نبیل: انتخابات افغانستان برنده ای ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۸/۷/۱۰ کد خبر: 160378 منبع: پرینت

رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که انتخابات ریاست جمهوری که روز شنبه برگزار شد هیچ برنده‌یی ندارد و کمیسیون مستقل انتخابات باید زمینه را برای برگزاری دور دوم انتخابات فراهم سازند.

به گزارش طلوع، او گفت که حضور کم رنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری سیلی محکمی به روی رهبران حکومت وحدت ملی بود و نیز بی اعتمادی مردم را این رهبران و کمیسیون های انتخاباتی نمایان می‌سازد.

آقای نبیل گفت که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد یک دستۀ انتخاباتی در انتخابات ۱۷۵ میلیون دالر خرچ کرده است و نیز تعهداتی را امضا کرده است که در حکومتش پرونده‌های جرمی آنان را بررسی نخواهد کرد و نیز مقرری‌های بسیاری از پیش از پیش وعده سپرده است.

آقای نبیل گفت که هیچ نهاد یا شخصی حق اعلام نتایج انتخابات را ندارد و کسانی که پیش از اعلام نتایج اعلام پیروزی می‌کنند هدف شان بستر سازی برای بحران است.

آقای نبیل افزود که در این انتخابات تنها یک و نیم تا دو میلیون تن شرکت کرده بودند و کمیسیون مستقل انتخابات باید برای به دست آوردن اعتماد مردم به انتخابات شفافیت را تأمین کند.

این در حالی است که شماری از اعضای دسته‌های انتخاباتی دیگر نیز تاکید می‌ورزند که کمیسیون باید تنها آرای بایومتریک شده را با اعتبار اعلام کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نبیل
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   خواهي نخواهي عبدالله برده انتخابات را چون همه اقوام و بانك هاي راي با او بودند .

>>>   بازهم برایتان میگویم:
تا زمانی که آرا رای دهندگان بعد از ختم رای گیری ،در ساحات رای گیری توسط هیأت با صلاحیت در حضور مردم شمارش نشود و جدول نتیجه رای دهی در محلات رای دهی نصب نشود و عکس آن توسط موبایل گرفته نشود وبه مرکز توسط موبایل فرستاده نشود و در مرکز کمیسیون انتخابات این تصاویر را با جدول نصب شده در محلات رای گیری سر ندهد و بعداً نتیجه آن را اعلان نکند،در رای گیری تقلب صورت خواهد گرفت و لو که رای ها بیومتریک شده باشد و یا نشده باشد.

>>>   نبيل صاحب ، از همي ١٧٥ ميليون دالر، هيچ كم نميكني؟!

>>>   تعداد "شهروندان" در کشور نامنهاد چند است? يعنى تعداد نفوس اين کشور با نام نواده شاوول يهودى يعنى افغان در داخل چند است?

* تخمين زده شده 30 ميليون و زيادتر سه ميليون کوچى است که در هر جاست و در هيچ جاست?
* تعداد کودکان وجوانان زير 18 سالگى فيصد % 60
* تعداد رأی دهندگان : 18 ميليون
* تعداد در خارج: 10 ميليون نفوس سر زمين من پناهنده قبول شده و قبول نشده درج شده و غير رسمى که تقريبا شش ميليون در پاکستان وايران + سه ميليون کوچى
بشرم اوغنى:

تعداد رأی دهندگان واجد شرایط : 8 ميليون?

آرای مجموعی: ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۴۵ تن

تفکر شهروندى جامعه دوران روشنگرى رينيساس يا تولدى جديد) در افغانستان وجود نداشت و ندارد سرشمارى نفوس هم وجود ندارد و اکثريت و اقليت ملتها و مليتها و زبانها و اديان و مذهبها و اقوام و قبايل هم شمارش نشده و اصل برابرى هم وجود ندارد. اصل يک نفر واجد شرايط راى يک راى هم وجود نداشت و نه دارد. جامعه جهانى = سازما ن ملل متحد = چهل کشور ناتو به سرکرده گى امريکا فقط به دولتهاى اسرائيل يهودى و دولت حاکمان افغانا نبيره شاوول اقوام فرارى يهودى پيغار و انتقاد نمى کنند هر جنايت و خيانت و غلطى تقلب و جعل و جنگ وآدمکشى که نسل افغانيه وافغانه وافغان کند. اما همين چهل کشور ناتو به سرکرده گى امريکا فقط به کشورهاى که هيچ کشورى و يا شهرى را بمب اتوم انداخته نه گلوله تفنگ پرتاب کرده باشد وعليه تروريزم دولتى و گروههاى تروريستى پيگار و پيکار مى کند. مثلا ايران مستقل٬ ايران ضد تروريستهاى بين الملى را مورد تهديد قرار مى دهد.
مليت هاى غير پشتون متحد شويد!
و جدا شويد!
حکومت حاکمان افغان شاوولى اصلاح ناشدنى ايست
انتخابات نا شفاف شان شاف شدنى ايست اکثريت مردم به غنى راى ندادند.
دولت اقليت مولى اوغنى! باز انتخابى تقلبى و شايد انتصابى بازور چهل کشور ناتو که همه اش در پشت پشت +تون است!!

