انتظار شفافیت انتخابات را نکشید
در کشوری که اصول اولیه انسانی، وارونه در اذهان عامه القا می شود و تمامی مقدسات و اعتقادات آن مورد تاخت و تاز و تمسخر بیگانگان قرار گرفته است، انتظار انتخابات شفاف ناممکن است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۸/۷/۲۴ کد خبر: 160560 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در کشوری که سال ها است تحت سلطه قدرت های خارجی بخصوص آمریکای جهانخوار قرار دارد و توسط این کشورها غارت می شود و تمامی زیربناها و پایه های اصلی آن ویران و نابود شده است، انتظار تطبیق دموکراسی غربی که تایید آن توسط دین مبین اسلام مورد تردید است، بدور از انتظار می باشد.
دموکراسی که در کشورهای غربی نتیجه دلخواه ندارد، چگونه ممکن است که در افغانستان ویران با نسل بزرگ شده جنگ و خونریزی قابل تطبیق باشد و تمامی اصول آن دقیق اجرایی گردد؟

در کشوری که اصول اولیه انسانی توسط نوکران اجنبی با فریب و خدعه و نیرنگ، وارونه در اذهان عامه القا می شود و تمامی مقدسات و اعتقادات آن مورد تاخت و تاز و تمسخر بیگانگان قرار گرفته است، انتظار انتخابات شفاف ناممکن است.

غربی ها همانگونه که حامد کرزی را با سیاست تساهل و مدارا بر ما تحمیل کردند، تمامی راه های به خطا رفته خویش را نیز بر ما قبولاندند تا هم یکپارچگی ملی ما را درهم بریزند و هم ترکیب جمعیتی ما را برهم بزنند و خود در این گیر و دار و جنجال های ساختگی، با خیال راحت، به اجرایی شدن قسمت های بعدی نقشه های شوم خویش بپردازند.

جالب اینجا است که هم دشمن را خود ساخته اند و هم دوست را! هم می کشند و هم اظهار تاسف کرده و دلداری مان می دهند!...
کمک های نظامی و پولی آمریکا و دیگر غربی ها در افغانستان، نه برای ما که برای خود شان است. همه طرف ها را تمویل می کنند تا خود در پناه این کمک ها دیگران را بجنگ انداخته و اوضاع را متشنج کرده و مردم را سرگردان و متوهم ساخته، آرام صدها برابر آنچه کمک کرده اند، غارت کنند.

این سیاست از لحاظ روانی نیز کاربرد داشته است، چنانچه بر همه ما قبولانده اند که اگر آمریکا و دیگر خارجی ها افغانستان را ترک کنند، جنگ داخلی راه می افتد و تاریخ درگیری احزاب و جهادی ها و دیگر تفنگسالاران و یا حکومت طالبان تکرار می شود.
این ترس ما را برآن داشته تا همچنان آرام سکوت کرده و کشته زخمی شویم و تا زمان نابودی نظاره گر غارت های دیگران باشیم.

اصل بر غارت منابع افغانستان است، فرقی نمی کند که اینجا کرزی رییس جمهور باشد یا عبدالله و یا غنی... یا در آمریکا بوش رییس جمهور باشد یا اوباما و یا ترامپ... مهم این است که تا زمان بهره برداری از منابع افغانستان، این وضعیت ادامه خواهد داشت و در این روند نباید منتظر آمدن صلح یا ارامش بود.

از انتحار و انفجار و حملات هوایی و درگیری های فیزیکی نمایندگان و پولیس و... گرفته تا فسادهای مالی و تجاوزهای گروهی و معضلات اجتماعی و دموکراسی و جامعه مدنی و انتخابات و... همه وهمه، طرح ها و نقشه هایی است که از غرب ترتیب یافته در سفارت آمریکا تنظیم شده و در جامعه ما عملی می شود.

