انتخابات یا انتخاکباد؟!
زمانیکه یک شرکت برای یک نرم افزار انتخاباتی که قبلا در دو کشور دیگر نتیجه خوبی نداده، میلیون های یورو از کمیسیون انتخابات افغانستان دریافت کرده، چرا پیش بینی وضعیت مخابراتی و ضعف اینترنتی افغانستان را نکرده که امروز به این بهانه، ضعف کاری خود را می پوشاند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۸/۷/۲۱ کد خبر: 160504 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)این انتخابات نیست، درست گفته اند که این انتخاکباد است.
انتخاکبادی که در سایه آن یکبار دیگر همه را فریب دادند و بنام دموکراسی، آزادی انسانی و اصول دموکراسی به تمسخر گرفتند.
در سایت اطلاع رسانی این شبکه، بارها اعلام کردیم که انتخاباتی درکار نیست و هرگز در این کشور انتخابات به معنی واقعی آن برگزار نمی شود. یعنی نمی گذارند که برگزار شود!

در طول سال های گذشته همواره ما را در مقابل اعمال انجام شده قرار دادند و به اعتقادات و پایبندی های ما توهین کردند و نظرات و آرای پاک مردم را به تمسخر گرفتند و باز با همان شیوه های سوخته به میدان آمده و با تبلیغات فریبنده، روان پاک مردم ما را خراشیدند و یکبار دیگر از بودجه مردم بیچاره ما انتخابات برگزار کردند.

انتخاباتی که از حدود دوازده میلیون واجد شرایط رای دهی فقط حدود یک میلیون و به گفته کمیسیون حدود دو میلیون در آن شرکت کردند در حالیکه بیش از یازده میلیون کارت رای دهی توزیع شده است! جالب اینجا است که دعوا بر سر همین یک میلیون رای نیز تا آنجا بالا گرفته که شاید هرگز نتیجه انتخابات اعلام نشود و اگر هم چنین شد، عواقب آن بر سر اینکه نامزدان دیگر نتیجه را نمی پذیرند، بکجا خواهد کشید، معلوم نیست...

از طرف دیگر مامور رسمی سازمان سیا، حامد کرزی در حالیکه از یک تکت انتخاباتی حمایت کرده است، باز اعلام می کند که این انتخابات برای مردم سرطان است و هیچ نتیجه ای ندارد!

در کنار حیف و میل پول این ملت بیچاره بنام انتخابات، در این دور، حدود پانزده میلیون یورو صرف خرید دستگاه های بایومتریک کردند. دستگاه هایی که از انتخابات قبلی به کمیسیون جدید به ارث رسید، از تعداد دوازده هزار آن، فقط پنج هزار قابل استفاده بود و بقیه یا سرقت شده و یا تخریب گردیده بود، اینک نیز از هیجده هزار دستگاه خریداری شده در همین اول راه، تعدادی مفقود شده و تعدادی هم از مدار خارج گردیده تا انتخابات بر مبنای آرای بایومتریک استوار نباشد.

در کنار اینکه چه مبلغی به شرکت بی نام و نشان، "درملوگ آلمانی" که اصلیت این شرکت یهودی است، برای ساخت نرم افزار انتخاباتی داده شده، بسنجید که به چه میزان پول اضافی برای رفع مشکلات بعدی که در این نرم افزار به وجود آمده و همخوانی نرم افزار با دستگاه های بایومتریک با مشکل مواجه شده است، پرداخت می شود.
بگذریم که همه این غوغا ها و سر و صداها برای شمارش یک میلیون رای است...!

در همین حال گزارش ها حکایت از نفوذ هکرها در شبکه انتخاباتی کمیسیون انتخابات دارد. هکرهایی که توانسته اند قسمت اعظم تجهیزات و سرورهای مرکزی کمیسیون انتخابات را مختل بسازند و شرکت درملوگ یهودی را که متضمن امنیت نرم افزاری ارایه شده خود بوده است، در افغانستان نیز دچار مشکل بسازند.

«ادینه» کارشناس آلمانی شرکت در ملوگ، اعتراف کرده است که پایگاه اطلاعات داده‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مورد حمله قرار گرفته و این شرکت نتوانسته از نرم افزار خود حفاظت کند.
این کارشناس آلمانی گفت که اطلاعات باید در روز انتخابات و در همان محل وارد سرور مرکزی می‌شد، اما به دلیل ارتباط ضعیف اینترنت امکان انتقال وجود نداشت و کمیسیون مجبور شد تا دستگاه‌های بایومتریک را به مراکز انتقال دهد. به همین سبب زمینه نفوذ هکرها فراهم شده است.

زمانیکه یک شرکت برای یک نرم افزار انتخاباتی که قبلا در دو کشور دیگر نتیجه خوبی نداده است، میلیون های یورو از کمیسیون انتخابات افغانستان دریافت کرده، چرا پیش بینی وضعیت مخابراتی و ضعف اینترنتی افغانستان را نکرده که امروز به این بهانه، ضعف کاری خود را می پوشاند؟

بازهم بگذریم که دست همه اینها در یک کاسه است و آن غارت این کشور و سرگرم کردن مردم یک روز با انتحار و انفجار و... و روزی دیگر با انتخابات...

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
انتخاکباد
نظرات بینندگان:

>>>   من البته تخنيكي نيستم اما اين ظرفيت و توانايي را با دوستانم در كميته احزاب داشتيم و ثابت كرديم كه تغيير سيستم انتخابات به "ام دي آر" و داخل كردن تكنولوژي بايومتريك را در قانون انتخابات ، چه گونه برارگ و جامعه جهاني بقبولانيم هردو مساله از دست آورد تاريخي من و رفقايم در كميته احزاب مي باشد و حالا هم توانيستيم در طي ٢٤ ساعت گذشته جلو تقلب خطر ناك و سازمان يافته را بگيريم.مطمئن باشيد كه ما شفافيت را مي آوريم و برنده انتخابات ١٣٩٨ مي شويم وبه اين صورت حلقه كوچك ارگ و دو قلوهاي مفت خور را كه جزء بد نامي و فرهنگ دشنام و فاحشه ، دست آوردي نداشته اند را شكست مي دهيم. داگز داميدان.
از صفحه استاد ناطقی ، نماینده خاص رئیس جمهور در تیم ثبات و همگرایی
ناصر احمدیان

>>>   فیفا و تیفا روزیکه این مسئولیت را پذیرفتند از خطراتش هم آگاه بودند و حال مسئولیت دارند که اسناد تقلب را افشا کنند و نهاد های امنیتی و موسسات مالی و بین المللی هم مسولیت دارند که امنیت عام و تام این نهاد ها را تضمین کنند.
اگر اسناد تقلب پیش از اعلام نتایج اولیه افشا نشود فیفا و فیفا باید به خاطر ترس و جبن و سهل انگاری در انجام وظیفه محاکمه شوند.

