همایش مسعود در برلین
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۸/۷/۲۷ کد خبر: 160586 منبع: پرینت

همایشی بتاریخ روز جمعه ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر برلین آلمان به مناسبت هیجدهمین سالروز احمد شاه مسعود از طرف سفارت افغانستان و جمعی از روشنفکران و فرهنگیان افغانستانی مقیم برلین برگزارشده بود، که در آن ده ها تن از هموطنان عزیزمان نیز از شهرهای مختلف آلمان در آن اشتراک نموده بودند.

آرمان های احمد شاه مسعود و مبارزه خستگی ناپدیر این شخصیت در مقابل تروریسم بین المللی، به خصوص القاعده و طالبان که جهان در مقابل آن سکوت و آنرا مهم نمی دانست، زنگ خطر را برای جامعه جهانی به خصوص امریکا زمانی به صدا درآورد، که حمله تروریستی به مرکز اقتصادی امریکا در نیویارک و کشته شدن بیش از ۳ هزار نفر جهان و به خصوص امریکا را تکان داد.

این حمله در زمانی صورت گرفت که احمد شاه مسعود قبل از این حادثه در فرانسه هشدار داد، در سخنرانی تاریخی خود در اتحادیه اروپا هشدار خطر حملات القاعده و طالبان را نه تنها در منطقه بلکه در اروپا و امریکا تذکر داده بود، ولی هشدار احمد شاه مسعود گوش شنوایی نیافت که اگر توجه می شد، اتش ترور و اعراب القاعده و طالبان منطقه به خصوص افغانسان را به این حالت نمی رساند.

احمد شاه مسعود از چیزی هراس داشت و علیه آن مبارزه می کرذ که امروز دقیق در افغانستان اتفاق می اتفاق افتاده است. اگر مردم جهان به خصوص مردم افغانستان آرمان های مسعود را درنظر می گرفتند، امروز طالبان پشت دروازه کابل نبودند و افرادی مانند کرزی و غنی در افغانستان سرنوشت مردم ما را تعیین نمیکردند و طالبان (یا قاتلان مردم افغانستان) امریکا را به زانو درنمی اورد که با تروریستان دور میز مذاکره بنشینند، قاتلان دیروز مردم امریکا امروز شرکای امریکا نمی شدند.

‏محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
برلین
نظرات بینندگان:

>>>   کسی رابا چاقو زدند یانه ؟
دیروز دراتریش یک افغنی غیرت وجهالت خودرا به اثبات رسانید وبازهم با چاقو بجان دیگران حمله کرد

>>>   از یک بز بدون شاخ فیل نسازید ما از افغانستان هستیم و مسعود بز را نسبت به شما خوب میشناسیم ضرورت به پر گویی شما خیرات خور پنجاه یورو یی نیست

>>>   مسعود یک جاسوس بیش نه بود ویرانی کابل ووضیعت امروز به دوش همین جنابت کا ر تاریخ است شیرازه وحدت ملی این کشور را جاسوس روسیه از هم پاشید که ما امروز انرا لمس می کنیم بی خبر

>>>   منجم زاده بچو ، مسعود به اروپا و امريكا از خطر گسترش تروريزم هشدار داد اما خودش چه ساده لوحانه، شكارِ يك حملهء تروريستي شد. ايكاش خودش هم كمي هشياري به خرج ميداد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است