در این میان ما دلخوش به این هستیم که دیگران بخصوص غربی ها و بطور اخص آمریکایی ها برای ما دموکراسی آورده اند و کشور ما را به یکی از کشور های مهم منطقه تبدیل خواهند کرد و مردم ما را سرافراز در دنیا خواند ساخت... زهی خیال باطل...

در این مطقع که بر اثر تبلیغات روانی خارجی ها، گوش شنوایی برای این مطالب نمانده است فقط می توان دعا کرد که خداوند شر ظالمان و غاصبان را به خودشان بازگرداند.
آمین!
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
غارت
نظرات بینندگان:

>>>   فضل الرحمن اوریا
گزينه‌هاي عبدالله پس از انتخابات!
داكتر عبدالله رسما شكست خود را در انتخابات قبول كرده است. شواهد از نشست‌هاي اين تيم حكايت از اين موضوع دارد. در تمام نشست‌هاي رهبري اين تيم بحث بر سر اعتراض‌هاي سياسي بعد از اعلان نتايج است. به غير از احدي، زهرا نادري و عالم خليلي هيچ يك از اعضاي رهبري تيم ثبات و همگرايي در كنار داكتر عبدالله ديده نمي‌شوند. جنرال دوستم و صلاح الدين رباني كشور را براي مدت طولاني ترك كرده است. منابع مي‌گويد كه عبدالله در حال مشوره با اطرافيان خود است كه آيا براي ۵ سال آينده در محوريت كرزي جمع شود يا مستقلانه خود جريان اپوزيسيون سياسي را رهبري كند.
برخي اعضاي تيم ثبات و همگرايي به عبدالله مشوره داده اند كه براي ۵ سال مصروف مطالعه و آماده‌گي بيشتر براي دور بعد انتخاباتي باشد.

>>>   برای داکتر عبدالله از هر چیزی دیگر مطالعه سخت ضرورت است بخاطریکه معلومات شان در هرمورد زندگی خیلی کم است ودیگر مشوره بنده برای شان این است اگر درین انتخابات برنده نشد که برنده نیست برود با خانواده خود در هندوستان زندگی کند و اموختن لسان انگلیسی را فراگیرد تا دراینده اگر چانس رئیس جمهور شدن برای شان میسر نشود که هرگز نمیشود دریکی از کشور ها اقلآ سفیر شود
شاپیری از کلکته هندوستان

>>>   آرای تقلبی مربوط تیم دولت ساز
کابل بیش از 130000
پکتیا و پکتیکا بیش از 150000
قندهار بیش از 50000
لوگر بیش از 6000
خوست بیش از 70000
کاپیسا بیش از 5000
ننگرهار بیش از 100000
لغمان بیش از 3000
کنر بیش از 20000
هلمند بیش از 8000
نورستان بیش 12000
زابل بیش از 10000
ولسوالی های هرات بیش از 50000
دره غوربند بیش از 10000
کندز بیش از 2000
وردک بیش از 80000
این پوست را همگانی سازید
#مسلم_شیرزاد

>>>   خانم نورستانی
حد اکثر آراء
سقف اعلان شده در ۲۲۵۸۰ محل از سوی کمیسیون که بالغ بر ۱۷۳۸۰۰۰ رای اعلان شد، گامی بلندی در عرصه تقلب زدایی است و‌قابل تقدیر است. به این حساب حدود ۵۰۰۰۰۰ رای تقلبی بدون بایومتریک به ابطال رفت و اما هنوز آرای تکراری، عکس تکراری و عکس از روی عکس و همچنان رای خارج از زمان رای دهی، موارد دیگری است که باید تصفیه شوند. تا فلحال نتایج ابتدائی به نفع تیم(ثبات و همگرایی ) میباشد