>>>   برادران عزیز زحمت نکشید عاقلانه فکر کنید. در یک کشوری که ۸۰ ٪ مردم ان بی سواد باشد در ان کشور انتخابات و دموکراسی چه مفهوم دارد . و رای یک شخص بی سواد بی خبر از علم و تخنیک و پیشرفت چه معنی دارد .در حقیقت درین گونه شرایط همه ما گوسفندانیم که چوپان ما امریکایی و انگلیسی است به هر طرف که ما را برد می برند .نا حق یکی با دیگری جنگ وجدل نکنید .پادشاه شما وقت در قصر سفید تعین شده .
این های که خود راکاندید کرده و دهل انتخابات را به گردن انداخته اند همه یی شان مزدوران همان امریکا و انگلیس اند لطفا فریب شانرا نخورید .

>>>   انتخابات تقلبی در هیچ جایی گیتی پذیرفتنی نیست. ولی کسیکه که شعار قبولی انتخابات را می دهد باوجود تقلب انتخابات تقلب و بازی دادن و جعل و بی حرمتی را قانونی و شرعی می سازد.
من نمی دانم که این طایفه افغان یهودی اسرائیلی نبیره شاوول از چه خاک نامقدس ساخته شده که تقدصات پیامبران از آدم تا به محمد رسول‌الله نفی می کنند. ده بنای خشت پخته کتاب های مقدس را با دروغ، ریاکاری قلدری و فسادهای دیگر تخطی می کنند.
این افغانه شاوولی در هیچ اصلیت و پاکدامنی و راستکاری پایبند نیست. کاذب در دین اسلام گناه کبیره است. هفت کناه کبیره و هفت نیکوکاری شاه ستون های اسلامی با پنج بنای اسلامی پیوند دارد.
تقلب تقلب است و حق حق است. حق را تقلب نکنید. و تقلب را حق نکنید.

>>>   این یک نظر حاد پسیمیسم است که در نا امیدی شکل میگیرد و راه را به آیندهء
خوب و تحقق عدالت و به گرایی نه می کشاید لذا کاربرد آن مطلقآ جفا در حق
نسل بشر است .
م. زمین بوس

>>>   موضوع دستگاه بایومتریک بطور قطع بدست ذبیح الله بارکزی مسکونه ولایت فراه که با معاش 300000 افغانی استخدام گردیده مربوط میشود
کبیر گناهی مدت بیشتر از سه ماه می شود که از طریق رقابت ازاد استخدام گرددیده صادقانه کار میکند با تقلب کاران وکمیشن کاران کمیسیون ودارالنشاه اصلا رابطه ندارد
اسحاق

>>>   سیستم انتخابات أفغانستان طوري طراحی وساخته شده است كه بايد در ان تقلب صورت بگیرد. و بايد به باني أين سيستم مزخرف جايزه صلح نوبل داده شود. این سیستم مزخرف باید ری‌پلان واصلاح شود و یک طراحی اکسپرت از کدام کشور دیگر آورده شود و این سیستم مزخرف را اصلاح کند ودر غیر آن این ویران استان هیج وقت آباد نخواهد شد. ایا در افغانستان یک آدم مدبر پیدانمی شود که این سیستم را مانند دیگر کشور ها طراحی کند؟. وگزشته از آن من متاسفم بر ملت گسفندی افغانستان که دو نفر یکی دیوانه روانی ویکی زنباره که آقای روانی با نایت میر دست پنجه نرم کند ومصروف است ودیگری بازنهای فاحشه مصروف هرزگی خود هستن اینها کی بدرد افغانستان میخورد که انها در انتخابات آن پیش تاز باشد؟. در انتخابات امسال ما کاندیدان وشخصیت های کارا و مدبر داشتیم اما متاسفانه ملت بیدرک و درایت به کی ها رای دادن متاسفم بر این ملت گوسفندی. ما امسال در این انتخابات سه بهترین شخصیت هارا داشتیم مانند آقای نبیل و آقای پدرام و آقای تمنا اما متاسفانه این ملت که حلوا را با اسٹول تشخیص داده نمی تواند وضعیت کشورشان از این بهتر نخواهد بود. ‌ پس از چنین ملتی بهتر ازین نمی شود توقع کرد.
عنایت الله کابل

>>>   سه ولایت که نام شان بد هستند و از بدبخی جانشان برامده است بخاطر اوغانیزم هنوز هم تقلب میکنند خداوند اینهارا لعنت کند این ولایات شامل هلمند ِ پکتیا و خوست میباشد باید تمام صندوق های این سه والایت را به کثافت دانی بیندازند غنی بیناموس در ولایات که اصلآن انسان زنده نمیکند رای چندین هزاری با یک قلم برده است. متقلبین خایین خود شرمسار شده اند با یک قلم و با عین انتخاب اوراق را به نفع غنی فاشیست و غنی متعصب ناموس فروش پر کرده اند ....بر این مردم جاعل و احمق که هنوز هم در خواب اوغانیزم نادر غدار و دیگر فاشیستان تاریخ خود هستند خداوند این مرد جاعل را از این بدتر سازد

>>>   هر نوع تخطی و تقلب و جعل راه اندازی شده تیم تیم دولت ساز مشهور به تیم تابوت ساز بریاست بابا فراری زیر نظر ریسان ستاد انتخاباتی تیم داکتر عبدالله قرار دارد و مستند سازی گردیده در صورت تکرار خیانت به رای پاک مردم اگر کمیسون انتخابات عمل نکند کشور را به فاجعه میکشاند و ضرر بیشتر متوجه تیم غنی احمدزی فراری است سلطانزوی این شخص اختطاف چی طیاره مسافر بری اریانا و تسلیمی ان به ای اس ای و دانش سخنگوی قبلی وزارت داخله غر در فساد و امثالهم خیلی در راه و چاره ی جویی از قبولی رای های جعلی و تقلبی به نفع تیم غنی فعالیت دارند تا بتوانند رای های غیر بایمتریک شده تقلبی را در سیستم جابجا کنند اما تا حال با وصف اخطار ارگ نشین موجود حتا تا سرحد مرگ حاضر به خواست غیر قانونی و خیانت به ارای ملت به نفع غنی نشده است و بر سخنان قبلی خود که اجرای قانون و اعتبار از ارای پاک مردم از طریق ماشین بایمتریک است و تاکید بر گفته قبلی اش دارد دیده شود سر انجام و در اخر کار چه میشود گذر زمان انرا ثابت مینماید.

