تقلب در قالب حمله بر «دیجیتال سنتر» کمیسیون
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۸/۷/۲۹ کد خبر: 160625 منبع: پرینت

حمله بر «دیجیتال سنتر» کمیسیون انتخابات از این قرار بوده؛
ناظر عبدالله می گوید:
پس از وقفهٔ چاشت فضا در کمیسیون کم کم غیر عادی می‌شد و رژه نظامیان پر رنگ‌تر می‌شد. ساعت‌های پس از ۲ چاشت بود که مولانا عبدالله از دفتر کارش بیرون شد و سوار موترش شد و محافظانش با موتر تعقیبی از عقبش راه افتادند. ما چند تن با دوستان و همکاران در نزدیک تعمیر کمیشنران ایستاده بودیم و نیم ساعت بیشتر از رفتن آقای مولانا نگذشته بود که خبر رسید یک مهاجم که قصد حمله بر جان او را را داشت دستگیر شده. فضای داخل کمیسیون لحظه به لحظه مشکوک و نظامی تر می‌شد. قطعه CRU (قطعات خاص) در صحن کمیسیون پایین و بالا می‌رفتند انگار اینجا «دشت بکوا» باشد. دیدیم آقای «مل» معاون کمیسیون انتخاب از دفترش بیرون شد و مستقیم طرف تجمع ما آمدند و با دست و پاچگی و پریشانی خطاب به ناظران گفتند از این ساحه دورتر بروید تا خدای نخواسته حادثه‌ی رخ ندهد و بهتر است در یک اتاق تشریف ببرید. آقای نو‌اندیش اعتراض کردند که برای ناظران یک جایی مناسبی درنظر گرفته نشده است و در چنین حالات کجا باید حضور داشته باشند. آقای مل با پذیرش این اعتراض اما تاکید می‌کرد عجالتا در جایی قرار بگیرید.

پس از صحبت‌های آقای مل، حضور نظامیان و امنیتی‌ها در اطراف تعمیر کمیشنران بیشتر می‌شد. کسی از مسوولین امنیتی برای ناظران اطلاع دادند که چند مهاجم انتحاری وارد کمیسیون گردیده اند و هر لحظه احتمال دارد حادثه واقع شود. پخش این خبرِ مشکوک فضا را برهم زدند و کارمندان کمیسیون شروع کردند به رخصت شدن. هنوز ساعت ۴ نشده بود که کارمندان مرکز نتایج و دیگر بخش‌ها با عجله رخصت شدند.

من، فهیم فطرت، وکیل صمیم، اسرار کاظمی، هادی و ... در دهلیز بخش رسانه‌های کمیسیون نشستیم و در مورد اوضاع کمیسیون و برخورد مشکوک تبصره می‌کردیم. ناگهان مولانا عبدالله به کمیسیون برگشت و مستقیم وارد مرکز رسانه‌ها گردید. مولانا خیلی ناراحت و برآشفته به نظر می‌رسید. همه دورش جمع شدیم و از حادثه حرف می‌زدیم. آقای مولانا به پشت میز مطبوعات کمیسیون قرار گرفت، تجهیزاتی که از مهاجم به دست آورده بود روی میز پهن کردند و به همکاران بخش دستور دادند تا تلویزیون ملی که همیشه‌وقت حاضر در تالار است، نشرات فوری را آغاز کند تا در مورد حادثه توضیح دهد. اما آقای مل تلاش می‌کرد مانع نشست خبری مولانا گردد و در بیخ گوش مولانا چیزی می‌گفت که با واکنش تند آقای مولانا مواجه شد و نشست خبری آغاز شد که شما حتما جریان قضایا را دیدید و شنیدید.

