سلاح های۹۰نمایندۀ مجلس مربوط وزارت داخله نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۸/۷/۲۲ کد خبر: 160523 منبع: پرینت

از میان ۲۵۰ نمایندۀ مجلس، برای در حدود ۱۶۰تن آنان جنگ‌افزار توزیع کرده‌است و جنگ‌افزارهای نزدیک به ۹۰نمایندۀ دیگر مجلس معلوم نیست که از کجا تأمین شده‌اند که ۸۳۷ میل جنگ‌افزار برای نمایندگان مجلس توزیع شده‌ و این جنگ‌افزارها در وزارت داخله ثبت است.

بربنیاد قانون، هر عضو مجلس نمایندگان اجازه دارد از یک تا چهار نگهبان مسلح داشته باشد، اما شماری از نمایندگان نگهبانان بیشتری دارند.
به گزارش طلوع، الله گل مجاهد، یکی از این نمایندگان است. او می‌گوید که در حال حاضر شش نگهبان دارد و این نگهبانان اجازۀ حمل جنگ‌افزار را از وزارت داخله دارند.
این عضو مجلس، می‌افزاید که جنگ‌افزارهای شخصی هم دارد که بربنیاد فرمان حکومت، در خانه‌اش نگهداری می‌کند: «بعضی دوستان رقابت می‌کرد همرای من، به همین خاطر تعدا محافظین من هم زیاد بود، راکت و پیکا هم با خود حمل می‌کردم. وقتی که فرمان رییس‌جمهور صادر شد، پیکا و راکت را دیگر حمل نکردم.»

در همین حال، ریاست ترافیک کابل، می‌گوید که بسیاری از اعضای مجلس بگونۀ غیرقانونی نمبرپلیت‌های(و – ج) و (م – ج) را در موترهای شان نصب کرده‌اند.
به گفتۀ خان محمد شینواری، مدیر ترافیک کابل تنها پنج شماره از این پلیت‌ها، به اعضای هیات اداری مجلس بگونۀ قانونی توزیع شده‌‌اند: «خود [نمایندگان] که این [پلیت‌ها] را بسته کرده‌اند، غیرقانونی بوده؛ خود شان می‌سازند، اما نمی‌فهمم در کجا؟»

رییس عبدالخالق، نمایندۀ مردم بلخ در مجلس نمایندگان می‌پذیرد که استفاده از پلیت‌های مشابه در دو موتر خلاف قانون است، اما می‌گوید که این پلیت‌ها در دبیرخانۀ مجلس نمایندگان ثبت است: «این مشکل دارد. این کاملأ غیرقانونی می‌آید که در یک پلیت، چهار موتر و یا پنج موتر بگردد.»

حنیف حنفی، یک عضو مجلس سنا نیز ادعا دارد که به روز پنج‌شنبه (۱۸میزان) پسر و یک نگهبانش از سوی نیروی‌های امنیتی لت‌وکوب شده‌اند و خودش به چندین ساعت در بازداشت قرار گرفته‌است: «من که مصونیت دارم، آن‌جا بندی شدم.»
اما، وزارت داخله، هرگونه اهانت و لت وکوب را در این رویداد رد می‌کند.

این درحالی است که شام روز جمعه (۱۹میزان) شماری از محافظان اعضای مجلس نمایندگان با نیروهای امنیتی در شهر کابل درگیر شدند؛ درگیری که شش ساعت به درازا کشید و نیز منجر به فراخوانده شدن شب‌هنگام سرپرست وزارت داخله به مجلس شد.

شماری از شهروندان کشور، از آنچه‌که گشت‌وگذار مسلح محافظان اعضای مجلس در شهر می‌گویند، انتقاد می‌کنند.
غلام بهاوالدین، باشندۀ کابل گفت: «کسانی‌که از قانون سرکشی می‌کنند، باید دولت آن‌ها را سرکوب بکند. ما آن‌ها را به‌حیث نماینده اصلأ قبول نداریم.»
مسعود مسلم، باشندۀ دیگر کابل نیز بیان داشت: «بخاطر منافع شخصی خود دست به هرکاری می‌زنند. هیچ‌گاه مردم افغانستان این‌ها را به‌عنوان نمایندۀ شان در مجلس قبول نمی‌کنند.»
شماری از جوانان در ولایت هرات، امروز(یک‌‎شنبه، ۲۱میزان) ازبهر پشتیبانی از نیروهای امنیتی در برابر آن‌چه‌که آنان زورگویی‌های برخی از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند، همایشی را راه اندازی کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   وکلای محترم خود تابع قوانین نظم وامنیت عامه باشند تا ارگان های امنیتی درپلان وبرنامه های خویش موفق گردد.
جارالله

>>>   نمایندگان مردم که خود مرجع قانون سازی هستند,باید از همه مردم بیشتر به قانون پایبند باشند,وهرچه زودتر باید سلاح های خود را ثبت وزارت امورداخله کنند.

>>>   این ......خانه را تعطیل کنند و این دلالان جنسی را به سمت غرب دیپورت کنند. زنده باد نیروهای امنیت ملی ....بر نمایندگان دلال و دلالان نماینده

>>>   این سلاح ها در دفتر طالبان ثبت است هنگامیکه موترهای شیشه سیاه ترورست هارا انتقال میدهند با این سلاح ازان ها دفاع میکنند

>>>   هم پلیس و هم وکلا و سناتوران باید یاد بگیرند که نسبت به هم و نسبت به همه احترام متقابل داشته باشند.

>>>   ۱- معین ارشد امنیتی به احتمال زیاد خودش هم در موتر های شیشه سیاه و ضد گلوله و فاقد پلیت گشت و گذار میکند اگر نی ثابت کند.
۲- چرا به ۱۶۰ نماینده سلاح به خاطر حفظ جان شان توزیع شده و به ۹۰ نماینده نشده؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است