>>>   تیم خلاف و خودنمایی متوجه شده که انتخابات را باخته حال شروع به خوگری میکند.
شما فکر میکنید که یک گروهک که هر ساله در یک روز خاص به قصد قتل وقتال مردم به جاده های کابل به حمایت جیگولوی که خود را کاندید ریاست کرده سرازیر میشوند ، مگر ملت بلا تشبیع خر است که از چنین خودفروخته ها و دهشت افگنان حمایت کنند و او را به کرسی ریاست جمهوری برسانند؟
حال خود متوجه شده اند که کشتی مملوس از جفا و خیانت در حال غرق شدن است.

>>>   وقتی پیش از انتخابات به این کمیسیون و دارالانشاء گفتند که گپ را نشنید.

>>>   غنی این بار یک نیرنگ را به کار بردن.
تمام غو غو کنندگان را از خارج تیم فاشیسم استخدام کرد مانند داود میر و صالح و نجیب دانش و صدیقی و چندین نطاق و برنامه ساز تلویزیون ها
بعد انتخابات مثل کاغذ تشناب همه شانرا دور می اندازد.

>>>   اگر در هر کجای دیگر کمبود مواد و کارمند و دستگاه میتواند توجیح۶ داشته باشد اما در دشت بر چی و خیرخانه و مرکز شهر به هیچ دلیل قابل قبول نیست.
ریاست دارالانشاء باید جواب بدهد.
چرا مواد نرسید
چرا سایت ناوقت آغاز به کار کرد
چرا نام افراد در است نبود
در انتخابات قبلی در هر محل ۶۰۰ نفر ثبت شده بود مگر اینبار ۴۰۰ نفر پس سرنوشت ۳۰۰ نفر دیگر چه شد

>>>   Homaira Omar
بعضی ها فکر میکنند که افغانستان مستعمره نیست پس وزیر خارجه امریکا قبل از انتخابات چرا به اشرف غنی زنگ میزند و هدایت میدهد ؟؟ به امریکا چه که نتیجه انتخابات چه میشود . پس معلوم است که ما یک کشور اشغال شده توسط دزدان دریایی هستیم و هدایت از آنجا صادر میشود .

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
انتخابات ریاست جمهوری امروز با وجود تقلب ها و تخلف ها و تخطی های تیم حاکم به یقین و اطمنئان که یک برنده دارد و آن برنده اصلی از میان نامزدان نیست بلکه آن برنده اصلی مردم و پاسداران و نگهبانان میهنم هستند که از خون جان شان مایه گذاشتند تا پاسدار مردم سالاری یعنی دموکراسی باشند ...>>>   Homaira Omar
امریکا خواهان حاکمیت نظام سیاسی جدید در افغانستان است که در آن رئیس جمهور باید چهارمعاون از ملیت های مختلف داشته باشد و نقش و اختیارات رئیس جمهور باید محدود گردد. به این معنی که رئیس جمهور بدون مشوره و توافق نظر معاونین قادر به گرفتن هیچگونه تصمیم نه خواهد بود .
در اصل امریکا خواهان انارشی , ادامه جنگ و دامن زدن به مسائل قومی ایجاد هر چه بیشتر تفرقه میان مردم افغانستان است تا بدینوسیله بتواند بقا و حیات خویش را درکشور ما حفظ کند. باید اضافه کرد که در حکومت آینده با احتمال قوی غنی رئیس جمهور است. عبدالله , گل بی دین و همه جنگ سالار ها دوباره با فیصدی های مختلف بر اریکه قدرت تکیه میزنند پس همان آش است و همان کاسه و یا زوړ ملا زړی تراوي !

>>>   طبق سناریوی جدید امریکا در این قسمت سریال غنی برنده انتخابات است اما با یک تفاوت که اینبار حکومت سه سره تشکیل میشود !
زمان رقابت های انتخاباتی تمام شد حالا در واقع همه ما برنده این انتخابات هستیم و برای ما مشارکت ، اراده و خواست مردم ما ارزشمند و مهم است من ازین دریچه صفحه مجازی به وطن پرستان واقعی این موفقیت سخت و نفسگیر را در این آزمون بزرگ خجسته باد می گویم ...

>>>   Hamid Rahguzar
به زمين و آسمان هم خود را بزنيد، داكتر غني رييس جمهور است!
در انتخابات در ٢٠١٤/ ٣٤ در صد آرا را گرفته بود، داخل ارگ شد، اكنون كه داخل ارگ است، نيروي در روي زمين وجود ندارد كه او را بيرون كند!!!
وسلام

>>>   Homaira Omar
امریکا خواهان حاکمیت نظام سیاسی جدید در افغانستان است که در آن رئیس جمهور باید چهارمعاون از ملیت های مختلف داشته باشد و نقش و اختیارات رئیس جمهور باید محدود گردد. به این معنی که رئیس جمهور بدون مشوره و توافق نظر معاونین قادر به گرفتن هیچگونه تصمیم نه خواهد بود .
در اصل امریکا خواهان انارشی , ادامه جنگ و دامن زدن به مسائل قومی ایجاد هر چه بیشتر تفرقه میان مردم افغانستان است تا بدینوسیله بتواند بقا و حیات خویش را درکشور ما حفظ کند. باید اضافه کرد که در حکومت آینده با احتمال قوی غنی رئیس جمهور است. عبدالله , گل بی دین و همه جنگ سالار ها دوباره با فیصدی های مختلف بر اریکه قدرت تکیه میزنند پس همان آش است و همان کاسه و یا زوړ ملا زړی تراوي !

>>>   طبق سناریوی جدید امریکا در این قسمت سریال غنی برنده انتخابات است اما با یک تفاوت که اینبار حکومت سه سره تشکیل میشود !