نشست پایان یافت و شمار کمیشنران، کمیسیون را ترک می‌کردند، اما فضا غیر عادی به‌نطر می‌رسید. یکی از همکاران ما خبر دادند که دارالانشا گفته امشب را کار نمی‌کنند و ناظران می‌توانند برگردند. من، فهیم فطرت، وکیل صمیم و ... به طرف دفتر رییس دارالانشا راه افتادیم تا در این مورد تعطیلی بخش شب با آقای ننگ صحبت کنیم. دم دفتر آقای ننگ غیر عادی با سربازان قطعه خاص محافظت می‌شد. ما مستقیم وارد دفتر آقای ننگ شدیم که دستیارش مانع ما شدند، گفتند ننگ یک جلسه مهم دارد. چند لحظه در پشت دفتر رییس دارالانشا انتظار کشیدیم که دو شخص که به اصطلاح جلسه مهم داشتند، از دفتر ننگ خارج شدند و این دو بزرگوار، آقای رشتیا معاون عملیاتی ننگ و بارکزی رییس بخش تکنالوژی بودند. بدون اینکه با آقای ننگ ببینیم، موضوع رخصتی بخش شب را با آقای رشتیا ‌و بارکزی در میان گذاشتیم.

در حال صحبت بودیم که یک گروه ۱۰ نفری از ناظران تخنیکی دولت‌ساز هم وارد دارالانشا شدند اما بدون اینکه حرفی و یا اعتراضی از کار شب داشته باشند، راحت در کوچ‌ها نشتند و منتظر بودند که ما خارج شویم تا آنها صحبتی داشته باشند. من داشتم به وضعیت مشکوک‌تر می‌شدم. حمله بر جان مولانا، شایعه ورود انتحاری‌ به کمیسیون، گشت‌و گذار قطعات خاص در داخل کمیسیون، تعطیلی بخش شب و ورود ناگهانی و مشکوک ناظران دولت‌ساز در اوقات شام به دارالانشا، همه خبر از یک رویداد مشکوک می‌داد.

ما به عنوان ناظران بخش روز داشتیم از کمیسیون خارج می‌شدیم، موضوع را به همکاران ناظران بخش شب که حاجی صاحب فاروق و ... تازه رسیده بودند توضیح دادیم و گفتیم پیگیر مساله باشند تا از طرف شب کار خلافی انجام ندهند. ساعت ۱۱ شب بود که خبر دریافت کردیم که قطعه خاص CRU اتاق های مهم مرکز نتایج و اتاق دستگاه های بایومتریک را باز کرده‌اند و در هماهنگی با ناظران دولت‌ساز، همان دستهٔ که شام به دارالانشا آمده بودند، در همکاری با دارالانشا دست به کار شدند و به مواد حساس دست زده اند و اقدام به پروسس کرده اند.

اما صبح منابع در کمیسیون گفته‌اند آقای مل به نیروهای قطعه خاص گفته بودند که از اتاق های مهم و مرکز نتیج ملی محافظت کنند و به همین منظور رمز های دهلیزها شکسته شده و برخلاف اصول کاری، این نیرو ها وارد دهلیز ها شده بودند. جزییات بیشتر و اینکه چه کاری در شبی که همه را رخصت کرده بودند، روشن خواهد شد.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیجیتال سنتر
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   تا چند روز پیش خوشحال سعادت یک انسان متعصب، قوم‌گرا، و نمی‌دانم چه و چه که نبود، دیروز به یک‌باره قهرمانش ساختند اما امروز بازهم اورا یک مخرب و نمی‌دانم چه و چه که نمی‌خوانند. صد حیف!
و ملتی‌که در نداشتن حافظه‌ی شان واقعن هیچ شکی باقی نمانده‌است.
یادمان باشد که همه چیز تنها چند ستاتوس بی محتوای فیسبوکی، روزمره‌گی و دشنام دادن به خودی ها نیست!
مرتضی‌جلالی

>>>   Touryalai Ghiyasi
حمله نظامیان بر يك نهاد ملي و مستقل خيانت ملي ست، و كودتا عليه آرای مردم، تجاوز یست صریح به حريم پاك ارادهٔ جمهور مردم. جمهور و جمهوریتی که آنرا مثل گِل خشک به دیوار سینه مان می کوبیم.
اگر رییس صاحب جمهور، جلو اعمال وطن بر اندازانهٔ حلقه فاشیستی مافیایی درون قدرت، را نگیرد و دست شان را از مقدرات مملکت کوتاه نسازد، ناگزیر مردم باید کمر بند های خود را ببندند و از سقوط نظام و ارزش های شهروند-جمهوری و حقوق اساسی خویش، پاسداری نمایند.
چونکه، فاشيسيم به مثابه يك ايديولوژي، هرگاه در ميان احزاب سياسي، گروه هاي سياسي فرهنگي اجتماعي ناسيوناليست قومي، ظهور نمايد و از طريق اين جريان ها در ساختار هاي دولتي رخنه كند چون ويروس سرطانی بلاخره هر نوع نظام و سلطهٔ مقتدري را زمينگير ساخته فرو مي ريزد.