>>>   عبدالقهار عابد
به‌زودی آرای پاک مردم متدین افغانستان که با قبول خطرات جانی به‌پای صندوق‌های رای‌دهی رفته و رای خویش را به سود کاندیدان مورد نظرشان استعمال نمودند، به ثمر خواهد نشست و دولت مقتدر، همه‌شمول و خدمت‌گزار روی کار خواهد آمد. دولت آینده به‌ دور از هرگونه تبعیضات لسانی، سمتی، مذهبی و قبیلوی، به مشکلات تمامی مردم به‌گونه یک‌سان رسیدگی خواهد کرد.
بدون شک شایسته‌سالاری و سپردن کار به اهل آن از اهداف حکومت آینده بوده برای مردم عزیز ما به‌ خصوص کارمندان دولتی متجرب، متخصص، صادق و وطن‌دوست در مرکز و ولایات اطمینان داده می‌شود که حکومت آینده که با رای پاک شما عزیزان ایجاد می‌گردد آز آن خودتان بوده و به هم‌کاری‌های اخلاص‌مندانه‌ شما به مشکلات تمام افغان‌ها نقطه پایان خواهد گذاشت. کار به اهلش سپرده می‌شود، از کلیه‌ای حقوق مادی و معنوی کارکنان دولتی قاطعانه دفاع می‌شود و هیچ کارمند صادق و وظیفه‌شناس از زیر چتر نهادهای حکومتی دور نمی‌شود.
برماست تا دست‌به‌دست هم داده نگذاریم متقلبین بیش از این با اراده و عزم خلل‌ناپذیر ملت معامله‌گری نمایند.
به‌منظور ایجاد دولت فراگیر و دولتی‌که حلقه وصل همه اقوام باهم برادر این سرزمین باشد و همه شهروندان خود را در آیینه حکومت ببینند، تلاش‌ پی‌گیر داریم و مصمم بر آنیم.
به امید افغانستان مرفه، آزاد، آباد و سربلند.

>>>   سلام‌وطندار مدعی است که به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد، وزارت‌خانه‌های مالیه و شهرسازی، و هم‌چنان شهرداری کابل در نظر دارند ۴۰ جریب زمین ساحۀ سبز سیلوی مرکزی را به دانشگاه خصوصی کاردان بسپارند.
این منابع می‌گویند، محمدجواد پیکار، وزیر شهرسازی و اراضی در تفاهمی با احمد ذکی سرفراز، شهردار کابل، ۴۰ جریب زمینی که مربوط به سیلوی مرکزی می‌شود را «خلاف تمام پروسه‌های تدارکاتی و داوطلبی در بدل پول هنگفتی به دانشگاه کاردان می‌سپارند.»

>>>   هنوز هم حاکمان ریاکار و فاسد ج - ا برای دور زدن مشکل اصلی یعنی نبود دموکراسی در کشور و تحمیل حاکمیت غاصبانهً خود بجای آن، به دروغ و دغل بازی متوصل می شوند، آخوندهای غاصب با طینت فاسد و اعمال دیکتاتوری خود نمی خواهند اقرار کنند که سلب آزادی ( بیان و قلم و اندیشه، احزاب ...،) و نبودن انتخابات آزاد و عدم پایبندی به قوانین حقوق بشر جهان موجب فساد دولتی و موجب دزدی و غارت اموال و منابع ملی و ورشکستگی اقتصادی کشور گشته است و لذا با حرفها و شعارها و اتهامات واهی بازهم در پی روپوش گذاشتن به سیاستهای ضد انسانی ولی فقیه دیکتاتور می باشند. خلاصه اینکه اقتصاد سالم و رشد یابنده و پایدار از پایه های سیاسی و سیاستهای ملی و دموکراتیک و اعتقاد و التزام قلبی و پایبندی عملی به قوانین حقوق بشر جهان می گذرد که دیکتاتوری دینی همواره بر ضد ارزش و دست آوردهای حقوق بشری جهانشمول بوده و می باشد و تا هست چنین بوده و خواهد ماند.

