رای پاک مردم، سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۳۹۸/۷/۱۴ کد خبر: 160420 منبع: پرینت

امروز قوی‌تر از گذشته، با انگیزه فراوان و تعهد براي حق، به تقلب نه می‌گویيم. از آرای پاک و منزه شهروندان افغانستان تا پای‌جان حراست نموده و در راستای تحقق عدالت اجتماعی و اراده مردم، قاطعانه تلاش می‌نماییم. مردم متدین ما اطمینان خاطر داشته باشند که به احدی اجازه نمی‌دهیم تا کوچک‌ترین خیانتی در این زمینه انجام دهند.

آن‌هایی‌ را که معامله‌گری‌های پیدا و پنهان پرده ضخیم بر چشمان‌شان افکنده واز دیدن حق و عدالت محروم اند؛ از حق مردم چشم پوشی می‌کنند و در برابر منطق، عقل و ندای وجدان می‌استند. بدون شک خسر الدنیا والآخره هستند و خواری و زبونی ابدی به سراغ‌شان خواهد آمد. اما چه زیانی از این بالاتر که شخص اعمال زشت اش را زیبا ببیند و تمام توان خود را برای آن بکار گیرد. این طیف از افراد به گمان این‌که کار مثبتی انجام می‌دهند، سر انجام خواهند دید که جز بدبختی و سیه‌روزی به ارمغان نیاورده‌اند.

عبدالقهار عابد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رای مردم
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   پس جلو تقلب که گرفته شده باشد ناکامی اشرف غنی عوام فریب صد در صد یقینی است خداوند کمک کننده به صادقین و صابرین است نه به جعلکاران و خاینان و دزددان روی جعلکاران ارگ نشین اینبار انشاءالله که سیاه شده است ملخک یکبار جستی دوبار جستی نه که خر سرمستی .

>>>   خدا كند كه دستگاه هاي بيومتريك را اشرف كوچي چند ماه قبل در اغيل كميسيون توسط گوسفند خيل پر نكرده باشد و تاريخ ان را بعدا اپ دت نكند .

>>>   منطق و عقل این را میگویند که سرحد بین افغانستان و پاکستان چهل سال قبل دیوار کشیده میشد و یا هژده سال قبل دیوار کشیده میشد تا از آنطرف سرحد از پاکستان نیرو های مسلح بنام مجاهدین و طالبان به افغانستان نمی آمدند.
روس ها این کار را کردند؟نی.
امریکایی ها این کار را کردند؟نی.
یا آنها منطق نداشتند و یا قصداً این کار را نکردند.
منطق و عقل میگوید که هرجا که کشت کوکنار صورت میگیرد.عاجل توسط نیرو های امنیتی محو شود و مسؤلین کشت آن دستگیر و به پنجه قانون سپرده شود.بدون در نظر گرفتن کشت بدیل.زیرا کشت بدیل خودش در گذشته هم وجود دارد و حالا هم وجود دارد و در آینده هم وجود خواهد داشت و عبارت است از تمام کشت های دیگر بدون چرس و کوکنار ،مثلاً گندم،جو ،جواری،پنبه و اونواع و اقسام دیگر غله جات و سبزیجات.
منطق و عقل میگوید که در هر محل انتخابات.بعد از ختم رای گیری،رای صندوق ها شمار شود و با دستگاه های بیومتریک سر داده شود که کدام رای از دستگاه نمانده باشد و بعداً نتیجه آن در یک جدول ثبت شود و در محل رای گیری نصب شود تا تمام رای دهندگان و دیگر مردم آن را به چشم خود ببینند و یک کاپی جدول همراه با ورق های رای دهندگان و دستگاه های بیومتریک دوباره به صندوق جابجا شوتد و مهر و لاک شوند ودبع مرکز فرستاده شوند.
بخاطر آن که تا رسیدن صندوق ها و اوراق به مرکز و یا بعد از رسیدن اوراق و دستگاه های بیومتریک به مرکز،در ظرف سه هفته یی که نتیجه انتخابات اعلان میشود،در اوراق و سیستم دستگاه های بیومتریک دست اندازی نشود و تقلب کاری صورت نگیرد.
زیرا در جریان سه هفته تا اعلان نتایج ابتدایی انتخابات،امکان هرگونه تقلب هم در اوراق رای گیری و هم در دستگاه های بیومتریک امکان دارد.
پس یا این که هم روس ها عقل و منطق نداشتند و هم امریکایی ها عقل و متطق ندارند و هم دولت افغانستان عقل و منطق ندارند و هم کاندید های ریاست جمهوری عقل و متطق ندارند و یا این که همه شان قصداً این کار ها را کردند و میکنند و در آینده نیز انجام خواهند داد.
شما با عقل و متطق خود این موضوعاتی را که من گفتم بررسی کنید و بگویید که آیا من دروغ میگویم و بدون عقل و متطق سخن میگویم و یا راست میگویم و از روی عقل و منطق سخن میگویم؟

>>>   رای پاک؟
کدامین رای را باید پاک شمرد؟
مگر این نیست که شیطان در روح این و آن حلول کرده و بازی را بغرنج ساخته.
به کی باید باور کرد.