>>>   Bari Zia
از ٣٠ ميليون شهروند افغانستان كه ممكن حد اقل ٢٠ ميليونش واجد شرايط رأى دهى باشند تنها ٢١٩٦٠٠٠ نفر رأى خود را به داخل صندوق هاى رأى دهى انداخته اند، فرض و قرار را بر اين بگذاريم، حتى اگر به همين تعداد صد در صد همه يك كانديد مشخص را انتخاب كرده باشند، آيا با اين رقم رئيس جمهورى كه فردا روى كار مى آيد از نظر قانونى دولت آن مشروعيت خواهد داشت؟
اين مسخره گى نيست، در چنين وضعيتى كه اكثريت مردم افغانستان زير خط فقر زندگى مى كنند اين همه مصارف هنگفت و دست گدايى براى چه؟
ض، بهارى

>>>   Khaliq Karimi
از تقریبا 20 ملیون واجد شرایط رای، یک ملیون وبه قولی فقط دوملیون نفر شرکت نموده اند وانتخابات مهندسی شده به نفع یکی ازدوحلقه حافظ منافع امپریالیست ها،حالا یا ع" ویا "غ" از سوی مردم وتوده های رنج کشیده افغانستان با بی توجهی وتحریم مواجه گردیده است. شاید مردم افغانستان در طول این 18 سال حاکمیت حلقه های وابسته وعملکردخاینانه اینها وباداران خارجی شان به این نقطه مشترک رسیده باشند که هیچ یکی ازاین حلقات وابسته که حیات شان به تداوم اشغال خارجی، وجود تروریسم، اقتصاد جنگی، موادمخدر وغصب زمین،تقسیم بندی مردم گرسنه وفلاکت زده به سمت ،قوم وتبار،گره خورده است نه قابل اصلاح اند ونه تغییر. شاید مردم افغانستان به این نتیجه رسیده باشندکه دزدان،دروغ گویان، غاصبان وانحصار طلبان، مافیاهای ثروت وسرمایه، ازهر قومی وتباری که باشند باهم وجه مشترکی دارند واز یک طبقه واحد اند.

>>>   جلوی کودتای انتخاباتی غنی را باید گرفت
به تعویق اندازی اعلام نتایج انتخابات به دستور غنی احمدزی توسط کمیسیون انتخابات برای تحقق توطئه و کودتای انتخاباتی و کمایی فرصت بیشتر تقلب گسترده و سازمان یافته گروه ناکام تابوت ساز است.
گروه پیشتاز به همکاری همه نامزدان مستقل نباید وقت و فرصت بیشتر به غنی احمدزی بدهند که این توطئه و کودتای انتخاباتی تحقق پذیرد.
گروه پیشتاز و همه نامزدان مستقل در افشای تقلب کمیسیون مشترک جمع آوری اسناد تقلب را ایجاد به مراجع مسئول داخلی و خارجی و بخصوص،سازمان ملل اسناد را ارائه نمایند.
تدابیر لازم امنیتی نیز برای همه نامزدان مستقل بادر نظرداشت وضعیت کودتایی اتخاذ گردد.
تجربه تاریخی نشان داده که حاکمیت سران غلزیی همیشه با خون آتش پایان یافته است.
محمد اسلم سلیم

>>>   سوال
چرا حامد كرزی در روز انتخابات به پای صندوق‌های رای نرفت؟ آيا دليل ترس از رويدادهای امنيتی بوده يا مخالفت با ارزش‌های قانون اساسی و دموكراسی؟

>>>   علے موسوے
- در اتریش روز یکشنبه انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار شد. بیش از ۶ میلیون نفر مستقیما در انتخابات شرکت کردند و یک میلیون نفر دیگر هم آرای‌شان را به وزارت داخله، پست کردند. نتیجه چند ساعت بعد از پایان رأی‌گیری اعلام شد. انتخابات زودهنگام، تنها ۴ ماه پس از فروپاشی دولت ائتلافی برگزار شد.
- در افغانستان انتخاباتی که نزدیک یک‌سال برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده‌بود، روز شنبه برگزار شد و تنها ۲ میلیون نفر شرکت کردند؛ اما بربنیاد زمان‌بندی اولیه، نتیجه ابتدایی سه‌ هفته بعد، مشخص می‌شود. نتایج نهایی احتمالا چندین‌ماه بعد... 😐😑

>>>   بابا كدام انتخابات ! انتخابات ، انتخابات ، انتخابات . از ٣٤ مليون نفر طوريكه ديده مى شود يك لك نفر هم در تمامأ أفغانستان شركت نكرده بود . اين مردم احمق تا حالا هم نمى دانند كه ريس مزدور شانرا امريكا تعين مى كند . جالب است ، جالب است . خلاصه كه بسيار جالب است . مردم سألها فهم .

>>>   Soraya Baha
امریکا نتیجه انتخابات را به تعویق انداخته اگر بخواهد می تواند به بحران بکشاند. هنوز درحال ارزیابی است. امریکا می داند که داکترعبدالله آرای بیشتر را دارد در بین یک و نیم ملیون رأی دهنده در یک جامعه ۳۵ملیونی، اما محقق و خلیلی و هزاره ها( اهل تشیع) را وابسته به ایران و دوستم را وابسته به ماورای روسیه وعبدالله را وابسته به جبهه شمال می داند، اشرف غنی هم مهره به درد بخوری نیست، اگر با طالب کنار نیاید. آرینفر می نویسد "این گونه منافع اشرف غنی و امریکا در تضاد و تناقض صد وهشتاد درجه یی قرار گرفته است. این در حالی است که مجاهدان و طالبان و تیم کرزی با برنامه های امریکا هماهنگی دارند."
امریکا در انتخاب عبدالله، غنی، کرزی، گلبدین وطلبان منافع خود را می جوید، هریک که منافع آمریکا را برآورده کرد، رییس جمهور است، رأی مردم بهانه ای بیش نیست برای توجیه دموکراسی امریکایی در افغانستان.

>>>   ساده دلان قرن۲۱(افغانها)سلام.
۱-انتخابات تان یک تیاتر مضحک بود.
۲-رهبران تان همه جواسیس غربی ها هستند.
۳-پس از تعمق غربی هابراساس منافع خودشان از میان همین جواسیس یکی رابریتان ریس جمهور تعیین میکنند.
دهلوی

>>>   هموطن قرار نیست شخص بخصوصی بیاد، قرار بر این هست که مردم بطریق انتخابات آزاد و به شیوهً دموکراسی و قوانین منطبق بر حقوق بشر جهان صاحب و ناظر بر سرنوشت سیاسی و اقتصادی ...، خود و کشورشان گردند، با مشارکت ملی بسازند و کشورشان را اداره کنند و آزادانه در صلح و ثبات زندگی کنند، اقتدار خلق بجای اقتدار شخص و حزب حاکم گردد و هیچ دیکتاتور و کس ناکسی به آزادی و حقوق مردم تجاوز و تعدی نکند. حالا چون شاه شما سرنگون شده و نمی توانید خود را با آزادی و قوانین دموکراتیک منطبق سازید آنوقت این آخوندها باید بمانند؟ یکی گمرهی(!) ریگ در کفش داشت *** چو درمانده شد دست بر سرگذاشت.ووو، ببین علت و درد و رنجت کجاست *** چو علت ندانی شکایت خطاست.زنده باد آزادی. پیروز باد انقلاب دموکراتیک مردم ایران.یکی ابلهی ریگ در کفش داشت***چو درمانده شد دست بر سر گذاشت
که نفرین بر آنکس که این کفش دوخت***که مغزم بکوبید و پایم بسوخت
بسی ناسزا گفت بر ان کفش دوز***سخن ها نسنجیده از درد وسوز
زجاییکه رنجیده باشد کسی***سخن ها نسنجیده گوید بسی
کسی گفتش ای خسته از پای خویش***زمانی بیاسای در جای خویش
تو از ریگ کفش خود ازرده ای***به جای دگر ظن بد برده ای
ببین علت و درد و رنجت کجاست***چو علت ندانی شکایت خطاست

