بسیار غیر منصفانه است...
بسیار غیر منصفانه است که طعنهٔ جنگ افروزی های دوامدار و فرهنگ خشن عده ای بسیار محدودی را که بیشتر در خدمت تحقق اهداف آمریکا بوده اند؛ متوجه اکثریت قاطع مردم کشور ما بسازید! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۸/۷/۲۶ کد خبر: 160582 منبع: پرینت

بسیار غیر منصفانه است که طعنهٔ جنگ افروزی و اعمال شیوه های خشنِ برای رسیدن بقدرت از طرف عدهٔ محدودی و اقلیت ناچیزی اِز تمامیت خواهان؛ متوجه اکثریت قاطع مردمان صلحدوست، ترقیخواه و عدالت پسند کشور گردد!

عده ای از وطنداران ما از اینکه دونالد ترامپ درحال جنگ بودن دایمی مردم افغانستان را به اندارهٔ عادی بودن تماشای بازی فوتبال برای مردم امریکا مقایسه کرده است (نقل به مضمون)؛ بسیار عصبانی شده و رگ های گردن شان را پندانده بودند....،

درحالیکه عین مطالب را بارک اوباما رییس جمهور سابق از حزب دموکرات امریکا با استفاده از الفاظی دیگری قبل از 2014 نیز بیان کرده بود. توجه کنید!
"Whether that bears fruit, whether it actually happens, or whether post 2014 there's going to continue to be fighting, as there was before ISAF forces got into Afghanistan, that's a question that only the Afghans can answer."

از کنفرانس مطبوعاتی مشترک بارک اوباما با انگلا مرکل در برلین؛ پرویز مشرف دیکتاتور نظامی سابق پاکستان در مناسبت های مختلف و با شیوه های مختلف نیز همینگونه مطالبی را بار بار بیان داشته است البته از برای توجیه هدف های دیگری... زمانی برای جلوگیری از ورود نیرو های جبههٔ متحد ملی ضد طالبان به شهر کابل پس از فرار گروه تروزیستی مورد حمایت پاکستان یعنی طالبان از این شهر درپی شکست ایشان بدست این جبهه در شمال کشور و زمانی هم برای توجیه دستیابی به حق قیمو میت پاکستان بر سر نوشت مردم افغانستان....

فرقی نمی کند اگر هدف از بیانات ترامپ توجیه خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان در حال حاضر باشد و یا بیان اوباما از برای تقلیل دادن قابل ملاحظهٔ و در نهایت خروج نیروهای امریکا از افغانستان بعد از 2014 باشد و یا هم گفتار مشرف از برای توجیه تسلط بلامنازع پاکستان بر افغانستان به دلیل اینکه که گویا مردم افغانستان میان خود همیشه در جنگ بوده و اینها و رهبران شان قدرت، صلاحیت و استعداد تشکیل دولت کارا و مسوول را ندارند!

در ادعای هرکدام از ایشان حقیقتی نهفته است که نمی توان از آن انکار کرد. مثلا از حدود بیشتر دو نیم قرن بدینطرف به وقفه های نه چندان طولانی جنگ های خانمانسوزی بر اکثریت قاطع مردم صلح دوست و بینوای این سرزمین از طرف یک عده ای محدود از جاه طلبانِ تمامیت خواه و انحصار گر تحمیل شده است. در بسیاری موارد ابن جنگ ها از برای اقتدار شخصی، گروهی از نام یک قوم براه انداخته شده اند.

همین سران قبایل، امیران، شاهان و شاهزاده ها از میان سدوزایی ها، بارکزایی ها و قدرت طالبانی از میان غلزایی ها بوده اند که برای دسترسی و یا حفظ قدرت از مردم افغانستان به حیث گوشت دم توپ جنگ های دوامدار میان خودی شان استفاده نموده اند و یا هم در رکاب نیروهای خارجی از انگلیس و روس گرفته تا پاکستان و امریکا برای رسیدن به قدرت؛ بخش هایی از مردم کشور را در برابر دیگر بخش های آن قرار داده اند....
اینجا حرفی از ذوق و اشتیاق همیشگی مردمان صلحدوست افغانستان در کل برای جنگیدن در میان نیست؛ آقایان ترامپ، اوباما، مشرف و دیگران!

بسیار غیر منصفانه است که طعنهٔ جنگ افروزی های دوامدار و فرهنگ خشن عده ای بسیار محدودی را که بیشتر مورد حمایت شما و در خدمت تحقق اهداف شما بوده اند؛ متوجه اکثریت قاطع مردمان صلحدوست، آزاده و ترقی پسند کشور ما بسازید!

