دونیم میلیون تن در انتخابات ریاست جمهوری رأی دادند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۹    ۱۳۹۸/۷/۱۰ کد خبر: 160380 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات شمار رای دهنده گان انتخابات ریاست جمهوری را در حدود دو نیم میلیون تن اعلام کرد.
به گزارش طلوع، اعضای این کمیسیون میگوید که این آمار نهایی نیست و احتمال دارد که تغییر یابد.

بربنیاد آمارهای این کمیسیون پس از کابل بیشتر آرا از ولایت های ننگرهار، کندهار، هرات ، بغلان، پکتیا، دایکندی و خوست ثبت شده اند.
این نهاد می گوید که تنها آرایی که در دستگاه های شناخت بایومتریک ثبت شده اند، اعتبار دارند.

بر اساس این آمار:

آرای مجموعی: ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۴۵ تن

کابل: ۴۵۸ هزار و ۵۴۹ رأی در مرکز

قندهار: ۱۹۳ هزار و ۶۲۵ رأی در ۱۶۷ مرکز

ننگرهار: ۲۵۵ هزار و ۵۲ رأی در ۳۹۴ مرکز

هرات: ۱۲۰ هزار و ۵۶ رأی در ۲۵۳ مرکز

بلخ: ۷۴ هزار و ۴۴۱ رأی در ۱۵۸ مرکز

بربنیاد آمار کمیسیون انتخابات در روز انتخابات ۴ هزار و ۶۶۹ مرکز رای دهی گزارش شده بود که از این میان ۲۸۵ مرکز بسته و آرای اعلان شده از ۴ هزار و ۳۸۳ مرکز است.
اما هنوز هم آرای شماری از این مرکز ها حساب نشده است.

کابل، ننگرهار، بغلان، قندهار، هلمند، هرات، دایکندی، خوست، بامیان، و بلخ از ولایت های اند که بیشتر آرا در آن ریخته شده است؛ اما در ولایت های ارزگان، بادغیس، غور، لوگر، پنجشیر و نیمروز کمترین آرا ریخته شده است.

کمیسیون انتخابات بار دیگر تاکید می ورزد که تنها آرای که در دستگاه های شناخت بایومتریک ثبت شده اند مدار اعتبار اند و آرای بدون بایومتریک قابل قبول نخواهد بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
آرا
نظرات بینندگان:

>>>   تعدادی که مردم عملا در روز انتخابات
این آمار واقیعت ندارد.
فکر می کنم پایین تر از این ها است.

>>>   اگر صرفاٌ آرای بایومتریک شده در نظر گرفته شود یک ملیون و هفت صد هزار رای پاک باقی خواهد ماند و باقی ان گوسفندی ! که مسلمیار برای آن گریان دارد.

>>>   چه چال هایی نیست که تیم دولت ساز بکار نمی برد!
رییس مجلس سنا را وظیفه میدهد که بگوید که رای های بیومتریک ناشده تیز باید قابل اعتبار باشد که حق مردم نسوزد.
با این کار عکس العمل دیگر تیم های انتخاباتی را بر می انگیزد که به این کار انتقاد کنند که این یک تقلب است.
بعداً خود تیم دولت ساز تمام دستگاه های بیومتریک را با تقلب دستکاری کند و تمام رای های بیومتریک شده دیگر کاندیدان را پاک کند و هنگام شمارش آرا،آرا دیگر کاندیدان را بخاطر بیومتریک نبودن،باطل اعلان کند.
تا چه وقت مه همه مسایل را به شما افشأ کنم؟
یک کم ذره از عقل خود کار بگیرید!
روز اول برایتان نگفتم که در صورتی که شمارش آرا در ساحات انتخاباتی بعد از ختم انتخابات صورت نگیرد و جدول آنها در ساحات نصب نشود و در دید تمام رای دهندگان قرار نگیرد،صد فیصد در انتخابات تقلب صورت میگیرد.
شما بادر نکردید.
حالا بیایید و نتیجه آن را ببینید.
خود کرده را نه دردی است و نه در مان.
جالب این است که بکی از اعضای کمیسیون انتخاباتی اعلان میکند که در بعضی ساحات ما انترنت با سرعت بالا نداریم،بدین ملحوظ ما نمیتوانیم نتیجه رای گیری را زودتر بدست بیاوریم.
در حالی که انترنت هرچقدر ضعیف هم باشد،شما یک جدول نتیجه انتخابات را که حتی به یک کیلو بایت نیز نمیرسد،میتوانید حتی توسط اس،ام ،اس،عکس آن را توسط موبایل گرفته ارسال کنید.
من نمیدانم که این ژورنالست ها که خود را حرفه یی نیز میگیرند،اینقدر سواد کم دارند که حتی این موضوع را درک نمی کنند و هیچ کس سوال نمی کند که انترنت کم سرعت را به فرستادن یک جدول نتیجه انتخابات ساحات،توسط یک تیلفون موبایل چی؟
همانطوری که من یک عکس سلفی خویش را از هر نقطه افغانستان توسط موبایل ارسال میکنم،یک جدول نتیجه انتخابات را نیز از هر ساحه انتخاباتی افغانستان میتوانم ارسال کنم.
تا لوده در جهان است،مسکین در نمی ماند.

