هم فتح می کردند ساکنین غیر پشتون افغانستان به هیچ صورت تسلیم حکومت طالبانی نمی گشتند. در پشت پرده، مذاکرات فشرده بین طالبان و نمایندگان ملل متحد صورت می گرفت که بجز قاضی همایون، سفیر پاکستان مقیم کابل، دگروال امام، صاحب منصب آی اس آی و جنرال قونسل پاکستان مقیم هرات احدی حق شرکت در همچو مذاکرات را نداشتند.

تمام تلاش ها بدور این محور می چرخید که نقش ملا محمد عمر مجاهد کور را بحیث امیر المومنین و رهبر بلامنازعه تصویب نمایند. نام رسمی افغانستان به امارت اسلامی افغانستان تغییر کرد. بتاریخ ۴ اپریل ۱۹۹۶ ملا محمد عمر کور خرقه پیچان از بالای بام زیارت خرقه در ملای عام ظاهر گشت. ملاهایی که در محوطه خرقه جمع گردیده بودند با نعره های تکبیر و امیر المومنین ظهور ملا عمر را به این شکل بدرقه کرده و بیعت خویش را به امارت وی اعلام می کردند. این مراسم شبیه بیعت سرداران قریش در اجماع امت در تایید عمر بحیث خلیفه دوم مسلمان ها در شهر مکه بعد از رحلت پیغمبر بود. خرقه پوشی ملا عمر کور این پیام را می داد که وی نی فقط امیر مسلمان های افغانستان بلکه امیر کلیه مسلمانان کره ارض بود. این مراسم با صدور فتوای جهاد علیه پروفیسور برهان الدین ربانی رییس دولت اسلامی افغانستان پایان یافت. در این فتوا همچنان آمده بود که طالبان بجز پیروزی قطعی نظامی با هیچ گروه یا دسته در افغانستان راه مذاکره و مفاهمه را در پیش نخواهند گرفت. در مورد سهم زنان در کارهای خارج از منزل و تحصیل زنان آمده بود که بعد از پیروز قطعی طالبان و تاسیس یک نظام اسلامی در این مورد تصمیم اتخاذ خواهد شد.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
ملاهای افغان
نظرات بینندگان:

>>>   انار ګل کوچي. جهاد بر ضد ربانی نبود بلکی بضد شروفساد بود در این شر وفساد ربانی تاجک، مزاری ، محقیق هزاره ،وگلبدین وسیاف هم پشتون بود این نفرهای بود کی نه تنها کابل را ویران کردند بلکی افغانستان را تجزیه میکرد الحمدلله که ملت افغانستان با یک صدای ملامحمدعمر مجاهد رحمه الله استاد شد و این هما کثافات از کابل تا کلاب رساندند نجیب مزاری مسعود را از سرزمین پاک افغانستان ابدالابد با اخرت ارسال نمودند و بعد از شر ربانی هم ملتی افغان نجات دادند
الحمدلله

>>>   Abdul Hamid
آفاق پنجشیری جناب انارگل کوچی دوست فیسبوکی من است. از نگاه قومی ایشان غلزی. وی اول خلقی بود و زیر قومانده حفیظ الله امین تا توانست کشت و بعد طالب کشت تا توانست وطن فروشی و خود فروشی کردند اما تمام این گپ ها را بخاطر خدمت برای افغانستان کرد. وی از افتخارات افغانستان گپ می زند. وی به زمامداران افغان از جمله امیر دوست محمد افتخار می کند. وقتی من برایش گوشزد می کنم که امیر دوست محمد یک مردگاو سیاسی بود. انارگل کوچی قبول دارد که امیر دوست مثل سایر امرای افغان مردگاو بودند ولی بخاطر اینکه خود را خوش ساخته باشد مدعی است که مردگاوی افغان ها بخاطر افتخار است که آنها سر ....می کنند.

>>>   Morshed Faruqi
متاسفانه خارجيها هميشه مردم ما را با تحركات بيجا تشويق ميكنند از ساده دلي مردم ما استفاده كرده أهداف خويش را پيش ميبرند حدود 271 سال است همين قصه در كشور ما جريان دارد.
ملا محمد عمر يك مجاهد ضد شوري بود اما هيچ برتري از استاد رباني نداشت

>>>   Abdul Hamid
خدا افغانستان را شرمانده که سرنوشتش در دست ملا عمر کور ورق خورد. ملا عمر کور نام بود و تمام گپ ها توسط آی اس آی صورت گرفت. غنی احمدزی راست گفت که طالبان از قبیل عباس ستانکزی و ملا برادر ... بدون اجازه پاکستان حق پرواز از کراچی به دوحه را ندارند. ملا برادر را آی اس آی پاکستان در زندان آنقدر .....که چشم هایش را عین و غین ساخته. امریکا هم منافقت دارد که زلمی خلیلزاد را بحیث نماینده امریکا با این گروه نابکار موظف به مذاکره می نماید.