>>>   " شب‌هنگام وارد کمیسیون شده اند" فکر کنید کار کدام تیم است؟ مشخص" تیم دولت‌ساز"! ادعای این خبر و پخش و نشر آن کار ساده نیست. اگر واقعیت نداشته باشد، نشر کننده به سرنوشت ملت بازی کرده و باید به دادگاه عدلی معرفی شوند. ردِ این خبر نیز کار ساده نیست. کسیکه می‌خواهد این خبر را شایعه بخواند؛ باید در جریان کارها باشد. نه هرکس و ناکس. کارمند صدارت یا ارگ بودن، بدین معنا نیست که اطلاع دقیق داشته و در جریان تمام امور و کارها باشد. خیلی از کسانیکه در ارگ یا صدارت کار می‌کنند فقط خوش اند که هستند و قطعا از چیزی خبر ندارند.

هر چه هست واقعیت‌ها نشان می‌دهد که انتخابات نتیجه ندارد. دود دلالت بر آتش می‌کند. رفت و آمد سفیران در کمیسیون، ترس و لرز کمیشنران از اعلان نتیجه، حمله هَکرها بالای سرور، وارد شدن مخفیانه و شب هنگام در کمیسیون و اینکه در دو روز دو هیئت آمریکا وارد افغانستان می‌شود. بدبختانه همه دلالت بر بی‌نتیجه بودن انتخابات می‌کند. اما خوشبختانه دو موضوع دیگر به جدیت دنبال می‌شود. ۱- بحث حکومت عبوری با ساختارِ ملی مطرح بوده و برآیند ختم این حکومت است. حکومت وحدت ملی مشروعیت و مقبولیت مردمی نداشت و مردم به ناچاری تَن به آن داده بودند. این حکومت فساد را به اوج شان رساند. فساد اخلاقی، تبعیض، اختلافات درون قومی و شکاف عمیق بین اقوام ایجاد نمود که سالها مردم از آن رَنج خواهد دید. ختم این حکومت خیر مردم است. ۲- بحث صلح نیز جدی شده و اجتماع ملی و جهانی شکل گرفته است. مانع حکومت فعلی می‌باشد. دور قبل این فرصت از دست رفت. شایعه کردند که صلح مخالف جمهوریت هست؛ خیر انتخابات را نیز دیدیم.

>>>   کدام خانم دخترش را عروسی کرده بود و داماد خانه داماد بود و عروس و داماد در اطاق خود بودند.
مادر عروس دختر خورد خود را روان کرد و گفت : دخترم برو از درز دروازه ببین که آنها چه میکنند.
حالا ناظران انتخاباتی را داکتر عبدالله روان کرده است که بروید و ببینید که مسؤلین انتخابات در کمیسیون انتخابات چه میکنند؟
معلومدار تقلب میکنند.هم در اوراق تبلیغاتی و هم در دستگاه های بیومتریک.
مگر شاه و عروس را در یک اطاق بگذاری،فکر میکنی که وضو کرده هردویشان نماز جماعت میخوانند؟

>>>   نتیجه انتخابات برای وزیر خارجه امریکا معطل است ریس کمیسون جرحت اعلان از ترس جان خود ندارد پس چرا یک زن را ریس انتخاب می کنند دیگر منتظر تقلب به نغع اشرف می باشد

>>>   برای عبدالله وطرفداران اش جای شرم است که یک بچه خورد سادات بیاید و دروازه وقلف را میده کرده ورهی گوسفندی را به نفع غنی یهودی بی اندازد ایا در تمیم عبدالله یک شخص دلیر نخواهد بود تا این سادات را همرای تیم یهودی اش محو کند تا امر صاحب در قبر خوش باشد

>>>   450 فرد بخاطر همین انتخابات دروغین کشته شدند ملیون ها دالر مصرف شد ، آخرش توسط تقلب ناروا کسی را برنده ودیگری را بانره میسازند،؛ براستی که ما افغان هستیم،