>>>   اين هم يكي ديگر از ناكامي هاي اشرف كوچي بود كه مردم دلسود شده بودند و فكر ميكردند رييس جمهور از طرف خارجي ها تعيين ميشود در حاليكه همه چيز به راي مردم بستگي دارد و تقلب در كميسيون انتخابات.

>>>   اگرآرای بدون بایمتریک قبول شدآنوقت گفته میتوانیم که کمیسون مستقل وشفاف نیست اگرتنهاآرای بایمتریک موردقبول بوددرآنوقت بایدبه رئیس واعضای کمیسون انتخابات تقدیرنامه داده شوندبه خاطرحق طلبی وحق خواهی شان وهمه مردم پشتیبان شان هسنتد واگرسخن فضل الهادی مسلمیار(داعشیارومتعصب یار)قبولانده شددرآنصورت وطن به طرف تجزیه وبربادی خواهدرفت....
وسلام برادرشما ازسرزمین مقاومت
(نجرابی)

>>>   کمیسون مستقل انتخابات چطور تفکیک نماید رای ها در صندوق ریخته شده کدام شان بایومتریک است و کدام اش نسیت امکان دراد در یک مرکز صحی 2000 نفر بایومتریک شده اما تعداد رای خا 5000 است چطور میتوان تفکییک نمود شخص که بایومتریک شده برای فلان کاندید رای داده است
احمد از کابل

>>>   تعداد "شهروندان" در کشور نامنهاد چند است? يعنى تعداد نفوس اين کشور با نام نواده شاوول يهودى يعنى افغان در داخل چند است?

* تخمين زده شده 30 ميليون و زيادتر سه ميليون کوچى است که در هر جاست و در هيچ جاست?
* تعداد کودکان وجوانان زير 18 سالگى فيصد % 60
* تعداد رأی دهندگان : 18 ميليون
* تعداد در خارج: 10 ميليون نفوس سر زمين من پناهنده قبول شده و قبول نشده درج شده و غير رسمى که تقريبا شش ميليون در پاکستان وايران + سه ميليون کوچى
بشرم اوغنى:

تعداد رأی دهندگان واجد شرایط : 8 ميليون?

آرای مجموعی: ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۴۵ تن

تفکر شهروندى جامعه دوران روشنگرى رينيساس يا تولدى جديد) در افغانستان وجود نداشت و ندارد سرشمارى نفوس هم وجود ندارد و اکثريت و اقليت ملتها و مليتها و زبانها و اديان و مذهبها و اقوام و قبايل هم شمارش نشده و اصل برابرى هم وجود ندارد. اصل يک نفر واجد شرايط راى يک راى هم وجود نداشت و نه دارد. جامعه جهانى = سازما ن ملل متحد = چهل کشور ناتو به سرکرده گى امريکا فقط به دولتهاى اسرائيل يهودى و دولت حاکمان افغانا نبيره شاوول اقوام فرارى يهودى پيغار و انتقاد نمى کنند هر جنايت و خيانت و غلطى تقلب و جعل و جنگ وآدمکشى که نسل افغانيه وافغانه وافغان کند. اما همين چهل کشور ناتو به سرکرده گى امريکا فقط به کشورهاى که هيچ کشورى و يا شهرى را بمب اتوم انداخته نه گلوله تفنگ پرتاب کرده باشد وعليه تروريزم دولتى و گروههاى تروريستى پيگار و پيکار مى کند. مثلا ايران مستقل٬ ايران ضد تروريستهاى بين الملى را مورد تهديد قرار مى دهد.
مليت هاى غير پشتون متحد شويد!
و جدا شويد!
حکومت حاکمان افغان شاوولى اصلاح ناشدنى ايست
انتخابات نا شفاف شان شاف شدنى ايست اکثريت مردم به غنى راى ندادند.
دولت اقليت مولى اوغنى! باز انتخابى تقلبى و شايد انتصابى بازور چهل کشور ناتو که همه اش در پشت پشت +تون است!!

