نتیجه را بپذیرید و کشور را به بحران نبرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۸/۷/۱۹ کد خبر: 160478 منبع: پرینت

از كانديدان مطرح رياست جمهورى به خصوص از دو تيم سركارى (حكومت وحدت ملى) هم از ارگ نشينان و هم از قصر نشينان "سفيدار" مردم توقع دارند كه اگر امروز يا فردا نتيجه انتخابات اعلام شد هر تيم به پيروزى تيم رقيب خود تن در دهد ولو به تقلب برنده شده باشد.

تجربه هیجده سال اخير نشان داده است كه هيچ طرف در انتخابات، چه رياست جمهورى بوده و چه پارلمانى بى جعلكارى و تقلبكارى نبوده اند. بنابرين خواهش است نتيجه را بپذيريد و كشور را باز مثل سال هاى نود به بحران مواجه نسازيد، مردم را بيش از اين آواره و در بدر نكنيد بى از او چه آقاى اشرف غنى برنده انتخابات شود، چه آقاى عبدالله و يا كسى ديگرى باز همى حكومت وحدت مافيايى قومى با همين پرسونل خود براى پنچ سال ديگر تداوم خواهد كرد، حتى اگر دولت مؤقت هم روى كار بيايد باز مثل جلسه بن همين مهره ها و همين چهره ها را جابجا خواهند كرد، نه طالب نكتايى پوش بيرون مى ماند و نه مجاهد نكتايى پوش، نه اخوان دمكرات شده بيرون مى ماند و نه كمونيست اخوان شده است.

تشويش نداشته باشند هيچ كدامى از اين گروه ها بى چوكى و بى مقام و بى وظيفه كلان نمى مانند، فقط به اين چك چكى هاى فيسبوكى كه عده اى ناقى ناقى به نفع غنى و عده اى هم به نفع داكتر عبدالله شب و روز پشت كمپيوتر و لپتاب خود عرق ريزى دارند و به يكديگر خود فحش مى گويند به جز شتريس و اعصاب خرابى چيزى ديگرى ميسر نخواهد شد، مواظب سلامتى خود باشند.

ض، بهارى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
بحران
نظرات بینندگان:

>>>   برنده مردم افغانستان است که به طالب و غنی نه گفتند.

>>>   بهاری صاحب پشت او چک چکی ها نگرد مواظب سلامتی خد باش ،
زمستانی

>>>   نخیر این راح حل نیست ۵ سال تقلب بدون نتیجه و بدون ذره خدمت بالای گلوی مردم حکومت کرد نباید دیگر به تقلب گردن نهاد ۵ سال گوسفندان بی خرد به غلامی کشورهای خارجی بخصوص امریکا بالای این مردم حاکم شد دیگر صفحه فاشیزم غلام زاده ها و ناموس فروشان باید تغییر کند چون در ۳۰۰ سال این غلام زاده ها قدرت را انحصار نموده به حق این وطن جفا نمودند . باید به هر قیمت شده به تقلب دیگر راه ندهند.

>>>   در این وطن یک جنگ قومی ضرورت است تا مرد و نامرد این وطن معلوم گردد سالهاست که اقوام غیر اوغان از این خاک دفاع کردند و همین اوغانها خارجی هارا در این خاک حاکم ساخته خود دلقک آنها شدند باید به این قبیله گم نام بقایای یهود نه گفته به دهن شان کوبید.

>>>   بحران بهتر از چهار دانه فاشيست تماميت خو و حوكمت پشتوني است

>>>   بهاری صاحب(صاحبه؟)!
گل گفتی ودر سفتی.
عاقل

>>>   آنقدر از حق و نا حق گفتيد كه ما از حق خود گذشتيم. از متخصصان حق شناس خواهش مكنم بگذاريد نفس بكشيد دم خود را راست كنيد خدا بزرگ است ، خون خود را كثيف نكنيد . اگر تقلب هم شده باشد ارزش اين همه خرابي و آوارگي را ندارد

>>>   بااخره عبدالله به مزاق مزاق رييس جمهور شد. اگر استاد عطا با ان ايتلاف ملي اش خود را كانديد ميكرد نود و نو فيصد راي ميگرفت . اي واي معلم عطا اشتباه كردي هيچ سياست بلد نبودي. فعلا برو پوست فروشي را از سر شروع كن قره قل قيمت شده .