>>>   نبيل جان سلام !
اصلاً چندين نفر شما خوب ميدانين كه رأي كافي براي كاميابي آورده نميتوانين اما بخاطر امتياز گيري از حكومت آينده و مطرح شدن به حيث يك فرد سياسي در كشور، خود تانَ كانديد كدين. حالي گپ هاي ناحق، ناحق نزنين. به نظر مه آراي اشرف غني و عبدالله بلند تر از همه اس و احتمالاً نورالحق علومي هم در رديف هاي سوم و يا چهارم قرار خواهد گرفت. بقيه كانديدا ها بايد بخاطر كم آوردن رأي ؛ جريمه نقدي شوند كه شايد خودت هم تابع پرداخت جرمانه باشي!
كساني هم خود را كانديد كرده اند كه بجز چند نفر محدود از فاميل ها و اقارب نزديك شان، كس ديگري به انها رأي نميدهد . از همي خاطر ميگم كه چون اينها مصارف مالي انتخابات را بالا ميبرند و وخت پرسونل انتخابات را بيهوده ضايع ميسازند بايد جريمه تحويل كنن تا در اينده فقط دو تا چهار نفر كانديد رياست جمهوري داشته باشيم و نه بيشتر از ان .
لطيف پدرام گفته اگر تقلب صورت گرفته باشه و امريكا از ان حمايت كند با امريكا و متحداتش مقابله و مبارزه خواهد كرد! يك فكاههء خوب انتخاباتي گفته !
ببينيم كه تعداد رأي از اي مسكين به عدد و به فيصدي؛ چقدر خواهد بود؟!

>>>   یایید که حساب کنیم:
۱- عبدالرحمن خان با برنامه قتل عام هزاره ها و به بردگی کشیدن هزاران تن دیگر شان و شیدن زمین و جایداد شان به مردمان پشتون و غلجایی.
۲- امان الله خان با برنامه اسکان ناقلین پشتون در مناطق تاجیکان و بومیان در شمال کشور
۳- هاشم خان با گسترش و تداوم آگاهانه حاکمیت قومی در شمال- از کتابسوزی گرفته تا تغییر نام محلات از فارسی و ازبیکی به پشتو هزاران ظلم دیگر توسط گل محمد خان مومند.
۴- چور و غارت شمالی توسط نادرخان و غصب و تصاحب هزاران جریب زمین و باغ مردم شمالی و دادن آن به اقوام پشتون.‌
۵- حاکمیت چندین ساله طالبان پشتون در کشور و بازهم زمین سوزی و کوچ اجباری مردم شمالی که تمام این حرکت ها از جانب اکثریت نخبگان فعال سیاسی پشتون از اشرف غنی تا خلیلزاد و از گلب‌الدین تا ظاهر شاه تایید و پشتبانی شده و آن را تامین حاکمیت مجدد پشتون از «سقوی» دوم قلمداد کردند.
۶- حاکمیت غنی و کرزی و تیم بیروت (احدی،‌ کرزی،‌ خلیلزاد و غنی) نمونه بارز تداوم فاشیزم قومیست. من نمنه هایی از چگونگی زندگی مردم تاجیک در حاکیمت فاشیزم کنونی را در تمامی ولایت کشور بیان کرده ام که با تاسف غزنی از یادم رفته بود. در تمامی این برنامه ها نابودی تاجیکان و غصب و اشغال زمین و جایداد آنها توسط پشتونها به رهبری و مطابق فاشیزم ارگ صورت منظور است.
منظور مردم عامه پشتون نیست. درست همان گونه که همه جرمنها را نمیشود به خاطر اعمال هیتلر ملامت کرد.

>>>   مامردم افغانستان محکوم به غم وغصه وشکنجه ونابودی هستیم نمی دانم که به کدام دعا و نفرین چنین بیچاره ودرمانده شده ایم و این را یک پیرمرد70ساله دارد براتان می گوید که با آمدن این و آن قرار نیست این کشور آباد شود و به قول شاعر, هرکه آمد عمارتی نوساخت.
افسوس که ما مردم هیچ گاه از تاریخ یاد نگرفتیم وهمچنان بر طبل جهل و نادانی می کوببم؛ زمانی کسانی را دشمن خود فرض می کنیم و می گوییم که بله برادر هر چه است زیر سر دشمنان است بخدا که دشمن ما جهل ونادانی ماست ونه آمریگا ونه پاکستان ونه ایران هیچکدام نخواهند توانست برما سلطه شوند اگر متحد باشیم وعاری شویم از جهل وتعصبات قومی؛ تعصبات قومی ما را و کشور ما را به نابودی ونیستی می کشاند
هر کی رهبر شد ما چک چک کدیم
بی صــــداو با صدا چک چک کدیم
ســــگزی آمد همرهی ایزار خود
خــشتکش دیدیم ما چک چک کدیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است