>>>   کمسیون انتخابات هرچه عاجل محلات باز و بسته رای‌دهی را که از صلاحیت‌های قانونی شان است اعلان نماید. گفته می‌شود در بسیاری از ولایات افغانستان در ۶ میزان روز برگزاری انتخاب ریاست جمهوری محلات زیادی بسته بودند.
مشت نمونه خروار تعداد از ولایاتی که محلات آن بسته بوده قرار ذیل است.
ولایت ارزگان ۶۴ محل بسته
ولایت بدخشان ۷۳ محل بسته
ولایت بغلان ۴۲۷ محل بسته
ولایت بلخ ۴۴ محل بسته
ولایت پکتیا ۳۳۰ محل بسته
ولایت پکتیکا ۱۳۵ محل بسته
ولایت خوست ۱۱۲ محل بسته
ولایت زابل ۳۱ محل بسته
ولایت غزنی ۳۰۵ محل بسته
ولایت فراه ۳۴ محل بسته
ولایت کندز ۳۲ محل بسته
ولایت کندهار ۲۹۰ محل بسته
ولایت لوگر ۴۳ محل بسته
ولایت ننگرهار ۴۳۰ محل بسته
ولایت هلمند ۱۱۰ محل بسته
ولایت هرات ۱۲۵ محل بسته
ولایت وردک ۱۳۸ محل بسته
ولایت فاریاب ۵۵ محل بسته

>>>   Masih Nadim
پنهان نمودن اوراق رای دهی
ماده ۴۲۴ کود جزا:
شخصیکه به منظور کتمان حقایق فورم نتایج و یا اوراق رای دهی را پنهان نماید، به حبس متوسط تا سه سال محکوم میگردد.

تغیر در اسناد انتخاباتی
ماده ۴۲۵ کد جزا:
شخصیکه یکی از اعمال ذیل را مرتکب شود به حبس متوسط تا سه سال محکوم میگردد:
۱-جابجایی، انتقال یا تصرف در اسناد انتخاباتی خلاف حکم قانون
۲- وارد کردن تغییر در فورم های نتایج با آرای استعمال شده در صندوق طوریکه باهم مطابقت نداشته باشند.

مداخله در سیستم نرم افزار
ماده ۴۲۶ کود جزا:
شخصیکه در سیستم های نرم افزار و سخت افزار مراکز جمع بندی نتایج بدون مجوز قانونی مداخله نماید، به حبس متوسط بیش از سه سال، محکوم میگردد.

سرقت یا تلف نمودن اوراق رای دهی:
ماده ۴۲۸ کود جزا:
شخصیکه اسناد و اوراق رای دهی و مواد حساس انتخاباتی را سرقت یا تلف نماید به حد اکثر حبس متوسط ، محکوم میگردد.

تغییر یا تبدیل کردن اسناد، کم یا زیاد کردن آراء

ماده ۴۳۲ کود جزا:
شخصیکه یکی از اعمال ذیل را مرتکب شود به حد اکثر حبس متوسط محکوم میگردد:
۱- تغییر یا تبدیل اسناد انتخاباتی اعم از کتاب ثبت، فورم های ثبت نتایج و اوراق رای دهی به نفع یا ضرر کاندید.
۲- کم کردن یا زیاد کردن آراء در جریان انتخابات به نفع یا ضرر کاندید.

عدم طی مراحل اعتراض و شکایت به منظور کتمان حقایق

ماده ۴۳۳ کود جزا :
شخصیکه به منظور کتمان حقایق، اعتراض و شکایت درج شده را پنهان نموده و یا آن را به موقع طی مراحل ننماید، به حبس قصیر محکوم میگردد.

کتمان یا عدم اطلاع دهی یا ممانعت از حضور ناظر ، مساعد و رسانه ها

ماده ۴۳۴ کود جزا :
هرگاه کارکن کمیسیون مستقل انتخابات یکی از اعمال ذیل را مرتکب شود به حبس متوسط تا سه سال، محکوم میگردد:
۱- کتمان یا عدم اطلاع از مشاهده تخلف در محل رای دهی.
۲- ممانعت از حضور، مشاهد، ناظر و یا رسانه ها در جریان پروسه رای دهی و شمارش آراء.

