نمایندگان مجلس متهم به واردکردن موترهای بی‌جواز
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۸/۷/۲۱ کد خبر: 160501 منبع: پرینت

منابع در وزارت مالیه، برخی از اعضای مجلس نمایندگان را به وارد کردن موترهای غیرقانونی و بی‌جواز به کشور، متهم می‌سازند.
به گزارش طلوع، این منابع که نمی‌خواهند نام‌های‌شان در گزارش گرفته شوند، می‌گویند که از چندماه بدینسو ریاست گمرکات وزارت مالیه نزدیک به یک‌هزار موتر را که بگونۀ غیرقانونی وارد کشور شده‌اند در گمرک‌ها متوقف ساخته‌است، اما برخی از اعضای مجلس نمایندگان با تهدید و فشار سیاسی می‌خواهند این موترها را به‌گونۀ غیرقانونی و پرداخت نکردن مالیه لازم وارد بازارهای کشور کنند.

مدیریت ترافیک کابل نیز از برخی از اعضای مجلس نمایندگان شاکی است. مدیریت ترافیک کابل، می‌گوید که این نمایندگان هنگام رفت و آمد در خیابان‌های شهر، قانون ترافیکی را رعایت نمی‌کنند.
بربنیاد قانون، یک نمبر پلیت تنها برای یک موتر است، اما برخی از اعضای مجلس نمایندگان از یک نمبر پلیت ویژۀ اعضای مجلس، برای چندین موتر خود و حتی نزدیکان و دوستان شان استفاده سوء می‌کنند.

خان محمد شینواری، مدیر ترافیک کابل گفت: «اکثر وقت قانون رعایت نمی‌شود. قانون را اطاعت نمی‌کنند. حرکت خلاف صورت می‌گیرد و بیجا توقف می‌کنند.»
خان محمد وردک، یکی از نمایندگان است که چند موترش، نمبر پلیت مشابه دارند. از این میان تنها چهار موتر او را در گشت وگذار همراهی می‌کنند.
خان محمد وردک گفت: «مقام یک وکیل بالاتر از یک وزیر است. برای این‌که وکیل در مقام هژده است و وزیر در درجه نزده. مردم عام فرزندان این وطن هستند اما من برای امنیت خود مجبور هستم نگهبان داشته باشم.»

فدا محمد الفت صالح، عضو دیگر مجلس است که برای نخستین به مجلس نمایندگان راه یافته‌است. او نیز می‌پذیرد که سه موترش نمبرپلیت‌های یکسان دارند: «بلی‌! ما سه موتر داریم [با پلیت] «و،ج»! این‌ها ثبت شدۀ پارلمان است و مشخصات شان با تمام نهادهای امنیتی شریک ساخته شده.»
با این همه، شماری از رانندگان و باشندگان شهر کابل از رفتار نادرست اعضای مجلس نمایندگان و چگونگی گشت وگذار آنان در شهر انتقاد می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
ترافیک
موتر
نظرات بینندگان:

>>>   نماینده گان کنونی مجلس همه زورگویان ، فاسدان ، رشوت خواران و بیکارگانی اند که با زور پول ، استخبارات خارجی و بده وبستان های مشکوک به پارلمان راه یافته اند ، این لاشخواران طفیلی تا هنوز نتوانسته اند حتی یک مجلس عمومی را به نسبت نبود کافی وکلا برگزار نمایند ، ولی بدبختانه وقتی حرف از امکانات است باز همه یکجا در نیمه شب مجلس برگزار کرده و وزیر داخله را بخاطر نفع شخضی شان به مجلس احضار میکنند و وزیر داخله هم دوان دوان پیش شان میرود ، لعنت به این قسم وزیر و نماینده گان مجلس ، تمام بی قانونی در شهرکابل توسط وکلا مجلسین ، پسران زورمندان ، کارمندان امنیت و پولیس انجام داده میشود ، تمام وسایط بدون اسناد توسط همین افراد استفاده میشود ، مردم در شهرکابل همه روزه شاهد اند که کیها بی قانونی میکنند که حتی زور پولیس هم برایشان نمیرسد ، این کشور نیست جنگل است جنگل .
کوه کن

>>>   مگربشردوست نماینده ی مردم نیست که دوکتورا دارد توبیسواد احمق حتماٌ درکفش خود ریگی داری که درمورد امنیتت تشویش داری - اگرهمرا بابرق 2000کیلوات درمغزت بگردیم الف درآن پیدا نمیشود...

