مصاحبه غنی با اشپیگل انلاین به المانی و انگلیسی
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۳    ۱۳۹۸/۷/۱۶ کد خبر: 160441 منبع: پرینت

مصاحبه اشرف غنی با اشپیگل انلاین به زبان های المانی و انگلیسی:
اشرف غنی در بخش آلمانی: در تاریخ ۴ و ۷ اکتبر ۲۰۱۹ غنی 70 ساله، از سال 2014 رییس جمهور افغانستان بوده است، پیش از آن وی به عنوان یک (دانشمند سیاسی) در ایالات متحده کارمی کرد. انتخابات او قبل از درگیری با حریفش عبدالله عبدالله انجام شد که نتیجه را نپذیرفت، تنها بعد از میانجیگری بین المللی هردو طرف درباره تقسیم قدرت توافق کردند (دروغ اشرف غنی اصلا چگونگی جریان انتخابات را نگفته که با وجود تقلب داکتر عدلله آرای بیشتری گرفته بود: دورغ دوم او حدود ۱۵ سال است در افغانستان بوده و روابط اش با دانشگاه کاملا فطع بوده است)

مصاحبه با بخش انگلیسی:
اشیگل انلاین: خطاب به اشرف غنی بیایید برای لحظه ای به انتخابات برگردیم، اگر از کاندیدای دیگری مغلوب شوید چه می کنید؟ غنی: من فوراً به عشقم برمی گردم، که آموزش، تحقیق و نوشتن است، شش دست نوشته ناتمام برای تکمیل دارم و می خواهم دوباره با نسل جوان همکاری کنم، بنابراین، من هرچه زودتر به دانشگاه برمی گردم.

اشپیگل: من تقریبا همان سخنان را از رییس جمهور پیشین حامد کرزی وقتی درسال 2014 با او ملاقات کردم، شنیدم. او گفت که او دوباره یک شهروند عادی افغانستان خواهد بود.

غنی: (می خندد) آقای کرزی مطمئناً یک شهروند عادی افغان نیست، او هنوز یکی از موثر ترین چهره های سیاسی در افغانستان است، من نمی خواهم او را به خاطر این کار مقصر بدانم - این حق اوست که خودش را در کار و زار سیاسی سهیم نماید.

اشپیگل آیا به نظر نمی رسد که واقعاً می ترسید که به زودی از کاخ ریاست جمهوری بیرون بروید.
غنی: این به شهروندان افغانستان بستگی دارد نشانه ها این است که من تلاش می کنم پنج سال دیگر را برای آینده افغانستان خواهم بمانم، اما درست مثل هر کس دیگری، می خواهم منتظر نتایج نهایی باشم.

‏محمود منجم زاده‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مصاحبه
نظرات بینندگان:

>>>   آیا راست است که پول اضافه کاری ملکه بی بی گل 120 ملیون افغانی شده وبه حسابهای بانکی آنطرف ها پنجصد ملیون دالر واریز شده؟؟
من پانزده سال درانجو ها کمپنی های خصوصی وزارت خانه ها کا رکردم ومعاش وسفریه ام به دالر بود حالادربانک سه هزار دالر دارم دزدان دسیسه باز امنیت ناملی آنرا مسدودکرده اند که این پول از کجا آمده ؟

>>>   اين .... همه كارش تقلب است ، عمرش دروغ است ، هيچ نباشد در حدود هشتاد ساله است ، و سالها در امريكا تكسي راني كرده و پيش از آمدنش به افغانستان تقاعد كرده و كارش هم استادي نبوده، زير چتر ملل متحد در بنگلديش و در مناطق فقير جهان كار ميكرد، كم از كم بيست سال پيش تقاعد كرده ، و سن تقاعد اكثراً در غرب ٦٧ سال براي مردان و ٦٥ سال براي خانمان است، خداوند ملت را بيدار نمايد تا خود را از شر اين دزدان كهنه كار خلاص نمايد، و اين گرگ ها را نيست و نابود نمايد.

