سفیر پاکستان به دیدار عبدالله رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۸/۷/۱۱ کد خبر: 160389 منبع: پرینت

داکتر عبدالله، رییس اجرایی، زاهد نصرالله خان سفیر پاکستان در کابل را به حضور پذیرفت و با وی ملاقات کرد.

زاهد نصرالله خان، در این دیدار گفت که قرار است این هیات طالبان با شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان دیدار کند. به گفتۀ سفیر پاکستان، اسلام‌آباد از طالبان خواهد خواست که گفتگوهای میان افغانان را هرچه زودتر آغاز کنند.

در خبرنامۀ ریاست‌اجرایی آمده‌است: «آمده‌ام تا رسماً به جلالتمأب شما [رییس اجراییه] اطلاع بدهم که هیئتی از طالبان برای ملاقات با وزیرخارجه و دیگر مقامات پاکستان وارد پاکستان می‌گردد و مقامات پاکستان از هيئت طالبان خواهد خواست تا از روند صلح در افغانستان حمایت نمایند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.»

عبدالله در این دیدار، ابراز امیدواری کرده‌ که پاکستان از نفوذ خود بالای طالبان استفاده کند و آنان را به گفتگوهای میان افغانان و تلاش برای دست‌يافتن به صلح تشویق کند.
این درحالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته‌است که یک هیات طالبان به رهبری ملابرادر، به پاکستان رفته‌است.
همزمان با این، رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان نیز به پاکستان رفته‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر پاکستان
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   فکر کنم پاکستان هم مطیقن شده که عبدالله برنده انتخابات است .فشار غنی سقوط کرده امرالله پیچ شده.

>>>   Saboor Raheel
انتخابات نه انتخابات!
دشمن دهن دروازه ما (تاجیکان) فاشیزم است. و فاشیزم دشمن اصلی این وطن نیز هست. ما بایستی در یک جبهه بجنگیم. ما توانایی،‌ وسایل و امکانات مبارزه با فاشیزم در داخل کشور،‌ پارلمان،‌ در حکومت، در رسانه‌ها را یا نداریم یا اگر داریم به بسیج و سمت‌دهی مبارزه درین عرصه ها توجهی نداریم.

مثلا نه امریکایی که جناب پدرام اینقدر بر ضدش موضعگیری می فرمایند و نه هم پاکستانی که جناب امرالله صالح پشت‌اش پا برهنه کرده است،‌ هیچیک عامل اصلی بدبختی مردم ما نیستند بلکه عامل فرعی و عامل بیرونی اند. خارجیها عوامل مساعدت کننده اند. دشمن اصلی ما و کشور ما فاشیزم است. بی‌عدالتی است که مانع وحدت ملی می‌گردد. تضمین کننده آزادی و رفاه و آینده بهتر مردم مان وحدت ملی است. فاشیزم مادر نفاق قومی‌است. چرا که فاشیزم مانع وحدت است. فاشیزم چورگر و غارتگر است. فاشیزم نقاق و دشمنی میان مردم را گرم نگه‌میدارد و همیشه زمینه نفوذ بیگانه را مساعد می‌سازد. وقتی ما در داخل زیر ستم هموطن مان باشیم- حق داریم و هرکس دیگری حق دارد تا با خارجی و قدرت دیگری که کمکش کند متحد شود تا رهایی یابد. روشن است که خارجی برای خدا کمک نمی‌کند. فردا از شما امتیاز می‌خواهد. فاشیزم و ستم داخلی زمینه ساز مداخله خارجی است. درست همان گونه که حزب خلق تا راه اندازی یک حکومت حزبی و دکتاتوری همه مردم را از دولت بیگانه ساخت و این مردم راهی خارج شدند. نتیچه پیش چشم ماست. درست همان گونه که طالب یک حکومت خودکامه ساخت و می بینیم که کار مان به دست ۴۰ کشور دنیا افتاد.

به نظر من تا زمانی که ما مشکل خود را با فاشیزم قومی و برنامه های خانمان برانداز آن یک طرفه نکنیم هیچگونه خارجی ستیزی راه حل ما نخواهد بود. فاشیزم یکی از انوع و محملهای بیعدالتی و استبداد است. باید با فاشیزم یک طرفه کرد. اما با تاسف که بسیاری از سیاستمداران ما به جای کار سیاسی کردن،‌ مصروف فیگور ضد خارجی گرفتن اند.

سالهاست فاشیزم در همنوایی با قدرتهای استعماری دور و نزدیک حاکمیت میکند. سالهاست قدرت سیاسی را به دست دارند و ثروت ملی را در پروژه هایی که خود می‌خواهند و اهدف قومی شان را برآورده می‌کند مصرف می‌کنند. اما ما گاهی علیه امپریالزم امریکا،‌ گاهی علیه سوسیال امپریالزم روس و گاهی هم علیه کفر و استکبار جهانی شعار داده ایم و خون مان در تمامی جبهات ریخته است. ما کوخ نشینیم و فاشیزم کاخ نشین. ما به خاکستر نشسته این و فاشیزم در بستر گل...

