داکتر عبدالله در پای آزمون بزرگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۸/۷/۱۵ کد خبر: 160428 منبع: پرینت

داکتر عبدالله در سال ۲۰۱۴ نتوانست یا نخواست از رای برنده خود محافظت کند. جلوگیری از تنش و خشونت و حکومت های موازی، هرچه بود، نتیجه اش وحدت ملی نبود. ۵ سال حکومت فردی، تبعیض گر، متعصب و در تمام زمینه های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ناکامی بود. این حکومت فقط در عوام فریبی و وعده های بدون فرجام گوی سبقت را از تمام کشورهای اتوریتر ربود.

حالا، در حالیکه انتظار نتیجه انتخابات را میکشیم، رییس دولت که وظایف و اختیارات عادی وی مدتهاست پایان یافته و فقط میبایست به اداره امور جاری میپرداخت، دست به ارعاب علیه مخالفین خود میزند. وی به ریاست اجرائیه و به وزارت خارجه در باره موقف گیری در سیاست خارجی بها نمیدهد. معرفی سخنگوی وزیر خارجه به دادستانی (اگر صحیح باشد) باور کردنی نیست. فقط یک تخطی از صلاحیت های وی در موقح انتخابات و در نظر گرفتن مصالح ملی نیست، یک اعلام جنگ علیه تیم "ثبات و گمگرایی" است. نشانه آن است که وی نتیجه انتخابات را اگر به نفع او نباشد نخواهد پذیرفت و احتمالآ کاری (تقلب) خواهد کرد که کمیسیون انتخابات نتیجه رای گیری را نتواند اعلام کند.

حفاظت نکردن از آرای مردم در سال ۲۰۱۴ یک قدرت اتوریتر و عوام فریب و ناکام را بر ملت تحمیل کرد.سکوت و تسلیم به یک قدرت اتوریتر نتایج دردناکی به بار خواهد آورد و ممکن است سرانجام به استقرار دیکتاتوری بیانجامد. ان خطر را تیم "ثبات و همگرایی" و سایر تیم ها نباید بپذیرند.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
رای مردم
نظرات بینندگان:

>>>   بیشتر از هفتصد هزار رای های تقلبی تیم غنی از جانب کمیسون انتخابات ثات گردیده و از ارای پاک خارج شده که تعداد ارقام و محل و مکان انرا میتوانید در فیسبوک اقای شیر زاد ببینید تیم دولت ساز مشهور به تابوت ساز صد در صد نام است چون رای های تقلبی شان با وصف تماس و اخطار تند فضل عادی مسلمیار ریس سنا همکار تیم غنی تاثیری به کمیسون انتخابات نکرد و تقلبات انجام داده شان در هر کجایی که کرده بودند به همگان هویدا گردید حال غنی دست به پرخاش گری ها و زور گویی ها زده تا مگر چیزی بدست اوردجهت دوام قدرتش اما غافل از انکه داکتر عبدالله طبق وعده های مکرر اش بمردمی که از ان حمایت کردند دیر نه مصلحت را و نه دیگر در برابر تقلب و زور گویی های غنی ارام نمی نشیند باقدرت مردمی در برابر خود خواهی و زور گویی و قانون شکنی های غنی الی اعلان برنده انتخابات ارام نمی نشیند استوار ایستاده است پس از اعلان برنده انتخابات اشرف غنی ناگزیر است ناکامی خود را قبول کرده با خانمش پیش دختر و پسر اش کمافی السابق به امریکا فرار کند و دیر نه ظلمی وجود خواهد داشت نه فاشیست زور گو گلم شان بخیر جمع شده .

>>>   غنی به طرف سکته قلبی روان است

>>>   هر کسی که تقلب کرده و از امکانات دولتی استفاده کرده باید محاکمه شود.

>>>   این واضیح است که برای عبدالله کس رای نمیدهد چون امتحان خویشرا داده است و اشرف غنی یگانه شخص است که چشم قشر روشنفکر به او دوخته شده است
احمد از کابل

>>>   5 میلون پودری 5 میلون مهاجر بیکاری فقر عامل تمام این ناهنجاریها این لعنتی غنی است

>>>   چه فکر میکنید که بعد از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات بزنک،بزنک،شروع میشود و یا بعد از اعلام نتایج نهایی؟
من پیش بینی میکنم که بعد از اعلان نتایج ابتدایی.
زیرا نتایج نهایی بالای نتایج ابتدایی کمتر تأ ثیر دارد و چندان تغیرات در مجموع آرا نمی آورد.
باز هم بخاطر تورسن و فرامرز تمنا که میگویند در انتخابات تقلب صورت گرفته است ،ورنه ما رییس جمهور بودیم،در مجموع رای های اًنها،پنج،پنج رای در نتایج نهایی اضافه میکنند.
نتایج ابتدایی نتایج نهایی
تورسن ۲۲ رای. ۲۷ رای.
فرامرز تمنا ۱۷ رای. ۲۲ رای

>>>   Soraya Baha
پرسشی که هیچگاه پاسخ آن را نیافتم
عبدالله عبدالله برادر جنرال لطیف است که لطیف قومندان گارد ببرک کارمل وکمونیست بود برادرش عبدالله را حمایت می کرد. عبدالله زمان حکومت استبدادی کمونیست ها چگونه اجازه داشت که هم یگان سری به جبهه پنجشیر بزند وعکس های قهرمانی و تبلیغانی و رامبویی بگیرد و هم بتواند در دانشکده طب کابل زیرحاکمیت پرچمی هاد رس بخواند و مورد بازداشت قرار نگیرد. آن زمان من که در یونسکو کارمی کردم، یک روز در صنف انگلیسی همین قدر گفتم مسعود برای دفاع از وطن درکوه می جنگد . برای همین به خاد راپور دادند و سرور منگل آمد و مرا بازداشت کرد در حضور استادان و شاگردان برای تحقیق به خاد برد که ده ها شاهد زنده دارم، یکی از آن استادان استاد حلیم وردک و دیگری آقای عبدالودود ظفری مترجم کتاب طالبان است و برای یک هفته مرا با دو کودکم با پدرشان و مادرم در یکی از خانه های خاد در وزیر اکبر خان بازداشت کردند . اما چرا کسی عبدالله را که ادعای همسنگری با مسعود داشت، بازداشت نمی کرد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است