>>>   جنجال دیشب پلان شده بود!
مریم سلیمان
خواهر زاده اشرف غنی با وکیل نرندرا سنگ در نزدیکی گمرک با یک پولیس درگیر می شوند. مریم چنانچه روند انتخاب رئیس مجلس را به گند کشیده بود اینجا نیز به ناحق پولیس را دشنام میدهد تا یک جنجال ایجاد کند و وکیل سیک و هندو هم همرایش بوده و بعد سربازان هم دشنام میدهند و سنگ می گوید من که سرباز ندارم و اقلیت هستم من را دشنام میدهید و سر و صدا می کند و وکلای دیگر را زنگ می زند و سایر وکلای تیم دولت‌ساز در یک مهمانی و آماده بوده اند و همه میآیند و بخاطر حمایت از وکیل سیک اقلیت صدا بلند می کنند البته این هم یک نمایش بود تا برای خوشحال لافوک که تا دیروز لاف می زد که جنگ را به پیسه می خرم و از بغلان و قندز فرار کرد شخصیت سازی کنند. البته این به دستور اطاق فکر ارگ صورت گرفته است.
شما باید حالا بفهمید که هدف اصلی چیست

>>>   Amin Kawa
کندز سقوط کرد جلسه اضطرار برگزار نشد، غزنی سقوط کرد آب از آب نجنبید، فراه سوخت کسی خبر نشد، میرزا اولنگ نسل‌‌کشی را تجربه کرد، چشم‌پت از کنار آن گذشتند، جنایت علیه بشریت در غور صورت گرفت، صرف یک جنگ قومی پنداشته شد، پل‌خمری ماه‌ها محاصره شد توجه صورت نگرفت، تالقان در چندقدمی سقوط قرار گرفت صدای بلندنشد، ولسوالی‌های کشور یکی پی دیگر بدست دشمن افتاد، تلفات و خسارات هنگفت بر مردم وارد شد، قلب کسی را نیازرد، جنبش روشنایی و رستاخیز تغییر به خاک و خون کشیده شد، صدها جوان شهید و زخمی‌گردید، بیش از ۴۵هزار از رزمندگان و دلیران نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند نه تنها کسی خم به ابرو نیاورد، بل‌که هیچ کدام این جنایت‌ها مساله و دغدغه نشد که اعضای محترم مجلس نمایندگان جلسه اضطراری برگزارکنند، مسوولان درجه اول نیروهای امنیتی و دفاعی را فرا بخوانند، بر آشفته شوند، قهر کنند، عزت و صلابت یک ملت را به خاک برابر بدانند؛ اما شیشه دودی موتر یک نماینده کنده شد، دنیا دگرگون شد، صلابت مجلس زیر سوال رفت، دل‌ها آزرده شد، کشور به بحران رفت، احساس مسوولیت‌‌پذیری به اوج رسید، یک بجه شب جلسه اضطراری برگزارشد و مسوولین توبیخ شدند، بدون شک که این را می‌گویند نمایندگی بهتر از مردم.
پ.ن: نمایندگان پاک‌نفس، دلسوز به مردم و وطن از این قاعده مستثنا است.

>>>   آنان که مشهور اند به قانون شکنی - امروز نماینده قانون شده اند
حکایتی عبرت بار به قانون شکنان مجلس مقننه!
سه‌ سال پیش، در ایام کریسمس شاه سویدن که خود رانندگی می‌کرد برای سفر شخصی به دنمارک آمد. سرعت در بزرگ‌راه‌های دنمارک تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است. اما شاه ۱۳۷ کیلومتر سرعت گرفت و به چنگ پولیس دنمارک افتاد. پولیس شاه معروف را به سان شهروندان دنمارکی ۱۳۰۰ کرون که معادل ۲۰۰ دالر می‌شود جریمه کرد. شاه در برگشت به سویدن خود را مکلف دانست تا نخست از مردم سویدن و سپس از مردم دنمارک پوزش بطلبد. از مردم سویدن بخاطری پوزش خواست که از آن‌ها در کشور دیگر نمایندگی می‌کرد و از مردم دنمارک بخاطر بی‌احترامی به قوانین کشور هم‌سایه معذرت طلبید.
فلسفه‌ی سیاسی می‌گوید فرهنگ سیاسی وابسته به وجدان سیاست‌مدار است. سیاست‌مداری‌که ضمیرش کثیف باشد، خود را فراقانون می‌خواند. وقتی برای تدویر یک نشست سیاسی در خیمه‌ی لویه جرگه، کودکی به بیمارستان نرسید و مُرد، کرامت انسانی نیز مدفون شد.
دوکتور ملک ستیز

>>>   ملالی جویا گپ تاریخی برای این بی بندوبارها گفته )تبیله خانه & واقعن صدق میکند بر این وکلای دزد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است