>>>   عطا صفوی
امیدوارم که این گمانه زنی من درست نباشد....!!
-----------------------------------------
از نظر من این همه هیاهوسناریوهای مشکل سازی بنام « بیومتریک» وغیر بیومتریک اگریادتان باشد شباهت به همان فریاد های بیهوده رایی گوسپندی 2014 دارد که نتیجه اش هم بعدآ معلوم شد... واکنون هم خیلی زیرکانه وعاقلانه به خاطر مصروفیت ساختن ذهنیت من وتو درنظر گرفته شده است .سرزدن گاه وناگاهی دیپلومات های خارجی خصوصا سفیران انگلیس وامریکا به این مرکز فقط به معنی اینست که ذهن من وشمارا برای پزیرش حقایق تلخ آماده میکنند .آنانیکه از سفیر امریکا وانگلیس.... توقع عدالت اعلان نتایج انتخاباتی را دارند به این معناست نه خود را میشناسند ونه هم دیدگاه امریکایها را وآن تیم خودساخته انتخاباتی ارگ را بجایش بگزارید.... وضمنآ من باورندارم که عبدالله عبدالله بخواهد ویابتواند بخاطر گل روی دیگران درمقابل خواست شما ایستادگی کند واین گزینه نهایت ضعیف است زیرا وی به چنین چیزی ساخته نشده است وچنین اهدافی راهم درسرندارد وقرار هم نیست که به چنین کاری اقدام کند.
امیدوارم درتحلیل ومحاسبات خویش مرتکب اشتباهی شده باشم وگمانه زنی من درست نباشد...
بنآ تازمانیکه خود نجبنبید وبرای حق خویش مبارزه نکنید ، هرگز این خواست را به شما کسی تحفه نخواهد داد.

>>>   فکر می‌کنم دراین دور انتخابات، دو نوع برنده خواهیم داشت:
ـ رئیس جمهور با انترنیت ضعیف و رئیس جمهور با انترنیت قوی!
احسان سلام

>>>   کمیسیون انتخابات هم کم کم خودرا با تقلب غنی همگام ساخته است و میخواهد به رای های تقلبی غنی رسمیت بدهد .
احمد خراسانی

>>>   تلاش کشور‌ها در پی نفوذ به دیتابیس کمیسیون انتخابات
راه مدنیت: مسوولان شرکت درملوک آلمانی که مسوولیت سیستم دیتابیس بایومتریک و انتقال معلومات به ذخیره دیتابیس کمیسیون انتخابات را دارد، گفته است که برخی از کشورهای منطقه تلاش دارند سیستم را هک و داخل دیتابیس کمیسیون انتخابات افغانستان شوند.

یک متخصص شرکت دارملوگ جرمنی که سیستم دیتابیس را برای انتخابات ریاست جمهوری تهیه کرده، شایعات دربارۀ این‌که نارسایی در این سیستم سبب تأخیر در شمارش آرا شده را رد کرده گفت: مشکل از سرعت انترنت است که باید خود کمیسیون آن را حل نماید.

پیش از این تلویزیون کابل نیوز، گزارش کرده بود که هکرهای هندی بخش‌های مهمی از سرور و دستگاه‌های بایومتریک کمیسیون انتخابات را هک کردند. این دستگاه‌ها از سوی شرکت درملوک آماده شده و در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده شده‌اند. مرکز شرکت درملوک در جرمنی است و قرار است انجنیران این شرکت از جرمنی برای حل این مشکل به کابل بیایند.

متخصصان شرکت درملوک از کشوری نام نبرده است، اما یک مقام کمیسیون انتخابات که نخواست از او نام برده شود به خبرنگار روزنامه راه مدنیت گفت: کشور‌های ایران، پاکستان و هند از جمله کشورهای منطقه است که تلاش دارند به دیتابیس کمیسیون انتخابات افغانستان دست‌رسی داشته باشند.

به گفته مسوولان شرکت درملوک، بعضی کشورها در آسیا هستند که می‌خواستند به این سیستم رخنه کنند، من نمی‌گویم کدام کشور. اما آن‌ها به فایر وال یا سیستم محافظتی دیتابیس داخل شده نمی‌توانند. سیستم محافظتی بسیار قوی و کاملا محفوظ می‌باشد و تحت نظر ما قرار دارد.

آقای ادینه همچنان گفت: از خارج و داخل تلاش شده که این سیستم هک شود، یعنی به آن رخنه کنند، ولی تلاش‌های داخلی ناچیز بوده است.

برای اولین بار است که کمیسیون انتخابات افغانستان در چهارمین دور از انتخابات ریاست جمهوری کشور از سیستم بایومتریک یا سیستم دجیتلی استفاده می‌کند. این سیستم برای کارمندان کمیسیون انتخابات نو است و مشکلات جدی خودش را در روز انتخابات و پس از آن در زمان انتقال اطلاعات به سرور داشته است.

مس ادینه، یک متخصص سیستم بایومتریک شرکت دارملوگ گفته است: هیچ مشکلی در سیستم دیتابیس بایومتریک وجود ندارد. من می‌توانم تصدیق کنم که مشکل در شبکه‌های محلی می‌باشد که داخل کردن معلومات را به ذخیره دیتابیس دشوار ساخته است. ما این مشکل را حل کردیم و راه‌های دیگری را پیدا کردیم که معلومات در سیستم داخل شود.

به گفته او، معلومات و ارقام در روز انتخابات باید در خود محل در ولایات به ذخیره یا دیتابیس عمومی داخل می‌شد، اما به‌خاطر ارتباط ضعیف انترنت این کار ممکن نبود و آن‌ها مجبور شدند این وسایل را به مرکز انتقال بدهند که البته انتقال آن‌ها از ولایات دور دست وقت‌گیر بود.

مسوولان در کمیسیون انتخابات گفتند که انتظار می‌رود با آغاز کار این دو مهندس آلمانی، روند انتقال معلومات دستگاه‌های بایومتریک سریع‌تر صورت بگیرد.٢٠ ميزان ٩٨ مدنيت.
بسم‌الله نادری

>>>   بیش از دو هزار دستگاه بیومتریک در کمیسیون انتخابات قرنطین گردید!

