قیومی دربارۀ حقوق ۲۵۰ هزار دالری حسابده نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۸/۷/۲۵ کد خبر: 160573 منبع: پرینت

دیدبان شفافیت افغانستان، دریافت حقوق ۲۵۰هزار دالری همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و مشاور رییس‌جمهور غنی را از یک نهاد امریکایی، انتقاد می‌کند و می‌گوید که وزارت مالیه حاضر نیست در این باره حساب بدهد.

سیداکرام افضلی، رییس دیدبان شفافیت افغانستان به طلوع‌نیوز گفت که این نهاد بارها خواستار اطلاعات در این باره از سوی وزارت مالیه شده‌است، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌است.
آقای افضلی تأکید کرد که باید این عمل‌کرد غیرشفاف، روشن شود: «متأسفانه که ما بارها با وزارت مالیه به تماس شدیم و از آن‌ها در خواست اطلاعات کردیم در این مورد، اما متأسفانه که به ما جوابی ندادند. ما تلاش کردیم که از (یو، اس، ای، دی) اطلاعات را بدست بیاوریم، آن‌ها هم اطلاعات را در دسترس قرار ندادند. ما فعلأ در یک حالت بسیار غیرشفاف قرار داریم.»

طلوع‌نیوز به تاریخ ۲۱ماه جاری هجری خورشیدی، گزارشی را نشر کرد که برمبنای آن، همایون قیومی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷میلادی، هنگامی که مشاور بلندپایۀ رییس‌جمهور بوده‌است، از سوی انستیتوت «موثریت دولت‌ها» در امریکا، سالانه تا ۲۵۰هزار دالر حقوق دریافت می‌کرده‌است.

بربنیاد سندهایی که به طلوع‌نیوز رسیده، این انستیتوت در سال ۲۰۱۳ از سوی رییس‌جمهور غنی ایجاد شده‌است. این سندها همچنان نشان می‌دهند که این انستیتوت در سال‌های اخیر چندین پروژه با حکومت افغانستان به ویژه با وزارت مالیه داشته‌است و از این ره‌گذر عواید این انستیتوت بگونۀ چشم‌گیری افزایش یافته‌اند.
همایون قیومی، که در یک نشست اقتصادی در کابل سخن می‌زد، در پایان نشست حاضر نشد این درباره پاسخ بدهد؛ چیزی که انتقادهایی را نیز برانگیخته‌است.

حبیب الرحمان پدرام، عضو مجلس نمایندگان بیان داشت: «سرپرست وزارت مالیه به چه معیار و اساسی این قدر امتیازات بالا گرفته است؟ رییس‌جمهور باید پاسخ بدهد که این امتیازات بسیار بالا و سرسام‌آور را به این آقا لطف کرده.»

در چنین اوضاعی، ارگ ریاست‌جمهوری گفته‌است که جان ساپکو، بازرس ویژۀ امریکا برای باسازی افغانستان، در دیدار با رییس‌جمهور غنی از پیشرفت در بخش مبارزه با فساد ستایش کرده‌است.
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌جمهوری در این باره گفت: «رییس‌جمهور افغانستان بخش عمده از تلاش‌ها ونتایجی را که در بخش فساد بدست آوردیم اورا با آقا ساپکو شریک ساخته‌است.»
اما، تاکنون خود آقای ساپکو و دفتر او تأیید نکرده‌اند که او در دیدارش با رییس‌جمهور غنی از تلاش‌های ضد فساد کابل استقبال کرده‌است.
از سویی دیگر، حکومت امریکا ماه گذشته در واکنش به ادعاهای جدی فساد، ۱۶۰دالر کمک‌هایش را به حکومت افغانستان به حالت تعلیق درآورد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیومی
آمریکایی
نظرات بینندگان:

>>>   قیومی باید ممنوع الخروج شود.

>>>   غنی دیوانه بود دیوانه تر بادا
غنی طی یک فرمان یا مکتوب یا همچو یک چیزی سخنگوی وزارت خارجه را به دادستانی معرفی کرد.
حال حقوقدان های جهان بیایند و به این حکم ریس جمهور مبنای حقوقی و قانونی پیدا کنند.
سخنگوی در هر دستگاهی حیثیت بلند گوی را دارد
در پس آیینه طوطی صفتش داشته اند
و حال یک دیوانه می آید و بلند گو را به محکمه می کشاند عجب است.