>>>   خرقه یی که چهارده صد سال چرک و بدون شستن در کنج یک زیارت مانده شده باشد و پوپنک زده باشد،اگر آدم بپوشد،نتیجه اش این میشود که بر سر ملا عمر و طالبان آمد.
اگر این مرتبه ملا هیبت الله آن را میخواست بپوشد،باید اول خوب در یک ماشین کالا شویی آن را بشوید،در درجه صد درجه که کاملاً چرک های اًن برود،بعداً بپوشد.
امکان این نیز میرود که چون چهارده صد سال از اًن گذشته است و تار های اًن ضعیف شده است،در ماشین کالاشویی در صد درجه کاملاً آب شود و از بین برود.
بنأ ایمطور فکر نکنی که حضرت محمد بعد از چهارده صد سال،معجزه کرد و خرقه خود را از ماشین کالاشویی کشید و به لوح المحفوظ برد.

>>>   خنداور اینست که محمد عمر که طالبان انرا ملا خطاب کرده و به ان بنام امیر المومنین یاد کردند عمر اصلا بیسواد مطلق بود و دستار بندی ملاه ی نگردیده بود این همه جمع اوری نیمچه ملا ها و که بیشتر شان حتی مانند عمر کور بیسواد مطلق بودند مه فنوا دادند حهاد علیه پروفیسور استاد شهید ربانی و سقوط حکومت اسلانی انرا مصرف پول ای اس ای و فعالیت ای اس ای دستور استخبارات پاکستان جهت سرنگون حکومت مجاهدین به رهبری استاد شهید برهاندین ربانی بود که به کمک و همکاری فوج پاکستان همراه با سلاح مدرن و پیشرفته ان و فعالیت ای اس ای بنام طالبان سبب گردیده بود تا قسمت زیاد خاک کشور ما را پاکستان بنام طالبان امارت اسلامی خود ساز پاکستان در اشغال شان در اورند که با کمک جامعه جهانی در سال ۲۰۰۰ میلادی به اشغال خاتمه بخشیدند حال که طالبان جاسوسان پاکستان اسرار زیاد از خروج قوای امریکا و ناتو را دارد دلیلش همین است که افغانستان را از اشغال توسط نظامیان پاکستان و امارت خودساز انکشور بزیر نام طالبان نجات دادند طالبان از زمان تاسیس ان که دردوران حکومت مجاهدین در پاکستان شکل گرفته تا امروز نه مثتقل بوده و نه استقلالیت خود شانرا دارند طالبان سخنگویان پاکستان هستند خواست پاکستان را مطرحه میکنند .

>>>   عبددالحمید کیست؟ تا حالا کجا بودی و چرا سکوت کرده بودی؟

>>>   چه داستان کهنه بود

>>>   اگر استاد ربانی مهمانی چرب تر تشکیل میداد وتعداد پنجهزار ملارا از سراسر افغانستان د عوت میکرد وشکم شانرا خوب چرب می نمودپنوای محکمتر برضد آن ملای ناقص العضو صادر میکردند ،چون کسیکه ناقص الاعضا باشد نمیتواند امیرالمومنین باشد این حرف حضرت صاحب مجددی است ، کسیکه بنیان گذار جهاد درافغانستان بود ،
ر

>>>   به نظر من مطالعات عبدالحمید در حوره افغانستان و رهبران باد کنکی این دیار ناقص باشد چراکه ایشان تنها ملا محمد عمر کور را گفته اند با نوچه و نیچه اش فتوای جهاد عیله ربانی دادند . در حالیک فتوای جهاد را همه این بادکنک ها علیه طرف های خود داده است که در این مختصر شرح آن نمی گنجد .بروی تاریخ این .... را در طول پس از خروج ارتش سرخ مطالعه بفرما

>>>   جهاد برای ما یک کلمه است مترادف فساد، و در عمل نیز همیشه علیه منافع ملی ما از آن کار گرفته شده، جهاد علیه امان الله خان بانی استقلال و مرد میدان برای انکشاف و ترقی کشور توسط این فسادپیشه های جاهل که به قئرت رسیدن چرک ترین و بویناکترین شخص تاریخ یعنی بچه سقو وحشی تمام شد، جهاد علیه حکومت داودخان و جهاد علیه حکومت حزب دیموکراتیک و جهاد علیه دوستم و جهاد و جهاد و تف جهاد همین اکنون علیه حکومت افغانستان، اگر اصحاب دوران پیغمبر و حتی خود پیغمبر اسلام را بر کرسی حکومت افغانستان بیاری بازهم اجنتک های بیگانه قبول ندارند و بنام جهاد علیه او بغاوت میکنند.تاریشه این فسادیان کنده نشود مردم ما روزگار خوب نخواهد داشتند.آغازبدبختی های زمان داود رفتن گل بدین و ربانی و مسعود و داردسته شان به آغوش آی ایس آِی بود که در زمان داود این بغاوت را علیه کشور آغاز کردند و از حریق کردن مکاتیب تا به شهادت رساندن معلمین حتی ملازمین مکتب این اوامر پاکستان را بجا کردند.