>>>   در بمبارد هواپیما های حکومت در روستای باشند وردج، تعدادی از افراد ملکی به شمول زنان و کودکان کشته و زخمی شده اند.

>>>   امشب آقای هارون میر ، سخنگوی فعلی ستاد انتخاباتی دولت ساز ارگ نشین غنی و فعال جدی و افراطی دیروز تیم داکتر عبدالله ‌در صحبت با آقای‌نصیر فیاض و آریانا نیوز ، با اصرار جدی و آتشین خویش به شمارش آرای غیر بایمتریک توسط کمیسیون مستقل انتخابات، طشت رسوایی تیم ارگ نشین دولت ساز را از بام فرو ریخت .
این اصرار و اعتراف آقای هارون میر پیرامون شمارش آرای غیر بایمتریک که صد ها هزار آرا تقلبی و سیاه را احتوا مینماید ، ‌ تیم دولت ساز غنی و ارگ نشینان دسیسه ساز را و نیات شوم شانرا برای تحمیل نتایج انتخابات تقلبی و سازمان یافته ی ساختگی ، رسوا نمود .‌

ممنونت هارون جان عزیز!
دشمن دانا بلندت میکند
بر زمینت میزند نادان دوست

ارادتمندت‌
ویس ناصری

>>>   Mehran Muwahhid
در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ میلادی، در میان بخش بزرگی از مردم این ذهنیت راسخ بود که کرزی آدمی تبارگراست که فرصت‌های طلایی افغانستان را صرف فتنه انگیزی و حذف رقبای سیاسی خود و برکشیدن عده‌ای دیگر کرد و کمک‌های سرسام آور جامعه جهانی را نه در جهت دولت سازی بلکه برای تقویت شبکه‌های قدرت شخصی خود به مصرف رساند. از همین رو، بسیاری از مردم در آن دوران از رفتن کرزی استقبال کردند. ولی وقتی آقای غنی زمام امور را به دست گرفت، مردم تازه متوجه شدند که که "کفن کش سابق" در مقایسه به " کفن کش لاحق" فرشته ای تمام عیار بوده است. حالا کم شمار نیستند آدم‌هایی که دل شان به سال‌های حکومت کرزی تنگ شده و برای فرار از مشکلات کنونی به نوستالژی آن دوران پناه می‌برند.
پنج سال حکومت غنی با هر متر و معیاری که بسنجیم یکی از تلخ ترین دوران ها بوده. روی این حساب، یکی از اتفاق های بسیار میمون، خداحافظی اشرف غنی با ارگ ریاست جمهوری است. کمترین مزیت رفتن غنی از صحنه سیاسی کاهش آلودگی صوتی است.
مطمئن باشید که دل هیچ کسی-به جز اقلیتی کوچک از آنانی که از خوان یغمای اشرف و رولا بهره کافی و وافی برده اند- برای این دوران تنگ نخواهد شد.

>>>   هلیکوپتر فرار غنی کوچی همین حالا در بام ارگ جابجا شده است۰ ولی نگذارید این عوامفریب متقلب فرار کند، باید محکمه شود و چوب در ک۰۰ خودش و مخکش هایش زده شود۰

>>>   این بدان معنا است که کارخانه را به امید انرژی موقت خریداری شده فعال کنیم و بالای هر فابریکه میلاد ها افغانی سرمایه گزاری شود عدم امنیت .جزیه گیری وغیره مسایل را خو چی میکنی این دستگاه وقتی ما استفاده انرا درست نمیدانیم رهنمای اصلی هم اکثرا پاکستانی ال اصل های افغانی است زیرا چطور میتوانیم حصول اطمینان از کیفیت ان کنیم این انگیزه کی ایجاد کرد و اولین کسی که با این کمپنی طرف شد کی بود نتنها که فروشش در هر انتخابات چی میدانی که سرورش در یک اتاقهای عادی ویا خارج از مرز باشد هر لحظه برای این ملت مظلوم یک پاچه تمثیلی ترتیب و برنده هم پول میگیرد و از بازنده هم توسط لابی های نامرعی
اگر واقعا ملت میخواهد رایش به مشکل مواجه نشود.از مسایل قومی دست بکشند و از آرمان های کوتا مدت از رهبری های مزدور که تمام برنامه هایش از طرف اجانب تدوین میشود پیروی نکنند.
ر

>>>   نرم‌افزار دستگاه بایومتریک باید ۴۸ ساعت پس از برگزاری انتخابات، دو گزینه اصلی، شمار رأی‌دهندگان و فهرست رأی‌دهندگان را ثبت می‌کرد، اما چنین کاری صورت نگرفته است.

>>>   برخورد بدوى با پديده هاى مدرن !

ابتذالى كه در استفاده از دستگاه هاى بايومتريك در انتخابات كنونى صورت گرفته، آينده سياسى كشور و بالتبع سرنوشت مردم ما را در هاله ابهام قرار داده.

يكى از خصلت هاى ناپسند جوامع منحط و عقب مانده در تعامل و برخورد با پديده هاى مدرن و مدنى چنين است:
از آنجائيكه بدليل بدويت ريشه دار، قادر نيستند، خود را تا سقف پديده هاى مدرن ارتقاء و تعالى بخشند. بناً براى آنكه براى شان قابل فهم شود. آن پديده ها را تا سطح ابتذال خود شان، نازل و پائين مى آورند .

يعنى ماداميكه ارزش ها و پديده هاى مدرن و مدنى را به اندازه انحطاط و عقبمانده گى خود شان، منحط نسازند و به عقب نكشند. براى شان قابل درك و فهم نميشود.

دستگاه هاى بايومتريك كه تصور مى رفت نتيجه پاكى از آراى مردم را ارائه دهد و بسيارى به شفافيت آن دل بسته بود. در اثر كاربرد بدوى و قبيلوى از آن، امروز خود به وجه المنازعه ى مبدل شده.
منصوری

>>>   نتايج انتخابات در ٢٧ ميزان اعلان نميشود!

عليرغم آنكه كميسيون انتخابات تاريخ ٢٧ ميزان را براى اعلان نتيجه ابتدايى انتخابات مشخص نموده. اما دست هاى كثيف و مرموزيكه از شروع در مهندسى اين روند دخيل بوده اند، بنابر اغراض معينى كه دارند. نميگذارند نتايج در وقت معين آن اعلان شود.

اخيراً اشرف غنى در محفلى گفته است كه تا سه هفته ديگر، رئيس جمهور بعدى، مراسم تحليف را انجام خواهد داد. اما اين گفته ها بخاطر فريب افكار عمومى بيان ميشود. تا در فردايى كه اعلان نتايج، عمداً و از روى غرض به تعويق انداخته ميشود. اذهان عامه، تيم محيل و متقلب ارگ را مقصر و مسبب آن ندانند.

