شکستاندن قفل درب مرکز انتخابات، واقعیت یا شایعه؟
نیروهای ویژه پولیس درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون انتخابات را شکستانده و شماری از این نیروها وارد این مرکز شده‌اند. ورود افراد مشکوک تحت نام‌های مختلف به کمیسیون انتخابات، نگرانی‌ها را افزایش داده است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۸/۷/۳۰ کد خبر: 160632 منبع: پرینت

علی احمد عثمانی رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک کنفرانس خبری از حمله به سرور مرکزی کمیسیون انتخابات خبر داده گفت: حمله به سرور مرکزی معلومات کمیسیون را حمله به حیثیت کمیسیون انتخابات و مردم افغانستان می‌دانیم. به گفته وی، ما چشم‌دید خویش را از اتفاق دیشب با رهبری کمیسیون انتخابات به میان گذاشته‌ایم و خواهان بررسی این موضوع هستیم.
وی اضافه کرد: ما خواهان روشن شدن تمام جوانب این حمله از سوی کمیسیون انتخابات هستیم که چرا بالای دیجیتال سنتر حمله صورت گرفته است، به چه منظور؟ آیا آنها به هدف خویش رسیده‌اند؟ این‌ها سوالاتی است که تا جواب برای‌شان داده نشود اجازه شمارش آرا را نمی‌دهیم.

مولانا محمد عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات نیز شکسته شدن قفل را تایید کرده گفته است: نیروهای ویژه پولیس درب مرکز جمع آوری اطلاعات دیجیتالی کمیسیون انتخابات را شکستانده و شماری از این نیروها وارد این مرکز شده‌اند.
او گفت: « چند نفر از این‌ها (نیروهای ویژه پولیس) قفل دهلیز را شکستانده‌اند و داخل شده‌اند. من جزییات بیشتر ندارم چون ما تقسیم وظایف از ارگان‌های امنیتی در اینجا نداریم و پنج نهاد امنیتی این جا کار می کند.»
وی افزود: ورود افراد مشکوک تحت نام‌های مختلف به کمیسیون انتخابات، نگرانی‌ها را افزایش داده است. آنچه که بنام وضعیت امنیتی در طول هفت ماه در داخل کمیسیون وجود دارد شبیه به یک جبهه جنگ است نه یک اداره ملی مستقل دولتی.

اما وزارت داخله ادعای ورود نیروهای ویژه به بانک اطلاعات کمیسیون را بی‌بنیاد می‌خواند.
بااین حال کمیسیون انتخابات با انتشار اعلامیه‌ای تاکید کرد که نشر گزارش هایی نادرست در این زمینه، سبب سوء تفاهم برای ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله شده است و ماجرا را طور دیگر توضیح داده است:

۱. اتاق/مرکزی که در آن ماشین های بایومتریک قرنطین شده تحت کار تخنیکی قرار دارد. تمام روند کاری آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین پیش می‌رود و در ختم هر شفت کاری، دروازه آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین قفل فلزی می‌گردد. نمبر قفل دروازه این اتاق/ مرکز در نزد ناظرین تیم های مختلف انتخاباتی موجود است و با حضور داشت آنان باز و بسته می‌شود.

۲. همچنان کمیسیون، برای تمام کاندیدان حساب کاربری خاص را داده است که هرگونه تغییرات در سرور مرکزی جمع بندی و بررسی معلومات دیجتالی برای آنان قابل مشاهده است. قابل یاد آوری است که مرکز جمع بندی دیجتالی که در منزل اول این ساختمان قرار دارد در ختم شفت های کاری اصل دروازه طور نورمال قفل می‌گردد که معلومات این مرکز(عکس فورم نتایج و فورمه دیجتالی) بر علاوه که قابل دسترس برای تمام کاندیدان است توسط هیات مؤظف به مرکز ملی جمع بندی نتایج جهت مقایسه قبلا انتقال یافته است.

۳. به صورت معمول در ختم جریان کار روزانه دروازه های عمومی دفاتر کاری توسط اشخاص موظف توسط سیل(SEAL) های عادی قفل گردیده و در صورت ضرورت و با آغاز روز کاری با حضور داشت اشخاص مسوول باز می‌گردد. شب گذشته هم دروازه عمومی ساختمان آموزش های انتخاباتی که در آن، اتاق انتقال اطلاعات ماشین های بایومتریک به سرور مرکزی قراردارد بعد از اتمام کار، اتاق انتقال اطلاعات بایومتریک با حضورداشت ناظرین قفل فلزی گردیده و ناظرین نمبر آن را یاداشت نموده است. دروازه عمومی تعمیر نیز بصورت عادی سیل گردیده است. اما؛ با توجه به تهدیدات بلند امنیتی که برعلیه تأسیسات کمیسیون وجود دارد، نیروهای امنیتی پهره داری های خویش را در هر بخش افزایش داده اند. شب گذشته نیز نیروهای امنیتی به منظور پهره داری در پیش تعمیر ریاست آموزش مستقر می شوند اما بنا به سردی هوا خواهش می کنند که به داخل دهلیز پهره داری کنند که صرف دروازه عمومی بدین منظور با حضور داشت شخص مسوول و مسئولین پولیس ملی باز می گردد.