>>>   یکی از علامات نزدیک شدن قیامت اینست که کفار وسایلی را اختراع میکنند که مسلمانان بعدا نمیتوانند دزدی کنند ، تقلب کنند ، یا هم دروغ بگویند: حالا که می بینیم همین ماشین های بایو متریک مانع شمارش هزاران رای گوسفندی به نفع مستضعفین ماشده چنانچه نولوی صاحب ملا تـره هم فرمودند: این ماشین ها دراسلام نیستند!!!
کمره های امنیتی مانع دزدی برادران مسلمان ما میشوند ، ماشین های دروغ سنجی راه رابرای دروغ گفتن مسلمین ما بسته است ، اینها همه علایم نزدیک شدن قیامت است

>>>   ضیا جان وقتی کار به این گونه است پس خودت هم برو پی روز و روزگارت و وقتت را با توصیه به این و توصیه به آن ضایع نکن و در فکر آل و عیالت باش که مسولیت مستقیم شان به دوش خودت است.

>>>   رأست ميگی برادر

>>>   برادران عزیز زحمت نکشید عاقلانه فکر کنید. در یک کشوری که ۸۰ ٪ مردم ان بی سواد باشد در ان کشور انتخابات و دموکراسی چه مفهوم دارد . و رای یک شخص بی سواد بی خبر از علم و تخنیک و پیشرفت چه معنی دارد .در حقیقت درین گونه شرایط همه ما گوسفندانیم که چوپان ما امریکایی و انگلیسی است به هر طرف که ما را برد می برند .نا حق یکی با دیگری جنگ وجدل نکنید .پادشاه شما وقت در قصر سفید تعین شده .
این های که خود راکاندید کرده و دهل انتخابات را به گردن انداخته اند همه یی شان مزدوران همان امریکا و انگلیس اند لطفا فریب شانرا نخورید .

>>>   انتخابات تقلبی در هیچ جایی گیتی پذیرفتنی نیست. ولی کسیکه که شعار قبولی انتخابات را می دهد باوجود تقلب انتخابات تقلب و بازی دادن و جعل و بی حرمتی را قانونی و شرعی می سازد.
من نمی دانم که این طایفه افغان یهودی اسرائیلی نبیره شاوول از چه خاک نامقدس ساخته شده که تقدصات پیامبران از آدم تا به محمد رسول‌الله نفی می کنند. ده بنای خشت پخته کتاب های مقدس را با دروغ، ریاکاری قلدری و فسادهای دیگر تخطی می کنند.
این افغانه شاوولی در هیچ اصلیت و پاکدامنی و راستکاری پایبند نیست. کاذب در دین اسلام گناه کبیره است. هفت کناه کبیره و هفت نیکوکاری شاه ستون های اسلامی با پنج بنای اسلامی پیوند دارد.
تقلب تقلب است و حق حق است. حق را تقلب نکنید. و تقلب را حق نکنید.

>>>   این یک نظر حاد پسیمیسم است که در نا امیدی شکل میگیرد و راه را به آیندهء
خوب و تحقق عدالت و به گرایی نه می کشاید لذا کاربرد آن مطلقآ جفا در حق
نسل بشر است .
م. زمین بوس

>>>   آقای بهاری !
بهتر بود ميگفتيد غلامی ، فساد ، فحشا ، بيعزتی ، بيغيرتی ، ....، و بيناموسی را قبول کنيد .
اين خواهش قبولی انتخابات شما دور از عقل و شناخت مردم موئمن و آزاديخواه اين سرزمين است ، افغانها کفر و استعمار را هيچوقت نپذيرفته و نخواهند پذيرفت .

>>>   هچ بحران رخ نمی دهد خاطر جمع باشید دیگر غیرت مردم کم شده است

>>>   پذیرفتن تقلب یک امر غیر قابل قبول ، بزدلانه و احمقانه است . تن دادن به حق تلفی و قبول ظلم و احجاف جدآ بر خلاف آموزه های دینی ، اخلاقی ، علوم و باورندی های اجتماعی و انسانی است . مبارزه در راه احقاق حق همیشه وسیله برای عدالت و حق است. تشویق کردن به پذیرش تقلب تشویق به فساد و تشویق کردن به رد ارزش ها است. اگر تشویق به پذیرش تقلب از روی مایوسی و پسیمیسم باشد بازهم قطعآ قابل توصیه نیست .
بگذار مبارزه به خاطر تحقق حق شهروندی مایه و پیرایه بگیرد . مردم در ظاهر و باطن در پندار و کردار طالب عدالت راستی و درستی اند نه حق تلفی . رای مردم متاعی نیست که در پای خوکانش ریخت .
نصیرالدین دهاتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است