تقلب سالاری، فرهنگ غالب است
آنچه واضح است، نتیجه انتخابات را به سوی بحران و ایجاد بحران می‌برند و اینکه چگونه و چه کسی قادر به مدیریت بحران میگردد زمان جواب خواهد داد. در واقع فرهنگ غالب در افغانستان فرهنگی تقلب سالاری است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۸/۷/۲۲ کد خبر: 160525 منبع: پرینت

فرهنگ غالب در افغانستان فرهنگی تقلب سالاری است و با شفافیت چندان سازگاری ندارد!
تاریخ افغانستان آمیخته با فرهنگ خشونت ، قلدوری ، زورگویی و دغل بازی است در جلسات بن حامد کرزی را با تقلب و فریب کاری در مقابل ستار سیرت برنده اعلام کردند ، در ادامه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی عبدالله عبدالله را که برنده انتخابات بود در مقابل اشرف غنی احمدزی بازنده انتخابات ساختند ، انتخابات پارلمانی را هم با تعیینات و حتی سکس در مقابل نمایندگی رقم زدند.

بعد از جنجال های زیادی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی و همه جوانب به شمول کمیسیون‌های انتخاباتی به اتفاق آرا فیصله نمودند که انتخابات ریاست جمهوری را با بایومتریک برگزار می کنند و برای اینکه جلوی آرای تقلبی گرفته شود به ارزش میلیون ها دالر دستگاه بایومتریک را خریداری کردند حالا به خاطر اینکه در تاریخ افغانستان تقلب ، نیرنگ و فریب تعیین کننده است بازهم استدلال می کنند که رأی تقلبی و بدون بایومتریک باید تعیین کننده نتیجه انتخابات باشد ، از آنجایی که حکومت وحدت ملی خود زاده تقلب بودند نمی توان انتظار انتخابات شفاف را از آنها داشت ، در کشور که تقلب نهادینه سازی شده باشد واضح است که بالای دستگاه بایومتریک حملات سایبری انجام می دهند ، فعالیت دستگاه را کند می سازند و هرچه در توان داشته باشند انجام می دهند تا نتیجه انتخابات را از راهی تقلب تعیین کنند.

در ابتدا می‌گفتند نتیجه ابتدایی انتخابات را در مدت دو روز بعد از انتخابات اعلام می کنند ، بعد تاریخ نتیجه ابتدایی انتخابات را ۲۷ میزان تعیین کردند و اکنون زمزمه‌هایی وجود دارد که دستگاه بایومتریک در حالت کوما به سر می برد و حتی اعضای کمیسیون انتخابات خود نمیدانند که آرای با بایومتریک را اعتبار دهند و یا آرای بدون بایومتریک و تقلبی را ، از همه طرف صدای ضد و نقیص به گوش می رسد.

آنچه واضح است این است که نتیجه انتخابات را به سوی بحران و ایجاد بحران می‌برند و اینکه چگونه و چه کسی قادر به مدیریت بحران میگردد زمان جواب خواهد داد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرهنگ غالب
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   در جایی که بیسوادی و تبلیغات تفرقه افکنی نسبت به برنامه سالاری و ملی گرایی بیشترین تآثیر را بالای رآی مردم داشته باشد آن رآی هم چندان ارزشی ندارد ولی تقلب هم به آن اندازه ای که تبلیغ میشود نبوده و شما همواره پیش از مردن اینچنین کفن پاره میکنید.
تیم بحران و خودگرایی همراه سایر هم تباران خود همانطور که قبل از برگزاری انتخابات بی باوری بخود را به برگزاری انتخابات نیز دیکته میکردند حالا هم با آنکه کلان شهرها و مردم حوزه رآی گیری شان به آنها ارزش ندادند، حتی از دور دوم انتخابات می ترسند و تقلب تقلب را تبلیغ میکنند و بس.
لطیف بیژن پور

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.

>>>   برنامه سالاری و ملی گرایی؟؟؟ خاطرت جمع باشد که غنی کوچی بزودی ممنوع خروج اعلان میشود و چوب در ک۰۰ خودش و دزد های همدستش چون قیومی چنان زده میشود تا برنامه سالاری و ملی گرایی به آنها نشان داده شود۰

>>>   غنی کوچی یک بی ریشه است و با مخکش هایش از زور امکانات امریکا مثل توله یک چند روز دیگر هم اینسو آنسو خواهند دوید و چند جفی دیگر هم خواهند زد، ولی روز های خود را باید حساب کنند۰
این امکانات باد امریکائی آورده برای همیشه نمی ماند، و غنی کوچی با بی بی گلش به همان جائی خواهند برگشت که از آنجا ارسال شده بودند۰ مصرف شان پوره شده۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است