بیایید منصفانه قضاوت کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۶    ۱۳۹۸/۷/۱۶ کد خبر: 160443 منبع: پرینت

ما از نسل جدید مان شکایت داریم که بسیاری از آن‌ها نسبت به برخی از آموزه‌های دینی بی‌توجه شده‌اند، بیایید صادقانه قضاوت کنیم که در طول چهل سال گذشته، ملاها و مولوی‌های ما به‌عنوان متولیان دین، چه چیزی را به‌نام دین به جوانان تحویل داده‌اند.

حد اقل دو نسل ما وقتی چشم باز کرده‌اند، هر آنچه در افغانستان به نام دین به آن‌ها معرفی شده، کشتار، انتحار، غارت، تخریب، انفجار، توحش، بربریت و... بوده که به نام جهاد و مجاهدت صورت گرفته است.

حتی برادر را در برابر برادر قرار دادند و دو برادر در دو سنگر مقابل هم جنگیدند و نام جنگ شان هم جهاد بود، حال جهاد و مجاهدت در طول چهل سال گذشته، کشتار میلیون‌ها انسان، معلول‌شدن صدها هزار آدم، بیوه‌شدن صدها هزار زن، یتیم‌شدن صدها هزار کودک، آواره‌شدن میلیون‌ها انسان و... بوده است، جالب اینکه این جهاد همچنان ادامه دارد.

تا کنون هر آنچه در افغانستان به نام برای مردم و جوانان معرفی کرده‌ایم، جز خشونت چیزی دیگری نبوده است، به نام دین آنچنان دست و پای مردم را بسته‌ایم که اگر چپ بروند می‌گوییم حرام است، اگر راست بروند می‌گوییم حرام است، آنقدر عرصه را بر جوانان تنگ کرده‌ایم که مجال تنفس هم برای آنان باقی نگذاشته‌ایم.

ما که همه چیز و همه تفریحات را حرام اعلام می‌کنیم، چه برنامه‌هایی جای‌گزین را برای تفریحات جوانان ایجاد کرده‌ایم؟. مخلص کلام اینکه ما دین را در افغانستان بد معرفی کرده‌ایم و یک چهره خشن و ناانسانی از آن به نمایش گذاشته‌ایم، آنگاه چگونه انتظار داریم که جوانان نسبت به برخی از آموزه‌های دینی، بی‌توجه نشوند. ملاها و مولوی‌ها نه تنها رسالت دینی شان را درست انجام نداده‌اند، بلکه با فتواها و عملکردهای نادرست‌شان، موجب بدنامی دین شده‌اند.

وقتی جو کاشته‌ایم، انتظار برداشت گندم نداشته باشیم.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برادر
منصفانه
نظرات بینندگان:

>>>   همه مکاتب پوهنتون ها مسدودشوند وهمه اطفال به مدارس بروند ملا شوند ، این دنیا برای ما موقتی است ارزش کاردیگری را ندارد ، اما پاکستانی ها باید بم اتم بسازند تکنالوژی بیاموزند راکت بسازند طیاره وموتر وکمپیوتر بسازند برای آنها این دنیا ابدی است ، بهمین سبب مولاناهای ترورست پاکستانی همه توجه خودرا به ما معطوف کرده اند که افغان ها از جنت وحورهایش محروم نشوند ،اما برعکس برای به جنت رفتن پاکستانی ها هیچ توجهی ندارند حتی برای خ0ود ندارند صرف برای ما تاکید دغارند که از میوه های جنت وحورهایش محروم نشویم!
ر

>>>   برادر دوست داشتنی محمد نسیم جعفری حرف تان مطابق شریعت خدامیباشد.
کسی که بنام جهادسلاح برداشته او کسی است که از دین آگاهی ندارد تمام بدبختی این سرزمین از دست ملاهای کاسه لیس مفت خور که نماز خود را به کسی دربدل نان
تبادله میکند.
برادر پشتون تان
ه.ی.ت

>>>   بیائید منصفانه قضاو کنیم اگر مسلمانان می بودند درینمورد چیمیکردند:
فریدریکسن صدراعظمه دنمارک گزارشی را درباره بازخرید حیوانات برای سرکس توسط دولت قرائت می کرد. در بیانیه وی آمده بود: "اخیراً، دولت دنمارک برای مقامات سرکس چهار فیل را از مالکان شان خریداری کرد، جالب این است که یکی از فیل ها اشتر رفیق به نام علی داشت و نمی توانست از دوست اش جدا شود، برای جدا نکردن حیوانات ، مقامات مجبور به پرداخت هزینه اشتر شدند.
در جریان قرائت این داستان و چگونگی خریداری 4 فیل و یک شتر، فردریکن نتوانست احساسات خود را حفظ کند و قیقه خندید. تمام اعضا کابینه و پارلمان نیز به تعقیب وی شروع به خندیدن کردند. نخست وزیر نیز از نیروهای راست افراطی کهاز خریریداری 4 فیل و یک شتر حمایت کرده اند، ابراز قدردانی نمود.
بعد از چند دقیقه خنده های قهقه و جر و بحث ها، نمایندگان مجلس آرام به بررسی سایر موضوعات بازگشتند.

>>>   جعفری! اولین بار حقیقت را از دهنت شنیدم!
همه مه از دست ارتجاع سیاه خرابیم نه از افغان!
افغان

>>>   كس هاي كي مخلاف مكتب صد در صد پاكستاني و مخالف يك افغانستان اباد است فقط پاكستان مخالف باز بودن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است