>>>   این آب خت هرگز صاف نخواهد شد.

>>>   خاطرتان جمع باشد که غنی کوچی بزودی ممنوع خروج اعلان میشود و چوب در ک۰۰ خودش و دزد های همدستش چون قیومی چنان زده میشود تا عواقب برنامه سالاری و ملی گرایی دروغی و عوامفریبانه به آنها نشان داده شود۰

>>>   غنی دوز مصرف دیازیپم اش سیر سعودی دارد.

>>>   برگزاری انتخابات از مصادیق مهم ثبات سیاسی در یک کشور محسوب می‌ شود.
وقتی در جامعه‌ ی انتخابات برگزار شود و نهاد های مدیریتی دولت بر اساس انتخابات آزاد و شفاف شکل گیرند، زمینه‌ های روانی پذیرش حاکمیت در جامعه ایجاد می شود.

در افغانستان اما بعلت عدم شفافیت در برگزاری انتخابات و دست برد و تقلب در نتیجه ی آن، چنین نشد و انتخابات مصدر ثبات نگردید.
هر چند وقایع و پیامد های اجتماعی معمولن دارای یک عامل نیستند، بلکه عوامل زیادی در ایجاد آنها دخیل‌ اند، ولی می توان گفت که یکی از عوامل ریشه ی ناکامی در به ‌میان آوردن ثبات سیاسی تاکنون در افغانستان، تقلب و عدم شفافیت انتخابات بوده است.

تقلب در انتخابات باعث شده است تا اعتماد مردم به دولت روز بروز کاهش یابد و مردم به این امر تلخ اذهان یابند، که در جایی که تفنگ و زور و دالر مسلط است و متقلبین دست باز دارند، نمی توان به استقرار ثبات سیاسی و به تبع آن بهبود وضعیت اقتصادی، امنیتی، نظامی و سیاسی کشور امیدی داشت.

بی اعتمادی به انتخابات زمینه‌ ها را بیشتر به ضرر ارزش‌ های نو مساعد می سازد و توده‌ های ناامید را در آغوش روحانیت دنیاستیز می کشاند، که از آسایش عاری از محرومیت در بهشت آن جهانی سخن می گوید و بهای ورود با آنجا را، پیام جنگ در برابر ارزش‌ های دموکراسی می خواند.

نوروز حمید

>>>   Mohammad Aref Abassi
نسل جوان تونس از ملت وکالت کرد، سر نوشت مملکت خود تعیین و صدای ملت شدند.
قیس سید سابق پروفیسور حقوق و علوم سیاسی به حیث رئیس جمهور تونس انتخاب شد.
به قرار خبر منتشرۀ بخش انگلیسی بی بی سی امروز ۱۶ اکتوبر جوانان بیزار از نظام های فرسوده و فاسد پیشین عنان اتخاذ تصمیم سرنوشت سازی وطن را به دست گرفته اکثریت رأی دهندگان را ساختند.
جوانان بین سنین ۱۸ و ۲۵ اکثریت رأی دهندگان را تشکیل می داد.
قیس سید اهل سیاست، تبلیغ و سخن رانی نبوده طبعاً مرد شرمندوک بود. او مثل سائر سیاست مداران مبارزۀ انتخاباتی خود را به راه نینداخت و از اشتهارات و تبلیغات مطبوعاتی دوری گزید. او مانند یک معلم در صنف پیام خود را برای مبارزه با فساد، آوردن تغییر و اصلاحات صادقانه به جامعه پیشکش نمود و با وطن دوستی، صداقت و طرح های عملی خود دل و دماغ نسل جوان را مجذوب خود ساخت و آن ها داوطلبانه در انتخابات برایش مبارزه نمودند.
قیس سید با گرفتن ۵۷ فیصد آراء برنده شد که اکثریت را نسل جوان و قشر منور و اهل خبرۀ تونس تشکیل می داد.
مبادا که ملامتم کنی که تورا به تونس چه کار. مرا منظور از هر تذکاری حال وطن خودم است. من برای تونس حسود نشدم ولی غبط خوردم که آیا ما کسی مثل قیس سید در وطن نداریم؟ آیا نسل جوان ما تا حال به آن مرحلۀ رشد فکری و سیاسی نه رسیده که مسؤولیت و رسالت خود را برای تغییرات بنیادی و اساسی ایفا نموده دور شخصیت های ملی و دانا چون قیس سید تونس بایستند.

