محرومیت سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۸/۷/۲۰ کد خبر: 160482 منبع: پرینت

کمیته اخلاق فیفا، سید علیرضا آقازاده سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان را به دلیل عدم گزارش رسوایی جنسی به فیفا به ۵ سال محرومیت از فوتبال محروم کرد. فیفا همچنین وی را به پرداخت ده هزار فرانک سوییس جریمه نموده است.

فیفا گفته است که این حکم در پی آن صورت می‌گیرد که آقازاده، در جریان موارد تخطی‌های جنسی کرام‌الدین کریم رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان بوده، اما به عنوان مسوول، این نقایص را به نهادهای جهانی گزارش نکرده است.
در پی این حکمِ فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته که پس از رای نهایی دادگاه، آقازاده را از عضویت این نهاد ورزشی آسیایی ملغی خواهد ساخت.
اقازاده میتواند به این حکم فیفا به دادگاه دیوان ورزش که در لوزان سوییس است، اعتراض و درخواست تجدید نظر کند.

بر اساس گزارش ها، آزار و اذیت های جنسی زنان فوتبالیست افغان در دفتر فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل و یک اردوی تمرینی در اردن در ماه فبروری سال گذشته صورت گرفته است.
آقای کرام، متهم به سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای و آزار و اذیت جنسی بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ شناخته شده است.
در پی این رویداد فدراسیون بین المللی فوتبال کرام الدین کرام، رییس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان را مادام العمر محروم کرد. کمیته اخلاقی فیفا کرام الدین کرام را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت خود و سوءاستفاده جنسی از بازیکنان زن مجرم شناخته است ویک میلیون دالر امریکایی نیز جریمه کرد.
فدراسیون جهانی فوتبال، این تصمیم را پس از بررسی شکایت‌ها و ادعاهای پنج عضو پیشین و کنونی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فوتبال
سکرتر جنرال
نظرات بینندگان:

>>>   مگر این آقا هم با خالده پوپلزی هم آغوش کرده؟
ما که تا حال هیچ اسنادی ندیدیم
نه علمی و نه عکسی و نه صدایی
وقتی در ارگ این کار ها را کردند غنی گفت اسناد بیارید مگر حالا اسناد کجاست؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است