>>>   بنابراین مشارکت در انتخابات نهایت حدکد ۱۰ درصد بوده است.

>>>   در جلال اباد همه را تقلبی توسط داعیش یعنی مسلمیار در صندوق ها پر شده است

>>>   در همین روز ها خلیل زاد در قطر دولت موقعت را اعلان می کند در فکر انتخابات نباشید هر گز اعلان نمی شود

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   پشتونها اوغان در ادامه سلسله ی جفا ها و خیانت های شان در حق این خاک طی دو صد سال گذشته مرتکب خیانت بزرگ ملی شده اند اینها از خراسان اوغانستان ساختند و از اوغانستان سرزمین جهل، فقر، عقب مانده گی، ترور و وحشت ساختند اما هنوز هم قانع نیستند.
کدام مملکتی را در جهان دیده اید که شمار جمعیت ساکن آن معلوم نباشد، اتباع آن شناسنامه نداشته باشند و سرحدات آن نامعلوم باشد؟

>>>   یایید که حساب کنیم:
۱- عبدالرحمن خان با برنامه قتل عام هزاره ها و به بردگی کشیدن هزاران تن دیگر شان و شیدن زمین و جایداد شان به مردمان پشتون و غلجایی.
۲- امان الله خان با برنامه اسکان ناقلین پشتون در مناطق تاجیکان و بومیان در شمال کشور
۳- هاشم خان با گسترش و تداوم آگاهانه حاکمیت قومی در شمال- از کتابسوزی گرفته تا تغییر نام محلات از فارسی و ازبیکی به پشتو هزاران ظلم دیگر توسط گل محمد خان مومند.
۴- چور و غارت شمالی توسط نادرخان و غصب و تصاحب هزاران جریب زمین و باغ مردم شمالی و دادن آن به اقوام پشتون.‌
۵- حاکمیت چندین ساله طالبان پشتون در کشور و بازهم زمین سوزی و کوچ اجباری مردم شمالی که تمام این حرکت ها از جانب اکثریت نخبگان فعال سیاسی پشتون از اشرف غنی تا خلیلزاد و از گلب‌الدین تا ظاهر شاه تایید و پشتبانی شده و آن را تامین حاکمیت مجدد پشتون از «سقوی» دوم قلمداد کردند.
۶- حاکمیت غنی و کرزی و تیم بیروت (احدی،‌ کرزی،‌ خلیلزاد و غنی) نمونه بارز تداوم فاشیزم قومیست. من نمنه هایی از چگونگی زندگی مردم تاجیک در حاکیمت فاشیزم کنونی را در تمامی ولایت کشور بیان کرده ام که با تاسف غزنی از یادم رفته بود. در تمامی این برنامه ها نابودی تاجیکان و غصب و اشغال زمین و جایداد آنها توسط پشتونها به رهبری و مطابق فاشیزم ارگ صورت منظور است.
منظور مردم عامه پشتون نیست. درست همان گونه که همه جرمنها را نمیشود به خاطر اعمال هیتلر ملامت کرد.

>>>   تاجک
ازبیک
و
هزاره
بلوچ
ایماق
پشه یی
در مجموع غیر پشتون ها
اگر به خود نیایید پر پر و برباد میشوید.

>>>   اضافه از دونیم ملیون معتاد در افغانستان است
اگر کدام معتاد یا پودری خود را کاندید میکرد صدفیصد برنده و ریس جمهور آینده افغانستان میشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است