>>>   چرا بعضی از هموطنان ما مانند طوطی وار فقط به تکلم و شعارهای ضد آمریکایی بسنده و تکیه می کنند؟ آیا مردم داخل افغانستان حق و حقوقی ندارند؟ ایا مردم افغانستان صاحب اصلی کشور افغانستان نمی باشند؟ آیا مردم افغانستان حق تعیین آزاد سرنوشت سیاسی خود بطریق انتخابات آزاد را ندارند؟ اگر مردم افغانستان صاحب اصلی کشور هست، پس چه کسی و جریانی و دستهایی مانع رسیدن مردم به حق و حقوق اساسی خود گشته و می گردند؟ چرا بجای موانع و عوامل داخلی احقاق حقوق مردم داخل، بیعملی و عجز و ناتوانی خود را به آمریکا ربط و نسبت می دهیم؟ کی آمریکا مانع انتخابات آزاد در کشور بود؟ آمریکا کدام حزب و یا روزنامه و نویسنده و یا رسانه را توقیف و یا زندانی و یا کشته است؟ کدام مجلس ملی را منحل کرده است؟و...، خلق را تقلیدشان بر باد داد --- ای دوصد لعنت بر این تقلید باد.

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰

>>>   تعریف بیومتریک همان است که کمیته های انتخاباتی و ستاد های انتخاباتی قبل از برگزاری روز انتخابات با هم توافق کرده بودند۰ هر رای که به هر گونه ی هر یکی از شرایط آن توافق را پوره نتواند باطل است۰ خجالت بکشید و پافشاری بر ضمیمه نمودن رای های تقلبی نکنید۰

>>>   Soraya Baha
به باور من ابرقدرت ها تا کنون به این نتیجه نرسیده اند که غیر از درانی و غلزایی ملیت های غیر پشتون هم می توانند رییس جمهور کشور خود باشند، ابر قدرت ها و جامعه جهانی می دانند که غنی چپ و راست تقلب می کند و برایش این زمان و فرصت را داده اند، و درلابی معرفی کرده اند که عبدالله دورگه وابسته به جبهه شمال محقق هزاره وابسته به ایران و دوستم اوزبیک وابسطه به اوزبیکستان و روسیه است و این کشورها مخالف سیاست امریکا در منطقه اند و قدرت از دست پشتونها می رود و چه بهترکه بازهمان کفن کش قدیم و داینسورهایی که تربیت کرده اند بر اریکه قدرت نشانده شوند و برای خاموشی این سه ملیت برده صفت که ریاست اجراییه و چند وزارت و سفارت بی صلاحیت رسید، خاموشانه یوغ اسارت بر دوش می کشند.
امیدوارم که چنین مباد و تاریخ بردگی به گونۀ دیگری رقم بخورد.

>>>   نورالله وليزاده
قرار بود که امروز کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی را اعلام کند اما نکرد. این نشان می‌دهد که کمیسیون اولین گام را به سوی بی‌اعتارسازی روند انتخابات 98 گذاشته است. پیش‌کش کردنِ مشکلات تخنیکی در توجیه زیرپا کردن تقسیم اوقات از سوی کمیسیون، هیچ منطقی نیست و ساده‌ترین‌های این مملکت نیز قبول نمی‌کنند.