نور محمد کریمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
منصفانه
نظرات بینندگان:

>>>   همین الفاظ درین اواخرخود پختون های متفکر مثل اشرپ غنی احمدزی نیز یاد کرده : نقل قول از زبان غنی متفکر دوم زمین از احمدشاه بابا تا کرزی پوری چه کاری های بخاطر گرفتن قدرت نبود که علیه همدیگر نکردند برادر برادر کشت همدیگر کور کردند پسر پدر را کشت اولین کسی که به زور خود و مغزم بقدرت رسیده ام من اشرف غنی دیوانه زنجیری وطن مییباشم زه خو دکوم امریکایی تانک به قدرت نرسیدم زما میرمن خو امیکایی نده اوس مسلمان او پشتون ده سوک جرئت کویچه لمانه امتحان دی قران شریف واخلی زه دی اسلام تاریخ لیکلی یم بدبختانه چه کلمه طیبه یاد ندارم ..........

>>>   در کشور های غربی یک متل است که میگویند:
کوشش نکنید در یک زمان نا مناسب ،در یک منطقه نا مناسب قرار بگیرید.

متأسفانه افغانستان در یک منطقه نا مناسب جغرافیایی قرار دارد که در گذشته های دور در مسیر راه رسیدن به تمدن هایی مانند چین و هند قرار داشته است ،که کشور کشایانی چون کوروش هخامنشی و اسکندر مقدونی ،بطرف هند و چین میخواستند کشور کشایی کنند و همچنان موریا های هندی برای توسعه دین شان به شمال،به افغانستان کنونی آمدند و بعداً ساسانیان بخاطر توسعه امپراطوری شان به افغانستان آمدند و بعداً عرب ها بخاطر توسعه دین شان به منطقه حمله کردند و بعداً چنگیز خان و بعداً انگلیس ها و روس ها و حالا امریکایی ها.
بنأ درین مسئله گناه مردم نیست،بلکه موقعیت جغرافیایی افغانستان است.
هر حمله کننده یی که به منطقه اًمده است،مردم دو تقسیم شدتد.نیم مردم با همکاری با متجاوز،بخاطر امرار معیشت خود،از آنها دفاع کردند و نیم دیگر مردم نیز ،برای امرار معیشت خود،از همسایه های افغانستان کمک مالی و نظامی دریافت کردند و در مقابل متجاوزین قرار گرفتند.
بعضی اوقات نیز بعد از برآمدن متجاوزین،مشغول جنگ های داخلی شدند و در نهایت کمترین وقت شان را که دوران ظاهرشاه بود،بدون جنگ و دعوی داخلی و خارجی سپری کردند،اما ازین که از کمک های خارجی محروم بودند،در فقر شپری کردند.
زیرا ظاهرشاه میدانست که درین دنیا هیچ کس از برای خدا کمک نمی کند،و لو که عرب های عربستان باشند،زیرا افغانستان را منحیث یک دیوار محکم در مقابل نفوذ کمونیزم به جنوب میدیدند.
حالا نیز ایران و پاکستان و چین و کشور های عربی و حتی کشور هند که به اصطلاح خودش مخالف تروریزم اسلامی است،در خفا از بودن قوای امریکا در متطقه نا راضی است.
پس در چنین حالتی،مردم نه توان خود ارادیت دارند و نه میتوانند ازین حالات به نفع خود استفاده کنند.
اگر یک دولت متجاوز بیاید و چیزی در افغانستان ،برای خودش و یا برای مردم بسازد،مخالفین اش می آیند و تخریب میکنند و با بم میپرانند.
زیرا کشور های همسایه نمیخواهند که نیرو های متجاوز،با بهبود وضع زندگی مردم،زمینه بود و باش دایمی خویش را در متظقه فراهم کنند.
پس گناه مردم نیست،بلکه گناه موقعیت جغرافیایی افغانستان است که در طول تاریخ در اوقات نا مناسب،سبب تجاوز و جنگ و کشتار مردم شده است.

