تکت‌های انتخاباتی، بنیاد (تیفا) را تهدید کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۰    ۱۳۹۸/۷/۱۸ کد خبر: 160465 منبع: پرینت

طرفداران برخی از تکت‌های انتخاباتی، بنیاد شفاف افغانستان یا (تیفا) را تهدید می‌کنند تا اسناد دست داشته‌اش را افشا نکند!

محمد نعیم ایوب زاده رییس اجرایی بنیاد (تیفا) روز چهارشنبه (۱۷ميزان) در یک نشست خبری در کابل گفت که اسناد موثق از تقلب‌های انتخابات ریاست جمهوری نزدشان موجود است و از جانب بعضی تیم های انتخاباتی تهدید شده اند که اسناد تقلبی را با مردم و میدیا شریک نسازند.

در این حال کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، تهدید تیفا را از سوی شماری از تکت‌های انتخاباتی جرم می پندارد.
نامبرده گفت که از بیم نداشتن امنیت مطمین، نمی‌تواند بیشتر اسناد مربوط به تقلب‌های انتخاباتی را رسانه‌ای سازد.
البته موضوع مصونیت جان اعضای (تیفا) یک مسأله جدی است چون در پشت تقلب، باند های مخوف تبهکار قرار دارند که برای ادامه تکیه زدن در قدرت به خاطر به دست آوردن ثروت جان انسان ها برای آنها ارزش ندارد اما (تیفا) میتواند از طروق و راه های مختلف اسناد تقلب را در محضر افکار عامه قرار دهند و وظیفه خطیر ایمانی و وجدانی خود را انجام دهند.

همه می دانند که آرای تقلبی در حدود نصف آرای مردم را تشکیل می دهد که باید رأی سیا از رأی سفید جدا گردد و اسناد (تیفا) بدون شک در تفکیک آن نقش به سزایی دارد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیفا
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   فیفا و تیفا روزیکه این مسئولیت را پذیرفتند از خطراتش هم آگاه بودند و حال مسئولیت دارند که اسناد تقلب را افشا کنند و نهاد های امنیتی و موسسات مالی و بین المللی هم مسولیت دارند که امنیت عام و تام این نهاد ها را تضمین کنند.
اگر اسناد تقلب پیش از اعلام نتایج اولیه افشا نشود فیفا و فیفا باید به خاطر ترس و جبن و سهل انگاری در انجام وظیفه محاکمه شوند.

>>>   غیر از ریس محلس سنا و عطا محمد نور دیگر کسی اخطار دادن را یاد ندارد

>>>   امنیت ملی بجای اینکه جلو جنایات دشمنان وطن را بگیرد و دسایس شانرا خنثی کند خود بجان ملت افتیده و به مفاد تیم حاکم رول مافیایی بازی میکند. محب بحیث چوکره غنی پابند هیچ قانون نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است