>>>   گرچه که از جانب زلمی زابلی ریس شکایات مجلس سنا در پیوند به این خیانت قیومی را غرض تحقیق به دادستانی کل معرفی کرده ام از انجاییکه اشرف غنی هنوز در چوکی قدرت تکیه زده و اقای حمیدی ریسدادستانی کل بدستور غنی عمل میکند چنانچه بار ها در قضایای مختلف به اثبات رسیده که بطور مثال در مورد اقای وحیدی وزیر سابق مخابرات و فن اور بدون کدام اثبات قانونی طرف اقنا بدستور غنی برای وحیدی دوسیه ترتیب داد و انرا به میز محاکمه کشاند اما سر انجام با دلایل و اسناد مقنع هردو بار از محکمه عدم مسولیت گرفته چون در دور اول وحیدی را نتوانسته بودند که بزندان اندازند تا خواست اشرف غنی براورده و عقده گشایی ان گردد ر بار دوم بدون هیچ اطلاع و اگاهی اقای وحیدی و یا وکیل ان مخفیانه دوسیه را به مسولیت ان ترتیب و محمول محکمه ساختند و در غیاب وحید در حالیکه خودش در شهر کابل و در یک دانشگاه خصوصی مصروف تحصیل بود در عالم بی خبری محکمه ابتداییه حکم بر مسولیت انرا تایید و بزندان انداخته شد که پس از مدت زمانی با ارایه دلایل و اسناد محکمه استیناف به بری الذمه بودن ان حکم صادر نمودند و از زندان بیرون شد حال که قیومی مشاور خاص و همه کاره اشرف غنی از طرفاقای زابلی ریس شکایاتی مجلس سنا بغرضتحقیق به دادستانی معرفی گردیده در موجود شخص غنی در چوکی قدرت ریاست جمهوری گرچه که غیر قانونی هم است و ار بردار غنی اقای حمیدی ریس دادستانی کل فکر نمیشود که قیومی انچه مرتکب خیانت در حق ملت و کشور ما گردیده برایش دوسیه سازی شود و مجازات گردد چنانی که دیگر وابه های غنی مانند حبیب زی سرپرست شاروالی کابل که ملیون ها افغانی را با همکارانش اختلاس کردند وقتیکه موضوع افشا شد موضوعبه دادستانی رجعت داده شد تا امروز انشخص را نه دادستانی و نه محکمه انرا خواسته و نه مجازات گردیده اسناد فساد اداری ان در تمام عرصه های اداری و مالی مشهود و غیر قابل انکار هم است مانند دیگر قضایا موضوع به خاموشی سپرده شده فساد پیشگانی که از تیم غنی باشد تا زمانی که در قدرت است نه دست از خیانت میبردارند ونه مجازات میگردند بخصوص وزارت مالیه که بر طبق فرمان غیر قانونی غنی مافوق قانون گردیه و راه دزدی را برایشان باز کرده است.

>>>   در جهان دونوع دزد وجود دارد:
اول دزد های کوچک که پولیس آنرا دستگیر میکند
دوم دزد های چپه شاخ که پولیس از آنان محافظت میکند
برتولت برشت
اما درافغانستان نوع سوم دزد ها هم وجود دارند :دزدانیکه صاحب مال رابه مقروض بودن خود متهم میکنند : مثلا محمود کرزی یکی از سارقین بانک می گفت: چند ملیون دالر من سرکابل بانک استن باید قرض من را بدهد !!!
ر

>>>   غنی کوچی بزودی ممنوع خروج اعلان میشود و چوب در ... خودش و دزد های همدستش چون قیومی چنان زده میشود تا برنامه سالاری و ملی گرایی به آنها نشان داده شود۰

>>>   قیومی بعد از انتخابات در زندان پلچرخی خاطرات و خطرات سیاست بازی در افغانستان را خواهد نوشت.

>>>   ار جیب بیت المال می بخشد خاینین ملی

>>>   غنی بابا حساب می دهد
دامن غنی بابا کلان است
هر چقدر حساب بخواهید می دهد

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰

>>>   یک قیام ملی علیه این حکومت فاشیستی در راه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است