>>>   اقای کریمی!
با احترام به جناب عالی.
من هم گاهی دروغ میگویم ام دقت میکنم که نباید شاخدار باشد.ماشاید هرچه باشیم ولی صلحجو٫ازاده و ترقی پسند نیستیم.از ۴۰ سال بدنسو بین خود در جنگ هستیم٫کم یازیاد همه اشغال شده هستیم وبالای تمام مظاهر ترقی وپیشرفت یکی بعددیگری خط بطلان میکشیم. مگرچنین نیست؟
عاقل

>>>   چرا بعضی از هموطنان ما مانند طوطی وار فقط به تکلم و شعارهای ضد آمریکایی بسنده و تکیه می کنند؟ آیا مردم داخل افغانستان حق و حقوقی ندارند؟ ایا مردم افغانستان صاحب اصلی کشور افغانستان نمی باشند؟ آیا مردم افغانستان حق تعیین آزاد سرنوشت سیاسی خود بطریق انتخابات آزاد را ندارند؟ اگر مردم افغانستان صاحب اصلی کشور هست، پس چه کسی و جریانی و دستهایی مانع رسیدن مردم به حق و حقوق اساسی خود گشته و می گردند؟ چرا بجای موانع و عوامل داخلی احقاق حقوق مردم داخل، بیعملی و عجز و ناتوانی خود را به آمریکا ربط و نسبت می دهیم؟ کی آمریکا مانع انتخابات آزاد در کشور بود؟ آمریکا کدام حزب و یا روزنامه و نویسنده و یا رسانه را توقیف و یا زندانی و یا کشته است؟ کدام مجلس ملی را منحل کرده است؟و...، خلق را تقلیدشان بر باد داد --- ای دوصد لعنت بر این تقلید باد.

>>>   کسانی هستند که بیشتر از صد سال به اینطرف به کمک استخبارات بیگانه درین کشور قدرت دولت را در دست گرفته اند و وطنفروش و جاسوس و غلامی به بیگانگان جز فرهنگ شان گردیده و تکنوکرات طالب و داعش از قوم خودشان هستند با وصف ان هم بی شرمانه و با دیده ذرایی چشم شوخی و روسیاهی اعمال ننگین خود شان را بر دیگران تهمت میبندند و اینرا هم نمبدانند در عصر حاضر که هیچ چیزی از نظر مردم پوشسده نمی ماند هنوز هم حیا نکرده بر سر خر لنگ خود سوار اند و فکر میکنند که با اینکار شان اذعان مردم را تغیر خواهند دادند اما کور خوانده اند مردم با چشم باز و گوش شنوا باشواهد ومدارک واضح و اشکارا خیانت و جنایت شانرا شاهد اند و به هیچ وجه نمیتوانند که مردم را فریب دهند و خیانت شانرا پنهان کاری کنند.

>>>   کاملا حقیقت را گفته اند ، حتی کم گفته اند ،مفسد ترین کشورجهان یا مفسد ترین حکومت جهان هردو یکیست،؛
افغانستان درد سر جهان ومشکلی بزرگ برای جهان مخصوصا همسایه ها هستند، اگر از همه چیز صرف نظر ونادیده بگیریم همینکه درتمام جهان پولیو نابود شده اما درافغانستان هنوز موجود است ، این نشانه جهل مرکب است ، مردم ما تعدادی واکسین پولیو تطبیق نمیکنند چون عقیده دارند پولیو آنان را خنثی میکند!!!
خارجی ها چطور افغان های وطنفروش را بخوبی شناخته اند از جمله رئیس جمهور روسیه :
رئیس جمهور روسیه پوتین :-
افغانستان قبرستان برای افغان ها است؛ وقت که افغان ها ثروتمند شدند حساب های بانکی در دوبی میسازند، سرمایه گذاری در جرمنی و کشور های خارجی میکنند، به خاطر چکر و وقت گذرانی به اروپا و آمریکا سر میزنند، به خاطر تداوی به پاکستان و هند میروند، اولاد های شان در اروپا و آمریکا تحصیل می کنند، و وقت که فوت کردند در افغانستان دفن میشوند پس یک قبرستان را چطور باید پیشرفت داد؟
-سناتور امریکائی :
درافغانستان همیشه جنگ بوده وهمیشه خواهدبود
پاکستانی ها"
افغانها هنوز در قرن سیزده قرار دارند
رئیس جمهور قبلی ازبکستان:
سرحد ما نباید با افغانستان باز باشد، چون آنها قاچاقبران وترورستان هستند نباید بتوانند با ریل از طریق ما کالا انتقال دهند
ر

>>>   پشتون ها جنگ تاجک ها دزدی هزاره ها کار ، ازبک ها غلامی ، این سهمیه طبیعت است کع برای هرکس لازم دیده است