>>>   صادق قریشی
معلم سر صنف به يكي از شاگردان
گفت درس چوپان دروغگو را بخوان.
بچه زد زير گريه و گفت : نمي توانم آقا معلم!
معلم پرسيد: چرا؟
بچه پاسخ داد: معلم صاحب ! پدرم اين صفحه را از كتابم پاره كرده.
معلم بر آشفت و جويا شد: به چه دليل؟
پسره با لحني لرزان گفت : معلم صاحب!
پدرم چوپان است. از خواندن اين درس سخت خشمگين شد و رو به من گفت:
من و پدرم و پدر بزرگم و بسياري از مردم چوپان بوديم و هيچ کدام دروغگو نبوده ایم
اما يك نفر در ده ما پيدا شد و گفت به من راي بدهيد تا براي شما مکتب بسازم، خانه درست كنم ، به روستا جاده كشي كنم و برای فرزندانتان شغل ايجاد كنم.
ما هم باور كرديم و به او راي داديم و آقا شد نماينده مجلس و به هيچيك از حرف هايش هم عمل نكرد و جواب سلاممان را هم نمي دهد.
به معلمت بگو اين صفحه را پاره كردم تا
به جاي چوپان درغگو درس جديد:
" نماينده دروغگو را تدريس كند.

>>>   اقای صادق قریشی!عالی
عاقل

>>>   به یقین بپذیرید اگر اشرف غنی در انتخابات رای آورده بود بدون معطلی نتیجه انتخابات اعلام می گردید. این تأخیر اعلام نتیجه انتخاب دلیل روشن بر این است که اشرف غنی در این انتخابان شکست خورده و امروز فردا می کنند تا همه چیز به نفع غنی تغییر دهند. البته رای او به قدری پایین است که با تقلب و هم نمی توانند غنی را برنده اعلام کنند از این رو پولیس مخصوص اشرف غنی بهمرکز کمیسیون انتخابات تجاوز کرده و وارد آن شده تا مشکل آفرینی کنند و دست کم بتوانند انتخابات را به دور دوم بکشانند. افسوس در این کشور مردی وجود ندارد که جواب این قانون شکنان را بدهد. همهگی مهر سکوت بر دهن زده و باز هم به دستور آمریکا و باداران مشرک و کافر و دشمنان اسلام باید صبر کنند. ممکن است غنی تا یک سال دیگر همن طور به صورت غیر قانونی رئیس جمهور باشد.

>>>   Mehdi Saqib
انتخابات کانادا برگزار شد و جاستن ترودو دوباره پیروز شد اما این انتخابات و موفقیت ترودو به دلایل ذیل مورد پذیرش ما ملت هميشه در صحنه تا روز قیامت نخواهد بود:
1- باید نتایج انتخابات کانادا سه ماه بعد معلوم میشد نه سه روز بعد؛ نتايج زودرس انتخابات از توطئه هاي شيرآغا و شيرين گل است؛ افغانستان افتخار دارد که که از این نگاه در مقام اول جای دارد.
2- ترودو باید یک عدد ملاتره خیل و نیم عدد زرداد و مقداری نمک صالح و مرچ دلمه ای به نام محقق با خودش داشته باشد تا پیروز شود؛ اين پيروزي جاستن مشكوك است، لوي سارنوالي بايد نامبرده را در خانه اش ممنوع الدخول كند..
3- ترودو نباید بعد از پیروزی لب زنش را میبوسید؛ این موضوع گناه دارد و بدآموزی داردٰ به همین خاطر کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج را اعلام نمیکند که هیچ کاندیدی لب زنش را ماچ نکند.
4- کانادا لازم است از دستگاه بایمتریک استفاده کند تا ما آن را حرام کنیم، سپس به شرطی حلال کنیم که مولانا عبدالله و خانم نورستانی و ننگ و یک درجن اعضای جنجالی کمیسیون انتخابات بروند کانادا و تایید کنند که ترودو حلالزاده و مومن و نمازخوان است.
5- امریکا باید ترودو را انتخاب کند، مگر امکان دارد ترودو بدون تایید دونالد ترامپ و پوتین و عمران خان و روحانی و حكيم تورسن انتخاب شود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است