از همين حالا روى دلايل تخنيكى و هجوم هكر ها تبليغات صورت مى گيرد تا افكار عمومى را از تقلب و دستكارى در روند شمارش آراء منحرف سازند. دلايل به تعويق انداختن و تبعات آنرا، در روز ٢٧ ميزان كه اين پيش بينى اتفاق افتاده باشد، توضيح خواهم داد.
منصوری

>>>   Bashir Ahmad Qasani
برخى از نامزدان ادعا دارند كه يونما در انتخابات بى طرف نيست و از يك دسته انتخاباتى حمايت مى كند.

>>>   Baha Baqaie
شاه دزد کلان دارد چهره اصلی اش آشکاتر و رسواتر میشود.
این نفرک خو متفکر دزدی و چپاولگری برآمد 😷😝
از خرمن ها دزدی و خیانت یک خوشه آن اینست :

1- نفرک در سال 2001.م میلادی یک نهادی زیرنام موسسه شفافیت کمک ها درست کرد و هرچه پول صدها میلیون دالری به نام افغانستان میامد نخست در این موسسه دور زده میشد و پس از حیف و میل و دزدی سهم اش برداشته میشد و سپس پول ها به نهادهای دیگر فرستاده میشد. دوستان گپ های امین فرهنگ را در رسانه خورشید بیاد دارید دیگه.

2- نفرک در نفرک در سال 2013.م یک نهاد یا انستیتیوت بین المللی زیرنام" موثریت دولت ها" یا (The Insttiute of States Effectines ) را در آمریکا درست کرد و شاخه های آن را در کشورهای گوناگون بازکرد ... نمونه های فساد و قانکن ستیزی این است که سرپرست وزیر مالیه آقای همایون قیومی هم مشاور انستیتیوت نامبرده است و هم وزیرمالیه دولت اشرف غنی که تنها در سالهای 2016 و 17 تا 250000 دوصدوپنجا هزار دالر حقوق و امتیازات دریافت کرده است و جالبتر اینکه همین انستیتیوت موثریت دولت قرارداد پروژه ها و همکاری امضاء کرده اند که پس 2016.م زمانیکه همایون قیومی سرپرست وزیر مالیه گماشته میشود عواید و سود سالانه این نهاد نامبرده افزایش بسیار چشم گیری داشته است ....

خوب حالا سوال این است که چه کسی و چه گاهی و چگونه دست شاه دزدان ده ها میلیون دالری را بگیرد که زیر نام موسسه و پروژه و مشاور و... صدها میلیون دالر یک کشور نادار و مردم بدبخت افغانستان را بسیار بی شرمانه و بی رحمانه دزیده اند و حیف و میل کرده اند ؟؟؟؟

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
غارت و چپاول عجیب و غریب دارایی های افغانستان توسط اشرف غنی و باندش
اعمال این بنیاد یا بهتر است بگوییم باند آنچنان پیچ در پیچ یا تو در تو است که حیران بمانید. از تعجب شاخ در میاورید. افراد بصورت ضربدری هم کارمند این شرکت هستند و حقوقهای تا 250 هزار دالری میگیرند. در عین زمان کارمند و مشاور دولت افغانستان هم هستند. خود بنیاد قرار دادهای دارد که اصلا هیچ کاری انجام نمیدهد.
تماشا کنید.

>>>   نظر به کدام اعمال ایمانی و وجدان درست!...شما به این و آن قضاوت میکنید...فرشته آسمانی هم اگر بیاید... مردم د آرامش قرار نمیگریه گله شکوه دارند .او را هم نمی پذیرد!...تا ترس خدا د دل مردم از خورد تا بزرگ پیدا نشود... خداوند مردم گناهکار را بحال خودشان رها میکند.وقتی چنین حال روان باشد....در عوض: تا همه توبه از گناهان خود نکنند با گریه و زاری دعا نکنند و از منجی عالم خداوند و نجات دهنده عالم ببخشش نطلبند....این حال جریان دارد... "حقیقت را خواهید شناخت و حقیقت شما را آزاد خواهد ساخت".
گمشده ای که پیدا شد...
ن..ش..دهلی نو

>>>   اصلا واقعیتش انتصابات است

>>>   محمد اکرام اندیشمند
ريس کميسون انتخابات ولايت پکتیا به سارنوالی معرفی می شود:
بخاطر تضمين شفافيت انتخابات و جلوګيري از أراي تقلبي نقيب الله حيدري ريس کميسون انتخابات ولايت پکتياه به څارنوالي معرفي ميشود جدول اشتراک کننده ګان واجد شرايط در انتخابات ولايت پکتياه نشان ميدهد که در اين ولايت حدود 30000 رأيه د هنده قانوني ثبت و راجستر ګرديده ولي در روز برګزاري انتخابات در ولايت پکتياه حدود 160000 راي استعمال ګرديده، بعد از برسى چک و کنترول دقيق روند انتخابات ولايت پکتيا أمروز دريافتيم که در اين ولايت بالغ بر يک صد بيست هزار رأي از طرف ريس کميسون و مسٶلين ذيدخل به نفع يک تيم انتخاباتى تقلب صورت ګرفته، کميسون مستقل انتخابات متعهد بر شفافيت انتخابات است به همين منظور بعد از برسى کارکرد مامورين عاليرتبه و پاينرتبه اين کميسون همان اصل مکافات و مجازات را بطور يکسان بالاى همه تطبیق می کند.

ريس کميسون انتخابات ولايت پکتیا به سارنوالی معرفی می شود:
رئیس جمهور افغانستان، دولت امریکا، عضو انتخابات دولت ساز افغانستان است. در ولایت افغانستان دولت افغانستان، دولت افغانستان، بخش اول کشور است. در انتخابات، رئیس جمهور امریکا و رئیس جمهور امریکا، رئیس جمهور امریکا، مهمترین انتخابات است.