>>>   انارگل جان توازسیاست چی میدانی دمبال اشترچرانی خودباشید

>>>   قيام طالبان عليه حكومت اسلامي مجاهدين كه در راس ان حكومت دو پروفيسور علم دين اسلام و هردو هم رهبر جهاد افغانستان بودند يك قيام نه بلكه بغاوت بود . در تاريخ افغانستان تا حالا يك رييس جمهور به سطح علمي پروفيسوري دين و رهبر ازادي و جهاد افغانستان به جز از پروفيسور رباني وجود نداشته.
طالبان نسبت كينه و نفرت قومي احكام اسلام و قران را ناديده گرفته و بدون توجه به أيه اطيع الله و اطيع الرسول و أولوا امر منكم عليه پروفيسور وباني بغاوت نمودند و به همين اساس انها را استاد پروفيسور سياف تا امروز باغي ميداند و مقابله عليه باغيان را جهاد ميشمارد.
طالبان عامل أساسي امدن پاكستاني ها و عربها در افغانستان بودند كه ان باعث امدن چهل كشور ديگر به افغانستان شد. بغاوت طالبان عليه حكومت اسلامي مجاهدين باعث از بين رفتن تمام افتخارات جهاد افغانستان گرديد و افغانستان در در گودال جهالت و بد بختي و تعصبات قومي و جنگ هاي داخلي و خارجي فرو برد.
سليمان كوهدامن

>>>   عبدالحمید من نه میخواهم باشما وارد دیالوک شوم اما گفته ملا نصرالدین که عاقلا خودش میدانند کی ها مرده گاو وپیشه روسپی ګری را دارد شاید فهمیده باشید
بی خبر

>>>   درست گفته اند که اوغان که غول نبود اوغان نیست.

>>>   فعلن که مسئولین ارگ مشغول کار های چلو گری هستند.

>>>   ظهور طالبان يك پروژه مشترك امريكا، انگليس و پاكستان بود. پاكستان وظيفه تطبيق انرا داشت . پاكستان از خلقي هاي بگيل و طالبها يك جريان ائتلافي ساخت و در پشت پرده اردو پاكستان و آي آس آي بود. يك دوره وحشت و بربريت بود. ملاهاي پلو خور خو در طول تاريخ به نرخ روز فتواء داده اند. بد بختي اين ملت در همين است.

>>>   عبدالحمید فکر کنم که خودت یا از جمله کمونستان سابق هستی که میخواهی تفرقه ودرز را در بین افغان های عزیز خارج از اینکه به کدام قوم وقبیله ارتباط دارد میندازی ویا اینکه خودت از جمله بیسوادان هستی که تا حال نمیدانی حضرت عمر رض الله عنه خلیفه چندم بود و قصه های بیدون اتکا به راستی و. صداقت آن اصحاب رسول امین را به کلمات ناخوشایند ابراز میداری میخواهی در این صحفه یک مناقشه مذهبی را بیندازی ،از خداوند متعال ارزومندم که تو و امثال تو را اصلاع کند تا نتوانید مردمان مملکت عزیز مان را بنامهای مختلف متهم و در وسوسه های .....خویش شریک سازید
عبدالله ریحان

>>>   ملا عمر وجود خارجی نداشت و ندارد
یک عکس از یک کور پاکستان گرفت و بعداز یک زمانی یعنی به اصطلاح بعد از مرگ ملاعمر پخش کرد
مگر نشنیده بودید که میگفتند ملاصاحب امیرالمومنین از پشت پرده گپ میزند
اینها همه چال بازی های باداران پاکستان است که توسط پاکستان روی صحنه می اید و نقش بازی میکند و بعد به وجود نیامده از دنیا می روند
حیف این همه نادان های که هنوز باور دارند که ملا عمر بوده

>>>   اوغان ها باید شیوه خود را تغیر دهند وگرنه با این دنیای مجازی رسوا که شده بدتر هم می شوند و بدتر از همه اینها در تاریخ ماندگار می شود

اوغان ها مثل امریکا فکر می کنند که مردم هنوز خر و جاهل مانده و نمیدانند که چال و نیرنگ روان است، بلکه همه میدانند که زیاده خواهی اکثریت خواهی دیگر راه کهنه است که سیاستمدارهای شان هنوز در آن روانند

بازهم صدهزار رحمت به همان کمونست ها که میگفتند ، امتیاز فقط کار است نه دین نه قوم نه سمت و نه زبان فقط کار کار کار
اما امروز ملاهای به اصطلاح اسلامی اوغان ها همه را گندیده ساخت و خود در بوی آن خوابیده است و از مردم خود بهره کشی دینی میکنند که نه این رسم دین اسلام است و نه راه انسانیت

>>>   ملا باشه مثل ملای شهر ما بسیار کاکه و جوان است
ده قصه هیچکس نیست نی پروای رسول خان شه داره و نی گپی ازو زوراورهای شه قبول داره فقط خودش میفامه و کلاهیش
یک کم بچه باز است بس خلاص
دیگه کاکه ملاست
چرخی

>>>   ملای شما از کدام شهر است
حتما یا قندوزی است یا قندهاری
یک کم چی که زیاد بچه باز باید باشه
تو که خبر شدی باید آب از سر گذشته باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است