>>>   هروقتی یک زمامدار پاکستانی به امریکا سفر میکند ، امریکایی ها جملات توهین آمیز را نثار ملت بزرگ خراسان میکنند و دلیلش نمایش بی فرهنگی افغانان به امریکایی هاست . تا این وحشی ها سرقدرت اند حال ما همین است همه مردم دنیا این خطه نامدار تاریخ را به بدترین نام یاد کنند این قوم ۲۷۰ و اندکی است به شگوفایی این کشور کاری انجام نداده اند و اگر چیزی از گذشته به جا مانده بود لیلام کردند و چورانداختند و قسم خورده اند تا کشور را نابود سازند و دیده میشود به تعهد شان نزدیک شده اند.
خراسانزاده

>>>   بجز دوره بی ثبات ۳یا۴ ساله حکومت طالبان، بیشتر ۲۵ سال، همین اکثریت قاطع بنام جهادگران ، رهبران ، نماینده گان ، شریکان و ... نیز خانه جنگی ، نفاق افکنی ، ثروت اندوزی و خلاصه دزدی کردند و حالا هم به هر چیزی ،از طالب گرفته تا تکرار خانه جنگی و نفاق ... و غیره، متوصل هستند و مردم بیسواد و ضعیف ما را معامله میکنند. پس تا کی ما حساسیت جغرافیایی و مشکلات موجود را درک نکنیم و گپهای وارداتی پشتون/غیرپشتون ، امریکا/منطقه ، دولت مرموز ، فدرالی/مرکزی و دیگر گپهای مشکل آفرین و حداقل تکراری شما را تبلیغ نماییم؟
آمریکا در ماههای اخیر چین منحیث قدرت اقتصادی حاکم را خپ و همراه کرده و روسیه را دودل ساخته، ما مردم رو به هلاکت افغانستان کی باشیم که بجای قدردانی از هدیه آزادی بیان و جمهوریت نسبی، به گپ منزوی شده های اقتصاد جهانی و سایر دیکتاتورهای منطقوی، احساساتی شویم و نظام نسبی داخلی خود را بر سر خود ویران تر کنیم؟
خانزادی کیلانی

>>>   ادم .... با دارت به شکست خود در برابر افغانان غیور اعتراف کرد که سرزمین افغان گورستان امپراطوری ها بوده اند ترامپ یک حقیقت تاریخ رابیان کرده است اما نویسنده محترم درتب قومیت سوخته تاریخ پرافتخار این مرزویوم را مسخ کرده است که خیانت بزرګ را مرتکب شده اید فوتبال تفریح شان بوده ولی تفریح افغانان نابودی امریکا ونوکران یعنی امپراطوران کاغذی شمال بوده که چهل سال متواتر جنګ وغلامی را درافغانستان دوام داده امد بیخبر

>>>   اقایی کریمی از شکل تان معلوم می‌شود که بسیار تنگ نظر واستاد شیاطین و بی اتفاقی هستید اگر شما از نظر چند کافر و منافق سخن می‌گوید انها دیگر باخته است و به تمام قدرت ‌توان خود نتوانست آرمان خود را پوره نماید چون نیاکان ایشان نتوانست وشما که یک عده اقلیت را بالای اکثریت وان هم صاحب علم ودانش حاکم گفته اید این همه جای تاسف است و هم جای خنده انعده اقلیت که بنظر خام شما اقلیت است قرن ها در صلح و صفا و عدالت و یکپارچگی حکومت کرده است ولی زمانیکه قدرت به دست چند دزد ولندغر که از نظر شما عدالت خواه و سلحشور هستند افغانستان عزیز چور شد چپاول شد بالای ناموس یکدیگر خود تجاوز کرد و تاحال ادامه دارد و چند لندغر تفنگ به دست تما شهر کابل را بیقرار ساخته و زنده گی خود را صرف در لندغر دزدی و زور گویی میبیند وبس ولی شما نباید این قدر تنگ نظر وحسود باشید عاقبتاین نوع تنگ نظری دیوانگی است از اینکه معلم هم بودید و شاید باشید این برای مقام معلم یک جای خجالت وافسوس است که شما بیان کردید وهیچ جایی را نمیگیرد بدون ذلت و شرمنده گی برای شما

>>>   متعسفانه مردم افغانستان درمجمومردم جنكجو وخشن بوده وهستند من نميخواهم قومىرادراين جاملامت كنم همه دراين كشوربه مفادخودمىانديشد
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است