>>>   باز گشت به عشقش یعنی امریکا
در پانزده سالی که در کابل بوده یک روز هم تدریس نکرده .
اصلن دانش غنی دانش ۴۰ سال پیش است.
چیزیکه غنی نمیداند رهبری است و چیزی که میداند عقده ورزی و فارسی ستیزی

>>>   غنی کوچی، خلیلزاد ناقل، استانکزی طالب، علی احمد جلالی، حقانی، هیبت الله، ویا این و یا آن سگ امریکا ویا سگ پاکستان همه از یک قماش هستند و سر همه این قبیلوی ها در یک آبخور است و همه باهم در یک مسیر متحد هستند۰ غیر اوغان ها فریب این تفاوت های ظاهری را نخورید۰

>>>   اگر اشرفغنی با تقلب ریس جمهور شود اوضاع افغانستان خراب میشود شاید جنگهای دهه هفتاد دوباره تکرار شود چون مردم دیگر حوصله حکومت وحشت ملی را ندارند دفعه اول فارسی زبانان پیروز بودند اما
اشرفغنی با تقلب ریس جمهور شود ولی اینبار وضعت فرق‌ میکند همه اقوام غیر پشتون در هر خانه چندین شهید داده اند بخاطر آینده اولاد های خود باید به این حکومت نامشروع و ظالم پایان بدهیم و اگر نی نسل همه مارا منقرض خواهد کرد پشتون راضی نیست که
فارسی زبانان به قدرت برسند اما خودشان هم در حکومت داری از صدسال به این طرف ناکام بوده اند
همگیشان به نفع خود وطایفه خود می اندیشند ولو که پشتون پاکستان باشد پس مردم و اقوام غیر پشتون هوشیار باشید که به اولاد های خود خیانت نابخشیدینی نکنیم که روز قیامت یخنگیرما هستند.
معلم

>>>   نه کل بانه نه کدم
خاک بر سر هر دو
اوغانستان تقسیم می شود. ما بالای تجزیه کار کردیم. باید از شر اوغان ها خلاص شویم.

>>>   با وصف تپ و تلاش فراون غنی و عمرداوودزی و ضیاالحق امرخیل و یوسف نورستانی و تیم تقلبکار ان که رای های تقلبی و جعلی را مانند گذشته در صندوق ها جابجا کرده بودند تا بابا فراری شان غنی احمدزی را درین دور انتخابات بازهم پیروز نشان دهند اما به اثر اخطاریه های سفارت های امریکا و انگلیس و اروپا و اسناد و مدارک غیر قابل انکار ارایه شده رقیب غنی به کمیسون انتخابات هردو هم کمویسون انتخابات و هم کمیسون شایات پا فشاری روی برگه های بایمتریک شده تاکید کرده و بخواست غنی و دارو دسته تقلبکار ان وقعه نگذاشته غنی و تیم انتخاباتی انرا وارخطا کرده در صدد ان هستند تا انتخابات را بدور دوم ببرند اما تیم رقیب ان موضوع را زیر نظر گرفته اسرار دارند که با رای های پاک مردم بایمتریک شده شفاف بدون تقلب برنده انتخابات اعلان گردد و انتخابات بدور دوم نمیرود واگر دستکاری هم صورت بگیرد با اسناد و مدارک تقلبات انجام شده را اشکار و حق را به حقدار سپرده و تقلبکاران را به سطح جهانی معرفی و با اینکار شان که در حقیقت خیانت ملی است به میز محاکمه خواهیم کشاند غنی احمدزی ناگزیر از ترس بیشتر به شرمساری و خجالت در حین توزیع اداتمان به افسران و خانواده های شهید نیرو های دفاعی کشور به انها گفت تا سه هفته دیگر در خدمت تان هستم و پس از ان ریس جمهور با رای پاک مردم مسولیت ریاست جمهوری را به عهده میگرد و بشما معرفی میگردد.

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را حذف میکنند و همه را به جبر یکسان افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است