>>>   حالا چون طالبان در افغانستان روند رشد سیاسی و اقتصادی را سد و ترور و خشونت و خونریزی می کند، مردم باید کشور را بدست طالبان بسپارند بروند؟ شما نعل وارونه زدید چرا که معلوم هست شما از کجا تشریف آوردید، همانهایی که کشورهای همسایه و کل خاورمیانه و مسلمانان را به بهانهً مبارزه و ضدّیت با اشغالگری آمریکا و استکبار به جنگ و خونریز و خشونت و ویرانی هدایت و کشانده معلوم و ثابت شده است و این خطوط و افاضات برای کسی هم پوشیده نیست.اگر دولت کنونی نتوانسته در افغانستان به صلح و ثبات برسد، مقصر آمریکا و یا فقط خود دولت حاکم نیست، بلکه دستهای شومی هست که بنام خدا و پیغمبر و اسلام از احساسات مذهبی سوء استفاده و خشونت را راهی برای رسیدن به بهشت دانسته و مردم بیدفاع را قربانی و در کشور نا امنی و رعب و وحشت راه می اندازند می باشد، آیا درک و فهم این حقایق و خظوط و برنامه های ویرانگر مخفی و مرعی و نا مرعی خیلی مشکل هست؟

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰

>>>   اوغان نه آنقدر فرهنگش را دارد و نه هم مغزش آنقدر انکشاف کرده که به مردم سالاری، انتخابات پاک، و به احترام حقوق شهروندی همه باور داشته باشند. بازهم راه های تقلب، خیانت، و جنایت را پیدا میکنند و باز هم همان وحشت و دهشت را که در سرشت خود بصورت طبعی دارند درین موارد نیز بنمایش میگذارند.

>>>   Homaira Omar
تداوی را در هندوستان میکنیم , دوای بی کیفیت را از پاکستان میخریم ،لباس ما ساخت چین است،آرد ما از قزاقستان ،برق ما از تاجیکستان ، لوبیا و نخود ازاوزبیکستان ,سامان برقی را از جاپان وارد میکنیم ،اردوی ما را امریکا نان میدهد . 😏ما در افغانستان چه تولید میکنیم؟؟

>>>   تداوی را در هندوستان میکنیم , دوای بی کیفیت را از پاکستان میخریم ،لباس ما ساخت چین است،آرد ما از قزاقستان ،برق ما از تاجیکستان ، لوبیا و نخود ازاوزبیکستان ,سامان برقی را از جاپان وارد میکنیم ،اردوی ما را امریکا نان میدهد . بعد میگوئیم ما غیرت داریم ، تاریخ پنجهزار ساله داریم ، ما افغان هستیم!!!!

>>>   Masooma Khawari
اقدام كميسيون انتخابات مبنى بر ابطال راى هاى بدون بايو متريك شجاعانه ودر راستاى حراست از آراى پاك مردم ودر جهت تطبيق اصول مصوَّب وقبول شده از سوى همه كانديدان انتخابات رياست جمهورى پيش از برگذارى انتخابات است كه قابل تقدير است ، ولى هنوز هم اقدامات ذيل در جهت پاكسازى آراء تقلبى از آراء واقعى مردم ضرورت است.
(١) ابطال آراى بايو متريك شده قبل از ساعت ٧ وبعد از ساعت ٥ بجه روز ٦ ميزان ١٣٩٨.
(٢) ابطال آراى بايو متريك شده تكرارى واستفاده شده از چند انگشت وانگشت پا واستفاده از بينى وگوش در جهت فريب ماشين بايو متربك .
(٣) ابطال آرايى كه از عكس روى تذكره هاى جعلى در بايو متريك استفاده شده.

>>>   Najib Salam
ذوق زده‌گی در سیاست و دچار خوشی های کاذب ( اوفوری) شدن در سیاست کار احمق ها است نه انسان های اندیشمند ، پیروزی در سیاست معنای عمیق و ژرف دارد ، پیروزی در سیاست رسیدن به اهداف بلند انسانی است که جامعه را از مصیبت نجات دهد ، پیروزی در سیاست موفقیت این فرد و یا آن فرد نیست ، پیروزی زمانی معنا پیدا می کند که جامعه در کل نجات یابد . بعضی ها پیروزی را تنها در موفقیت شخصی خود می بینند مهم نیست این پیروزی را برای شان شیطان ارزانی می فرماید و یا فرشته ! اکثریت نخبه گان سیاسی ما ، چنین می اندیشند.

>>>   فضل الرحمن اوریا
گزينه‌هاي عبدالله پس از انتخابات!
داكتر عبدالله رسما شكست خود را در انتخابات قبول كرده است. شواهد از نشست‌هاي اين تيم حكايت از اين موضوع دارد. در تمام نشست‌هاي رهبري اين تيم بحث بر سر اعتراض‌هاي سياسي بعد از اعلان نتايج است. به غير از احدي، زهرا نادري و عالم خليلي هيچ يك از اعضاي رهبري تيم ثبات و همگرايي در كنار داكتر عبدالله ديده نمي‌شوند. جنرال دوستم و صلاح الدين رباني كشور را براي مدت طولاني ترك كرده است. منابع مي‌گويد كه عبدالله در حال مشوره با اطرافيان خود است كه آيا براي ۵ سال آينده در محوريت كرزي جمع شود يا مستقلانه خود جريان اپوزيسيون سياسي را رهبري كند.
برخي اعضاي تيم ثبات و همگرايي به عبدالله مشوره داده اند كه براي ۵ سال مصروف مطالعه و آماده‌گي بيشتر براي دور بعد انتخاباتي باشد.

>>>   این یک بهانه است که انترنت ضعیف است و درست کار نمیکند در صورتیکه کمیسون انتخابات میخواست چندین شرکت با داشتن انترنت قوی در کشور وجود دارد علاوه بر ان با یک پول بیشتر انترنت را از کشور هند و جای دیگر رای یک روز انتخابات خریداری میکرد تا تمام افغانستان را در یکروز تحت پوشش انترنتی قرار میدادند این ضعف انترنتی به هیچ وجه قابل قبول نیست جز اینکه خاک زدن به چشم مردم و خود شانرا از مسولیت نجات دادن چیزی دیگری نیست .

>>>   اقای فضل ارحمن اوریا خودت از جمله .....های سیاسی دروغگوی توطعه گر نزد مردم شناخته شده هستید دیگر این شایعات و پرو پاگندی و دروغگویی تان جایی را نمیگرد نه خود را بیشتر ازین رسوا و شرمنده کنید ونه حرفهای دروغین ات جایی را میگیرد .

>>>   تعریف بیومتریک همان است که کمیته های انتخاباتی و ستاد های انتخاباتی قبل از برگزاری روز انتخابات با هم توافق کرده بودند۰ هر رای که به هر گونه ی هر یکی از شرایط آن توافق را پوره نتواند باطل است۰ خجالت بکشید و پافشاری بر ضمیمه نمودن رای های تقلبی نکنید۰

>>>   قصه انتخا بات مفت است این همه فریب دادن است
کجا شد نتیجه انتخابات این همه مانور های کشور های کفری است بالای این ملت بیچاره چرا نتیجه اعلا ن نمی شود باید همه مردم یک قیا م ملی علیه این رزیم اشغا ل گر نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است