۴. بنا به گزارش های که باعث سؤی تفاهم برای ستاد محترم انتخاباتی ثبات و همگرایی شده است ناظرین ارشد این ستاد در همان آغاز شب به کمیسیون می رسند و سه تن آنها به شمول رییس محترم ستاد شخصاً با همراهی مسئولین نیروهای امنیتی از قفل اتاق انتقال اطلاعات ماشین های بایومتریک دیدن می نمایند و شماره های آنها را با یاد داشت های ناظرین شان مطابقت می دهند که هیچ گونه تفاوت نداشته و می گویند که این پهره داری نیز بیرون تعمیر باید باشد که بعد از قفل فلزی دروازه عمومی با رضایت خاطر کمیسیون را ترک می کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
قفل
نظرات بینندگان:

>>>   عجب حمایتی
پولیس تا حال این قدر عقل ندارد که افراد موظف خودرا چگونه در مقابل سرما محافظت کند.
حماقت هم از خود حد دارد.
وزیر داخله شرم است تو فرزند پدرت هستی یا کدام گپ دیگر است.

>>>   وزیر داخله شرم است تو فرزند پدرت هستی یا کدام گپ دیگر است.
نه خیر ! وزیر داخله صد در صد فرزند پدرش است و هیچ گپ دیگری در کار نبوده انشالله و وظیفه ملی خود را به احسن وجه این بچه پدر انجام میدهد .

>>>   هدف اینست که باید غ برنده باشد بنا این کار لازم وضروری بود،شما فکر میکنید که اگر عبدالله سی ملیون رای هم برده باشدرئیس جمهور میشود؟؟
تعد اد رای شرط نیست رئیس جمهور همین غ است ،

>>>   Touryalai Ghiyasi
دمکی فارغ از سیاست؛
قديما در شهر كهنه كابل يك سماوار / رستورانتی بود بنام «كافی للی». احوالدارها و داروغه ها و چوكی دار های محل نيمه شب ها وقتی از سرمای شديد زير صفر زمستان به ستوه می آمدند به زور خوده در كافی للی مي انداختند.
نكته: ربطی به «كافی ننگی» در محوطه كميسيون انتخابات... ندارد

>>>   کسانیکه قفل هارا شکستانده وداخل شده اند باید مجازات وبه محکمه جهت تحقیق معرفی شوند اگر تیم دولت ساز دست داشته باشد باین سربازان هیچ چیزی نمگویند .اگر خودسرانه فقل هار شکستانده باشند باید سخت پرسان شود معلوم میشود که کسی پرسان نمیکند یعنی که بدستور تیم شده باشد.نه خودسرانه یاهوای سرد یا تانکر آب .عبید.

>>>   جای خجالت است که کته کته آمها دست به اتهام های طفلانه میزنند .
از این معلوم میشود که سرنوشت ملت برای چند آدمک مزدور ، خائن و ظعیف العقل ارزش مرداری سگ را هم ندارد .
قفل های چینایی را میتوان در ظرف یک دقیقه با دوتا سوزن باز کرد ظرورت شکستن ندارد .

>>>   تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها !
کاملآ مشهود و واضح است که غنی احمدزی کوچی این فاشیست و مستبد طراز عبدالرحمن خانی میخواهد با هرترفند ، حیله و نیرنگ بقدرت بازگردد ، این مار محیل و روباه مکار با تطمیع فاشیستان هم قبیله اش مانند خوشحال شیرچوشک خور و ننگ فاشیست میخواهد در نتایج انتخابات دست کاری و دوباره بقدرت بماند ، این مجنون قدرت با ناصالح غلام بچه درباری از پرکردن صندوق ها کاملآ نا امید شده ، حالا بفکردست کاری در نتایج انتخابات اند و درین زمینه از تمام امکانات دولتی استفاده میکنند ، پولیس و نیروی های امنیتی بایست که بیطرف باشند ولی خوشحال سادات که هنوز بوی شیرش از دهنش میاید وتوسط غنی کوچی فاشیست به صفت معیین ارشد امنیتی گماشته شده ورتبه جنرالی را نصیب شده ، گوش بفرمان بادارش است.
کابلی

>>>   عجب !
روزنه دها تن فرزندان غریب درسنگر دفاع ازمیهن مان به شهادت میرسد ودها معیوب مان با فقربسر میبرند یک مسوول دلسوز را ندیده ام که به صدای شان گوش دهد آن هم درهواسرد دل شان سوخته این عمل را انجام داده اند.
قمبر "عیار"

>>>   یک مرد پیدا نمی شود که این اشرف غنی را از صفحه روزگار محو کند؟

>>>   به همین غول های بیفرهنگ یکی بفهماند که تنها موجودیت برچست در عقب برگه رای معنی بیومتریک را نمیدهد۰

>>>   سو تفاهم بوده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است