تاجیکان باید به هوش بیایند. هر روزی که می‌گذرد و هر پولی که درین کشور مصرف می‌شود اما من در چگونگی مصرف آن اختیار و کنترول ندارم- ضایعه است. تاوان است و ستمی است که بر مردم ما می رود. ۱۸ سال گذشته میلیاردها دالر آمد و مطابق خواست دل فاشیزم مصرف شد. ما در کجای این تقسیم بودیم؟ شما یک بار به خوست و پکتیا بروید و یک بار هم به پروان و بدخشان. تاجیکان لوگر، خوست، گردیز، و فراه همه روزه توسط طالب و در تبانی با حلقات فاشیستی کابل قتل عام شده روان اند. تاجیکان در بادغیس- زادگاه اصلی شان و جایی که اکثریت مردم را تشکیل می‌‌دهند از هرگونه پیشرفت اقتصادی محروم مانده اند و در ۱۷ حتی یک والی تاجیک نداشته اند. در لوگر از مجموع ۲۱ ریاست اداره دولتی حتی یک ریاستش از تاجیکان نیست- در حالی که نیمی از ولایت لوگر هنوز هم تاجیکان اند. بار بار سقوط غزنی و کندز و فراه چرا؟ جابجایی نفوس و قوم محور با «مدیریت» غیر مستقیم جنگ توسط حکومت. ولایت فراه به همین گونه. در ۱۸ سال هیچ تاجیکی والی هرات نشد...

سیاست کنترول قدرت و ثروت است به نفع مردم. لکچر دادن نیست. ما از طریق پارلمان و از طریق نفوذ در اقتدار بر محور منافع خود در دولت می‌توانیم به مردم خود خدمت کنیم. اما هی شعار می‌دهیم و هی خارجی ملامت می‌کنیم. این را نمی‌دانم چه بنامیم؟ تنبلی یا ریاکاری؟ گمراهی یا، یا ماموریت؟

بدون بسیچ آگاهانه، شجاعانه،‌ مدبرانه و هدفمندانه علیه فاشیزم- نه ما تاجیکان به رفاه و آزادی می‌رسند و نه این کشور در چنگال فاشیزم روی ارامش و آزادی را خواهد دید!

>>>   درماه نوامبر جلسه FATA دایرمیشود تا نام پاکستان را که با ترورست ها دادو گرفت پولی دارد از خاکستری به سیاه تبدیل کند تا منبعد کشورها با بانک های پاکستان معامله نکنند ، بهمین دلیل حالا پاکستان می خواهد نشان دهد که گویا صالح است وبرای صلح کار میکند
حالا اگر حکومت افغانستان زنده است به همکاری حکومت هندوستان تبلیغات وکار کنند تا پاکستان شامل لست سیاه FATYA شود
ر

>>>   دیگر به حضور خلیل زاد در مذاکره صلح ضرورت نیست و به اساس تصمیم
رییس جمهور امریکا نقش مذاکره امریکا با طالب منتفی است
م. زمین بوس کابل

>>>   خوب دگه میدانند که ریس جمهور اینده همین داکتر صاحب عبدالله جان است
نور پنجشیر از کابل

>>>   اگر گلو هايتانرا پاره کنيد ، اگر قلمهايتانرا خالي کنيد ، همه داد و بيداد تان عبث است .
وکل جا الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
اينراهم به صدق دل يقين کنيد که اين وطن از افغان بود ، از افغان است و از افغان خواهد بود زیرا که قوم افغان نه راه وطن فروشی هزاره های ایران پرست را می خواهد وقرار نیست زیر پرچم کشور خیالی خراسان بزرگ سینه بزند ونه به آمریکا دل خوش دارد...شما تاجیک وهزاره واقوام دیگر باید به زیر بیرق قوم پشتون در بیایید .ان شاءالله
زور شما غلامان خاين با پشتيبانهٔ ۵۰ ملک جهان ديگر ختم شده ، امروز وار ، وار افغانست .امروز روز پشتون های قهرمان است

>>>   اینرا همه مردم کشور ما میدانند که برنده انتخابات داکتر عبدالله عبدالله است ولی اینرا هم دست کم نگیرید که غنی با گمپانتوران تیمی اش چون عمرداوودزی و ضیاالحق امرخیل مولانا خود فروخته شده و زاهد الماس ووکیل شکم برامده صافی که نسبت مانع شدنش در رای تقلبی به نفع غنی یک خام قرار گرفت انرا به سیلی برویش زدهبود و توسط بادیگاردان اش از صحنه دور کرده بود تقلبات بی حد و بی اندازه بنفع غنی که حتی زیاد ازین رای های تقلبی شامل سیستم هم گردیده تشویش و نگرانی را ببار اورده است و بلند بردن رای دهندگان روز تا روز از جانب کمیسون انتخابات همه دلالت بر ان میکند تا رای های تقلبی را بزیر ان پنهان کنند معاون اول تیم تابوت ساز امرالله صالح در سخنانش اعلان کرده بود که در انتخابات ۷۲فیصد رای از تیم تابوت ساز و ۳۴ فیصد رای داکتر عبدالله و ۴ فیصد را حکمتیار گرفته وقتیکه چنین باشد جمله محاسبه کرده گی صالح ۱۱۰ فیصد و دیگران خو اصلا رای ندارند حتی رای خود شانرا هم بخود نریخته اند ایا خنداور نیست با این محاسبه غلط شان که در تقلب رای غرق شده اند حتی محاسبه ازپیش شان رفته دیگران رای ندارند و فیصدی ۱۱۰ ههههه.

>>>   تصمیم درمورد افغانستان مربوط به مردم نجیب افغانستان میشود ، نه مربوط یک شخص ویا یک گروه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است