>>>   عبدالله به دیدار نبیل رفت، غنی به جاپان رفت،

>>>   اگر بازهم اشرف غنی بارای های تقلبی و جعلی بنام برنده انتخابات بر چوکی ریاست جمهوری تکیه زند دیگر هم فاتحه انتخابات و هم فاتحه مردم سالاری و دیموکراسی را خواند و علاوتا نفاق قومی و سمتی و زبان به اخرین اوجش خواهد رسید و دیگر نه ارامش در کشور خواهد بود و نه پیشرفت و ترقی و نه حکومت انتخابی مردم و نه تطبیق قانون بطور یکسان و نه دیگر عدالت اجتماعی همه و همه از بین رفتنی است بهترین حکومت در شرایط فعلی بهرانی حکومت موقت است در موجودیت همه از ساسیون و رهبران جهادی و سران اقوام و نهاد های جامعه مدنی و نهاد های زنان و جوانان در داخل نظام بشمول مخالفین مسلح دیگر چاره وجود ندارد علی الخصوص که اشرف غنی بابای فراری معتصب قومگرا با رای های تقلبی بحیث ریس جمهور از جانب کمیسون انتخابات اعلان گردد .

>>>   کشور به بحران میرود و نتیجه این بحران تجزیه افغانستان است.
اگر گلبدین و غنی و کرزی و یون و طاقت و همه فاشیستان در پهلوی هم قرار گیرند نتیجه انتخابات همان شکست غنی است

>>>   کی باور میکند؟؟
وزارت مهارجرین و عودت کننده گان گزارش داده است که نزدیک به ۸۲۱ شهروند خارجی به افغانستان درخواست پناهنده‌گی داده‌اند، بیشتر این افراد از کشورهای تاجیکستان، ایران و عراق هستند و تاهنوز سرنوشت شان معلوم نیست.
در عین حال وزارت مهاجرین گفته است که، حکومت افغانستان تاهنوز قانونی برای دادن تابعیت سیاسی به مردمان خارجی ندارد
ر

>>>   به ولله به اشرغنی و دستیارانش جای شرم وخجالت است که به این بیناموسی ورذالت دوباره خود رئیس جمهور کشور بالای مردم بقبولاند اگر اندکی غیرت در وجودش باشد باشد خود را انتحار کند.

>>>   خبر عاجل
فردا در سراسر افعانستان مظاهر ه سرتاسری صورت میگرد به خا طر تاخیر در نتایج انتخابات که چرا این دولت کفر از بادار های کفری خود اجازه می گرند باز اعلان می کنند اگر هر کس مسلمان است باید در این مظاهر ه سر تاسری سهم بگرند تا اینکه کشور های کفری بدانند که افغانستان یک کشور مستقل است

>>>   اگر اشرف غنی برنده انتخابات بود، قطعا نتیجه انتخابات بلافاصله اعلام می گردید. همین تأخیر در اعلام نتیجه دلیل روشن بر بازنده بودن اشرف غنی است. آنان می خواهن برای تقلب فرصت ایجاد کنند ولی ظاهرا تا حالا نتوانسته اند به نفع غنی تقلب انجام دهند از این رو به محل کمیسیون حمله برده تا چاره ای برای پیروز شدن اشرف غنی اندیشیده و با هر وسیله ممکن اشرف غنی را برنده اعلام کنند. این تجاوز یک کودتای آشکار در انتخابات است. تیم دولت ساز که تا حالا نه تنها دولتی نساخته اند بلکه آنچه هم که بوده را از بین برده اند، می خواهند با هر وسیله ای که شده باید اشرف غنی رئیس جمهور شود.

>>>   در ایران که جمعیتش دو و نیم برابر کشور ماست و تعداد شهرها و قریه جات بیش از سه برابر است نتیجه آرای انتخابات نهایت تا ۱ روز از پایان رای گیری اعلام میشود اما با این حال که افغانستان تعداد متشارکین هم پایین بوده است هنوز در نتیجه آرا دیر میشود معلوم است پشت پرده همفکری تیم فاشیست برای تقلبات در جریان میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است