>>>   به مردم باوجدان کشورم می اندیشم که با وجود تقلب های مکرر و رسوایی ها
در تمام انتخابات ، که آرای مردم به مسخرگی کشنانده میشود باز و باز هم به
پای صندوق های ( مواجه به فساد ) با قبول خطر ها می روند چرا و چرا ؟؟
مگر ما مزدوران خیانت پیشگان هستیم که نیستیم .
م. زمین بوس

>>>   ز سرگیری گفتگو های سِرّی
گفتگوهای پنهانی میان زلمی خلیلزاد وطالبان درپاکستان و پذیرایی رسمی و گرمِ رهبران پاکستان ازطالبان ، خندیدن به ریش های رهبران حکومت وحدت ملی و مسخره کردن ملتِ به خواب رفته و بی اراده ی افغانستان است .
ازسرگیری ملاقات های سِرٌی خلیلزاد و جنرال اسکات میلر با رهبران طالبان در پاکستان و ملاقات های گرم و صمیمانه ی طالبان با وزیر خارجه ، رییس آی اس آی و رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان ، همه گواه برآن است که نقشه ی راه امریکا برای شریک کردن طالبان در قدرت و ایجاد حوزه های جغرافیایی جداگانه ی قدرت در افغانستان ، همچنان در حال پیشرفت و تحول است .
آنچه به رهبران افغانستان و نقش آنان درتطبیق این نقشه ی راه ارتباط میگیرد ، به گمانِ آگاهانِ مسایل افغانستان ، زلمی خلیلزاد امریکایی افغانی الاصل ، محمد اشرف غنی و حامدکرزی ، با اعتمادترین آدم های نهادهای امنیتی ـ سیاسی امریکا برای تطبیق این نقشه ی راه میباشند .
ایالات متحده ی امریکا با سرمایه گذاری نیم قرنه روی این شخصیتهای مورد اعتماد اش ، شیطانی ترین پروژه های توسعه طلبانه و سودجویانه اش رابه تحقق خواهد رساند .
طوری که معلوم است حامدکرزی و محمداشرف غنی که با حمایت مخفی و علنی ازطالبان، جلوگیری ازحملات قاطع علیه آنان وآزادکردن دَم به دَم صدها زندانی طالبان ، زمینه های تقویت بیشتر آنان را فراهم کرده اند،مطمئن ترین افراد برای پیشبرد وتحقق نقشه های شیطانی امریکا بوده اند.
ازجانب دیگر با آنکه امریکا میداند که ازاثرمدیریت ناسالم این دو تن ، صدها میلیارد دالر کمک جامعه ی جهانی به باد فنا رفته ، زمینه های فساد گسترده ، چور، غصب زمین و مولتی میلیونرساختن رهبران و قوماندانان پول پرست جهادی ، مساعد شده است ، اما هیچ سیاستمدارافغانی را برمحمد اشرف غنی و حامد کرزی ترجیح نمیدهند .
هرگاه عبدالله عبدالله شانس پیروزی در انتخابات داشته باشد ، درست متکی به همین اعتماد چهل ساله است که برای تطبیق پروژه ی مشترک امریکایی ـ پاکستانی ـ سعودی ، شانس انتصاب وابقای دوباره ی محمداشرف غنی به مسند ریاست جمهوری افغانستان بیشتراز وی ، ممکن ومحتمل به نظرمی رسد.
فروغی

>>>   بررسی نتایج رسیده به کمیسیون انتخابات نشان می‌دهد که داکتر عبدالله رای اکثریت را از آن خود کرده و‌ داکتر غنی شکست خورده است.حتا در بسیاری از مراکز و محلات، جای‌گاه گلبدین حکمتیار نسبت به غنی بالاتر است و در رده‌ی دوم قرار گرفته است. ارگ ریاست‌جمهوری و دستهٔ انتخاباتی «دولت‌ساز» تلاش می‌کند با استفاده از موجودیت آرای بایومتریک‌نشده انتخابات را به دور دوم بکشانند. قابل یادآوری است که حلقاتِ نزدیک به غنی احمدزی در درون کمیسیون انتخابات تلاش می‌کنند تا آرای تقلبی را به نفع اشرف‌غنی وارد سیستم سازند، اما این روند به شدت زیر نظارت کمپنی «درملوگ» و ناظران قرار دارند که شانسِ دست‌برد و مهندسی نتایج را به حد اقل رسانیده است. گزارش ها تا این مرحله نشان می‌دهد که از مجموع آرای پاک و بایومتریک‌شده که در ششم میزان از ساعت ۷ صبح الی ۵ عصر در صندوق‌های رای ریخته شده، کم‌تر از یک میلیون و نه‌صد هزار رای می‌باشد که بیش‌تر از ۱۳ صد هزار رأی آن را داکتر عبدالله به دست آورده و بقیه‌ی آرا مربوط به غنی و دیگر نامزدان می‌شود.
هارون معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است